• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Mazda AIO Tweaks

Díky za návody na přístup přes seriovou linku. Nakonec se podařilo i přes problém se špatně vedenou kabeláží z výroby.

Funguje Vám zvuk v AndroidAuto přes AIO ? z navigace mám zvuk občas, z hudebních aplikací vůbec. Navíce po přehrání pokynu za navigace se nepřepne zpět zvuk z FM radia auta. Setkali jste se s tím už někdy?
 
Díky za návody na přístup přes seriovou linku. Nakonec se podařilo i přes problém se špatně vedenou kabeláží z výroby.

Funguje Vám zvuk v AndroidAuto přes AIO ? z navigace mám zvuk občas, z hudebních aplikací vůbec. Navíce po přehrání pokynu za navigace se nepřepne zpět zvuk z FM radia auta. Setkali jste se s tím už někdy?
Ahojte,
jsem tady po dlouhé době, naposled to bylo asi, když jsem založil toto vlákno. Android auto přes AIO a kabel používám delší čas. Většinou mám zvolenou navigaci waze. Stává se snad již od prvopočátku, že po sdělení pokynu navigace se již neobnoví zapnutí rádia. Po sdělení dalšího pokynu (například odbočte vpravo) se zase rádio zapne. Tak se to střídá stále do kola. Dříve jsem po této závadě pátral na netu, ale nic jsem nenašel. Zkoušel jsem i více mobilů, všechny byly s Androidem.
Pokud někdo vyřešil tento problém nebo mu zvuk z waze do reproduktorů auta běží v pořádku, prosím o sdělení.
Díky.
 
Ahoj,
už nějakou dobu jsem dost zoufalý kvůli problému s voláním přes AIO. V podstatě jde o to, že přes aplikaci nejde volat, protože po zvolení kontaktu se neobjeví žádné tlačítko k zahájení hovoru. Příchozí hovory fungují v pořádku.

Mám poslední AIO v2.8.6, FW auta je 56.00.513 EU N, Android auto 6.7.612934.

Na mazda3revolution.com jsem našel celé vlákno, které se tím zabývá, ale řešení tam teda nikde nevidím. Pokud má někdo tucha, jak to vyřešit, dejte mi prosím vědět. Předem moc díky.
 
Aby někteří rozuměli, Speedometer zobrazuje data na displeji, kde si může každý zvolit, co chce vidět. Znamená to, že tam nemusí být vidět vůbec rychlost auta.

Padla tu otázka k čemu Speedometer vlastně je....

údaj bude možné vyčíst (pokud ovšem bud e) v "VDD Vehicle Data Diagnostic" jak píše "iPospa"...

Určitě by se dal ve zdrojáku v programu "VDD Vehicle Data Diagnostic" vyčíst název pro potřebný údaj a podsunout ho do speedometru
Zobrazit přílohu 20604
Ahoj lidi, rád bych se zeptal jestli někdo z vás zkoušel vytáhnout věci z VDD do speedometru. Rád bych viděl teplotu oleje i bez forscanu. Zkoušel to někdo, nebo třeba jiný parametr?
 
Ahojte,
jsem tady po dlouhé době, naposled to bylo asi, když jsem založil toto vlákno. Android auto přes AIO a kabel používám delší čas. Většinou mám zvolenou navigaci waze. Stává se snad již od prvopočátku, že po sdělení pokynu navigace se již neobnoví zapnutí rádia. Po sdělení dalšího pokynu (například odbočte vpravo) se zase rádio zapne. Tak se to střídá stále do kola. Dříve jsem po této závadě pátral na netu, ale nic jsem nenašel. Zkoušel jsem i více mobilů, všechny byly s Androidem.
Pokud někdo vyřešil tento problém nebo mu zvuk z waze do reproduktorů auta běží v pořádku, prosím o sdělení.
Díky.
Ahoj, už se ti to povedlo? Mám to stejně, bohužel mi waze nehlásí pokyny tak často a mě to štve. Pomohlo či pomohlo by přeinstalování?
Dále mám chybnou orientaci kompasu v autě - naopak než je auto nasměrováno. To ale počítám, že bude stačit odinstalovat ten tweak pro dotykové ovládání a znova ho nainstalovat s repair cluster compass.
 
Ahoj všem, trošku update z mé strany:
- VDD bohužel nemá teplotu oleje a tím pádem to nepůjde dodělat ani do speedometru
- chybu kompasu jsem odstranil tak, že jsem přeinstaloval jen AA - tentokrát s možnosti invertovat kompas (origo fungovala správně)
- při zkoušce s Waze se mi už nevypíná zvuk - otestováno na 40x pokynech - budu dál testovat
Prozatím spokojenost s celým systémem - jako aktuální zkouška by to mělo stačit -následně se rozhodnu či to udělat ono.
 
Zdravím vás klubáci.. Mám Mazdu CX-5, 02/2017, je to moja úplne prvá mazda v živote takže úplne sa v tom ešte neorientujem. Hlavne čo ma teda zaujíma, lebo som o tom už čítal a mam v tom trochu guláš, tak pre istotu sa spýtam. Takže ideme na to:

1. Mám verziu 56.00.513 EU N a ak dobre chápem je to ešte tá verzia kde nahratie AIO tweaks ide tou jednoduchšou cestou - že nemusím riešiť prístup cez ten serial usb?

2. Ak by som uvažoval nad upgrade MZD, tak ak dám verziu, ktorá je nižšia ako tá 59.00.502, teda 59.00.405(niesom si tými poslednými 3 číslami úplne istý, ale niekde tu sa taká spomínala) , AIO mi ešte stále bude fungovať?

3. Ak by som napr. z tej mojej aktuálnej verzie 56 robil update na verziu 59.00.502 a vyššiu a pred tým si spravím cez aio tweaks "zadné dvierka" cez SSH_Bringback alebo Autorun and Recovery script, tiež nemusím riešiť odblokovanie cez ten USB serial?



Hlavne o čo sa mi jedná je spojazdniť android auto. Bez toho aby som musel ísť do Mazdy a meniť ešte aj HW. A to ak som správne pochopil je potrebné ak by som chcel AA pripájať cez USB. AA ktoré sa dá rozbehať cez AIO ide len bezdrôtovo. Je to správne?



S tým USB serial prístupom by som si vedel poradiť, ten návod je napísaný dosť blbuvzdorne, jedine prečo sa tomu chcem vyhnúť je asi len vlastná pohodlnosť. Ale samozrejme ak by nebola iná možnosť a z nejakého dôvodu by som tam chcel mať verziu 59.00.502 a vyššiu tak to zvládnem. Ale podla všetkého sa dá v pohode žiť aj s verziou nižšou ako je ta 502.



Opravte ma ak sa mýlim.



Ďakujem vám za odpoveď
 
Zdravím vás klubáci.. Mám Mazdu CX-5, 02/2017, je to moja úplne prvá mazda v živote takže úplne sa v tom ešte neorientujem. Hlavne čo ma teda zaujíma, lebo som o tom už čítal a mam v tom trochu guláš, tak pre istotu sa spýtam. Takže ideme na to:

1. Mám verziu 56.00.513 EU N a ak dobre chápem je to ešte tá verzia kde nahratie AIO tweaks ide tou jednoduchšou cestou - že nemusím riešiť prístup cez ten serial usb?

2. Ak by som uvažoval nad upgrade MZD, tak ak dám verziu, ktorá je nižšia ako tá 59.00.502, teda 59.00.405(niesom si tými poslednými 3 číslami úplne istý, ale niekde tu sa taká spomínala) , AIO mi ešte stále bude fungovať?

3. Ak by som napr. z tej mojej aktuálnej verzie 56 robil update na verziu 59.00.502 a vyššiu a pred tým si spravím cez aio tweaks "zadné dvierka" cez SSH_Bringback alebo Autorun and Recovery script, tiež nemusím riešiť odblokovanie cez ten USB serial?



Hlavne o čo sa mi jedná je spojazdniť android auto. Bez toho aby som musel ísť do Mazdy a meniť ešte aj HW. A to ak som správne pochopil je potrebné ak by som chcel AA pripájať cez USB. AA ktoré sa dá rozbehať cez AIO ide len bezdrôtovo. Je to správne?



S tým USB serial prístupom by som si vedel poradiť, ten návod je napísaný dosť blbuvzdorne, jedine prečo sa tomu chcem vyhnúť je asi len vlastná pohodlnosť. Ale samozrejme ak by nebola iná možnosť a z nejakého dôvodu by som tam chcel mať verziu 59.00.502 a vyššiu tak to zvládnem. Ale podla všetkého sa dá v pohode žiť aj s verziou nižšou ako je ta 502.



Opravte ma ak sa mýlim.



Ďakujem vám za stej

Byl jsem na tom stejně jako ty. Kvuli AA přešel z 56 na 59. Před změnou udělal zadní vrátka ( které ale nefungovali !! ). Tzn pak seriovym portem udělat přístup a instal AA. Nejsem jediny komu AA nefunguje spravně, popravdě nestalo to za to.
 
Zdravím vás klubáci.. Mám Mazdu CX-5, 02/2017, je to moja úplne prvá mazda v živote takže úplne sa v tom ešte neorientujem. Hlavne čo ma teda zaujíma, lebo som o tom už čítal a mam v tom trochu guláš, tak pre istotu sa spýtam. Takže ideme na to:

1. Mám verziu 56.00.513 EU N a ak dobre chápem je to ešte tá verzia kde nahratie AIO tweaks ide tou jednoduchšou cestou - že nemusím riešiť prístup cez ten serial usb?

2. Ak by som uvažoval nad upgrade MZD, tak ak dám verziu, ktorá je nižšia ako tá 59.00.502, teda 59.00.405(niesom si tými poslednými 3 číslami úplne istý, ale niekde tu sa taká spomínala) , AIO mi ešte stále bude fungovať?

3. Ak by som napr. z tej mojej aktuálnej verzie 56 robil update na verziu 59.00.502 a vyššiu a pred tým si spravím cez aio tweaks "zadné dvierka" cez SSH_Bringback alebo Autorun and Recovery script, tiež nemusím riešiť odblokovanie cez ten USB serial?



Hlavne o čo sa mi jedná je spojazdniť android auto. Bez toho aby som musel ísť do Mazdy a meniť ešte aj HW. A to ak som správne pochopil je potrebné ak by som chcel AA pripájať cez USB. AA ktoré sa dá rozbehať cez AIO ide len bezdrôtovo. Je to správne?



S tým USB serial prístupom by som si vedel poradiť, ten návod je napísaný dosť blbuvzdorne, jedine prečo sa tomu chcem vyhnúť je asi len vlastná pohodlnosť. Ale samozrejme ak by nebola iná možnosť a z nejakého dôvodu by som tam chcel mať verziu 59.00.502 a vyššiu tak to zvládnem. Ale podla všetkého sa dá v pohode žiť aj s verziou nižšou ako je ta 502.



Opravte ma ak sa mýlim.



Ďakujem vám za odpoveď
Ahoj,
1. Ano
2. Mělo by to být ok, nezkoušel jsem
3. Nevím nemám odzkoušené sám jsem zůstal na 56.....230
4. U AA přes AIO si můžeš vybrat či to chceš bezdrátové či drátové. Ale ty appky žerou baterku takže ja si zvolil stejně dratový způsob
 
Ahoj,
1. Ano
2. Mělo by to být ok, nezkoušel jsem
3. Nevím nemám odzkoušené sám jsem zůstal na 56.....230
4. U AA přes AIO si můžeš vybrat či to chceš bezdrátové či drátové. Ale ty appky žerou baterku takže ja si zvolil stejně dratový způsob
Ja práveže tiež chcem radšej káblom, aj kvôli nabíjaniu ale aj mám pocit, že káblom nie je taká dlhá odozva.. Už waze ktorý beží len v mobile ukazuje kde som bol, nie kde som tak načo to ešte predlžovať.. A tým autom bude jazdiť nakoniec manželka.. A tam by bolo najlepšie keby waze ukazoval polohu tak 5(možno aj 10) sekúnd v predstihu ???? aj keď ešte pripúšťam možnosť kúpy original sd karty s navigáciou, ale to si chcem niekde u dealera dohodnúť že si to prídem pozrieť najprv.. Čítal som že s tym boli nejaké problémy, ktoré mali byť opravené v novšej verzii fw ale keď som čítal tie relase note tak som mal pocit že v každej novej verzii písali to isté že je už opravené.. Ale skúsenosti s origo mazda navigáciou je do inej témy
 
Ja práveže tiež chcem radšej káblom, aj kvôli nabíjaniu ale aj mám pocit, že káblom nie je taká dlhá odozva.. Už waze ktorý beží len v mobile ukazuje kde som bol, nie kde som tak načo to ešte predlžovať.. A tým autom bude jazdiť nakoniec manželka.. A tam by bolo najlepšie keby waze ukazoval polohu tak 5(možno aj 10) sekúnd v predstihu ???? aj keď ešte pripúšťam možnosť kúpy original sd karty s navigáciou, ale to si chcem niekde u dealera dohodnúť že si to prídem pozrieť najprv.. Čítal som že s tym boli nejaké problémy, ktoré mali byť opravené v novšej verzii fw ale keď som čítal tie relase note tak som mal pocit že v každej novej verzii písali to isté že je už opravené.. Ale skúsenosti s origo mazda navigáciou je do inej témy
Jestli jsi prvni majitel a v autě ještě nikdy žádná SD karta s navigací nebyla je koupě u dealera ztráta peněz. Za 2 hod to uděláš podle ceskeho navodu z netu a bude tě to stát jen cenu prazdné SD karty. Aktualizace funkcni na 3 roky. Hledani v tom nestojí za nic..
 
Jestli jsi prvni majitel a v autě ještě nikdy žádná SD karta s navigací nebyla je koupě u dealera ztráta peněz. Za 2 hod to uděláš podle ceskeho navodu z netu a bude tě to stát jen cenu prazdné SD karty. Aktualizace funkcni na 3 roky. Hledani v tom nestojí za nic..
No tak toto bohuzial neviem, ci v tom aute niekedy SD karta bola alebo nie, kedze sme to kupovali cez prostrednika.. S realnym majitelom sme sa vobec nestretli ani spolu nekomunikovali.. Ja som sa pri kupe na to pytal, ze ci tam sd karta nema byt vlozena (lebo v inzerate bolo napisane, ze s navigaciou) a az vtedy som sa dozvedel, ze mazda robi tento konkretny infotaiment iba jeden typ s tym ze predpriprava na navigaciu je v kazdom aute ale funguje to az po dokupeni tej SD karty..

Nemohol by si mi prosim ta poslat ten navod? Lebo cez ten mazda toolbox to zjavne funguje len s original SD kartou. Ci treba ju naformatovat na nejaky konkretny format aby ho tu SD ten program nasiel? A ked som to aj skusal hladat na googli, k nejakemu relevantnemu vysledku som sa nedostal. Tu na fore som sice cital, ze cez nejakeho ukrajinca to ide, ale myslim ze sa to tykalo len aktualizacii. U nas ta karta vyde 580€ + jednorazova aktualizacia 113€ alebo 3 rocne aktualizacie 183€... Za tie aktualizacie by mi nevadilo platit do buducna..
 
No tak toto bohuzial neviem, ci v tom aute niekedy SD karta bola alebo nie, kedze sme to kupovali cez prostrednika.. S realnym majitelom sme sa vobec nestretli ani spolu nekomunikovali.. Ja som sa pri kupe na to pytal, ze ci tam sd karta nema byt vlozena (lebo v inzerate bolo napisane, ze s navigaciou) a az vtedy som sa dozvedel, ze mazda robi tento konkretny infotaiment iba jeden typ s tym ze predpriprava na navigaciu je v kazdom aute ale funguje to az po dokupeni tej SD karty..

Nemohol by si mi prosim ta poslat ten navod? Lebo cez ten mazda toolbox to zjavne funguje len s original SD kartou. Ci treba ju naformatovat na nejaky konkretny format aby ho tu SD ten program nasiel? A ked som to aj skusal hladat na googli, k nejakemu relevantnemu vysledku som sa nedostal. Tu na fore som sice cital, ze cez nejakeho ukrajinca to ide, ale myslim ze sa to tykalo len aktualizacii. U nas ta karta vyde 580€ + jednorazova aktualizacia 113€ alebo 3 rocne aktualizacie 183€... Za tie aktualizacie by mi nevadilo platit do buducna..

Navod a cele vlakno k tomuto tema:
 

Přílohy

Zdar Mazdaci. Chcem sa uistit o postupe odblokovania CMU.

1. V Mazda AIO vytvorim flashku: - Autorun & Recovery
- zaskrtnem ID7, Install SSH over ADR a Recover Via Serial Connections
- Vytvorim subory a dam ich na USB
2. Prepojim CMU a USB TTL, auto ostava vypnute a prevodnik TTL zastrcim do PC
3. Spustim Putty, nastavim serial port a rychlost prenosu 115200. Ine nastavovat netreba? Spustim Open?
4. Zastrcim USB z bodu 1. do USB v aute v priehradke.
5. Stlacim ACC bez brzdy (1x)
6. V Putty stlacim enter a napisem: user, enter, jci, enter,
cp -r /tmp/mnt/sd*/XX/* /tmp/mnt/data_persist/dev/bin/; chmod +x /tmp/mnt/data_persist/dev/bin/autorun a enter
skontrolujem prikazom ls -l /tmp/mnt/data_persist/dev/bin
7. Vypnem auto a po zapnuti mozem instalovat tweaky z usb

Otazka.
Kedy urobit bod 7. z navodu na druhej strane tohoto vlakna?
(7. Reštartujte Mazda CMU podržaním tlačidla Nav + Mute na viac ako 10 sekúnd.)

Ostatne v podstate chapem.

Mozem si nechat vyvedeny konektor od CMU (TX,RX,GND) pri priehradke aby som to v buducnosti nemusel znova rozoberat?
Alebo to treba odpojit?

Vdaka za odpoved
 
Zdar Mazdaci. Chcem sa uistit o postupe odblokovania CMU.

1. V Mazda AIO vytvorim flashku: - Autorun & Recovery
- zaskrtnem ID7, Install SSH over ADR a Recover Via Serial Connections
- Vytvorim subory a dam ich na USB
2. Prepojim CMU a USB TTL, auto ostava vypnute a prevodnik TTL zastrcim do PC
3. Spustim Putty, nastavim serial port a rychlost prenosu 115200. Ine nastavovat netreba? Spustim Open?
4. Zastrcim USB z bodu 1. do USB v aute v priehradke.
5. Stlacim ACC bez brzdy (1x)
6. V Putty stlacim enter a napisem: user, enter, jci, enter,
cp -r /tmp/mnt/sd*/XX/* /tmp/mnt/data_persist/dev/bin/; chmod +x /tmp/mnt/data_persist/dev/bin/autorun a enter
skontrolujem prikazom ls -l /tmp/mnt/data_persist/dev/bin
7. Vypnem auto a po zapnuti mozem instalovat tweaky z usb

Otazka.
Kedy urobit bod 7. z navodu na druhej strane tohoto vlakna?
(7. Reštartujte Mazda CMU podržaním tlačidla Nav + Mute na viac ako 10 sekúnd.)

Ostatne v podstate chapem.

Mozem si nechat vyvedeny konektor od CMU (TX,RX,GND) pri priehradke aby som to v buducnosti nemusel znova rozoberat?
Alebo to treba odpojit?

Vdaka za odpoved

Postup jsem detailně nekontroloval ale:
po nakopirovani dat se rozjede instalace ( nikde se nezobrazí žádné info ) . Nevím jestli ihned, nebo az po restartu. Tzn nedoporucuju ihned restartovat. Pockej cca 10 min ( co par minut sešlápni brzdu ). Pokud nic, tak restartuj a dej tomu zase cca 10 min. Po dokoncene instalaci se na MCU zobrazi informacni hlaska. Az po tom ti bude fungovat usb s tweaks.

Doporucuji behem celeho procesu mit pripojenou nabijecku na autobaterku ať ti neklesne napětí a nepoškodíš systém.

Dráty Rx Tx a Gnd si klidně vyveď do šuplíku, mysli ale na to že musí být navzájem spolehlivě izolovány i na straně MCU, otřesy je múžou uvolnit a napáchat paseku.
 
Byl by tu nekdo ochotný z okolí Ostravy kdo by mi s tím píchl? Sám si na to bohuzel netroufám. Mám tu verzi 59.00.502 :(
 
Díky moc za tip, napsal jsem mu SZ ale koukám že už je 4 mesice neaktivni. Našel by se prosím na fóru někdo kdo s tím má zkušenost? Co servis v Palkovicích?
Servis v Palkovicich nevi co dřív. Ja to dělal před pul rokem na svem autě. V unoru / březnu budu kousek od NovehoJicina tak ti na to kouknu. Ale bez záruk a na tvoje vlastni nebezpečí.
 
Servis v Palkovicích není zrovna přes software, ale spíš přes hardware auta :)
 
Back
Top