jaho
člen KLANu
- 48
Cituji z materiálů Audi:
quattro, které není quattro (Haldex )
kde:
od roku 1998 se quattro stalo obchodní známkou a již neznamená systém pohonu všech kol s diferenciálem Torsen . Automobily s motorem napříč (Audi A3 / Audi S3 quattro, Audi TT quattro) jsou vybaveny automatickým pohonem všech kol Haldex . Stejný typ pohonu používá VW Golf/Bora/Jetta 4motion (IV 1998-2005, V 2003-), VW Sharan 4motion (2001-) a ostatní automobily Volkswagen AG s motorem napříč - Seat a Škoda.
co:
Automatický systém pohonu všech kol
Haldex několikavrstvá spojka s elektronickou kontrolou chovající se jako středový diferenciál.
Otevřený zadní diferenciál, EDS v některých modelech.
Otevřený přední diferenciál, EDS .
jak:
Obyčejné auto s náhonem na předek v normálních podmínkách. Pokud nastane prokluzování, Haldex spojka se uzavře a až 100% točivého momentu je přenášeno na zadní nápravu. Haldex spojka nabízí okamžitou aktivace - uzavírá se jakmile se jedna osa otáči o 1/8 otáčky rychleji než druhá. Přední kola jen 1/4 otáčky předtím než je aktivován AWD . Spolu s EDL na předních kolech, se auto nepohne pokud obě přední a jedno zadní kolo ztratí trakci..
Haldex systom je více reakční než preventivní systém, Torsen funguje stále i v normálních podmínkách a tím předchází smyku ještě dříve než by nastal, zatímco Haldex lépe rozkládá moment při smyku a tím pomáhá při nápravě. Elektronická kontrolní jednotka u Haldexu odpojuje spojku jakmile jsou aktivovány brzdy, aby pomohla ABS ke správné funkci, také odpojuje spojku pokud je zatažena ruční brzda a tím dovoluje otočky za pomocí ruční brzdy.
A právě EDS (elektronická závěra diferenciálu) je to, co tomuto AWD autu chybí k dokonalosti.
quattro, které není quattro (Haldex )
kde:
od roku 1998 se quattro stalo obchodní známkou a již neznamená systém pohonu všech kol s diferenciálem Torsen . Automobily s motorem napříč (Audi A3 / Audi S3 quattro, Audi TT quattro) jsou vybaveny automatickým pohonem všech kol Haldex . Stejný typ pohonu používá VW Golf/Bora/Jetta 4motion (IV 1998-2005, V 2003-), VW Sharan 4motion (2001-) a ostatní automobily Volkswagen AG s motorem napříč - Seat a Škoda.
co:
Automatický systém pohonu všech kol
Haldex několikavrstvá spojka s elektronickou kontrolou chovající se jako středový diferenciál.
Otevřený zadní diferenciál, EDS v některých modelech.
Otevřený přední diferenciál, EDS .
jak:
Obyčejné auto s náhonem na předek v normálních podmínkách. Pokud nastane prokluzování, Haldex spojka se uzavře a až 100% točivého momentu je přenášeno na zadní nápravu. Haldex spojka nabízí okamžitou aktivace - uzavírá se jakmile se jedna osa otáči o 1/8 otáčky rychleji než druhá. Přední kola jen 1/4 otáčky předtím než je aktivován AWD . Spolu s EDL na předních kolech, se auto nepohne pokud obě přední a jedno zadní kolo ztratí trakci..
Haldex systom je více reakční než preventivní systém, Torsen funguje stále i v normálních podmínkách a tím předchází smyku ještě dříve než by nastal, zatímco Haldex lépe rozkládá moment při smyku a tím pomáhá při nápravě. Elektronická kontrolní jednotka u Haldexu odpojuje spojku jakmile jsou aktivovány brzdy, aby pomohla ABS ke správné funkci, také odpojuje spojku pokud je zatažena ruční brzda a tím dovoluje otočky za pomocí ruční brzdy.
A právě EDS (elektronická závěra diferenciálu) je to, co tomuto AWD autu chybí k dokonalosti.