• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-3 - obecně

Cituji z materiálů Audi:
quattro, které není quattro (Haldex )
kde:
od roku 1998 se quattro stalo obchodní známkou a již neznamená systém pohonu všech kol s diferenciálem Torsen . Automobily s motorem napříč (Audi A3 / Audi S3 quattro, Audi TT quattro) jsou vybaveny automatickým pohonem všech kol Haldex . Stejný typ pohonu používá VW Golf/Bora/Jetta 4motion (IV 1998-2005, V 2003-), VW Sharan 4motion (2001-) a ostatní automobily Volkswagen AG s motorem napříč - Seat a Škoda.
co:
Automatický systém pohonu všech kol
Haldex několikavrstvá spojka s elektronickou kontrolou chovající se jako středový diferenciál.
Otevřený zadní diferenciál, EDS v některých modelech.
Otevřený přední diferenciál, EDS .
jak:
Obyčejné auto s náhonem na předek v normálních podmínkách. Pokud nastane prokluzování, Haldex spojka se uzavře a až 100% točivého momentu je přenášeno na zadní nápravu. Haldex spojka nabízí okamžitou aktivace - uzavírá se jakmile se jedna osa otáči o 1/8 otáčky rychleji než druhá. Přední kola jen 1/4 otáčky předtím než je aktivován AWD . Spolu s EDL na předních kolech, se auto nepohne pokud obě přední a jedno zadní kolo ztratí trakci..
Haldex systom je více reakční než preventivní systém, Torsen funguje stále i v normálních podmínkách a tím předchází smyku ještě dříve než by nastal, zatímco Haldex lépe rozkládá moment při smyku a tím pomáhá při nápravě. Elektronická kontrolní jednotka u Haldexu odpojuje spojku jakmile jsou aktivovány brzdy, aby pomohla ABS ke správné funkci, také odpojuje spojku pokud je zatažena ruční brzda a tím dovoluje otočky za pomocí ruční brzdy.


A právě EDS (elektronická závěra diferenciálu) je to, co tomuto AWD autu chybí k dokonalosti.
 
Cituji z materiálů Audi: ... A právě EDS (elektronická závěra diferenciálu) je to, co tomuto AWD autu chybí k dokonalosti.
Měl jsem na mysli něco, co spojí pravou i levou hřídel v zadním, popř. i předním diferenciálu (jako např. elektrohydraulická spojka). ;)
 
Měl jsem na mysli něco, co spojí pravou i levou hřídel v zadním, popř. i předním diferenciálu (jako např. elektrohydraulická spojka). ;)
To už by jsme asi chtěli po Mazdě moc...
Ale tohle vypadá docela dobře a je to podle mě zcela podobné situaci z běžného provozu:
 
Ano, to se zdá reálné. Předek "netáhne" a zadek se připne a zatlačí. Na internetu je nepřeberné množství různých videí na toto téma. Také ovšem záleží, kdo a pro koho to video vyrábí.... Jestli najdu jedno z USA, kde to zkoušejí na stoupání polévaném vodou, tak to sem dám. To se zdálo hodně blízké k realitě. Otázka je, kdo to kdy a kde využije. Každý si na tuto otázku musí umět odpovědět sám a dle toho se rozhodnout.
Už jsem to našel:


Také záleží na pneumatikách....

Z vlastní zkušenosti si myslím, že Mazda CX-3 (CX-5) je v poměru k ceně super a vlastnostmi, co se týká čtyřkolky, je v řadě s ostatními. Mimo, to zdůrazňuji, Subaru, na které asi nemají, ale to je také o jiných penězích! Když se mýlím, pak prosím za prominutí. Nejsem zase žádný expert na čtyřkolky. Jsem pouze ovlivněn trochou znalostí, zkušenostmi jiných a v neposlední řadě i těmi různými videi....
 
Poslední úprava:
...vlastně tak marně přemýšlím, která SUV mají nějaké závěrky nebo samosvory na předním/zadním diferenciálu už z výroby. Nějaké Jeepy, ten jejich quadrakrám, Touareg? Definitivně nic v kategorii CX-3 a obávám se, že už ani nic v kategorii CX-5.
Asi to je jednak o ceně (výrobní), následných nákladech na provoz/údržbu a také o tom, kdo to opravdu reálně využije, kde ve kterém světadíle, resp. jak to pro dané místo na Zemi poskládají. V Evropě, kde jsme zvyklí na asfalt a v zimě jsou silnice "oholené" pluhy a chemií? Asi moc ne. V Austrálii na prašných cestách a v blátě? Asi více. V Americe v horách nebo v Asii? Těžko odhadnout. To jistě mají automobilky zmáknuté a dobře vědí, co kde se prodává, o co je zájem apod. Mne samotného překvapilo, že ty "čtyřkolky" jsou si tak podobné.....
Na horách na neudržovaných cestách v zimě jezdí možná spíše něco, co má pásy..... Co na to ostatní z hor?! Jak to vidíte???
 
Pozor na Subaru, tam se systémy hodně liší. Ne všechno je jak WRX STI...
 
Má CX-3 automatické sklápění vnějších zrcátek, např. při zamknutí auta?
 
Poslední úprava:
Dobrý den!

Ano, koupil jsem tu červenou. Disky jsem koupil v prodejně Mazdy už v CB auto. Je to 6,5 x 16", Offset 50 mm, Design 151A, dark gunmetal. Jsou v příslušenství pro Mazdu 3, ale rozměrově i pro CX-3. Taková drobnost. Disky origo, ale "China", což není nic proti ničemu. Pneu na ně mám Nokian WR D4 XL 215/60 R16 99H, což je údajně ještě lepší směs a dezén jak D3. Ty jsou pro změnu vyrobeny u Nokianu v továrně v Rusku... Tak uvidím, až to přezuji, pak poreferuji. Tato pneu měla být vyvinuta pro naše podnebí (středoevropské) a v některých rozměrech je prý "áčková" za mokra.
V Pardubicích samozřejmě jezdím, ale řídím sám.
Ty Nokiany jsou "papírově" perfektní
 
Poslední úprava moderátorem:
Má CX-3 automatické sklápění vnějších zrcátek, např. při zamčení auta?
NE! Pouze cca 40 s. po vypnutí zapalování lze ještě s nimi manipulovat (i sklápět). Automatické sklápění se dá v servisu dodatečně namontovat (instaluje se do dveří nějaký modul). Ovšem v zimě při mrazu.... No, nevím, co to pak udělá, když to bude přimrzlé....

Mazda: http://www.mazda.cz/servis-a-prislu...-cx-3/2015-02/komfort-a-funkcnost/C850V7650A/
 
Poslední úprava:
NE! Pouze cca 40 s. po vypnutí zapalování lze ještě s nimi manipulovat (i sklápět). Automatické sklápění se dá v servisu dodatečně namontovat (instaluje se do dveří nějaký modul). Ovšem v zimě při mrazu.... No, nevím, co to pak udělá, když to bude přimrzlé....
Mazda: http://www.mazda.cz/servis-a-prislu...-cx-3/2015-02/komfort-a-funkcnost/C850V7650A/

Ja som to chcel namontovať na novú CX-5 ale predajca v Prešove ma od toho odhovoril, že s tým (prevádzkou nie montážou) ešte nie je dostatok skúseností (aj keď moduly sú na sklade). Ide hlavne o prevádzku v zime - mraze. Má to istú logiku, tak som to vzdal. Viac by som privítal sťahovanie/ zaťahovanie okien po podržaní tlačidla na DO.
 
To mi chcete říct, že nový modely nemaji dojezdy? :eek:
 
Takže když zůstane otevřené okno, posádka vystoupí a dojde k uzamčení vozu, okna se zavřou?
 
Takže když zůstane otevřené okno, posádka vystoupí a dojde k uzamčení vozu, okna se zavřou?
JDU TO VYZKOUŠET...

Okna otevřená (řidič + spolujezdec), vystoupím, zamknu. Okna stále otevřená - nic se neděje.

Odemknu auto, zapalování zapnu do "ON" polohy ( OFF/ACC/ON...), pak jdou okna otevřít/zavřít klasicky vlastním ovladačem na dveřích... Vypnu (OFF), otevřu dveře a stále jdou sklápět zrcátka.

Takže okna se NEZAVŘOU automaticky!
 
Poslední úprava:
Tak jsem to myslel, dojezdy (nahoru/dolu) na DO, jako mám na GY facelift... Nebo aspoň třeba starší modely VW/Škoda to měly při odemykání/zamykání klíčkem, že se dýl podržel v mezní poloze...
Ne auto dojezdy při ovládání zevnitř
 
Tak jsem to myslel, dojezdy (nahoru/dolu) na DO, jako mám na GY facelift... Nebo aspoň třeba starší modely VW/Škoda to měly při odemykání/zamykání klíčkem, že se dýl podržel v mezní poloze...
Ne auto dojezdy při ovládání zevnitř
Za chvíli sem dám kus manuálu se všemi informacemi.
 
Back
Top