• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-3 - obecně

Ta kůže s jakoby alcantarou je o hodně lepší než ta koženka (umělá kůže) v revolutionu... Ale peněz je to dost navíc. Adaptivní tempomat jsem si myslel, že je bčko, ale je to boží docela :)
O kolik přesně se ty konkrétní 2 vozy liší cenou? Asi dost co?
 
Barevná kombinace pecka, Alcantara lepší varianta, ale ta červená loketka na dveřích??? A ten cenovej rozdíl cca?
 
Podle oficialniho ceniku je rozdil mezi Revolution a Revolution TOP 55 tisic. Ale tu cervenou loketni operku take nechapu.

Ale asi je tam tech cervenych prvku vic viz. foto.
 
Pro mě by to byl ještě větší cenový rozdíl, protože by mi stačil Revolution FWD, cena 549.900,--Kč a TopRev AWD je už za 665.900,--. Takže rozdíl 116.000,--Kč. Je škoda, že u nás nejdou ty bílé sedačky jako příplatková výbava k Revolutionu. Přitom v Německu to jde za 1000EUR.
 
Už jsem napsal zastoupení Mazdy zde v republice. Až mi odpoví, tak to zde zveřejním.... Možná budou čekat na nějakou "žalobu" v USA.....


Psali z Mazdy:

funkce elektrického ovládání oken je u vozu Mazda CX-3 v provedení, které odpovídá většině vozů této třídy. Je detailně popsána v Návodu k obsluze vozu včetně informace, že nebezpečí poranění zde je v případě neopatrné manipulace. I proto je v návodu uvedeno, že například při přepravě dětí by funkce ovládání oken měla být řidičem zablokována a ostatní okna jsou v takovém případě obsluhována pouze řidičem. Jak uvádíme, jedná se o řešení, které je u řady dalších vozů podobné kategorie obvyklé. Výrobce neuvádí v současné době žádnou možnost dodatečné změny funkce ovládání. Je nám líto, že pro Vás nemáme jinou informaci.


S pozdravem a přáním hezkého dne

Lenka Řehounková
Komunikační centrum MazdaE-mail: info@mazda.czInfolinka: 800 900 994
 
Tak to jsem čekal, že se k tomu postaví jinak...tohle je hloupé tvrzení...
 
Závěr nechť si každý udělá sám.
Klasika, to jsou prostě otevřené diferenciály - když je auto lehké, tak pro překonání protáčejícího se satelitu stačí využití momentu setrvačnosti a viskozity oleje při náhlém záběru z klidu (tzn. ubrat plyn, nechat automat klouzat, zastavit protáčející se kola a pak náhle přidat). Jakmile se ale druhé kolo roztočí, tak už pomůže jen jeho selektivní přibrzdění (tím se dostaneme zase na začátek předchozího bez ubrání plynu) jako např. BMW XDrive a nebo nějaký zamykací/samosvírací mechanismus (viskózní spojka, Torsen).

Sleduj těžké auto jako CX-9:
 
protože ty asistenty
ty bláho to nemá za ty prachy sedačku u řidiče s pamětí nastavení alespoň pro 2 lidi. já když vidim to "pump" pádlo, co mám i na GH tak bych brečel...:mad: právě jsem řikal, že další auto to musí mít ikdych měl tempomat oželet nebo jiného asistenta. nic mě v tom autě nedopálí víc, než když si tam mladá nebo někdo sedne a já musím pak seřizovat sesli a zrcátka
 
Klasika, to jsou prostě otevřené diferenciály - když je auto lehké, tak pro překonání protáčejícího se satelitu stačí využití momentu setrvačnosti a viskozity oleje při náhlém záběru z klidu (tzn. ubrat plyn, nechat automat klouzat, zastavit protáčející se kola a pak náhle přidat). Jakmile se ale druhé kolo roztočí, tak už pomůže jen jeho selektivní přibrzdění (tím se dostaneme zase na začátek předchozího bez ubrání plynu) jako např. BMW XDrive a nebo nějaký zamykací/samosvírací mechanismus (viskózní spojka, Torsen).

Sleduj těžké auto jako CX-9:

Jestli jsem to správně pochopil, tak CX-3 nemá selektivní přibrzdění?
 
Jestli jsem to správně pochopil, tak CX-3 nemá selektivní přibrzdění?
To nevím, TCS tam možná nějak zasáhne. Chtělo by to vyzkoušet s TCS on a off, pak by to bylo jasné.
 
To nevím, TCS tam možná nějak zasáhne. Chtělo by to vyzkoušet s TCS on a off, pak by to bylo jasné.
Vážení, já mám takový dojem, že při tomto testu je celé TCS asi mimo. Vždyť to auto skoro stojí na místě, dopředná rychlost skoro nula, boční "přetížení" nula. No, nevím... Asi to není to běžné z provozu a algoritmus řízení TCS s takovou situací zřejmě vůbec nepočítá. Alespoň se mi to tak jeví z mnoha dalších videí, a nejenom u Mazdy... Ale, možná se pletu (nemám patent na rozum).

To je svým způsobem extrémní zkouška. Normální člověk, který má trochu cit a soudnost, takto auto netrápí. Je to vždy o tom, aby si každý uvědomil, kde končí především jeho schopnosti ovládání toho svého auta a kde současně končí konstrukční schopnosti daného auta.
 
ty bláho to nemá za ty prachy sedačku u řidiče s pamětí nastavení alespoň pro 2 lidi. já když vidim to "pump" pádlo, co mám i na GH tak bych brečel...:mad: právě jsem řikal, že další auto to musí mít ikdych měl tempomat oželet nebo jiného asistenta. nic mě v tom autě nedopálí víc, než když si tam mladá nebo někdo sedne a já musím pak seřizovat sesli a zrcátka
No, ono ikdyz bys pak mel sedadlo s pameti, tak Ti zacne vrtat hlavou, proc to nefunguje i na dalsi veci, nez prave na to sedadlo. Aspon teda v te M6, co jsem mel na testovaci jizdu. Takze ikdyz v Revolution TOP mas elektricky nastavitelne sedadlo s dvema pametovymi sloty, tak zrcatka si stejne musis nastavit rucne. A nejen to, take head-up display. Dokonce bych si dokazal predstavit, ze by skoro vse, co se da nastavit na palubnim pocitaci mohlo byt odvozene od profilu sedacky. Jeden ridic muze mit asistenty radsi zapnute, druhy vypnute nebo na jine citlivosti apod.. A pritom to softwarove nemuze byt zadny zasadni problem. Takze elektrickym ovladanim sedacky a trema tlacitkama na pamet to jenom zacina.

Pokud tam ale takove moznosti jsou, tak jsem je pri testovani neobjevil a pak se omlouvam. Ale ja bych je tam proste cekal.
 
Pokud tam ale takove moznosti jsou, tak jsem je pri testovani neobjevil a pak se omlouvam. Ale ja bych je tam proste cekal.
...tak to souhlasím, žil jsem do teď v přesvědčení, že paměť na sedačku automaticky hýbe i se zrcátkama a to vždy a v každém autě. ach jo, tak to je funkce na dvě věci. ale i tak je to pádlo se kterým musíš cvičit jak ucho dost nepraktické. jakože nemám rád francouzský auta, tak třeba v renaultu prostě zatáhneš a sesle ti cestuje nahoru a dolu a jen zaaretuješ pozici. u mazdy se vždycky cejtim jak trotl co cvičí tricáky :)
 
Citace z manuálu:
""Systém kontroly prokluzu kol (TCS) přispívá prostřednictvím regulace točivého momentu motoru k zlepšení záběru kol a ke zvýšení bezpečnosti jízdy. Když systém TCS detekuje prokluzování hnacích kol, dojde ke snížení kroutícího momentu motoru, čímž se zabrání ztrátě přilnavosti kol. Je-li systém TCS zapnut a Vy se pokoušíte vyprostit uvíznutý vůz nebo vůz zapadlý do čerstvě napadaného sdněhu, bude systém TCS (součást systému DSC) uveden do činnosti. Při sešlápnutí pedálu akcelerátoru nebude v takovém případě zvýšen výkon motoru a vyprošťování vozidla může být obtížnější. Pokud se tak stane, deaktivujte systém TCS.
Systém řízení jízdní stability (DSC) společně s takovými systémy, jako jsou ABS a TCS, reguluje brzdnou sílu a točivý moment motoru, čímž při jízdě na kluzkém povrchu nebo při prudkých vyhýbacích nanévrech stabilizuje boční pohyb vozidla, a zvyšuje tak jeho bezpečnost. Funkce DSC je k dispozici při rychlostech vyšších než 20 km/hod.""

Systém TCS lze vypnout tlačítkem pod volantem. DSC asi zůstává v činnosti.

Těžko soudit dle těch videí, možná to měli vypnuté..... Pravda je, že, byť TCS nemám vypnuté, při prudké akceleraci se kola i na suchém asfaltu chvíli protáčejí a z křižovatky to odjede daleko svižněji jak focus, u kterého elektronika zasáhla daleko dříve a výrazněji. Těžko to posuzovat, když ty motory mají rozdílný kroutící moment a i převodování je jiné... To je pouze a jen můj zcela subjektivní pocit!

Budu se opakovat. Člověk se nesmí přeceňovat a také nesmí přeceňovat schopnosti toho auta. Pak je to v pohodě.
 
...vlastně tak marně přemýšlím, která SUV mají nějaké závěrky nebo samosvory na předním/zadním diferenciálu už z výroby. Nějaké Jeepy, ten jejich quadrakrám, Touareg? Definitivně nic v kategorii CX-3 a obávám se, že už ani nic v kategorii CX-5.
 
Back
Top