• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Dělo se mi něco podobné na koncovém světle vloni v zimě. Pouze jednou. Přes léto nic, tak čekám co letos.
Rosení zadního světla 2.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Já tedy nevím, ale pokud do světlometu teče voda a není mechanicky poškozený, tak je vadný. Odmítnout plnění by mohli, kdyby našli to mechanické poškození. Vzhledem k neochotě plnit bych si asi udělal pořádnou fotodokumentaci stavu, kdyby náhodou bylo potřeba řešit spor soudně (samozřejmě i s ohledem na cenu světlometu a náklady na čas, který tomu bude potřeba věnovat)
 
Zdravím a prosím o radu.
Setkal se tu už někdo s problémem vlhkosti v předním světlometu (viz. foto)? Před měsícem při čtvrté kontrole Mazdy v Auto Palace Brno jsem upozornil na tehhle problém. Říkal jsem jim tam že auto stálo 14 dní na parkovišti, ten víkend byl hodně deštivý na horách a při zpáteční cestě se rozsvítila kontrolka ,,Porucha systému světlometů, nechte vůz zkontolovat a selhání systému ALH '' světlo problikávalo a pak zhasne úplně. Upozorňuji že světlomet je nepoškozený, žádný ťukanec ani škrábanec. Následující den mi borec na příjmu mi po 2 hodinách v autorizovaném servisu zdělil, ať postavím auto na sluníčko a nechám světlomet vyschnout a hlášku o poruše systému vymazali. Pokud se prý ale objeví hláška znova tak mám dát vědět. Myslel jsem, že si ze mě dělá srandu ale opravdu to s tím sluníčkem myslel vážně a navíc hláška se objevila znovu hned jen co jsem vyjel ze servisu.
Těď pár faktů:
- loni v září sjednána prodloužená záruka do 28/08/2025 nebo 150000 km ani jedno ještě nesplňuji
- chtěl jsem uplatnit závadu přes záruku a podnikl kroky následující:
- AutoPalace Brno chtělo abych natočil a poslal záznam jak problikává světlomet, video nebylo akceptováno!!! protože to bylo z mého mobilu
- pracovník AutoPalace Brno nakonec sám zdokumentoval záznam na služební mobil a říkal že se budou hodně kroutit aby přiznali plnění, za světlo prý skoro 50 tisíc
- dnes skoro po měsíci jízdy defakto s jedním světlem a pořád nějakého čekání na něco, mi bylo zděleno že CarGaranitie zamítá plnění z prodloužené záruky z důvodu ,,VODA VE SVĚTLOMETU!''
Opravdu nevím co teď a budu vděčen za jakoukoliv radu. Děkuji vám všem.
Zobrazit přílohu 54042Zobrazit přílohu 54043
Tak normální to asi nebude,že je voda ve světle. Rozhodně bych chtěl po servisu, aby zjistili proč a kama se dostává vlhkost. Na základě jejich vyjádření bych jednal s pojišťovnou. Otázlka je, jak mají nastavené konkrétní podmínky plnění, jestli třeba u předních světel, že plní pouze v případě že nefungují tak to bude muset asi být vyřešeno opravou v servise. Chce to pročíst podmínky, případně se jich dotázat, co je v rozsahu plnění v rámci světel.
 
Zdravím a prosím o radu.
Setkal se tu už někdo s problémem vlhkosti v předním světlometu (viz. foto)? Před měsícem při čtvrté kontrole Mazdy v Auto Palace Brno jsem upozornil na tehhle problém. Říkal jsem jim tam že auto stálo 14 dní na parkovišti, ten víkend byl hodně deštivý na horách a při zpáteční cestě se rozsvítila kontrolka ,,Porucha systému světlometů, nechte vůz zkontolovat a selhání systému ALH '' světlo problikávalo a pak zhasne úplně. Upozorňuji že světlomet je nepoškozený, žádný ťukanec ani škrábanec. Následující den mi borec na příjmu mi po 2 hodinách v autorizovaném servisu zdělil, ať postavím auto na sluníčko a nechám světlomet vyschnout a hlášku o poruše systému vymazali. Pokud se prý ale objeví hláška znova tak mám dát vědět. Myslel jsem, že si ze mě dělá srandu ale opravdu to s tím sluníčkem myslel vážně a navíc hláška se objevila znovu hned jen co jsem vyjel ze servisu.
Těď pár faktů:
- loni v září sjednána prodloužená záruka do 28/08/2025 nebo 150000 km ani jedno ještě nesplňuji
- chtěl jsem uplatnit závadu přes záruku a podnikl kroky následující:
- AutoPalace Brno chtělo abych natočil a poslal záznam jak problikává světlomet, video nebylo akceptováno!!! protože to bylo z mého mobilu
- pracovník AutoPalace Brno nakonec sám zdokumentoval záznam na služební mobil a říkal že se budou hodně kroutit aby přiznali plnění, za světlo prý skoro 50 tisíc
- dnes skoro po měsíci jízdy defakto s jedním světlem a pořád nějakého čekání na něco, mi bylo zděleno že CarGaranitie zamítá plnění z prodloužené záruky z důvodu ,,VODA VE SVĚTLOMETU!''
Opravdu nevím co teď a budu vděčen za jakoukoliv radu. Děkuji vám všem.
Zobrazit přílohu 54042Zobrazit přílohu 54043
Ahoj, ono je ještě blbé, že jde o LEVÉ světlo. Z hlediska zákona je auto nezpůsobilé k provozu, riziko pokut, kdyby došlo k nehodě, pojišťovna nebude plnit.
 
Moc krásný kousek a navíc je tam ta možnost motor odemknout na původní hodnoty ačkoli za rizika ztráty záruky. Mě se zase hrozně líbí, jak se pod videem v komentářích zase schází ta klasická parta blbců, co píše ve smysl, že bez turba je to k prdu a že počet koní je nízký= prd to pojede. Mám osobně vyzkoušeno s lidmi kolem sebe ve srovnání s odemčenou Stage1 na M3, že se to liší turbo od turba a že tenhle typ atmosféry směle konkuruje běžným obsahům s kompresorem či turbem ale je třeba myslet v přímce na to, že turba se pro plný výkon nadechují podstatně dříve (1500-3500otáček) kdežto Skyactive pro plný výkon (3500- 6000 otáček), to jest srovnával jsem v přímce tak, že obě auta v pružnosti měli ideální startovací otáčky a stejný kvalt. 1.0 - 1.5 TSI apod většinou lehce horší a 1.8TSI cca porovnatelná dynamika. 2.0TSi už jel samozřejmě lépe (za mě povedené turbo i velmi hezký zátah v přímce). Ale ano, pak tu máme i nízké obsahy ale razantně přefoukané, které taky letí lépe ale jejich životnost mě bolí jen při pomyšlení.
 
Ahoj.
Motor skyactive-x 186. Najeto cca 30tkm. Měnili byste svíčky striktně na 3. garančce, nebo až déle kolem předepsaných 60tkm?

Diky za názory.
 
X 180 mám najeto 50 000 na původních.Nechám je vyměnit při +- 60 000.
 
A u skyactiv X je předepsán interval výměny svíček 60 000 km? Už ne 120 000km jako u klasiky skyactiv?
 
Až ti řeknou cenu, tak je budeš měnit po 60000km i kdyby jsi nechtěl (cena prosím za 1ks):

ale třeba se někomu ta NGK 95303 (HF0118110) podaří sehnat levněji.
5000 kč za všechny.

Ahoj.
Motor skyactive-x 186. Najeto cca 30tkm. Měnili byste svíčky striktně na 3. garančce, nebo až déle kolem předepsaných 60tkm?

Diky za názory.
Měnil jsem po 62000 km.
 
5000 kč za všechny.
A to se vyplatí :joy:
Aktuální cena v Mazdě za 1ks svíčky HF01-18-110 je 1772Kč bez DPH a bez zákaznický slevy. Cena se ale různí,protože někde jsem našel 1ks za 2014Kč, mazdashop jí má za těch 1741Kč 1ks.
Ale tady je prostě vidět, že ta cena je držená mazdou, protože NGK evidentně nemá v EU povolení jí prodávat bokem a proto takováhle cena. Třeba v japonsku NGK 95303 (ILZKAR8N6S) stojí sada 4ks 1400Kč.
 
Poslední úprava:
Promiň, upravil jsem to později. Zde celé znění:
A to se vyplatí :joy:
Aktuální cena v Mazdě za 1ks svíčky HF01-18-110 je 1772Kč bez DPH a bez zákaznický slevy. Cena se ale různí,protože někde jsem našel 1ks za 2014Kč, mazdashop jí má za těch 1741Kč 1ks.
Ale tady je prostě vidět, že ta cena je držená mazdou, protože NGK evidentně nemá v EU povolení jí prodávat bokem a proto takováhle cena. Třeba v japonsku NGK 95303 (ILZKAR8N6S) stojí sada 4ks 1400Kč.

Prostě i cena 1250Kč za 1ks je sprominutim lichva na Ntou.
 
Promiň, upravil jsem to později. Zde celé znění:
A to se vyplatí :joy:
Aktuální cena v Mazdě za 1ks svíčky HF01-18-110 je 1772Kč bez DPH a bez zákaznický slevy. Cena se ale různí,protože někde jsem našel 1ks za 2014Kč, mazdashop jí má za těch 1741Kč 1ks.
Ale tady je prostě vidět, že ta cena je držená mazdou, protože NGK evidentně nemá v EU povolení jí prodávat bokem a proto takováhle cena. Třeba v japonsku NGK 95303 (ILZKAR8N6S) stojí sada 4ks 1400Kč.

Prostě i cena 1250Kč za 1ks je sprominutim lichva na Ntou.
Tak o tom žádná.
 
Back
Top