• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Náhlý krátký výpadek elektřiny za jízdy

CJK

nový člen
19
Mazda 2.2 D 2014 kombi, automatická převodovka. Po cca 150 km plynulé jízdy po dálnici (silvestr večer, téměř bez aut a bez zbytečného brždění či přidávání plynu, tedy na tempomat) mi najednou pípla a problikla palubka, vypl se tempomat a deaktivovaný istop (zhasla kontrolka). Auto jelo dál bez ztráty výkonu či diskotéky na palubce, tempomat i istop se daly znovu zapnout. Do konce jízdy dalších cca 50 km (raději bez tempomatu) už nic. O 2 dny později při cestě zpět opět na dálnici po ujetí cca 180 km (taky celkem plynulá jízda, sice dost aut, ale plynulý provoz) opět probliknutí palubovky, tentokrát jsem jasně viděl že blikly všechny ikony, snad i na malý okamžik problikly světlomety, vypl se (tedy aktivoval) deaktivovaný istop, deaktivoval se antismyk a ještě jedna funkce, které šly ale zase zpátky stiskem tlačítka aktivovat. Žádná kontrolka problému (ikona motoru) nebo hláška závady se ani tentokrát nezobrazila. Zbytek cesty, cca 30 km, zase ok. Přijde mi, že pokaždé na malý okamžik vypadla elektřina. Nevíte, co by mohlo být příčinou? Baterka by měla být ok, startování bez probému.... Děkuji.

PS: Po zaparkování jsem se ještě vrátil do auta a nešlo odemknout centrálem, musel jsem manuálně klíčem u řidiče. Neblikal ani imobilizér. Zapnul jsem světlo na stropě kabiny a auto "se nahodilo". Následně centrál i zamkl a imobilizér zase bliká (i druhý den ráno a večer, autem jsem nejel). Nikdy předtím se to nestalo (když nepočítám mrtvou baterku loni po mrazech, ale to bylo jasný, baterka je nyní cca rok stará).
 
Zkontroloval bych všechna ukostření v motoru a také konektory.Ale je to fakt blbá porucha,to se bude asi dlouho hledat.
 
Dnes není asi nikde nic 100% ale tohle bych viděl taky na špatnou kostru...určitě to chce projít, vyčistit a pořádně dotáhnout všechny kostřící body
 
Schéma těch kostřících bodů náhodou nemáte, resp. kde bych ho mohl najít pls?
 
Tak jsem zapojil diagnostiku a je tam nekolik historickych (v dobe pripojeni neaktivních) chyb a jedna aktivni, viz obrazek. Vyplyva mi z toho, ze je nekde nizke napeti, ktere asi zpusobuje vypadky elektriny.. ?!? Baterka je plna, pred zapojením OBD dobita (nepotrebovala to..).

1641733637710.png

Vypis vsech chyb (ostatni nez vyse uvedena jsou historicke z uvedenych vypadku, tedy v case mereni neaktivni):

1641734103004.png

Dekuji za pripadne postrehy, co muze to nizke napeti zpusobovat.

1641733624633.png
 
imobilizér? nebo jednotka start stop...fakt bych kouknul na ty kostry pro tyhle jednotky a ukostření přístrojovky.
 
B13D3:16 - vybitá baterie v klíčku (diagnostika to běžně hlásí dřív než auto)

Pak ještě existuje chyba B13D3:4A - ta říká že je v autě jiný/nespárovaný dálkáč

Ty ostatní chyby jsou jen komunikační věci - přiznám se nekontroloval jsem všechny co máš v tom výpisu - třeba od zamlženýho radaru atd ..
Ale můžou být způsobený/zapsaný i kvůli tomu výpadku.

K výpadku elektřiny:
Osobně bych zkontroloval relátka v hlavní pojistkovce u motoru. Hned s tím i kostry - všechny co najdeš. A pokud tohle by se zdálo v pořádku, tak se zaměřit přímo na jednotku "start stop unit"
 
Back
Top