Určitě 2.5. Sedan je dost nepraktickej. Ber kombi nebo hatchback (liftback). V zakladu kufru je mezi nimi rozdíl jen 9L, bez plata samozřejmě u kombi o trochu víc
Spotřebu mám město 8.7, mimo město 8.2, dálnice okolo 8 a dlouhodobě 8.4 co mám v podpisu. Jezdím svižně, ale ne rychle, ani jako hovado. Na zimních mám mimo město včetně dalnice o 1L míň (moje starý zimáky moc nedrží)
Věci co se v recenzích většinou nedočteš:
- Velkej mrtvej bod skrz A sloupky - Už jsem několikrát odbočoval doleva a najednou tam byl člověk, kterýho jsem měl celou dobu schovanýho za sloupkem.
- Při / po dešti když pomaleji otvíráš zadní vrata (hatchback), nateče voda dovnitř
- BT / handsfree - kvalita zvuku otřesná, když ti někdo volá, ukáže se jen číslo, když chceš volat ty musíš vytáčet hlasově (např anglicky) po jednotlivých číslicích nebo vzít do ruky telefon, BT moduly často zlobí / odchází
- Automatický cyklovač stěračů - dobře funguje od cca 110km/h, při nižších rychlostech stírá pomalu/pozdě, pak třeba zastavíš a stěrače letí naplno, kompenzoval jsem to tekutými stěrači a používám jen ty standartní polohy (1x setřít /pomalu/rychle)
- Bose audio - podle některých super zvuk, podle mě je to spíš horší průměr (srovnávám s origo repro v 1. Almeře která hrála čistěji), basák v kufru hraje tak nějak zvláštně, neurčitě a dle mýho názoru je naladěn do vyšších tónů než by měl být, sada slušných repro (6ks) za 2000 z ahifi hraje lépe.
- Hatchback nemá v kufru přihrádky a háčky na tašky
- 2.0 má delší převodovky (hlavně FL) takže je značně linější, ale zas žere na dalnici a okreskách míň v klidným tempu
- Klapky v sání občas dělají randál, zní to jak když na volnoběh klepe vačka, já jednu sadu (VTCS) klapek odstranil, nechal jsem jen klapky víření, ty dělají hlavně po zahřátí občas rachot, ale z podstaty funkce je nechám v autě, dočasné řešení tu je (mě vydrží tak týden)
- Při věku okolo 12 let odchází koncový tlumiče výfuku - většinou levej jako první, prohnije z vrchní strany kde není bez demontáže vidět
Přesto, aby to nevypadalo že nejsem spokojen, s autem se jezdí parádně, pohodlně, je tiché a jsem moc rád, že jsem ho koupil. Přijde mně vzhledově v záplavě tuctových aut originální. Rozhodoval jsem se mezi BMW 325i E91 (řadový 6 válec) a touto mazdou, nakonec Mazda zvítězila diky prostoru, vzhledu a levnější údržbě.
Pojistku (bez havarijka) platím 4600 ročně včetně pojištění všech skel, mám nejvyšší plnění od AXA. Jsem člověk v "rizikovým" věku, jezdící po velkým městě. Řidičák mám 10 let bez nehod.
Co se inzerce v ČR týká já auto vybíral skoro rok než jsem našel něco co nebyla naleštěná bída. Slušný kusy, pokud inzeruje přímo majitel, se pohybují od 180tis. Vzhledem k tomu co jsem za ten necelej rok viděl, mám pár poznatků:
- Vyšší cena není zdaleka záruka dobrýho stavu (nejdražší za 260tis byla to nejhorší co jsem viděl - shnila utrhany puky na napravach, každej díl kastle jinej odstín atd)
- Vyhni se bazarům, hlavně těm co jsou kousek od německa - levně koupí krám, umyjou vyčistí a draze prodávají. Divej se po soukromých inzerátech
- Nenech se zlákat na venek napucovanou kastlí a nablýskaným interiérem nebo motorem - pořádně si auto prolez - hlavně motor a spodek a rozhoduj se rozumem
- Neřeš kolik má auto najeto, řeš stav konkrétního kusu a kondici motoru
- Vem si s sebou zkušenýho mechanika s dobrou diagnostikou
Kdybys ještě něco chtěl vědět tak se ptej.
