• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

Takže je potřeba používat rozum.

...to je přesně to správné, co si z toho celého vybrat a proto to sem dávám. Jde o tom, aby se někdo do auta bezhlavě nezamiloval a vnímal podezřelosti. Taky jsem při koupi mojí Mazdy napsal do holandského servisu, kde podle servisky dělali všechen servis. Ti mi vše potvrdili a měl jsem o kus klidnější hlavu.. takže raději 10x prověřuj a jednou kupuj :) Ty se na to zase koukáš z jiného úhlu coby prodejce ,-)
 
A nebylo zbytečné psát do Holandska,ale stačilo se zeptat tady v servise? Tedy pokud byl autorizovaný, pokud nebyl autorizovaný tak ověření je jasná věc.

Ale já se na to musím dívat z obou stran, jak kupující i prodávající, tedy než se auto koupí, tak si jej taky musíme ověřit, jestli je to ok, aby potom neměl člověk máslo na hlavě. A jako kupující jsme na tom hůř, tak jak finální kupující. Protože když něco se přehlédne, tak to jde na tvoji hlavu. V tomto jsou výborní němečtí turci a jejich ,,nur export". Ale touto oblastí či stáří aut neřešíme.
 
A nebylo zbytečné psát do Holandska,ale stačilo se zeptat tady v servise?
určitě nebylo :) I když byl autorizovaný.... Nevěřím a kde můžu prověřovat, tam to udělám. Chceš mi říct, že bereš elektronickou servisku jako nezfalšovatelný dokument... ?
 
Zápis v elektronické knížce Mazda se možné měnit asi jen týden po jeho vložení, zpětně už záznamy editovat nelze. Musí se o to žádat importér, ten to případně schvaluje, a stojí to nějaké šílené peníze. A viděl jsem že už vyfakovali servis docela slušně - a to mělo jít o nějakou zcela marginální změnu, když zákazník přišel na to, že se někde uklepli.
... tak přesně to je 10 dní na zápis servisu od data provedení prohlídky či opravy a 15 dní na aktualizaci či opravu takového zápisu. Oprava je zpoplatněna. Jinak se tam samozřejmě píše číslo zakázky v informačním systému servisu, který má každý Mazda servis stejný (od TEAS Zlín).
 
Poslední úprava:
Jak píše shr3k ono to zfalšovat nejde a pokud by si někdo s tím pohrál ve photoshopu, tak se na to stejně přijde a záznamy má VW, Ford, MB, Renault atd. Ono jak mazda zavedla elektronickou servisku, tak záznamy mají skoro všichni.
 
ať tak anebo tak, když je možnost si cokoliv při koupi auta prověřit, udělal bych to zas. Příběhů o nezfalšovatelnosti jsem za svůj život slyšel už tolik .....
 
Jasně dali se falšovat tištěné servisky, razítka, taky jsem se s tím setkal. Ale v dnešní době je to o dost dál a cokoli falšovat by bylo jít hlavou proti zdi. Ale netvrdím, že se to nedělá, ale to je vždy o tom, co prodávající je ochoten nabídnout (tedy VIN, nafocená serviska, či faktury ze servisu atd.).
 
Byl jsem osobně svědkem,když segra dávala protiúčtem Octavii bez servisky v AUTORIZOVANÉM servise.Kupovala nové auto.Chlápek za stolem vytáhl ze stolu novou servisku,dal pár razítek a podpisů a hle? Plná servisní historie.Proto my, Mazdaci,máme lepší pozici při kupování ojetiny
 
Byl jsem osobně svědkem,když segra dávala protiúčtem Octavii bez servisky v AUTORIZOVANÉM servise.Kupovala nové auto.Chlápek za stolem vytáhl ze stolu novou servisku,dal pár razítek a podpisů a hle? Plná servisní historie.Proto my, Mazdaci,máme lepší pozici při kupování ojetiny
Tak to bych chtěl vidět, jestli ten prodejce má ještě autorizaci. Razítko do servisky lze dát jenom v případě zakázky, aby se to dohledalo v systému a za další příslušná prohlídka musí být v systému , tedy co všechno se dělalo. A nebo auto tam dříve jezdilo, tak mohl klidně vystavit servisku.
 
@sedvo vubec nic ve zlym, ale zda se mi to anebo jsi opravdu idealista? ;) Pristup prodejcu ojetin, ktery tu hlasas te samozrejme mimoradne slechti, ale obavam se, ze takhle se nikdo jiny z prodejcu aut nechova....
 
Tak to bych chtěl vidět, jestli ten prodejce má ještě autorizaci. Razítko do servisky lze dát jenom v případě zakázky, aby se to dohledalo v systému a za další příslušná prohlídka musí být v systému , tedy co všechno se dělalo. A nebo auto tam dříve jezdilo, tak mohl klidně vystavit servisku.
Tenhle autorizák pořád funguje,ještě rozšířil prostory,je v Ostravě,tu Octavii jsme koupili na druhém konci republiky,takže pochybuji,že tam někdy bylo servisováno.To by aspoň mrknul do počítače,ale on mrknul jen do šuplíku.
 
@sedvo vubec nic ve zlym, ale zda se mi to anebo jsi opravdu idealista? ;) Pristup prodejcu ojetin, ktery tu hlasas te samozrejme mimoradne slechti, ale obavam se, ze takhle se nikdo jiny z prodejcu aut nechova....
A co ty si udělal? Zavolal sis do Holandska, přitom by bylo lepší si to ověřit v ČR, aby ti někdo třetí potvrdil, že to tak je, přitom by to ti Holanďani mohli udělat, tak jak psal Míra. Když si někdo bude ověřovat historii (te škodovky) v jiném servise a ten mi řekne, že v systému nic není(mimochodem koncern ho má lepší jak mazda), tak se na mě nezlob, ale to jdou hlavou proti zdi.

Míro ono u Vás tam nahoře, je to pořád asi takové divoké :D. Ještě jsou experti v severních Čechách.

Nejsem idealista, jsem realista a praxi mám dostatečnou na to, abych v klidu spával a neřešil takovou ptákovinu jakou jsou kilometry. Za další, řeším hlavně auta do max. cca 5 let stáří. Plno lidem se to líbit nemusí, ale operativní leasingy jsou ,,jistota". GPS knihy jízd, tankování jenom na určených značkových benzínkách, servis jenom autorizovaný (i to někomu nemusí sedět), ale jsou to jistoty. Auto po soukromníkovi, který by auto prodával po 4 letech se super km, tak prostě takové neexistuje, hold ještě tady není taková kupní síla (mimochodem ani Němci to tak nedělají)
 
A co ty si udělal?

krom toho, že jsem napsal do Holandska jsem si to samozřejmě prověřil nejdřív přes Mazdu tady. Nečil se na mě, já to nemyslel zle, jenom říkám že mi přijde tvůj postoj jako prodejce ojetin naprosto v pořádku, ale myslím si že jsi asi jediný svého druhu :)))
 
krom toho, že jsem napsal do Holandska jsem si to samozřejmě prověřil nejdřív přes Mazdu tady. Nečil se na mě, já to nemyslel zle, jenom říkám že mi přijde tvůj postoj jako prodejce ojetin naprosto v pořádku, ale myslím si že jsi asi jediný svého druhu :)))
Asi by bylo nejlépe sedva naklonovat!Opravdu takový přístup za těch 50 let jsem nezažil.Rarita.:rolleyes:
 
Vitus, to je v pořádku, normální člověk postupuje jak si to udělal. Osobně lidem vždy na place doporučím prohlídku v servise ideálně autorizovaném (sice jejich ochota operativně vyjít vstříc je tragická) a vlastně chci, abych tímto uklidnil lidi, že se nemusí bát koupit ojeté auto.

Jinak rarita nejsem, pod rukama mi prošlo několik kluků a ty se chovají stejně. Prostě nechtějí řešit sračky. Druhá věc je nabízet auto 20 let staré, tam je to horší a nerad tyto auta řeším, tedy i nějaký protiúčet.
 
ono taky záleží na tom, jak se člověk cejtí silnej v kramflecích, co se týče posouzení auta. Což já se docela cejtím a navíc jsem si s sebou vzal kamaráda s měřákem laku a s druhým párem očí a uší.
 
Zdravím všechny uživatele fóra,

nastal čas na koupi "nového" auta a jelikož Mazda 6 generace GH je horkým favoritem, chtěl bych Vás poprosit o pár rad a Vašich zkušeností.

Na úvod uvedu požadavky na auto kladené, seřazené dle důležitosti:
  1. cena se všim všudy do 300tis. Kč (cena auta + prvotní servis po koupi + cena případného dovozu ze zahraničí)
  2. benzínový motor (roční nájezd do 15tis. km), ideálně nepřeplňovaný / bez přímého vstřikování (auto bude jezdit hodně po městě)
  3. automatická převodovka (nutnost ze zdravotních důvodů), ideálně klasická s hydroměničem
  4. velikost kufru, který spolkne dvě MTB bez předních kol a v budoucnu kočárek (ne sedan kvůli využitelnosti, kombi asi zbytečně velké, ideál tedy liftback)
  5. důraz spíše na komfort podvozku a akustickou pohodu - jsem trochu pedant na monotóní hluk při jízdě a rád bych auto, s kterým bych mohl jezdit po dálnici v rámci zákonných limitů bez toho, aniž by mě po čtvrt hodině rozbolela hlava (případ současné Octavie r.v.99)
  6. dostatečný prostor v interiéru (pocitově vzdušnější), čím vyšší posez (lepší nastupování), tím lepší

Na základě těchto požadavků jsem vyselektoval tyto vozy, seřazeno od nejnižší pořizovací ceny (nutno podotknout, že žádný z nich nesplňuje všechna výše uvedená kritéria):
  • Octavia II 1.6mpi Tiptronic (6st. Aisin)
    + nejnižší cena, možnost servisování u svého ověřeného garážníka, při správném servisu spolehlivý motor a převodovka
    - poměr výkon / spotřeba, horší odhlučnění, zpravidla velmi nízká výbava
  • Mazda 6 GH 2.0 MZR Activematic (5st. Aisin)
    + spolehlivý motor a převodovka (?), skvělá spotřeba (8,6l dle Spritmonitoru), design
    - pocitově stísněnější interiér (relativně málo místa pro nohy spolujezdce), nižší posez, horší odhlučnění (?), tvrdší podvozek (?) (více viz. dotazy níže)
  • Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Powershift (6st. Getrag dvouspojka ponořená v oleji)
    + vnitřní prostor, komfortní podvozek a skvělé odhlučnění, velmi výkonný motor (možná až zbytečně moc), na svou třídu vzhledem k zemi relativně vyšší sedáky
    - nejdražší (ale zároveň nejmladší, 2010+), vyšší spotřeba, nedůvěra k životnosti EcoBoost motoru a dvouspojkovému Powershiftu (před FL se dělal i benzínový 2.3 Duratec s klasickým automatem, ale pokud se nemýlím, tak se jednalo s stejný problematický motor z Mazdy 6 GG?)
To vše jen pro dokreslení celého obrázku.

A proč píši zrovna na toto fórum? Protože Mazda 6 má díky motorizaci (a proč to nepřiznat, i designu) mé největší sympatie a zároveň je to jediné auto, ve kterém jsme neměli možnost se svézt, ale pouze do něj staticky usednout. Navíc šance na projetí této motorizace s automatem je v ČR pravděpodobně dost mizivá. Na jednu v sedanu jsem se plánoval zajet podívat do Znojma za 14 dní cestou do Brna, ale už je pryč (být to liftback, tak bych tam zajel extra).

A konečně tedy mé dotazy ohledně GH:
  1. máte někdo zkušenosti s 5st. automatem? To málo, co jsem o něm prozatím zjistil:
    • na první stránce tohoto threadu jej uživatel shr3k popsal jako '... neslaného-nemastného klouzajícího pětikvaltu Aisin u jediného provedení dvoulitrové GH ...'
    • z katalogu výrobce jsem vyčetl, že pátý převodový stupeň má převodový poměr 0,692, kdežto 6-tý stupeň u manuálu má 0,717 => při dálniční rychlosti by tedy motor s automatem měl točit méně otáček
    • v autorizovaném servisu Mazdy mi bylo řečeno, že v servisní knížce je předepsána výměna ATF každých 100tis. km / 5 let a že jediné, na co tyto automaty trpěly, bylo vnitřní prorezavění mezichladiče (snad si to pamatuji správně, kdyžtak mě opravte), kvůli kterému se pak dostávala voda do olejové naplně převodovky a ta začala odcházet
    • Ještě mám v plánu se optat v Kapsu, jaký mají názor / zkušenost s tímto Aisinem vs. Fordovým Powershiftem, nicméně každá Vaše zkušenost či rada by mi moc pomohla.
  2. odhlučnění vozu - často se setkávám s názorem, že Mazda (a obecně japonská auta) mají hůře vyřešené odhlučnění interiéru. Předpokládám, že mají namysli především hluk od podvozku (v ang. referovaný jako road noise), nebo se jedná i o hluk způsobený vzduchem obtékajícím karoserii (wind noise)? Dočetl jsem se, že po FL by již vozy měly být uvnitř tišší. Bohužel na přímovstřikový motor DISI jsem moc chvály nečetl a řešit kvůli kratším cestám po městě jeho brzké zakarbonování se mi také moc nechce.
  3. komfort podvozku? Neočekávám žádný houpavý a všežehlící projev francouzských vozů, faktem ovšem je, že denně jezdím Pražským "tankodromem" a trochu se obávám příliš tuhého (sportovnějšího) podvozku Mazdy. Pro porovnání jak to vnímám já: Octavia 2 FL celkem dobrý, Yeti na své zaměření trochu tužší, Octavia 3 hrůza, Mondeo naprosto perfektní.
    • jak byste charakterizovali podvozek Mazdy, ideálně opět v porovnání s jinými vozy?
    • říkám si, že v nejhorším by se dalo jezdit s vyšším profilem pneu, tzn. na 16" ráfcích ... ?
Situace je v podstatě taková, že jsme s přítelkyní byli projet zmíněné Mondeo, které se nám moc líbilo. Nicméně pokud by Mazda neskrývala nějakou past či nepříjemnost v převodovce a nabídla alespoň trochu rozumně naladěný podvozek a dostatečně nerušivou jízdu na dálnici, tak sáhnu po ní. Nevýhodou by ale s největší pravděpodobností byla nutnost dotáhnout Mazdu ze zahraničí a s tím spojené výdaje navíc - zde na fóru jsem našel kladné reference na Autocentrum Král a Mazda Wágnerová, v autorizovaném servisu pak bylo zmíněn Auto Dufek z Měchenic - máte s některým z nich někdo ve spojení s dovozem vozu ze zahraničí zkušenost?
Koukám v bazarech i po dvoulitrech s manuálem, že by nás svezl bazarník nebo si zařídila přítelkyně, ale momentálně je buďto hodně ojetá v Davocaru a nebo další pak až v Chomutově.
Případně nenašel by se zde náhodou nějaký samaritán z Prahy či středních Čech, který by nás svezl? :)

Předem moc děkuji za všechny Vaše zkušenosti, podněty a rady.


Jarda


P.S. Omlouvám se za sáhodlouhý referát, ale nové auto hledám aktivně téměř rok, vybrat výše jmenované vozy na základě naších požadavků dalo dost práce a už jsem z toho celkem unavený. Občas mám chuť se na to na všechno vykašlat a pořídit tu dostupnější Octavii v 1.6mpi ...
 
Ano FS5A-EL, opravdu to pořád klouže, nemá přemostění měniče, a ten výkon dvoulitru se v tom lehce ztratí. Chladič oleje je skutečně vespodu normálního. V tomto případě bych asi věřil Aisinu, než Powershiftu, protože z počátku výroby byl v Mondeu předchozí generace Powershift pekelně nespolehlivý, zejména samotné elektronické ovládání mechatroniky. Ale třeba to později vychytali, přece jen šlo o software.
Odhlučnění, při 100 km/h je v GH prostě ticho odpovídající střední třídě. IMO pro nějaké markantní zvukové projevy je třeba zrychlit tak nad 160. Ad tankodrom, je třeba si uvědomit, že GH má celkově větší kola, než Octavia nebo dokonce o krapet větší než i uvažované Mondeo, takže při 16" používá 205/60 balóny. I na 215/50 R17 se dá po Praze myslím dobře vyžít. Jinak Mondeo zejména po 2010 je také skvělé auto.
 
Automat ve dvoulitru GH za me nebrat. Oproti moji dvoulitr GH v manualu mi prislo, jakoby to melo polovicni vykon. S Powershiftem v automatu mam taky bidny zkusenosti ....
 
Back
Top