• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

Nafta se nevyplatí, pokud nemáš najezd, který by to zaplatil. Najedu do 20 tkm ročně a i kdybych měl 30, tak se mi to finančně stejně nevyplatí.
Navíc proč si kupovat domů potencionální problém?
Benzín je benzín, navíc se spotřebou kterou skyactiv umí není o čem...

A propo, barva vypadá náhodou zajímavě. Všude je záplava rudé a bílé, takže tahle je fajn změna...
 
Je potřeba si to propočítat a ono za 9 let jsem dal do paliva něco přes 460000,- Kč při dlouhodobé spotřebě 5,4 l/100km a mám evidovaných 267000km. S benzínem bych byl o možná víc jak 200000,- Kč lehčí.
Měl jsem možnost porovnat SkyG 88kW v Mazdě3 a SkyD 110kW v Mazdě6 na trase,kterou jezdím každý den (30km tam a zpět) a upřímně SkyG mě trochu zklamalo, jak dynamikou jízdy, tak i spotřebou, trasu jsem jel za 6,5 l/100km. Se SkyD jsem jel za 4,7l/100km a jízda byla příjemnější. Tak a jak bych se měl rozhodnout? Hold za 30000km/rok bych měl ušetřit cca 540 litrů paliva.
 
Ovšem obecně není nafta Japonců velká výhra, samozřejmě záleží na přístupu majitele a štěstí na konkrétní kus. Srat se může i benzín...
 
No já na 2 japonských naftách najel přes 360000 km a bez investic do motoru.
 
No já na naftách (viz. podpis) taky najel hromadu stovek tisíc kilometrů bez investic (ťuk ťuk), ale taky se jedná o staré dobré RF 2,0 motory (euro4), na které nedám nikdy dopustit ;)
Každopádně ať tohle téma nevedeme někam jinam, tak "moderní" nafta proč ne, ale musí se kupovat s rozumem a využitím ;) Popravdě po prvních zkušenostech už v roce 2013 s 2,5 141kW, jsem věděl, že další mazda při přechodu na skyactiv už v naftě nebude a tento názor držím i v roce 2017 a těším se na postupný přechod na benzín. Holt euronormy jsou neúprosné a SH naftu nebudu trápit :)
 
Je potřeba si to propočítat a ono za 9 let jsem dal do paliva něco přes 460000,- Kč při dlouhodobé spotřebě 5,4 l/100km a mám evidovaných 267000km. S benzínem bych byl o možná víc jak 200000,- Kč lehčí.
Měl jsem možnost porovnat SkyG 88kW v Mazdě3 a SkyD 110kW v Mazdě6 na trase,kterou jezdím každý den (30km tam a zpět) a upřímně SkyG mě trochu zklamalo, jak dynamikou jízdy, tak i spotřebou, trasu jsem jel za 6,5 l/100km. Se SkyD jsem jel za 4,7l/100km a jízda byla příjemnější. Tak a jak bych se měl rozhodnout? Hold za 30000km/rok bych měl ušetřit cca 540 litrů paliva.

Jenže ty to máš od novoty a to je potom zase jiná pohádka. Pokud je to nové, máš záruku a máš klid. To se nafta potom zvažuje jinak. Navíc ty najezdíš dost, tam je to potom jasné ;)

Hlavní parametr by taky měl být, co jezdíš za trasy. Pokud se motáš kolem komína, máš trasy max do 15 km a desetkrát denně startuješ, není diesel úplně vhodný pohon.

Další věc je, pro mě hodně důležitá, jestli máš v dostupnosti svých tras možnost tankovat kvalitní palivo. Pokud ne a pumpy co jsou pro tebe dostupné, jsou mr#ky, nešel bych do toho.

A taky je důležité, jak dlouho chceš to auto mít. Pokud za 2 roky budeš kupovat jiné, ok, potom je prověřený diesel doporučitelný, protože než něco příjde, bude auto z domu. Ale jestli ho máš třeba na 5 a více let, tak už musíš počítat s tím, že tě může potkat nakonec všechno a to je nemilé...
 
No já na naftách (viz. podpis) taky najel hromadu stovek tisíc kilometrů bez investic (ťuk ťuk), ale taky se jedná o staré dobré RF 2,0 motory (euro4), na které nedám nikdy dopustit ;)
Každopádně ať tohle téma nevedeme někam jinam, tak "moderní" nafta proč ne, ale musí se kupovat s rozumem a využitím ;) Popravdě po prvních zkušenostech už v roce 2013 s 2,5 141kW, jsem věděl, že další mazda při přechodu na skyactiv už v naftě nebude a tento názor držím i v roce 2017 a těším se na postupný přechod na benzín. Holt euronormy jsou neúprosné a SH naftu nebudu trápit :)
Ale RF měl ještě zásadnější problém, jak jsou vačky/vahadla a to, že po záruce vyskakovaly kliky o podložkách se začalo mluvit později, protože jsem neslyšel, že by se to stalo v záruce. Slyšel jsem o tom, že si motor uměl nasát olej a uměl se přetočit, na to byla svolávačka a přehrával se soft. R2 měl zase řetěz, ale to se taky vychytalo a SH má zatím slabé místo ve vačce/vahadlech.

Ano mám jej od novoty, ale taky jej mám již 9 let a najeto přes 270000 km. A nafta přece není na ježdení kolem komína. A to jestli tě po 10 letech a 300000 km něco potká, tak se s tím dá počítat, ale taky oproti benzínu mám ,,nachystáno" na opravy docela slušné peníze.

Ale osobně si asi počkám na SkyD II. Nebo přesednu do Volva V60 2,0d 120kW 5-tiválec.
 
Nechce si někdo udělat radost? ;)

https://www.tipcars.com/mazda-6/mazda-6-25irevolutionatnavicr1m-37111654.html

CITUJI:
Vůz je koupený nový v ČR (MAZDA IVOS Zlín) a je po 1.MAJITELI s pravidelným servisem! Servis pouze MAZDA!! Vůz je stále v PLNÉ ZÁRUCE do 02/2018!! EXLUSIVNÍ Výbava REVOLUTION TOP: Barva SOUL RED,Sedáky Černá KŮŽE + 4x VYHŘÍVANÉ+EL.OVLÁDANÉ u Řidiče s Pamětí,Kožená Palubka,Sportovní Kožený Multi.Volant,Adaptivní Tempomat,Asistent Jízdy V Pruzích,Hlídání Mrtvých Úhlů,HEAD-UP Display,BEZKLÍČKOVÝ Přístup+START,SoundSystem BOSE+MZD Connect+NAVIGACE+DAB Tuner+BLUETOOTH Handsfree/AUDIO+USB+PARKOVACÍ KAMERA, Bi-XENONY,ALU kola 19*!! NÁDHERNÝ VŮZ v TOP STAVU,který má vše potřebné a je bez dalších nutných investic. VIN: JMZGJ693871343520

A cena? 679 000 Kč bez možnosti odpočtu DPH

Pozn.: Není to můj inzerát.
 
Dobrý den,
Mám v plánu koupi ojetého auta a po prostudování různých recenzí a ujasnění co bych opravdu chtěl mě velmi zaujala Mazda. Konkrétně Mazdu 6 sedan rv. 2005 s nájezdem 155 000 km 2.0 benzín s cenou max do 80 000 Kč. Dle recenzí jsem usoudil že pro mě bude vhodný benzín, jezdím každý den do práce denně cca 30 km s tím že občas jedu i dál k vůli práci, ale víceméně se pohybuji v rámci kraje.
Omlouvám se jestli směřuji dotaz spatně nebo je to již řešeno jinde ale bohužel jsem nenašel.
Rád bych zjistil jak nákladná je údržba popř. spotřeba po takovém km nájezdu. Samozřejmě záleží i na tom jak se předchozí majitel k autu choval. A zda by nebylo rozumnější sáhnout k vůli ceně náhradních dílů po voze Mazda 3 hatchback 1,6 také benzín s nájezdem okolo 120 000 km cenově také maximálně do 80k z důvodu rezervy na prvotní servis vozu po koupi. Ale u tohoto vozu se bojím že nebude dostatečně výkonný, jde mi hlavně o bezpěčné předjetí ( nejsem žádný "závodník") ale při zkušenostech s předchozím autem Daewoo Lanos 1,5 67 kw se opravdu nic moc dělat nedalo a když jel někdo cca 75 km v hodině tak předjíždění bylo nemyslytelné, jizda do kopce s plným autem také nebyla med.
Přiznám se že autům moc nerozumím jen okrajově,poznám tak max. benzín od dieslu když se podívám pod kapotu. Nedovedu si představit údržbu takového vozu a proto mám z mazdy 6 strach i když je to skutečně krásné auto.
byl bych tedy moc vděčný pokud máte zkušenosti s těmito auty mě nasměrovat nějakým rozumným směrem k co nejlepší volbě.
Předem děkuji za jakoukoliv radu popř. zkušenost

edit Vitus: přesunuto
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, paradoxne byva Mazda 3 drazsi na porizeni a na udrzbu bude na stejno. Ja mam sestku s motorem 2,3 kde je vykonu dostatek. Mam ji rok, ted ji sice prodavam, ale za ten rok jsem s ni najel 20000km a v podstate bezny servis, kde dily stali vlastne stejne jako na treba passata.. Spotreba s touhle 2.3 prumer cca 8,5-9.. Na tak velky rychly auto si myslim slusny. A da se s ni jet i za 7,5 klidnou jizdou podle predpisu. Spotreba auta pokud je motor v dobre kondici se snad ani nezmeni. U 2.0 by spotřeba mohla být kolem 7 litrů při té jízdě podle předpisů. Jinak to auto samo o sobe je proste drzak. Jedine co chce kontrolovat je ta rez a vcas ji nechat odstranit. Uprimne neni nutne koukat na najezd, pokud to neni pres 350000.. Nenech se najezdem zmatnout. Ty motory vydrzi hodne. Interier je kvalitni. Staci si ji hlidat a bude slouzit jeste hoodne dlouho
 
Poslední úprava:
Děkuji za odpověď :)
a ještě bych se zeptal zda je podle vás cena opravdu do 80k v pořádku s tím že po konzultaci v servisu mi bylo řečeno právě skrz km nájezd že by se spotřeba mohla dostat i přes 10l což mě u 2,0 motoru dost vyděsilo.
 
Dvoulitr si vezme 10l jedině po ucpaném městě. Mimo město za 6,5 při dodržování předpisů, což ovšem neznanemá, že člověk pojede jak šnek.
 
Děkuji za odpověď :)
a ještě bych se zeptal zda je podle vás cena opravdu do 80k v pořádku s tím že po konzultaci v servisu mi bylo řečeno právě skrz km nájezd že by se spotřeba mohla dostat i přes 10l což mě u 2,0 motoru dost vyděsilo.

cenu porovnej s podobnými auty na trhu ,-) Přes deset na sto půjdeš jen při ostré jízdě po Praze nebo pokud budeš jezdit po dálnici nad 160km/h .... anebo pokud je to vylítaná vražda :) Vybírej auto, které vždy mělo dostatek čerstvého oleje... někdy stačí při prohlídce juknout na měrku, pokud je suchá - rovnou to nebrat .... ale to už tady bylo všechno řečeno, čti a nasávej informace i Mazdí atmosféru ,-)
 
Ahoj, přítelkyně dostala Mazdu z áček. Trochu mám hrůzu z toho co to má za sebou. Proto prosím nějakou dobrou duši , která mi může zjistit něco z historie? Předem děkuji VIN:jmzgha9a611490811.
 
Děkuji moc za rady :) ten olej by mě snad ani nenapadl ( to jsem bral jako samozřejmost )
Ještě si toho co nejvíce nastuduji a vyrazím se podívat na konkrétní kousky. :)
Díky
 
Zdravým ve spolek, jsem tu nový a mám v plánu koupit M6 GH 2,5. Aktuálně májí dvě v auto Esa, bohužel pouze s ilustračním foto. A po zběžném pročtení tohoto fóra jsem zjistil, že existuje u Mazdy elektronická servisní knížka. Je volně přístupná na netu nebo si musím zavolat do Mazdy? Nebo jak se bych si mohl ověřit auto podle VIN? Hodil by se mi odkaz, ať nikoho zbytečně neotravuju. :D Předem dík za odpověď.
 
auta v ESA určitě nejsou, jedná se o fiktivní inzeráty, budou tě přemlouvat do nějaké vraždy. Jestli máš dost rozumu, utíkej od ESA daleko.... servisku ti ověří každý dealer, pokud mu zašleš VINko
 
Back
Top