• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkční sklápění vnějších zrcátek a jejich mechanismus

Měli jste už problém s nesklápějícím se zrcátkem?


  • Celkem voličů
    161
Jako když to čtu tak neexistuje nějaký inovovaný díl který tolik neodchazi? I levnější auta kolem mě to mají léta bez poruchy a v servisu mě informoval technik že je to vlastně jediná opakující se závada u jinak bezproblémovych aut. Asi si nakoupím ty díly do rezervy ale autu jsou dva roky a zatím funguje jak víno.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
rozchodil jsem to
V pátek, sobotu to nešlo a v neděli ráno najednou zrcátko sklápí/vyklápí do krajních poloh. Mechanika je ovšem víc slyšet a zrcátko se sklápí oproti tomu druhému o něco pomaleji. Zítra stejně zajedu do Mazdy, když už jsem objednaný a budu doufat, že mi to vymění... Defacto jsem s tím v sobotu (krom pár pokusů) nic nedělal, jen jsem absolvoval delší cestu po dálnici ve větších rychlostech > tak jestli se tam něco "vysušilo" nebo už fakt nevím : unamused:
 
Dneska návštěva v CarStar Praha a čekám, zda mi vůbec uznají opravu/výměnu v rámci reklamace. Přijímací technik mi tvrdil, že prodloužená 2 roční záruka po 3 letech té tovární se na to nejspíš nevztahuje (nebyl si jistý, protože obsah záruk se prý liší dle roku výroby, možná VIN a postupně se rozšiřoval). Trošku jsme si to tam vyříkali a údajně zkusí zatlačit na CarGarantie. Odpověď na můj dotaz, zda se na to nevztahuje další 2 roční záruka na díl mechaniky (oba moduly byly měněné v 01/2020), tak prý nic takového.... nejsem právník. Záleží jak se k tomu postaví CarGarantie a budou mi volat. Takže jsem si tam zajel vlastně na kafe, což mě vůbec nepotěšilo, protože tohle všechno mohli podle mě udělat a zjistit potřebné po telefonu a mě sdělit výsledek. Částečnou závadu mechaniky mi alespoň servis potvrdil, ale je prý možné, že se "to srovná" samo - viz předchozí příspěvek. Opravit samo-domo se to prý nedá (ptal jsem se jen pro zajímavost, jak je mechanika řešená) > je to jeden modul v celku zalisovaný a mění se to jako celek. K mechanickým (pohyblivým) částem se prý ani nejde dostat. Pak se tedy divým, proč tomu tak vadí voda - viz zdejší diskuse.

No uvidíme, jak to dopadne... poté dopíšu resumé...
 
Poslední úprava:
No podle mě s tebou celkem vyje....
Za mě jsou vždy ochotní a o tom mechanismu mi u nich bylo řečeno že se mění při záruce když začne zlobit a nechápu proč by nešlo měnit v prodloužené záruce. Navíc na YouTube najdeš videa s výměnou vnitřku zrcátka. Defacto praská ozubené kolečko a zlobí kovová osicka... Co jsem četl. Při mytí především nestrikat na zrcátka a mýt je opatrně ručně....

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
No podle mě s tebou celkem vyje....
Za mě jsou vždy ochotní a o tom mechanismu mi u nich bylo řečeno že se mění při záruce když začne zlobit a nechápu proč by nešlo měnit v prodloužené záruce.
Ochotni byli taky :) navic nikdo mi zatim nic nezamitl, takze si pockam na vyjadreni CarGarantie. Mam u sebe brozuru rozsahu prodlouzene zaruky - viz priloha. Je tam toho hafo vcetne elektroniky, vyslovene zpetna zrcatka ovsem nezminuje. Jde o to zda se na tom budou tocit.. zatim jsem v klidu

IMG_20200804_173341.jpg
 
Odpověď na můj dotaz, zda se na to nevztahuje další 2 roční záruka na díl mechaniky (oba moduly byly měněné v 01/2020), tak prý nic takového....

Ja jsem nedavno resil zamitnutou reklamaci (sice kocarku, ale melo by to platit stejne pro auta), takze jsem o tom neco cetl. Pokud menili dil, je na nej automaticky 2 roky zaruka. Pokud ho jen opravili, je na nej rok (pokud neni sjednano jinak, toto muze byt napr. u repasovanych turb kratsi). Zaruka na praci se standardne nedava (pod tim si predstavim treba spatne utazeny sroub, to kdyby zrcatko uplne uletelo za jizdy). Tzn. v tomto pripade jasne nova dvouleta zaruka.

Hacek muze byt ten, ze budes muset dokazat, ze ti to uz menili - budes potrebovat fakturu nebo jiny doklad o probehle zarucni oprave. (Kdyz jsem reklamoval puchyrky u chromovych list na masce, tak jsem treba nic nedostal.)

Zpet ke kocarku :) Prodejce mi reklamaci zamitl a nabidl placenou opravu se slevou - vyslo by me to na ctyri stovky. Ale me uz dosla trpelivost, jak se mnou kazdy vyje**va, a nesouhlasil jsem. Byl jsem si jisty, ze mi reklamaci zamitli neopravnene. Nechal jsem si udelat znalecky posudek od soudniho znalce a teprve pak se veci hybaly, jak mely - vsechny naklady (postovne k nim, ke znalci, od znalce a vlastni posudek) zaplatili a poslali komplet novy dil (misto vymeny loziska cely ram kocarku).

Poznatek od toho znalce - dotahnout to az pred soud nedoporucuje. Ackoliv jsem “mu udelal kseft”, pry jsem mel nejdriv zkusit COI. Jen jim napsat/zavolat a popsat situaci. COI by kontaktovala servis a ten by se pak pravdepodobne sam ozval a nabidnul mi zarucni opravu. Pokud ne, pak az pripadne od znalce posudek.

tldr: Prodejci/servisy to proste zkusi, spoustu lidi se necha odbyt, i kdyz jsou v pravu. Lepsi nez do toho tahat soudy a pravniky je vzdycky snaha se dohodnout - zduraznit, ze vim, ze mam pravdu.
 
Puchyrky na chromové masce vyměněny v záruce a s protokolem v car house. V rámci první tříleté záruky.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Pokud byla oprava mechanismu bezplatná v rámci záruky, záruční doba se nijak neprodlužuje (maximálně o dobu zahájení reklamace a ukončení opravy). Pokud byla oprava mechanismu placená, běží záruční doba na dodaný a autorizovaným servisem namontovaný díl 2 roky. Pokud se tato stejná vada projevila 3x během dvouleté záruční doby, můžeš vrátit celé auto. :D

@Doofer mechanismus zrcátka patří do poslední skupiny IMO...
 
U nové 3 (BP) jsem měl po roce stejné problémy. Vnější zrcátko u řidiče se někdy sklopilo, někdy méně, někdy skoro vůbec. To stejné u vyklápění. V pondělí na záruku vyměněno. Když jsem se ptal, jaký byl problém, bylo mi řečeno, že to ani nezkoumají a automaticky mění kus za kus.
 
mechanismus zrcátka patří do poslední skupiny IMO...
mám stejný názor, ale chápu, že se tam nedá vypsat vše. minimálně by se to dalo zařadit do skupiny "centrální zamykání" u které jsou zrcátka aktivní. no nechám se překvapit. pokud to zamítnou, tak to budu řešit s vedoucím servisu CS, případně s CarGarantie osobně
 
Našel jsem video, kde má borec stejný problém... řeší to WD-40 :neutral: tak nevím, snad jako poslední možnost

 
... tak smolík, volali mi z CS Praha a zpětná zrcátka nejsou prý součástí rozšířené záruky > CarGarantie to zamítlo v dopise autorizovanému servisu (viz vyjádření v mailu, který jsem si nechal přeposlat). Údajně s tím CS Praha nic dále dělat nemůžou a případně se mám já přímo osobně obrátit na CG ... super :dizzy: to kdybych věděl, tak se na pokračování záruky :poop: a 4. servis si udělám doma za polovinu ceny a s kvalitnějším materiálem/olejem. Záruku jsem "držel" právě a jen kvůli těm zrcátkům, o kterých jsem věděl, že se kazí... to jsou šulini. NO A CO TEĎ ?:idea:

Vážený pane XY,

děkujeme za hlášení níže uvedené závady, která byla u výše uvedeného záručního ujednání zaevidována.
Bohužel vnější zpětné zrcátko není dle záručních podmínek platných pro tuto záruku zahrnuto do rozsahu krytí.

Děkujeme Vám za pochopení a v případě jakýchkoliv dalších dotazů jsme Vám i nadále rádi na níže uvedeném telefonním čísle k dispozici.

S přátelským pozdravem
Olga XY
ServiceCenter
CG Car-Garantie Versicherungs-AG
Služby pro Českou republiku
Gündlinger Straße 12
D-79111 Freiburg
 
Hmm. Už teď kašlu na záruku a dělám si sám kvalitnější servis a výměny. Od CS nechávám pouze prohlížet karoserii. Ta prodloužená záruka je evidentně o hadkach co uznaji a co ne takže děkuji a nechci. Osobně si myslím že lze na ebay koupit díly a zrcátko opravit. Nebo ti nezbyde než placená oprava a vymodlit si nějakou slevu. Nicméně jsi smolar. Ty zrcátka tak často nezlobí nikomu na fórech jako tobě.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Doofer: To už je ta tzv. nová záruka za 18k, která má být srovnatelná s tovární zárukou?
 
Doofer: To už je ta tzv. nová záruka za 18k, která má být srovnatelná s tovární zárukou?
Tak to nevím, rozsah záruky je popsán pouze v brožuře, kterou jsem výše přiložil. Jestli je nějaká nová/jiná a od kdy, to netuším.
 
Já sklápění řešil na standardní záruku těsně před skončením letos v květnu. Na wapku radši nechodim, stříkám si auto v práci hadicí a zrcátkům se vyhýbám. Jinak občas na pumpu na kartáče. Záruku +2 jsem taky zvažoval, ale cena mne odradila. S vědomím toho, že krom zrcátek je to bezporuchové auto, mi to přišlo jako vyhozené peníze.
 
Tak to nevím, rozsah záruky je popsán pouze v brožuře, kterou jsem výše přiložil. Jestli je nějaká nová/jiná a od kdy, to netuším.

Nová je někdy od začátku minulého roku.

Jestli je to ta nová, tak jsi mě moc nepotěšil, protože jsem si jí zrovna minulý týden dokoupil, a to právě primárně kvůli zrcátkům. Sice ani po třech letech chození na wap nemám problém, ale člověk nikdy neví. Hlavně když vidím, jak se to všem sype. Na druhou stranu ve smlouvě je oproti dřívějšku explicitní seznam, čeho se to netýká (v zásadě všechen spotřební materiál) a zrcátka tam zmíněna nebyla. I v servisu mi tvrdili, že zrcátka s touhle zárukou nejsou problém.
 
Back
Top