• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkční sklápění vnějších zrcátek a jejich mechanismus

Měli jste už problém s nesklápějícím se zrcátkem?


  • Celkem voličů
    161
A není nutnost při prodloužené záruce za 15 tisíc dále 1x ročně navštěvovat záruční servis k pravidelné prohlídce a ten platit? Celá ta záruka přijde na strašnou raketu nebo se mýlím?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
A není nutnost při prodloužené záruce za 15 tisíc dále 1x ročně navštěvovat záruční servis k pravidelné prohlídce a ten platit? Celá ta záruka přijde na strašnou raketu nebo se mýlím?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Otázka co je raketa, když se koukám na servis tak mě vyjde cca zhruba 10tisic za 2roky+18tis za prodlouženou
 
Tak právě to co píšeš je věc k zamyšlení. Tyhle auta jsou hodně spolehlivé a díly běžného opotřebení ti stejně nevymeni. 2 roky záruky tě vyjdou na 24 tisíc a teď je otázka. Jak často to auto potřebuje abys do něho vložil těch 30 tisíc když je relativně nové. Jen moje úvaha... Nic v tom nehledejte. Většinou mezi 3 a pátým rokem se asi moc nestává. Možná snad jen pro ten klid v duši...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak právě to co píšeš je věc k zamyšlení. Tyhle auta jsou hodně spolehlivé a díly běžného opotřebení ti stejně nevymeni. 2 roky záruky tě vyjdou na 24 tisíc a teď je otázka. Jak často to auto potřebuje abys do něho vložil těch 30 tisíc když je relativně nové. Jen moje úvaha... Nic v tom nehledejte. Většinou mezi 3 a pátým rokem se asi moc nestává. Možná snad jen pro ten klid v duši...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
pokud je problém se zrcátky a nová záruka už to má v sobě tak servis za opravu chce cca 4tisice nebo kolik psali a rozdíl mezi klasickým servisem a autorizovaným nebude zas takový v ceně,pokud nepůjdeš ke známému(aspoň pro mě v JH mam na výběr mezi 3 servisi kolem 55km. Já to taky nemyslím ve zlém
 
Mě se o auto stará kámoš co pracuje léta ve značkovém servisu Kia. Samozřejmě Mazda je pro něho podobné auto ale přístupy upevnění a jiné drobnosti jsou jinak a musí se googlit. Ale furt mi přijde lepší investovat ty peníze do něho a vím že to bude perfect před mým zrakem než vydat takovou raketu a pak řešit jestli mi to vůbec uznaji. Ty záruky jsou lehce proti klientům. Ale vycházím z toho že se tam snad nic zásadního nepokazi. Ale u těch mazd se řeší opravdu jen zrcátka nebo horní uložení z plastu. U kia jsem měl 7let a pocit klidu ale pak mi došlo že každý rok byl bez závad ale vynucena prohlídka vozu mi vždy vzala cca 4tisice z kapsy abych mohl v záruce pokračovat. Za sedm let z toho máš pěknou raketu. No prostě nevím..

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak dnes vymenen modul zrcatka v ramci GoodWill, doplatek cca 230. No a aby to nahodou neprobehlo vsechno bez problemu, tak mi pri predani sdelili, ze tam uz byl praskly plast (pry asi pri predeslych vymenach ve Zline :rolleyes:) na terci skla co se zaklapava a drzi stred... takze mam sklo uchycene jen na cvoky co hybou sklem.. opravit se to neda (no asi bych to doma zbastlil tavnou pistoli a vybrousit stred...ale nechci se do toho zatim hrabat), pouze vymena skla za cca 4200, pac je tam vyhrivani, hlidani uhlu atd a ten stred je lepeny na cele zadni plose skla. No snad to bude drzet. Jinak stary modul mi odmitli dat, ze se to pry vraci na Mazdu, kdyz to plati v ramci GW oni. Ale sklapi to rychle a krasne tise, tak snad to nejakou dobu vydrzi.
 
Poslední úprava:
Ahoj,
Ve stáří 4 let (KE, r.v. 2016) mi přestalo chodit sklápění levého zrcátka (mám prodlouženou záruku 5 let, ale toto není kryto zárukou :-((( ).
V autoriz. servisu jsem si nechal vyměnit pohon zrcátka- cca 2.700,- Kč (Kodecar HK).
Nyní zkouším sám opravit ten porouchaný pohon - na všech fórech se píše o polámaném plast. kolečku. U mě je ale omleté kovové kolo, které je proti kovovému šneku. Ty plastové převody jsou OK.
Nedaří se mi toto kolečko najít na žádném webu alá Aliexpres.
Nemáte někdo nápad, kde se dá pořídit?
Přikládám pár foto z demontáže.

01.jpg 02.jpg pohon.jpg 20200826_162046.jpg 20200826_162157.jpg 20200826_171053.jpg čínská nabídka.jpg
 
Nebo ve Fryštáku... ;)

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
no prostě na Moravě to už je buřt :grinning:, už jsem to stejně opravil - vystředil jsem olejem pomazaný váleček co průměrem seděl na střed a pak okolo natlačil hmotu z tavné pistole > po vytvrzení šel středový váleček lehce vyndat a poté opatrně vybroušeno brusnými hlavicemi pomocí aku vrtačky... Podívej zacvaklo to hezky a drží to fest. doufám, že už se to nebude muset znovu demontovat kvůli pokaženému motorku sklápění. v příloze posílám obrázek toho bazmeku, co byl vylomený... prý to nejde určitě opravit, pouze koupit nové sklo za 4,2 tis... no pobavili

IMG_20200901_081325.png
 
Poslední úprava:
Ahoj,
Ve stáří 4 let (KE, r.v. 2016) mi přestalo chodit sklápění levého zrcátka (mám prodlouženou záruku 5 let, ale toto není kryto zárukou :-((( ).
V autoriz. servisu jsem si nechal vyměnit pohon zrcátka- cca 2.700,- Kč (Kodecar HK).
Nyní zkouším sám opravit ten porouchaný pohon - na všech fórech se píše o polámaném plast. kolečku. U mě je ale omleté kovové kolo, které je proti kovovému šneku. Ty plastové převody jsou OK.
Nedaří se mi toto kolečko najít na žádném webu alá Aliexpres.
Nemáte někdo nápad, kde se dá pořídit?
Přikládám pár foto z demontáže.

Zobrazit přílohu 30378 Zobrazit přílohu 30379 Zobrazit přílohu 30380 Zobrazit přílohu 30381 Zobrazit přílohu 30382 Zobrazit přílohu 30383 Zobrazit přílohu 30384
Dobrá práce... Podívej já bych možná zkusil sehnat firmu co ti to vysoustruží z nějaké kvalitní oceli a máš pokoj... nech si udělat víc kusů a hádám, že budeš mít v budoucnu tady na fóru hezký kšeft ;)
 
Souhlasím. Hned bych si taky objednal.
Prostě udělat z kvalitní oceli všechny tyhle vnitřní díly co odcházejí a jako set to tady pak prodas ve velkém. Pokud do toho někde půjdeš tak mám zájem. Ale mám verzi BN a nevím jestli je to stejné.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Nebude s ocelou problem v zime ked bude mrznut (moja Mazda6 2016 automaticke sklapanie nedokaze vypnut :()? Je tam nejaky vymenitelny plastovy diel, ktory sa zlomi v pripade nasilneho zatvorenia zrkadla, alebo na to prave boli planovane tie plastove kolieska? Neda sa to tlacit na 3D tlaciatni?
 
Tak moja prvá výmena zrkadiel úspešne za mnou. Všetko v rámci záruky. Dúfam, že to niečo vydrží...
P. S.
Chválim predajcu Mazda v Trenčíne za prístup a tiež ma odviezli, kam som chcel a aj prišli pre mňa späť.

Odoslané z S61 pomocou Tapatalku
 
Tak vidím, že se zrcátky jsou spojeny 2 základní problémy. Jednak se krátkodobě může stát, že něco v něm navlhne, obvykle po mytí wapkou, a sklápí se polovičatě. To se mi stává, za posledního 1,5 roku se mi to ale vždy zase po pár dnech rozchodilo (mám zrcátka jednou měněná). Teď tomu radši po mytí předcházím tím, že po odjezdu z umývárky zapnu vyhřívání zrcátek a nechám ho nejméně 20 min. zapnuté. Posledně fungovalo, sklápěla furt pryč, ale samozřejmě nemůžu tvrdit, že bez toho by nesklápělo.
Druhý problém je v opotřebování sklápěcího mechanismu. Sice nechápu, jak se může opotřebovat ozubené kolo oproti šneku, snad jedině kvůli mizernému materiálu kolečka. Vždyť ve 20 století byly takových mechanických aplikací se šnekovým převodem na světě milióny a bylo normální, že zařízení pracuje desítky let bez oprav.
Jelikož můžu tedy čekat, že za nějaký rok, dva mi odejdou zrcátka znovu, tak bych se taky přimlouval, abyste nabídli výrobu té mechaniky na objednávky klaňáků, koupím si rád do zásoby. Nepředpokládám, že byste za to chtěli tisíce ;)
 
Moje M6 ma neco vyse roku a najeto ~25 tisic, a uz to mam taky: leve predni se vyklopi do poloviny. Zbytek musim rucne. Kdyz na to zapomenu, pak v te mezi-poloze ma krabice zrcadla takovou vuli, ze pri jizde trepe. A jeste sem si vsiml, ze nekdy se pri zamykani nejdriv vyklopi uplne, az pak sklopi ke karoserii...

No nic, jdu dohodnout termin do servisu. Ale je to ostuda, ze po tolika letech Mazda tenhle problem porad nevyresila!
 
@SimSon : A zkoušel jsi to několikrát přestavit ručně - tlačítkem na dveřích sklopit/vyklopit? Mně to několikrát (po mytí wapkou) pomohlo, nestačí to nechat jen na automatickém sklápění. Výměnou si zas tak moc nepomůžeš, mám je také měněné. Možná je to trochu lepší. Těžko říct, jsem opatrnější.
 
Ano, skousel sem to tim tlacitkem nekolikrat. Leve se vzdycky otevre jen do pulky, ale nekdy kdyz to sklapim, tak se nejdriv otevre cele, az pak sklopi. Auto meju rucne, nikdy tam schvalne nestrikam vodu, ale vyrobce s tim musi pocitat, ze se tam neco dostane. Je to krap!
 
Back
Top