• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkční sklápění vnějších zrcátek a jejich mechanismus

Měli jste už problém s nesklápějícím se zrcátkem?


  • Celkem voličů
    161
Tak za mne vyřešeno! V rámci reklamace proběhla výměna motorků u obou zrcátek. Když jsem se ptal na detail, tak mi bylo řešeno, že ty nově namontované motorky by měly být více odolné právě vůči pronikající vlhkosti. Nevím, každopádně to už zase normálně sklápí a vyklápí. A ještě jeden postřeh, zrcátku u řidiče to skutečně trvá o necelou vteřinu déle. Neuvědomuji si, jestli to takto dělalo i u těch původních motorků, ale teď to tak opravdu je. Ale žádný podezřelý zvuk nebo klapání to nevydává, stále je ten celý mechanismus relativně tichý.
 
U řidiče se sklápí vždy pomaleji, to není vada, to je vlastnost. Ten kdo myje tlakově a nemá ten nový mechanismus, tak vždy bude mít poruchu na 99% .... ono to sklápí, ale sekne se to třeba v půlce nebo 1/4 a tak. Jo a mi po výměně jednoho taky v něm lupe :(

S tímhle nesouhlasím. Svou 2017 jsem umýval WAPkou pravidelně (takřka týdně), nějak jsem se zrcátkům nevyhýbal, a v moment prodeje, dvouletá s asi 65 tis km, fungovaly zrcátka bezproblémově. Ale skoro nikdy jsem jejich sklápění nepoužíval, dost mi ta funkce vadí, takže si myslím, že u těch, kterým to odchází, to je tím, že je používají :). V Mazdě mi jinak říkali, že to odejde když má člověk zapnuté sklápění a zamrzne tam sníh/voda a ten mechanismus se to snaží přetlačit (odolnost proti vlhkosti teda může znamenat, že když uvnitř není vlhko/voda, nezmrzne to). Což mi přišlo jako smysluplné vysvětlení.
 
Tak na mojej 2016 s automatickym sklapanim si vybrat nemozem, sklapa to vzdy po zamknuti.
 
Ahoj, mohu poprosit co bylo třeba pro to aby sklápění fungovalo? Prý nějaké ozubené kolečko, ale nevím jaké a kolik má zubů... Děkuji za radu.
Měnili mi to v servise v rámci záruky na GJ. Mění se celý mechanismus sklápění zrcátka. Udělali update, který by měl být odolnější, ale není. Už mi měnili mechanismus sklápění levého zpětného zrcátka na GL :(.
 
Měnili mi to v servise v rámci záruky na GJ. Mění se celý mechanismus sklápění zrcátka. Udělali update, který by měl být odolnější, ale není. Už mi měnili mechanismus sklápění levého zpětného zrcátka na GL :(.
Už i na GL? Takže teorie se zamrznutím mechanismu není pravdivá, když jsi kupoval GL v květnu...
 
Už i na GL? Takže teorie se zamrznutím mechanismu není pravdivá, když jsi kupoval GL v květnu...
Nemám auto v záruce a nechce se mi v mazde vyhazovat několik tisíc za opravy... Právě jsem našel že na druhou generaci sestek se prodává ozubené kolečko (Aliexpres) , které se vždy v zrcátkach polame a tím pádem nejde ... Ale pořád nevím jaké je v té 3generaci to ozubení...
 
Mě se zaseklo zrcátko a nakonec se mi podařilo ho rozhýbat "ručně" pomocí tlačítka na zklopení a odklopení zrcátek. Zrcátko přestalo fungovat po odborném umytí a naleštění. No a když se to rozhýbalo, tak to funguje zatím doteď, cca 10 000 km.
 
Neboj, ono ti zase přestane fungovat .... když už se jednou seklo, tak už je to v mechanizmu poškozené nebo se tam dostala voda + nečistoty.
 
Neboj, ono ti zase přestane fungovat .... když už se jednou seklo, tak už je to v mechanizmu poškozené nebo se tam dostala voda + nečistoty.
Nové zrsátko vychází kus na 5500 Kč s montáží. Takže dokud to funguje, tak to nechám tak jak to je. Zima ukáže, jak moc to bude blbnout. Osobně si myslím, že tam vniká voda.
Nevíte někdo, jak rozdělat a zkontrolovat nedestruktivní metodou? Je nějaký servisní návod od Mazdy?
 
No to asi nepomůže, protože to je jen motorek na naklápění a ne na sklápění.
 
Tak to nevyměníš ale někde jsem viděl video kde to bylo ukázané a myslel jsem si že jeho tady ,spletl jsem si video ,ale už to nemůžu najít...
 
Nějaký návod pro ostatní by nebyl?
Fotit jsem nefotil, nebyl jsem si totiž sám jistý jak to vše dopadne, vlastně jsem začal demontáži jako na tomto videu

Pak jsem musel malyma sroubovakama oddelat 4 plastové packy od krytu motorku (jde jednoduše) pak následuje samotne vytahnuti motorku zrcátka směrem nahoru vše... A pak mi začala ta horší práce (je tam málo místa). Vytáhl jsem rozlamane ozubené kolečko pak jsem vytáhl malou hřídel, na které je vlastně nasazené to uzebene kolečko. Doporučuji se dobře podívat kde je a jak je hřídel před demontáži zasazena v zrcátku... Pak už jen stačí kolečko nasadit i s protikusem takový váleček (nejde přehlédnout) a postupovat opačným postupem jako při demontáži. Pošlu tady ještě odkaz z aliexpresu na to ozubené kolo, vyšlo mě na 300"+-

Nové zrsátko vychází kus na 5500 Kč s montáží. Takže dokud to funguje, tak to nechám tak jak to je. Zima ukáže, jak moc to bude blbnout. Osobně si myslím, že tam vniká voda.
Nevíte někdo, jak rozdělat a zkontrolovat nedestruktivní metodou? Je nějaký servisní návod od Mazdy?
Seká se to, protože ozubené kolečko je vyrobené z China materiálu
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahojte, měl bych dotaz, prasklo mi sklo zpětneho zrcátka a mám snímač mrtvého úhlu, stačí koupit sklíčko a na to nové předělat to čidlo a nebo musím koupit sklíčko se snímačem díky za rady.
 
Back
Top