• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Nezávislé vytápění Webasto - obecně

Ter Leeloo II

moderátor
Člen týmu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
2 675
V par tematech se tu Webasto zminuje, ale vzdy jen konkretni problem.

Zajimalo by me, zda obecne nezavisle vytapeni ma take nejake nezadouci vlastnosti, ci pripadne uzivatelske negativni zkusenosti. Takove ty veci, co se v letacku nedoctu.

Trosku jsem premyslel, zda si to do auta neporidit. Ikdyz s benzinem mi to topi docela rychle a vyhrivana sedacka take pomuze, ale chtel bych to kvuli tomu, at nedavame batole do vychlazeneho auta. A nechat par minut nastartovane auto pred barakem se mi moc nechce. Standardne nic takoveho nedelam, ani kdyz ometam auto.

Ale precejen to stoji docela dost penez, tak at se to nevyhazuje do kose.
 
Mé zbožné přání Webasto montuji do auta již druhou zimu - mam také benzín, ale i přes chci ohřev motoru a až pak vnitřek auta

Nějaké doporučení nebo osobní zkušenost?
 
Zdravím ve spolek,
nemá někdo v Mazdě dodělávané nezávislé vytápění, případně (elektrický) předehřev motoru. Zajímají mne praktické zkušenosti.
Děkuji!
->Admini: Případně toto téma pro duplicitu smažte ale pokud jsem se nespletl, tak tu jsou o tomto tématu jen roztříštěné zmínky.
 
Zdravím, ano, je stále aktuální. Děkuji.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Mám Webasto Thermo Top Evo pro benzín včetně přepínače zimní/letní provoz + dálkové ovládání Telestart T91 s teoretickým dosahem až 1km. Samozřejmě v zástavbě takový dosah nikdy nebude.

V zimním režimu Webasto spaluje benzín (napojeno na palivový okruh vozu) pro výrobu tepla, pro pohon čerpadel a ventilátorů používá baterii vozu. Zde vidím nevýhodu v případě, že se budou jezdit kratší trasy, protože se nemusí dobít baterie. Ale několik kratších jízd po sobě není problém, jak mám ověřeno o zimních dovolených, kdy se přesunujeme z místa ubytování pod sjezdovky.
Webasto nejdříve ohřívá motor, po předehřátí motoru předehřeje kabinu vozidla. Dobu provozu Webasta lze nastavit na dálkovém ovládání od tuším 5 do 30 minut v krocích po 5 minutách. Mám ověřeno, že při délce ohřevu 20 minut opravdu nastupuješ do vyhřátého vozu. Případná námraza na oknech jde dolů velmi snadno, většinou jsem měl okno už jen mokré. To samozřejmě záleží na síle námrazy a aktuální teplotě.
Startování předehřátého motoru i ve velmi silných mrazech je snadné, naskakuje okamžitě, jak se dá očekávat.

V letním režimu Webasto jen zapíná ventilátory a vyvětrá kabinu vozu. Člověk pak nenastupuje do takové sauny jako bez Webasta. Nicméně volant i palubka sálají, pokud auto stojí na slunci.

Dálkové ovládání T91 indikuje provoz Webasta a letní/zimní režim.

Z mého hlediska mi zimní využití přináší mnohem více než letní větrání.
 
Díky moc za vyčerpávající informaci. Funkčně to vypadá velmi dobře, avšak za velmi mastnou cenu. Uvažuji o tom, že bych zkusil elektrický predehřev motoru. Bohužel ten Mazda nemontuje, takže asi počkám na konec záruční doby... No ještě to promyslím.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Mam Webasto v GH na 2.0 mzr-cd, montovane v zaklade. Bez moznosti nastavenia. Spusta sa pod 6° alebo 7°. Co vidim ako velke negativum je zapach a dymenie prvych par minut. Myslite, ze je niekde netesnost alebo je to vlastnost?
 
Možná jen studená spalovací komora, doufám, že to nekouří do kabiny :). Studený motor se taky chová jinak než zahřátý...
Jak to pak zapínáš? Přece se to nemůže automaticky zapnout jen na základě teploty.
 
Do kabiny nie, ale z pod auta ide dym + zapach. Ano, zapina sa to automaticky pri nastartovani auta.
 
Takže ti to vyhřívá kabinu do doby, než můžeš topit klasicky zahřátým motorem, jasné. To se dost ztrácí výhoda s rozmrazováním vozu.
Zkus se podívat pod auto, odkud to kouří, Webasto určitě není napojeno na výfuk motoru, má vlastní "výfuk".
 
Díky moc za vyčerpávající informaci. Funkčně to vypadá velmi dobře, avšak za velmi mastnou cenu. Uvažuji o tom, že bych zkusil elektrický predehřev motoru. Bohužel ten Mazda nemontuje, takže asi počkám na konec záruční doby... No ještě to promyslím.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk

V úterý jsem požádal v Mazdě o celkovou cenu výše zmíněného topení,
ve středu mi volal pán z Mazdy že nic takového není v příslušenství (nemají v nabídce)
tak jsem mu dal čísla dílu příslušenství Mazda CX5 (JEDNOTKA TOPENÍ THERMO TOP EVO 5 BENZÍN)
Ač zaskočen, slíbil že zítra zavolá cenu.
Zítra, respektive dnes, nezavolal a tak mu zítra zavolám sám :)
 
@Bouu Prodávají 7 modelů, tak by si člověk myslel, že to mají naučené. Nu, nemají...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
@Bouu Prodávají 7 modelů, tak by si člověk myslel, že to mají naučené. Nu, nemají...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk

Dnes mi volal pan z Mazdy, jednotka nezávislého topení bohužel není skladem , pouze ovladač s displejem. Prý napsal na Mazda importér , kdy bude dostupná. :mad:
 
V úterý jsem požádal v Mazdě o celkovou cenu výše zmíněného topení,
ve středu mi volal pán z Mazdy že nic takového není v příslušenství (nemají v nabídce)
tak jsem mu dal čísla dílu příslušenství Mazda CX5 (JEDNOTKA TOPENÍ THERMO TOP EVO 5 BENZÍN)
Ač zaskočen, slíbil že zítra zavolá cenu.
Zítra, respektive dnes, nezavolal a tak mu zítra zavolám sám :)

Já zažádala 12/2019 o nabídku v CB Auto na Webasto nezávislé topení pro svoji CX-3. Čekala jsem tak 30-35t. - reálná cena je pro můj vůz 54000 Kč. Jsem ještě pořád trochu v šoku.
 
Já zažádala 12/2019 o nabídku v CB Auto na Webasto nezávislé topení pro svoji CX-3. Čekala jsem tak 30-35t. - reálná cena je pro můj vůz 54000 Kč. Jsem ještě pořád trochu v šoku.
Jo, je to spousta dílů a zřejmě nacenil i nejdražší řešení s TOP EVO 5 a importér na tom má extra přirážku. Jinak to je práce na den.
Existuje i méně výkonné EVO 4
https://www.nezavisla-topeni.cz/phm...to-Thermo-Top-EVO-4-Basic-Benzin-12V-1314812A

Já teda nevím, jestli to má do benzínu cenu, tam se přece motor zahřeje rychle, to bych tam nechal dát nějaký alarm s dálkovým startem. https://www.pandora-alarm.cz/pandora-smart/
 
Jo, je to spousta dílů a zřejmě nacenil i nejdražší řešení s TOP EVO 5 a importér na tom má extra přirážku. Jinak to je práce na den.
Existuje i méně výkonné EVO 4
https://www.nezavisla-topeni.cz/phm...to-Thermo-Top-EVO-4-Basic-Benzin-12V-1314812A

Já teda nevím, jestli to má do benzínu cenu, tam se přece motor zahřeje rychle, to bych tam nechal dát nějaký alarm s dálkovým startem. https://www.pandora-alarm.cz/pandora-smart/

Je pravda, že neposlal výčet, co vlastně přesně naceňoval - ale auto mi prodali před ani ne půl rokem, takže jsem doufala, že vědí, jak výkonné zařízení bude třeba.., každopádně se ani s použitím základnějšího ovladače a nižšího výkonu nedostanu na nějakou slušnou sumu.... Poptala jsem to samé i přímo u Webasta, že by to montovali oni, ale nabídku ještě nemám.

A moc děkuji za tip na ten alarm, tohle řešení jsem neznala. Já nepotřebuju primárně nějak extra horký interier ani motor, ale bydlím na Vysočině, parkuju venku a rána jsou pro mě časem chuti k sebevraždě - takže jakékoli řešení, které aspoň trochu sebere neoškrabatelnou námrazu z auta, uvítám...
 
Já nepotřebuju primárně nějak extra horký interier ani motor, ale bydlím na Vysočině, parkuju venku a rána jsou pro mě časem chuti k sebevraždě - takže jakékoli řešení, které aspoň trochu sebere neoškrabatelnou námrazu z auta, uvítám...
V tom případě je ta Pandora Smart (nebo Smart Pro s GPS) nejlepší řešení, navíc s bonusem (že si člověk může udělat bez obav výlet třeba do Polska ;) ).
 
Back
Top