• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nová autobaterie aftermarket (ne originál)

Ta výdrž do 5 let mi přijde hodně slabá. U VW jsem prodával auto po 7 letech, tak 1 x v zimě po vánocích (málo jízd) nabití a vždy na 100% ok.:confused:
:confused:
 
Já už automaticky v zimě cca každý týden napojím Ctek nabíječku a nechám dobít. Naštěstí mám auto před barákem, tak to je v pohodě. Parkovat někdě na sídlišti nebo dál od baráku, tak nevím. V šestce jsem to nedělal a baterie vydržela asi 4 roky (moje chyba, nechal jsem ji vybít a pořádně nenabil) a teď na trojce dobíjím, baterii mám originál už přes šest let a pořád dobře drží.
 
Ta výdrž do 5 let mi přijde hodně slabá. U VW jsem prodával auto po 7 letech, tak 1 x v zimě po vánocích (málo jízd) nabití a vždy na 100% ok.:confused:
:confused:
Tak nějak mám vypozorováno, že těch 5 let je u vozů s i-stop/start-stop výbavou slušný standard a lze tomu asi dost pomoci právě tím, co píše @pantauleo
 
Já už automaticky v zimě cca každý týden napojím Ctek nabíječku a nechám dobít. Naštěstí mám auto před barákem, tak to je v pohodě. Parkovat někdě na sídlišti nebo dál od baráku, tak nevím. V šestce jsem to nedělal a baterie vydržela asi 4 roky (moje chyba, nechal jsem ji vybít a pořádně nenabil) a teď na trojce dobíjím, baterii mám originál už přes šest let a pořád dobře drží.
Jaký typ máš té nabíječky CTEK ? Budu jí muset taky koupit, baterka už má 4 roky a ještě jsem jí nedobíjel. Přes zapalovač mi to ukazuje před startem 12,1 V po nastartování tak 14,6 V.
 
myslim že se bavime o tehle...dokáže nabíjet i AGM, má různé nastavení podle velikosti a typu baterky a umí i oživení baterky pokud je nějakym zpusobem zasulfidovana
 
Trochu OT VARTA E23 po 8 a půl roku, ze dne na den nenastartovala, asi odešel článek pač při startu 10.2V i po celodením nabití v Rx-8 i tak myslím, že dobrý výsledek koupil sem znova tu samou.
 
myslim že se bavime o tehle...dokáže nabíjet i AGM, má různé nastavení podle velikosti a typu baterky a umí i oživení baterky pokud je nějakym zpusobem zasulfidovana
Jo na tu jsem koukal, pak je tam ještě jedna ctek, pro vozy se start stop systémem, ale neumí toho tolik, jako ta první.....takže asi koupím tu chytřejší ?
 
Mám tu základní CTEK MXS 5.0. Mám ji asi sedm let a v té době měli v nabídce jen tři nabíječky. Tuto jsem bral i kvůli nabíjení 6V na motorku. Dnes jsem koukal a mají jen na auto kolem 20 nabíječek.
 
Za mě osobně maximalni spokojenost, nabíjím tím všechno elektroautíčkem počínaje,motorkou a AGM velkou baterkou v Mazdě konče. Ideálně zobrazuje stav baterky a nabíjení, dokže odhalit chybu a i oživit olověnou klasickou baterku, ikdyž je fakt jak je baterka už stará a slabší moc už ji člověk nepomůže...hold každá věc má svoji životnost.
 
Mám tu základní CTEK MXS 5.0. Mám ji asi sedm let a v té době měli v nabídce jen tři nabíječky. Tuto jsem bral i kvůli nabíjení 6V na motorku. Dnes jsem koukal a mají jen na auto kolem 20 nabíječek.
Myslím, že zrovna tenhle model 6 Voltů neumí. Já jsem na ní ještě dokoupil takovýho gumovýho pavouka jako ochranu proti pádu na zem. A trošku blbne to foliový tlačítko. Motorku mám na ní celou zimu, auta dobíjím dvakrát za rok. Je to dobrá volba.
 
Myslím, že zrovna tenhle model 6 Voltů neumí. Já jsem na ní ještě dokoupil takovýho gumovýho pavouka jako ochranu proti pádu na zem. A trošku blbne to foliový tlačítko. Motorku mám na ní celou zimu, auta dobíjím dvakrát za rok. Je to dobrá volba.
Jo kecám. Na motorce mám vlastně taky 12V, ale jak má přepínání na malé moto baterie, tak jsem si to spletl. Jo tlačítko mi taky už blbne, ale na několik pokusů se to přepne. Já mám ještě starší model, že musím i přepínat, když je venku pod 5 °C, aby to nabíjelo malinko větším napětím. Ty novější si to už hlídají automaticky.
 
Aktuální zkušenost. Původní baterka na mém GJ (viz podpis) již minulou zimu nestartovala s takovým nadšením, jak bych si představoval. Nyní po 3 dnech stání klasická hláška se závadou nabíjení. Nebylo tedy třeba čekat na 20 stupňové mrazy a pořídil jsem Banner EFB 565 15, viz příloha. Rozměrově naprosto totožná, jako originál.

20211117_115249.jpg 20211117_115301.jpg 20211117_115316.jpg 20211117_115353.jpg 20211117_115357.jpg
 

Přílohy

  • Banner EFB 565 15.pdf
    191,7 KB · Zobrazení: 50
Chci se zeptat, když nabíjíte tím Ctekem MXS 5.0 baterii do plna, zabublá vám aspoň trochu elektrolyt?
Já jí nabíjím od rána už asi 8 hodin, svítí 7 kontrolek kromě poslední a hladina elektrolytu zatím v klidu.....?
 
Chci se zeptat, když nabíjíte tím Ctekem MXS 5.0 baterii do plna, zabublá vám aspoň trochu elektrolyt?
Já jí nabíjím od rána už asi 8 hodin, svítí 7 kontrolek kromě poslední a hladina elektrolytu zatím v klidu.....?
Přikládám možná rovnou manuál, strana 3 (resp. 11), kontrolka č. 7 - proces de facto ukončen (popisek dole pak), tedy nyní už bublat rozhodně nebude.
Sám jsem bublání nevěnoval pozornost, a navíc u mé zánovní baterie jsem zrovna minulý týden při cvičném dobití skočil po pár minutách rovnou na fázi č. 4.
Osobně bych čekal nějaké hemžení v elektrolytu zejména ve fázi 1-2-3, kdy se proudově více týrá...
 

Přílohy

  • MXS-5.0_CS.pdf
    3,3 MB · Zobrazení: 16
No mě právě taky po pár minutách skočila na 4, ale ráno mi ten měřák v autozapalovači ukázal 12,2 v. Takže moc nabitá asi nebyla. No ještě počkám, jestli skočí až na tu 8, to by měla být nabitá na 100%
 
U těhlech chytrých nabíječek elektrolyt nebublá, nevaří se. Proto se ani nemusí šroubovat víčka (pokud tam jsou) a může se nabíjet i v autě bez odpojení. Jestli budeš čekat na bod 8, tak si počkáš 10 dnů. Baterie již nabita na 100% při kroku 7.
 
Tak po 11 hod. nabíjení mi ukázal měřák v autozapalovači 12,3v.....takže asi bude skoro pěti letá Yuasa v hajzlu, nebo zralá na ten program desulfatace. ?
 
Back
Top