• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nová autobaterie aftermarket (ne originál)

To chce voltmetr a změřit napětí na baterce. Ty měřáky do zapalovače nebudou asi moc přesné. Nebo teda ten můj ukazuje rozdílem 2 V.
 
Nechám jí změřit někde v servisu a dyžtak koupím novou. Zatím teda nastartuje i když ukazuje napětí 12,1v. Ale ještě nezačalo pořádně mrznout a při minus 10 by se už asi nechytala.
 
Určitě dobrý nápad, jak zapalovač tak vyhodnocení CTEK má své limity, zavání to načatým článkem baterie atp.
Pokud tomu chceš dát šanci, tak místo čekání na fázi č. 8, prostě odpojit, zatížit a s odstupem znovu nabít / projet "všechny" fáze (stačí do č. 7).
 
Tak dneska jsem baterii odpojil a vyndal z vozu a na Cteku nastavil program Recond,(desulfatace). Kupodivu začal elektrolyt lehce vařit už ve fázi 4 a po dvou hodinách přešel do fáze 6 Recond a zvýšení napětí asi na 15,8v.
Teď už vaří komplet všechny články asi hodinu, tak uvidím, jak dlouho jí to ještě vydrží.
 
:) než umře :) ne vážně, desulfatace přispěje spíš bateriím které jsou delší dobu vybíjené a nenabité, nebo v podpětí kdy dochází usazování síranu siřičitého na elektrodách ve zvýšené míře. Podle mých zkušeností, Recond na Cteku je spíš takový pěkný bonus který ale na zlepšení funkce dnešních baterií nemá moc vliv (může pomoc nějáké starší olověné baterce někde zahradního trakturku nebo něčeho podobnýho)...ke všemu by musel probíhat poměrně dlouhou dobu (bavíme se o desítkách hodin - podle vybití baterie a okolního počasí) a u našich baterií spíš pujde o to, že nakonec stejně dojde ke koupení nové baterie a dale pak raději pravidelnému nabíjení (pokud auto až tak nejezdí)
 
Souhlas, příští rok v únoru jí bude 5 let, nevim jak na tom jsou Yuasy s životností, ale když do toho jara vydrží, za mně to bude O.K.
Nechce se mi kupovat novou baterku v době kdy moc nejezdím a nechat jí zbytečně vymrznout....?
 
Jasne, no zase když tomu přistoupím z logiky věci, počítáš s autem na dalších víc než pět let? Protože jestli až tak ne, pak ti to nemusí až tak hrát roli, než chodit celou zimu k autu ve stresu jestli to ještě zrovna baterka dá nebo nedá a odjíždět uplně v klidu. Ke všemu pokud máš Ctek je jednodušší pokud teda člověk tolik nejezdí prostě jednou třeba za měsíc baterku připojit k nabíječce a nechat ji nabít a přečkáš ty nehorší cca 3 měsíce úplně v klidu obzvlášt když zabrat dají baterce rozhodně víc měsíce jako je červenec srpen kdy je vysoká teplota a pokud se tady nenabíjí baterka a nehlídá elektrolyt tak může být po ní dřív jak po zimě. Vysoké teploty jsou pro baterku určitě pro životnost daleko víc zdrcující akorát prostě v létě se to tak neprojeví a doběhne to každého až v době ochlazení.
 
tak já nepotřebuji žádnou přechytralou nabíječku za tisíce, spokojím se s něčím obyčejným, co mi baterii oživí alespoň před sezonou. Koupil jsem v Lidlu obyčejnou jebku za 349,- https://www.lidl.cz/p/ultimate-spee...6Dp0s_MSenYvri3Gni4Xp7cyt5WzVUZhoCwWcQAvD_BwE. Po připojení mi ukázala 12,6 - 12,7 V , vím že to není žádné přesné měření, ale zatím to vypadá s baterkou dobře
 
Tá nabíjačka z Lidla, čo ju posielal vladas75 je teda vhodná na naše batérie a postačujúca na také oživenie? Auto jazdí síce v podstate denne, ale viac menej len okolo komína. Parkuje v temperovanej garáži. Baterka už má cca. 4 roky (mám tam ešte originál), ale tak hádam ešte dačo vydrží. Takže plánujem ju preventívne dobiť tak 2 x krát do roka (jar/jeseň). A mám odpájať batériu od auta? Ďakujem.
 
Tá nabíjačka z Lidla, čo ju posielal vladas75 je teda vhodná na naše batérie a postačujúca na také oživenie? Auto jazdí síce v podstate denne, ale viac menej len okolo komína. Parkuje v temperovanej garáži. Baterka už má cca. 4 roky (mám tam ešte originál), ale tak hádam ešte dačo vydrží. Takže plánujem ju preventívne dobiť tak 2 x krát do roka (jar/jeseň). A mám odpájať batériu od auta? Ďakujem.
Já mám originál přes šest let a v poho. Přes zimu dobíjím cca 2x měsíčně, při velkých mrazech i každý týden. Odpojovat baterii při normálním nabíjení nemusíš. Jen kdyby se dělal oživení (recond, desulfataci), tak se odpojit musí.
 
trochu se oteplilo, tak jsem jí preventivně napíchnul ( bez vyndání z auta )

IMG20211213124237-COLLAGE.jpg
 
jak se tu psalo, vyndavani baterky z auta je nesmysl..pokud nedelas Recond....ale jeho přínos na těchto baterkach beru jako diskutabilní..nabíjení je fajn, a naopak..ne že by to hrálo roli v teplotách jestli je plus 2 nebo -2 ale pro baterku není vubec špatné dobíjet jí v teplotách nízkých, idealne nabíječkou co si dokáže nabíjecí proud přizpůsobit pomocí teplotního čidla.
 
Tak som nakoniec objednal CTEK MXS 5.0 new s teplotným čidlom. V aute mám originál baterku, takže pri dobíjaní/udržovaní baterky v kondícii mám použiť režim autíčko alebo AGM? Autíčko dobíja na 14,4 V, AGM na 14,7 V. Tipujem, že na AGM...
Recond použijem po odpojení baterky z auta max. 1 ročne na riadne dobitie.
Ďakujem.
 
Tak som nakoniec objednal CTEK MXS 5.0 new s teplotným čidlom. V aute mám originál baterku, takže pri dobíjaní/udržovaní baterky v kondícii mám použiť režim autíčko alebo AGM? Autíčko dobíja na 14,4 V, AGM na 14,7 V. Tipujem, že na AGM...
Recond použijem po odpojení baterky z auta max. 1 ročne na riadne dobitie.
Ďakujem.
Na autíčko, AGM je jen pro gelové baterie.
 
Vyndal jsem jí, odšpuntoval a nastavil Recond. Asi 2hodiny vařila na 6 fázi a vypadá, že jí to dost nabilo. Dneska jsem nechal aktivní i-stop a tři minuty po startu už mi vypnul motor. ?
 
Vyndal jsem jí, odšpuntoval a nastavil Recond. Asi 2hodiny vařila na 6 fázi a vypadá, že jí to dost nabilo. Dneska jsem nechal aktivní i-stop a tři minuty po startu už mi vypnul motor. ?
Nemeral si ju? Pred a po? :cool:
 
Back
Top