• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nová autobaterie aftermarket (ne originál)

Měl bych tady dotaz k baterce..koupil jsem novou, vše funguje jak má ...zmizel problém s hláškou i s přihlašovaním klíče a zamykáním auta, ale zajímala by mne jedna věc....používám Forscan a tady se dá na nástěnku nastavit PID mimo jiné i hodnot baterky...to vše mám a funkční...stav nabíjení, teplota baterky, nabití baterky apod věci, jen když jsem přidal graf pro Batt SOC tak ani na puvodní ani na nové neukazuje žádnou hodnotu. Poradí někdo proč? Co je potřeba nastavit nebo jak ho spustit? Nejde to ani pri zaplém klíčku a nenastartovaném motoru ani při jízdě. Pořad je hodnota na 0 ikdyž ostatní věci fungujou.
Tak tohle mě by mě taky zajímalo... :-)
 
aji ja :-) protože doted jsme na to nepřišel :-)..teda ne že bych to v zásadě nějak zkoumal, nechal jsme to osudu a jsem rád že nakonec se k tomu přes forum dopátral :-)
 
1. Při vypnutém motoru přepněte spínač startování motoru do polohy ON. 2. Nastavte páku neutrál 3. Se sešlápnutým brzdovým pedálem: sešlápněte pedál plynu a přidržte jej po dobu nejméně 5 sekund. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly začít blikat; třikrát stiskněte a uvolněte plynový pedál. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly zhasnout. Chcete-li zkontrolovat, jak správně byla inicializována baterie musíte zapnout zapalování a poté podržte spínač i-stop po dobu 10 sekund. Blikající zelený indikátor označuje úspěšné dokončení postupu inicializace baterie. Blikající žluté světlo signalizuje nedostatečné nabití nebo přebití baterie. Trvalý žlutý indikátor znamená, že baterie nebyla inicializována v systému, je třeba ji opakovat. Pro správnou inicializaci baterie musí být její SOC vyšší než 75%.
Takhle to popisujou na netu..nebo pár odkazu nahoře AR1
 
1. Při vypnutém motoru přepněte spínač startování motoru do polohy ON. 2. Nastavte páku neutrál 3. Se sešlápnutým brzdovým pedálem: sešlápněte pedál plynu a přidržte jej po dobu nejméně 5 sekund. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly začít blikat; třikrát stiskněte a uvolněte plynový pedál. Indikátor nabití baterie a hlavní výstražný indikátor by měly zhasnout. Chcete-li zkontrolovat, jak správně byla inicializována baterie musíte zapnout zapalování a poté podržte spínač i-stop po dobu 10 sekund. Blikající zelený indikátor označuje úspěšné dokončení postupu inicializace baterie. Blikající žluté světlo signalizuje nedostatečné nabití nebo přebití baterie. Trvalý žlutý indikátor znamená, že baterie nebyla inicializována v systému, je třeba ji opakovat. Pro správnou inicializaci baterie musí být její SOC vyšší než 75%.
Takhle to popisujou na netu..nebo pár odkazu nahoře AR1
Tak tohle moc nefunguje... Dnes jsem to zkoušel. Načtení Batt SOC pořád stav nula :)
 
Chystal jsem se na další pokus s inicializací baterie o víkendu... A ejhle, dnes jsem na to jen tak ze zvědavosti kouknul a bylo to tam! Skoro před třemi týdny jsem měnil starou baterii za novou Exide AGM 80Ah, 800A, EK800. Nevím, jestli v tom mám prsty já se svými pokusy, nebo to proběhlo v "samo-režii" auta, ale vypadá to, že se baterie chytla ;) Screenshot_20210107-190051.jpg
 
Ahoj, já netuším jak ta inicializace funguje. Po výměně baterky mě v autě nikdy nic nedržkovalo. Protože ale Forscan nemá aktivní to BATT SOC tak jsem si to zkoušel nastavit. Postup dle Shr3k, vše proběhlo, vše bliká a svítí jak je popsáno v tom Mazda postupu. Forscan nic. Zkoušel jsem i ty postupy s pedálama ale taky nic. Tak uvidím teď po víkendu, kdy jsem to zkoušel různě nastavovat, výchozí stav je nová inicializace dle toho Mazda postupu, jestli se to taky nějak chytí.
 
čau, od 11/2020 jezdím s Exide Premium 12V, 65Ah, 580A, EA654 a starty i v mrazech naprosto v pohodě... Ale uznávám že hodnotit baterii po 2,5 měsících je trochu předčasné :cool: Nicméně mám vypnutý iStop by @shr3k tak jsem po měření s @Míra vyhodnotil, že není třeba plašit s EFB a vzal jsem obyč variantu.
P.S. jo a nic jsem neinicializoval... Přehodil starou baterii za novou, nastavil okýnka, naladil rádio a finíto
 
Jednou jsem se bavil s chlápkem, co prodává autobaterie a výrazně mi doporučil Exide. Nevím, jestli chtěl víc vydělat, nebo tak, ale souhlasil jsem s ním v tom, že si myslím, že kolem Varty je už jen bublina a kvalita nic moc. Tvrdil, že Exide je druhá top značka s výrobou autobaterií. Mám ji v druhém autě, které cuká po městě a je tam už přes dva roky a zatím naprosto v klidu. Tchán koupil před dvěma lety taky nějakou (nevím teď jakou) a ta už je teď zase mrtvá. :D
 
čau, od 11/2020 jezdím s Exide Premium 12V, 65Ah, 580A, EA654 a starty i v mrazech naprosto v pohodě... Ale uznávám že hodnotit baterii po 2,5 měsících je trochu předčasné :cool: Nicméně mám vypnutý iStop by @shr3k tak jsem po měření s @Míra vyhodnotil, že není třeba plašit s EFB a vzal jsem obyč variantu.
P.S. jo a nic jsem neinicializoval... Přehodil starou baterii za novou, nastavil okýnka, naladil rádio a finíto
Já už také jezdím skoro rok na obyčejnou baterii Yuhasa ,pořád má 12,6 V a zátěžák mi ukazuje skoro 100 procent.Jezdím všechny druhy tras od města po dálnici.Dal jsem na radu p.Mikuše a asi jsem udělal dobře.Jo a voltmetr mi ukazuje v zapalovačí za jízdy 14.2-14,5 V ani po dlouhé jízdě pod tuto hodnotu neklesá.Mazda 6 GJ,2014.
 
@Míra Jakým způsobem máš vypnutý i-stop?
Ano,odšroubovaný mikrospinač, z Palkovic,ale jestli mi @shr3k deaktivoval elektronicky,na to jsem se ho zapomněl zeptat.V každém případě bylo lineární nabíjení(postaru) i před deaktivací Stert-stopu.
 
Míra z Palkovic nemá pravdu. V6dyť si to nabíjení sleduj. Auto klidně jede na 12,6V nebo valí i přes 15V. Já se na to taky chytil a koupil obyčejnou a po pár měsících jsem měnil.
Istop nemá vliv na způsob dobíjení.
 
Já už také jezdím skoro rok na obyčejnou baterii Yuhasa ,pořád má 12,6 V a zátěžák mi ukazuje skoro 100 procent.Jezdím všechny druhy tras od města po dálnici.Dal jsem na radu p.Mikuše a asi jsem udělal dobře.Jo a voltmetr mi ukazuje v zapalovačí za jízdy 14.2-14,5 V ani po dlouhé jízdě pod tuto hodnotu neklesá.Mazda 6 GJ,2014.
Myslíš Yuasu? To ale není žádná tuctovka, to je kvalitní baterka.
 
Míra z Palkovic nemá pravdu. V6dyť si to nabíjení sleduj. Auto klidně jede na 12,6V nebo valí i přes 15V. Já se na to taky chytil a koupil obyčejnou a po pár měsících jsem měnil.
Istop nemá vliv na způsob dobíjení.
vždyť Míra psal že to nabíjení sleduje a napětí neklesá ani během dlouhé jízdy pod 14.2V a nepřesáhne 14.5V - je možné, že to může být u diesel varianty jinak?
 
jj psal, já to myslel obecně.
Jestli je to jinak benzín vs. diesel to mě vůbec nenapadlo.
Shrek to tu někde psal, které jednotky co řídí a proč to nelze ovlivnit BTW sám jsem tu jeden čas tvrdil, jak mi to valí konstantě přes 14V a je to paráda. Čas ukázal. BTW2 dnes jsem měl asi na dvě hodiny zapnutý forscan na mobilu, 14.35-14.45V. Ale jindy je to prostě jinak. Jo a zapnutý strart stop, jak jsem si hrál s tou inicializací o víkendu a nevypnul to.
 
Back
Top