• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Parkovací kamera pro CMU systému MZD/Mazda Connect s dotykovým displejem (od roku 2014)

Čau

Čau diky za nabídku, ale teď do toho nebudu vrtat. Čert to vem. Zřejmě bych musel tahat kabel přes celý auto , a to se mi nechce dělat, když je v záruce. Když tak po záruce . Jinak díky
Nemělo by stačit, prostě spočítat počet kabelů vedoucích do kufru a podle toho usoudit, že vedení kamera má? Případně ještě kontaktovat někoho kdo má mezikus kousek od tebe a prostě ji zapojit?
 
Zdravím, mám tuhle kameru z Ali
Zapojil jsem snad dle návodu plusové červené káble na reverse (šedý kabel v konektoru zadních dveří...odzkoušeno zkoušečkou), pak "naučím" systém na kameru držením NAV plus MUTE, systém se restartuje, kameru to najde a vše jede v pohodě, dokud nevypnu motor na cca 20-30min.
Pak nahodim zapalování a kamera nefunguje, protože jí systém "zapomene". Takže musím zopakovat proces učení, ale situace se opakuje.
Skoro to vypadá, jako kdyby jeden z kabelů (napájecí) měl být připojen na "trvalých" 12V, ale podle schémátka zapojení z Ali to tak není. Mají to připojené vše na reverse.
Setkal jste se stím někdo?
Úplně stejně to mám zapojené na Mazdě 3 v podstatě stejný model jak CX3, 3ka je 2014, CX3ka je 2016 (což je více méně stejné auto). Na 3ce to jede bez problémů, je fakt, že tam byl k tomu konektor jako mezikus mezi origo konektory, ale není tam nic jiného, než vývod z šedého reverse kablíku, který pak napájíte na červený napájecí kabel ke kameře a vše funguje v poho.
Zítra asi zkusím přivést trvalých 12V, ale kdyby někdo věděl ze zkušenosti, rád si nechám poradit, abych s tím nestrávil zbytečně další dvě hodiny :D

Díky moc za jakoukoliv radu.

Můžu zase naoplátku pomoct s opravama digitizérů a dotykových vrstev na navigacích, kdy vám to udělá takové ty "pavouky" (jakoby popraskaný display), nebo dělá náhodné doteky apod.
 
Na 6V výstupu z CMU musí být odběr.
 
Pokud je kamera 6V, tak na napájení kamery, pokud je 12V, je nutné relé. To není žádný vstup, je to plus a kostra na napájení kamery, co vychází z CMU, zařazení zpátečky se v CMU detekuje přes CAN.
 
Pokud je kamera 6V, tak na napájení kamery, pokud je 12V, je nutné relé. To není žádný vstup, je to plus a kostra na napájení kamery, co vychází z CMU, zařazení zpátečky se v CMU detekuje přes CAN.
No na Ali píšou 6-12V, tak snad bych to bez relátka neusmažil :) Aha, takže bych to teoreticky vůbec nemusel připojovat na kabel, co vede do světla zpátečky a stačilo by to hodit jen na ten plus a kostru z CMU? Díky moc, klidně ti pak pošlu něco za rady, pořád lepší, než to někam vozit ;) Hmm, teď ještě koukám, že dole v popisu mají zase jen 12V, nahoře je 6V-12V....no pěkný ?
 
Kabel od zpátečky se nepřipojuje vůbec.
 
Takže kamera funguje podle zapojení, jak psal Shr3k. Tzn. "primitivní" propojení kabelu plus a minus a žádné připojování na kabel zpátečky, jak píše v návodu číňan!!! Už jsem jim to tam taky napsal, ať si to opraví. Ještě uvádí chybně, že kamera je 6-12V, někde píšou 12V a pak z nich vypadne, že je to čistě 6V, což je vlastně ve finále dobře, když má výstup z jednotky rádia 6V.
Díky moc Shr3kovi za rychlou radu!
 
Na 6V výstupu z CMU musí být odběr.
Ahoj, tušíš jak velký odběr? Mám to celé v provedení na couvací světlo a potýkám se se zapomínáním systému na přítomnost kamery. Nejjednodušší mi tak aktuálně přijde jen vytvořit umělou spotřebu na 6V výstupu z CMU a ošálit systém ...
 
Poslední úprava:
Ahoj, měl jsem stejný problém a bylo to ve špatném zapojení.
Mělo by to ve výsledku jít velmi jednoduše, hodit mezikus (konektor) do víka kufru a napojit. Hlavně nepřipojovat na Reverse kabel. Máš M3?

1639480028948.jpg

tedy nějak takhle, ale neposlouchat číňana a nepřipojovat na reverse!!! ?

Budu jednu kameru během pár dní na M3 dělat, tak ti to pak asi můžu vyfotit. Na M6 se mi stalo, že mi dost problikávala a problém byl v uskřípnutém kabelu v místě, kde leze ven z plexi osvětlení SPZ. Tak jsem to rozebral, propiloval větší otvor a bylo po problému. Bylo to skřípnutý na plech kufru, tzn. asi velmi blízko kostry a chytalo to nejspíš "rušení".
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, měl jsem stejný problém a bylo ot ve špatném zapojení.
Mělo by to ve výsledku jít velmi jednoduše, hodit mezikus (konektor) do víka kufru a napojit. Hlavně nepřipojovat na Reverse kabel. Máš M3?
Nová M2. Zapojení je mi asi jasné. Jelikož jsem nechtěl něco zrasovat, nechal jsem si kabely protahat profíkem a nechce se mi do kabelů dále sahat, ke všemu mám 12V verzi kamery. Jestli CMU kameru detekuje tím, že vidí proudový odběr na 6V výstupu, mělo by stačit tam proudový odběr vytvořit ...

Budu jednu kameru během pár dní na M3 dělat, tak ti to pak asi můžu vyfotit. Na M6 se mi stalo, že mi dost problikávala a problém byl v uskřípnutém kabelu v místě, kde leze ven z plexi osvětlení SPZ. Tak jsem to rozebral, propiloval větší otvor a bylo po problému. Bylo to skřípnutý na plech kufru, tzn. asi velmi blízko kostry a chytalo to nejspíš "rušení".
Od kamery vede docela slabý koaxiální kabel, takže v případě skřípnutí významně měníš jeho vlastnosti, tzn. pak je zhoršení obrazu očekávatelné, každopádně dobrý troubleshooting ;)
Jinak M2 má otvor na kameru hned nad značkou v zádi vozu, nikoliv ve dveřích (tam jsou zpátečková světla), maník mi napojení na couvačková světla provedl v místě dveří u řidiče - přišlo mu to jednodušší než tahat kabely skrz husí krk u pátých dveří.
 
Poslední úprava moderátorem:
Nová M2. Zapojení je mi asi jasné. Jelikož jsem nechtěl něco zrasovat, nechal jsem si kabely protahat profíkem a nechce se mi do kabelů dále sahat, ke všemu mám 12V verzi kamery. Jestli CMU kameru detekuje tím, že vidí proudový odběr na 6V výstupu, mělo by stačit tam proudový odběr vytvořit ...


Od kamery vede docela slabý koaxiální kabel, takže v případě skřípnutí významně měníš jeho vlastnosti, tzn. pak je zhoršení obrazu očekávatelné, každopádně dobrý troubleshooting ;)
Jinak M2 má otvor na kameru hned nad značkou v zádi vozu, nikoliv ve dveřích (tam jsou zpátečková světla), maník mi napojení na couvačková světla provedl v místě dveří u řidiče - přišlo mu to jednodušší než tahat kabely skrz husí krk u pátých dveří.
Tak s M2 ti asi moc nepomůžu, jestli máš čínu a je tam 12V, je šance, že to bude chodit i na 6V, už se mi to stalo. Ale zkoušej to...co ?
Osobně bych to zahodil a koupil kameru na 6V i s kabelama, ktera stoji cca 500 a do puvodni kabelaze nemusis vubec zasahovat.
Jinak teoreticky máš asi pravdu s tím odběrem, otázka je, jestli neni jednodušší nová kamera, než s tim laborovat a případně si vysmažit CMU za 40k ?
Kdyby sis jí nedej bože vysmažil, dej vědět, nějaké tu mám ?
 
Zdravím ,

Mám dotaz na kameru na Mazdě 6 GJ 2017. Koupil jsem si tuto kameru https://www.ahifi.cz/parkovaci-kamera-bc-uni-05.html a ke kameře ještě tuhle redukci https://www.ahifi.cz/video-vstup-pro-parkovaci-kameru-mazda-bcmi-maz.html a po připojení mám problém s tím jak zde již bylo psané, ze po nějaké době auto kameru zapomene, ale někdy nastartuji a kameru vidím a někdy zase ne, po restartu ji vidím vždy . Kameru jsem připojil na spínaných 12V a ukostril plus připojil do redukce . Mohu se zeptat co je špatně s připojením?

Dekuji za rady
 
Stačí si to tady přečíst, na 6V výstupu z CMU musí být odběr, což se při napájení ze zpátečky neděje. 12V kamera tak musí být napájená z ACC a spínaná přes 6V relé připojené na CMU..

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Zdravím ,

Mám dotaz na kameru na Mazdě 6 GJ 2017. Koupil jsem si tuto kameru https://www.ahifi.cz/parkovaci-kamera-bc-uni-05.html a ke kameře ještě tuhle redukci https://www.ahifi.cz/video-vstup-pro-parkovaci-kameru-mazda-bcmi-maz.html a po připojení mám problém s tím jak zde již bylo psané, ze po nějaké době auto kameru zapomene, ale někdy nastartuji a kameru vidím a někdy zase ne, po restartu ji vidím vždy . Kameru jsem připojil na spínaných 12V a ukostril plus připojil do redukce . Mohu se zeptat co je špatně s připojením?

Dekuji za rady
Zkus spíš vyfotit, jak jsi to zapojil, ale na 12V reverse by se nemělo připojovat nic. Jestli jsi tam něco připojil, bude to tím (můj případ poprvé). Auto zapomene kameru do cca 20min, takže když nastarruješ v tomhle čase, ješťe jí uvidí, pak už ne. Je to interval, kdy ti auto odpojí napájení od vnitřního osvětlení atd.
 
Stačí si to tady přečíst, na 6V výstupu z CMU musí být odběr, což se při napájení ze zpátečky neděje. 12V kamera tak musí být napájená z ACC a spínaná přes 6V relé připojené na CMU..

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
Díky za radu. Mám dotaz kde najdu 6V výstup z CMU ? Napájená z ACC znamená trvale napájení?

Zkus spíš vyfotit, jak jsi to zapojil, ale na 12V reverse by se nemělo připojovat nic. Jestli jsi tam něco připojil, bude to tím (můj případ poprvé). Auto zapomene kameru do cca 20min, takže když nastarruješ v tomhle čase, ješťe jí uvidí, pak už ne. Je to interval, kdy ti auto odpojí napájení od vnitřního osvětlení atd.
Až se dostanu do auta vyfotim. Spinané napájení sem připojoval myslím u toho výstupu u cinche. Takže pokud bych ji připojil na stále napájení a ukostril tak by ti mělo fungovat? Dekuji
 
Mám dotaz kde najdu 6V výstup z CMU ? Napájená z ACC znamená trvale napájení?
Výstup viz. toto téma, ať to tu nemusíme stále dokola opakovat.

ACC = ACCessory, spínané napájení, ale klidně můžeš i trvalé.
 
Poslední úprava:
Výstup viz. toto téma, ať to tu nemusíme stále dokola opakovat.

ACC = ACCessory, spínané napájení, ale klidně můžeš i trvalé.
Téma sem si pročítál, ale tady je vše o M3 M2 a jiné, ale ne o M6. Tu redukci co mám jsem připojil přímo do rádia a nikde sem tady nenašel kde najdu výstup z CMU přímo v konektoru za rádiem .
 
Back
Top