• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Já zas doporučím Goodyear Ultragrip 9 ( v tom rozměru to bude spíš Performance Gen-1 nebo 2)
 
Ja jsem rozhodne zastance znacek, diky dvema autum paralelne (626 2; 2 3; 3 CX-3; CX-3 6...) jiz delsi dobu muzu srovnavat, nakolik lze odhlednout od ruznych podvozku, a treba Nokian WR D4 (a predtim D3) nejsou z mych zkusenosti vubec spatne, ale Dunlop Wintersport 4D a pak 5 jsou lepsi. Tissi, lepsi chovani na suchu a zvlast za tepla (nevim, co presne rikaji testy, ale Nokiany mi prijdou charakterove "mekkci" na hrane, pri prechodu do smyku, jako by vic "tekly" po zahrati), a na sneholedu (ujezdeny uklouzany snih) mi vzdy prisly presnejsi, opet jako by tam byla jasneji definovana "hrana", bod utrzeni = s Dunlopkama bych si na takovym povrchu s beznym autem chvilema myslel, ze mam 4x4, to se mi s Nokianama nikdy nestalo, tam je proste znat porad nejaka ta zvlastni nedefinovana nejistota. Ale samozrejme pokud dupnes na brzdy, nebo na plyn, uklouzne oboji asi tak nejak stejne; hodne :). Na prvnim aute jsem jeste mel Goodyear UltraGrip 7, ale u tech jsem nemel srovnani, ale taky jsem byl velmi, velmi spokojeny — jenze stara 626 mela jeste dvojity lichobeznik, ktery je na snehu o dost lepsi, nez McPherson, pri natoceni kol nevyklani pneu a neprenasi vahu na jednu stranu = jede porad stejnym tlakem po cele plose vzorku.

Vzhledem k mnou vnimanemu rozdilu mezi Nokiany a Dunlopkami (pokud s tim vnimanim nejsem jediny :)) bych teda rozhodne doporucoval vybirat, protoze za me ten rozdil neni tak maly, jak by se mohlo zdat podle malych rozdilu v testech.

Na CX-5 je omezenejsi vyber kvuli extremnimu profilu, takze zvitezi jistojiste Michelin Alpin 5... a to protoze letni Michelinky mi vzdy prisly naprosto top; nemam duvod neverit, ze by zimni neumeli, ackoliv v testech myslim na prvnich prickach nebyvaly. Minimalne ale za podobnou cenu, jako jine pneu, vydrzi vic — tomu verim. I jejich letni Pilot Sport vydrzely na Mazde 3 hrozne moc, navic na pomery obyc silnicniho jezdeni dost ostryho zachazeni.

--
Pod carou jeste pripisu, ze muj tata moc neveri na rozdily mezi pneu (spis na rozdily mezi ridici; coz ja nezpochybnuju), takze na Mondeu na pneu na muj vkus zbytecne setri, kazdopadne jestli se nepletu, ted ma zimni Falkeny na 16" diskach, a at uz je to tezkym TDCi motorem a celkovou neohrabanosti Mondea, nebo tema pneu, kdyz jsem ho s nima mel naposled v zime pujceny, dobry mi to neprislo. Ale na druhou stranu mi jizdni vlastnosti toho Mondea neprisly nikdy dobry ani na suchu, at uz tam bylo cokoliv.... na rozdil od novinaru mi neprijde, ze by Mondeo Mk4 FL umelo jezdit dobre jinak, nez v primce :)
 
Poslední úprava:
Pokud táta chce ušetřit a moc toho nenajezdí, tak by mohl zkusit celoročky Michelin Cross Climate. Jsou to snad jediný celoročky co fungují hodně slušně
 
Pokud táta chce ušetřit a moc toho nenajezdí, tak by mohl zkusit celoročky Michelin Cross Climate. Jsou to snad jediný celoročky co fungují hodně slušně

Tak to on najede ročně kolem 50 - 60 tis km, do toho má mnohaletou průpravu závodníka rallye, a právě proto nechce utrácet za — dle jeho názoru — předražené "prémiové" značky. Já to svým způsobem chápu. Jak nás děti vždy dokázal vozit smykama začátkem 90. let i s první generací Mazdy 626, tuším na Sávách, mám pocit, že by mohl jezdit v zimě skoro na letních. Plus je u něj ten faktor velkého nájezdu = cena se tam zvýrazňuje, když člověk mění jednu sadu ročne... aspoň za přepodkladu, že všechny pneu vydrží podobně. Každopádně ani já ho nedokážu přesvědčit, ať zkusí pár stovek na sadě přihodit, testy také ne, takže je to marné :). Zcela mimo téma, to Mondeo už se bude brzy blížit 400 tis km, a od nového prakticky bez problému... samozřejmě spotřební věci se mění, ale jinak nic. Neskutečný držák. Myslím že o tom by si mohly třeba moderní Sky-D Mazdy nechat jedině zdát.
 
Tak to nejsou gumy pro něj. Mě dělalo přesvědčit otce kterej najede 8tkm za rok na nový Gy UG 9 na zimu a pak když jsme je koupili tak říkal že na takových gumach nikdy nejel že to drží parádně, teď ho zas přesvědčuju do letních, aby 7letý puky vyměnil. :D

P. S. Po krátké zkušenosti mě Savy už na auto nesmí, ty humy prostě nefungují a vzhledem k ceně jsou to spíš zimní chrániče disků. :D
 
Na zimných cestách nepomôže ani PánBoh, ani najdrahšia zimná pneumatika, záleží len a len na vodičovi....
Přesně tak. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že čím lepší máš pneu, tím víc na ni podvědomě spoléháš a tím víc jezdíš jako kretén.
 
@xPet Jak kdo, já třeba jezdím furt stejněa spíš jsem s lepší gumou rád že dřív zastavím a že funguje. Musí to člověk mít v hlavě srovnaný a vědět co od toho může čekat, ne si to jen myslet.
 
Ja jsem se vlastne dostal do takove blbe situace, kdyz vybiram pneu pro dve (rozdilna) auta zaroven. Jakoze bych mel vlastne takovy divny pocit, kdybych vybral na kazde auto uplne jinou. Protoze bych vlastne pak mel pocit, ze jsem nekde nejak musel udelat ustupek, no ne?

Ono samozrejme doopravdy to tak je, ze v kazdem rozmeru muze byt lepsi jina pneumatika/znacka/model. Ale to nemam sam jak posoudit, musel bych projit hodne testu a navic by musely byt na mnou pozadovany rozmer, coz je prakticky nerealne.

I proto jsem si vlastne takhle vyhlidl ty Micheliny, protoze vim, ze byvaji chvaleny, v testech nejsou spatne a muzu si je poridit pro obe auta (byt jinou radu). U Dunlopu to udelat nemuzu, pro sve SUV tam obuti nenajdu ... o_O.

Zrovna Dunlopy jsem mel pro Mazdu uz dlooouho vyhlidnute jako budouci letni pneu.

Ja vim, resim kraviny ... :rolleyes:
 
Tak kup Michelin a na druhý ty ultragripy a můžeš porovnat ;)
 
Ter Leeloo, delal jsem to tak, ze na starsi a min jezdene auto jsem daval ty mirnounce horsi... prave s vedomim, ze ten rozdil stejne neni zadny drama a usetrit provozne na aute, ktere vic stoji, nez jezdi, neni az tak k zahozeni :D. Takze naposled Nokiany vyfasovala zena na CX-3 a Sestka vyfasovala Dunlopy. CX-5 ale bude v zime jezdit asi vic, nez Sestka, minimalne na vsechny lyzovacky, kterych byva i nekolik za rok, takze vyfasuje Micheliny, protoze si je zaslouzi :)
 
Ja by som sa priklonil z "tvojho" výberu Michelin Alpin 5, su tichsie, ako Alpin 6 68 dB / 69 dB .
Mal som Alpin 4 , ktoré sa viac podobajú 5-ke.
Boli skvelé na snehovej brečke, vode a hlavne boli tiché na mokrej vozovke, čo sa ráta 2x viac pri tichých hybrid autách, ak som správne pochopil, že Šmoula-RAV4 je hybrid.
2 ks GoodYear (z 4) pneu som zničil počas prvej zimy, ich konštrukcia je na kvalitné cesty a nie na naše autocross cesty
Já bych volil Kleber krisalp hp3
 
Taky mám na zimu Kleber krisalp hp3 . V 16tkovém rozměru fungujou moc dobře. Můžu je vřele doporučit, navíc naprosto tiché.
 
Nakonec me rozhodnuti padlo pro dvoje Micheliny ...
  • MICHELIN 225/55 R17 ALPIN 6 97H
  • MICHELIN 225/60 R18 Pilot Alpin 5 SUV 104H
Aspon vyzkousim novou znacku, dvakrat :D. Teda snad ... to dojde z eShopu.
 
Mám dotaz na zkušenější ohledně stáří zimních pneu. Na jiném voze než-li zn. Mazda mají rodiče pneu s DOT 2011 (leden 2011). Najezdí ročně nula nula nic, takže je vzorek na 4 pneu 205/55 R16 91H stále 5mm. Rozhodl jsem se koupit 2 nové a 2 staré váhám, že ještě min. jednu sezónu nechám. Před 2 lety byl na pneu vzorek 5,7 mm, takže to zjevně v pohodě tu další sezónu vydrží. Je to ale už téměř 9 let stará pneu obutá na plecháčích, což je i můj dotaz na bezpečnost. Na internetu se názory dosti různí. Další věc je kam to na předokolku dát - za mne logicky dopředu, ale pár lidí mi radilo pár nových pneu dát u zimních dozadu.
 
Skladovatelnost NOVÉ pneu je při správných podmínkách až 10 let, ovšem na autě by neměla být dýl jak 4 roky protože vlivem povětrnostních vlivů a UV záření zrácí svoje vlastnosti a po 4-5 letech ta směs zkrátka není kvalitní. Rozhodovat se pro nákup nové pneu po 4 letech podle výšky vzorku a ne podle stáří a funkčnosti, je slušně řečeno smutný.

Pamatuju si jak otec na fiatu měl 8 let starý gumy s 6mm vzorku a chválil si jak jsou kvalitní že za celou sezónu nic neubyde. To, že při 30km/h se na mokru nedala projet zatáčka, protože auto jelo rovno, neřešil - vzorek byl dobrej a prej mu to stačí. Až když jsem mu koupili nový gumy uznal, že ty původní asi opravdu nefungovaly :D

Lepší gumy dozadu. Když uklouzne předek, srovnává se to daleko líp než když uklouzne zadek, ten většinou uteče podobně, jak když se zatáhne ruční brzda, tam je to daleko horší.

Hlavně to chce použít zdravej rozum a ne jen hlídat obsah peněženky.
 
jak píše @no_hits, 10 let vydrží při správném skladování. Pokud je pneu obuto a používáno (i minimálně), je rozumné ji po 4-5 letech nahradit.
 
Přečti si to znovu, pomalu a pořádně. píšou to co já ;-) Těch 10 let výdrže píšou ohledně skladování před montáží na vozidlo ;-)
 
Back
Top