• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Ví někdo, co je vlastně teď obuté na letošních CX-5 s AWD a 17" disky? Trochu se děsím, jestli tam nebudou ty Yokohamy Geolander, o kterých jsem nikdy nečetl nic dobrého... to by si hodně říkalo o výměnu za něco jiného. Ta 19" Toya (ty jsem viděl na všech CX-5 v autosalonech) jsou taky přinejlepším průměrná... Nevím, proč si Mazda tolik kazí auta výběrem pneu, když se snaží hrát zároveň i na sportovnější notu.
 
Ty GY Asymmetric3 jsem ted kupoval v rozmeru 235/50/18 XL a zatim spokojenost. Jsem velmi tiche, podstatne tissi, nez Conti. Na druhou stranu mi subjektivne prijdou o malicko mekci, nez ContiSportContact5, co tam byly dosud.
 
Já na těch goodyearech jezdil už loni a ten hluk mě letos nějak překvapil, ale to bude spíš tichými zimními. Ty mám Michelin PilotAlpine a musím říct, že to jsou luxusní gumky, fakt spokojenost. Ale to samé mohu říct i o těch letních. Jsou hlučné, ale sedí a jsou čitelné. To samé na vodě.
Obě sady mám 225/45/18 a ty zimní jsou oproti letním úplný nizkoprofilovky :D Goodyearky jsou pěkně tlusťoučky na stejným ráfku a mají i jeho ochranu.

@Butchi ty F1 byly za hluk v testech dost kritizovaný.

Mě štve že u 225 R18 na sadě mezi profilem 45 a 40 je rozdíl okolo 6000 Kč

Mi to vykládej, já kupoval loni obě sady, pěknej shit a příští rok asi zase. Zase shit :D
 
Já si nedávno koupil na šestku starší origo 17 kola na 3 BL po velmi pečlivém majiteli, který na nich měl stále pneu od výroby, a sice Toyo Proxes R32 205/50 r17 se vzorkem ještě 6.5 mm. Musím říct, že jsou to parádní gumy - o něco tišší než Michelin primacy 3 205/55 r16, na kterých jsem auto koupil a jízda v zatáčkách je také o dost jistější jak na vodě tak i na suchu. Za mě velká spokojenost a i když jsou v trochu jiném rozměru než bych měl správně mít (v TP mám 215/45 r17), tak je určitě dojezdím.
 
Zdravim borci!

Ma niekto skusenost s tymito pneu - Gripmax Stature HT 225/45 R19: https://www.seznam-pneu.cz/osobni-pneu/gripmax-stature-ht-225-45-r19-96w-xl-s555854038

Boli mi odporucene ako solidna budget-friendly alternativa voci Nokian Powerproof ci Dunlop SP Sportmaxx RT, ktore stoja cca 2x viac.

Potrebujem to na Mazdu 6 GJ kombi, 12/2014, v 129kw dieseli. Nechcem robit prilis velke kompromisy, lebo jazdim casto dlhe trasy a vo vyssych rychlostiach, ale ta cenovka je lakava a pneu mi boli celkom odporucene.

Dik za akekolvek info.

Stevo
 
Vzhledem k tomu, ze na celem webu je porad jen tech stejnych 5 recenzi od majitelu, vsechny dost stare, a jinak v podstate nikde nic, tak bych tomu tedy moc neveril. Osobne bych si radsi koupil i obyc Barumky s rozdilem jedne plne nadrze na cele sade, pripadne Semperit Speed Life 2 ci Uniroyal RainSport s rozdilem cca ctyr tisic na cele sade. I ten rating podle EU stitku maji lepsi, a hlavne aspon nejaka zaruka kvality... Mame to kazdy jinak, ale sam bych fakt radsi pul roku jezdil ekonomicky, abych byl se silnici spojeny necim, cemu muzu stopro verit, a cinskemu pneu know how a kontrole vystupni kvality bych ja osobne u 15 let stareho vyrboce, ktery se specializuje na nakladni pneu, neveril. Viz zdejsi zkusenosti narocnejsich uzivatleu s nejakymi temi Atlasy. V zasade jakekoliv cinske gumy, ktere jsem na aute zazil (mam tedy maly vzorek, pouze troje), mi prisly skoro az vrazedne, i kdyz je jasne, ze vyjimky se asi muzou najit, kdyz se jim to v Cine nahodou povede oblsehnout neco z Evropy :).
 
Poslední úprava:
Vzhledem k tomu, ze na celem webu je porad jen tech stejnych 5 recenzi od majitelu, vsechny dost stare, a jinak v podstate nikde nic, tak bych tomu tedy moc neveril. Osobne bych si radsi koupil i obyc Barumky s rozdilem jedne plne nadrze na cele sade, pripadne Semperit Speed Life 2 ci Uniroyal RainSport s rozdilem cca ctyr tisic na cele sade. I ten rating podle EU stitku maji lepsi, a hlavne aspon nejaka zaruka kvality... Mame to kazdy jinak, ale sam bych fakt radsi pul roku jezdil ekonomicky, abych byl se silnici spojeny necim, cemu muzu stopro verit, a cinskemu pneu know how a kontrole vystupni kvality bych ja osobne u 15 let stareho vyrboce, ktery se specializuje na nakladni pneu, neveril. Viz zdejsi zkusenosti narocnejsich uzivatleu s nejakymi temi Atlasy. V zasade jakekoliv cinske gumy, ktere jsem na aute zazil (mam tedy maly vzorek, pouze troje), mi prisly skoro az vrazedne, i kdyz je jasne, ze vyjimky se asi muzou najit, kdyz se jim to v Cine nahodou povede oblsehnout neco z Evropy :).
Přesně tak, dobré příklady. Jestli mám auto za půl milionu a víc (bez ohledu na to, jak staré), a ještě s ním jezdím rychle, tak nebudu šetřit na pneumatikách, Tedy já jsem na pneu nešetřil ani s Felicií. A nakonec ani na britských serverech nenajdu dobrou recenci na Gripmax Stature. Ba dokonce jeden uživatel uváděl, že je musel vyměnit po 10 000 km (!), takže ten na ničem opravdu neušetřil, ba evidentně prodělal. Tedy šlo u zimní gumy, ale že by letní byly propastně lepší? Takže pokud cenový kompromis, tak aspoň evropskou celkem ověřenou značku, byť ne špičku. Těm gumám které jsou hned za první pětkou, lze zcela jistě věřit, a nebudou dvakrát dražší než ty asijské.
 
Barumky nechte škodovkářům. Rainsporty mely dlouhou dobu nejlepší vlastnosti na dešti a větším množství vody. EU štítkem bych se moc neřídil, max u levnějších pneu vyšší spotřeba = lepší grip (E a horší). Dunlopy sportmaxx jsem měl a po roce na mokru začaly až nepříjemně klouzat.
Ale jak bylo řečeno když máš opivi za pul milionu tak ji holt dopřej banány v podobě Michelin pilot sport 4
 
Velka vdaka vsetkym za odpoved!

Suhlasim, ze robit kompromis pri takom aute na tak dolezitom mieste je zle.

Medzitym som sa dostal k Michelin PS4 stiahnutych z predvadzacky, ktore zajtra omrknem a ak to bude 100%, tak ich beriem.
 
Ahoj,
fakt jsou ty Michelinky (zrovna se dívám na 225/45 R19 PILOT SPORT 4 96W XL FR) tak hlučné, jak zde popisujete?
Má někdo osobní srovnání s Bridgestone Turanza T001, na kterých aktuálně jezdím a potřebuju je už vyměnit?
Ještě uvažuju o Goodyear Eagle F1 Asymm3.
Díky za info a případně za tip na ideální gumu (nehučí, neklouže ale brzdí, vydrží ale nezvyšuje spotřebu :-) ).
 
Ja bych u gum řešil hlavně přilnavost na suchu vodě a při brzdění. Vybirat gumy podle hluku není úplně správná cesta. Hlučnější jsou jak ekogumy ale ne tolik jako třeba Eagly
 
Na hlučnost beru taky ohled, kdysi (cca 15 let zpátky) jsem na doporučení koupil Savy a nikdy více, děsně hučely. Kazilo mi to zážitek z jízdy a když jedeš delší trasu, tak to navíc zbytečně unavuje.
 
Co říkali v testecg tak slyšet to je ale není to nic zlyho
 
K hlucnosti - nejlepsi bude divat se na pneu s podobnym profilem a sirkou a ideal i tvrdosti a rychlostnim indexem, protoze ovlivnuji smes. Nasel jsem nejbliz asi test z autoexpress.co.uk, kde delali 225/45 r17. Turanza T001 skoncila v hlucnosti merene uvnitr vozu na druhem miste, Pilot Sport 4 devata. Z moji zkusenosti byly Pilot Sport 3 na Mazde 3 hlucne hodne, vyrazne vic nez zimni Nokiany WR D, ale za ten grip to stalo. A uz jsem sem kdysi psal, ze z moji zkusenosti udaje z EU stitku plusminus sedi, nakolik to mam vyzkouseny... i podle toho jsou Pilot Sporty spise hlucnejsi.

Co test neukaze je povahu hluku, nejaky pneu zneji jako spatny loziska, jiny zas maji vyssi ton hluku, nejaky zas hluboky. Ten Michelin mel tu zvukovou stopu docela ok, ale treba Nokian zLine, ktere jsem mel kdysi na Mazde 3, znely jako neco s loziskama. Ty v tomhle testu skoncily seste... coz treba pro me je dobry orientacni bod.

Test zde:
https://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/100249/bridgestone-turanza-t001-review
https://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/104049/michelin-pilot-sport-4-review

(opravoval jsem odkazy, maj tam nejaky bordel, a nalinkovalo mi to jiny testy)
 
Poslední úprava:
Díky @Ondrej K za odkaz na tenhle test. Vždy jsem hledal test nejbližšího rozměru (takových pro R19 opravdu moc není) a tvůj postřeh, že hlavními parametry je šířka, profil a rychlostní index má něco do sebe :-).
Jen ještě nerozumím rozdílu hlučnost vnější a hlučnost uvnitř vozu, to by přece mělo jít ruku v ruce... Jedině snad frekvenční rozsahy zvuku od pneu proti zvukovému tlumení vozu, ale to bude zase závislé na modelu vozu.
 
Je to moje domněnka, ale jsou to hlavní věci, které ovlivňují dezén (užší mají části jiné) a tvar běhounu od kraje ke kraji (zaoblení u krajů) a směs... Je otázka nakolik pak má ještě vliv vyšší nosnost, při které, nepletu-li se, je uvnitř pneu bohatší zpevňující výplet.

Hlučnost uvnitř bude o těch frekvencích a víření vzduchu, které dovnitř slyšet není.

Ideál je najít někoho kdo má konkrétní porovnatelnou zkušenost, ale většina lidí má tak malé najezdy, že za vlastnictví jednoho auta nevymeni vicery letní pneu podobné generace, a ještě od různých značek.
 
Relativně nízký nájezd je i můj případ, nekupuju gumy na jednu nebo dvě sezony, proto to řeším... Sjet gumy za sezonu, tak si to otestuju sám :-)
 
Back
Top