• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
No pokud jde o pneumatiky tak po nekolika znackach ve stredni az nizsi cenove oblasti uz me tam nikdo nedstane. Brzdeni v krizovych situacich a taky kouzani na mokru me naucilo, ze na dvou vecech se nesetri. Gumy a Brzdy. Takze na GH obouvam v zime Continental TS850 / na byvale M6 GG Alpin 4 byly ideal na snih, zimu. A Leto zasadne dva druhy. Dunlop RT nebo RT2 (bouzel skvele Dunlop TT s vydryi pres 60 tkm z Japonska uz nejsou ) a nebo teda Pilot 4. Jinak nejvetsi pozornost si davat kde jsou "vyrobeny" !!!!!! Dve stejne sady Dunlopu RT (jedna sada Made in. Germany a druha sada made in Romania) meli pri stejnem pouzivani vic jak 50 % vetsi ubytek. Hadejte ktere?
 
Ono to není jen o tom, kde jsou vyrobený, ale také kdy jsou vyrobený. Dnes už totiž i těm výrobcům pneu začíná vadit, že ta guma si podrží své vlastnosti první 4 roky, a tak po vzoru ostatních odvětví se alespoň snaží, aby se co nejrychleji sjela.
Nebo třeba jak ty Continentaly co jsou vyloženě vyrobený na testy, jenže až se trochu víc sjedou, tak už to zase takový zázrak není.
Krásně je to vidět v F1. Tam samozřejmě jim o nějaký extra zisk nejde, tam je to trošku jinak zaměřený; něco jako že guma musí vydržet 15-20 kol, aby to bylo divácky atraktivní. A přitom ty gumárenské firmy jsou schopny udělat směs na 60 kol a dokonce s lepšími adhezními vlastnostmi. Všichni by se měli stydět. Kvůli ziskům a majetkům jde celé lidstvo do háje.
 
:D jako by tomu v historii lidstva bylo nekdy jinak ... ale muzes zacit osvetu ;).
 
Jistě, že tomu bylo jinak. Byly doby, kdy se firmy předháněly v tom, čí výrobek bude lepší a kvalitnější. Dnes? Dnes se předhání v tom, čí výrobek bude ještě únosný po stránce kvality a vydrží fungovat maximálně 2 měsíce po skončení záruky.
Ale to už jsme opravdu mimo téma.
 
Zrovna před chvílí jsem četl na Blesk cz. článek,, pneumatiky, které se loupou jako perníček,, dodané se Škodou Rapid od prodejce Amond Kladno a byla to značka Dunlop SP sport 01. Tak bacha na ně.
 
Když jsem měl TS800 (830) tak po 2 letech začaly na mokru klouzat. Když jsem vyměnil za Ultragrip 9 není problém ani 3. sezónu asi nej guma na zimu na které jsem jel. Na léto jsem měl federal RS-R ale ty se v daném rozměru na Mazdu 6 nedělají (jen profil 40) takže musím vybírat z komerčnějších pneu
 
Myslite, ze se s necim takovym da jeste rozumne jezdit? To je moje Bridgestone Turanza po trech a pul sezonach a cca. 50k km. Tahle je z nich nejhorsi. Uprostred vzorek 3 mm.

20190514_151949-opt.jpg

A takhle to vypada na lepsim kousku (pravdepodobne dokupovanem po defektu).

20190514_152021-opt.jpg

Take mi to mohli rict v zime a ne, kdyz si to jdu obout :confused:. Co si clovek nezkontroluje sam ...
 
Ja vim, ze vzorek podle zakona vyhovuje. Nebojim se policie, ale rad bych zustal i za mokra na silnici. Mam ji ted skutecne vzadu, ale dumam, jestli prave, zda rovnou shanet nahradu.

Coz se mi uplne nechce, protoze v podstate bud premyslim o prodeji auta, nebo bych jej prezul na 17" a dal manzelce. Takze se mi zrovna dvakrat kupovat novou 19" pneu ted nechce. Aspon dokud si nesrovnam plany. Ale pokud by to nemelo byt fakt bezpecne ...
 
Tak pak samozřejmě až do rozhodnutí s tím počítat a jezdit hlavně za mokra raději pomaleji a s hlavou.
 
Já mám svůj vnitřní limit hloubky vzorku nastaven na 3 mm. Zatím mi to fungovalo. V pořádku, že jsi dal dozadu. A pokud nejsou moc staré, jak uvádíš, tak předek na mokru bude držet. Jen bych za většího deště přinejmenším dodržoval rychlostní limity.

Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
 
Ter Leeloo II: podobny vzorek ted resim na nasem aute. Vzhledem k tomu, ze se tim vozi deti, rozhodne porizuji nove, byt tam zase 15k zahucim :confused:.

Jinak muj dvorni pneuservisak zastava nazor, ze horsi pneu dozadu - vepredu vyssi hmotnost a moznost tocit kolama.
 
Já měním až cítím výraznej úbytek přilnavosti na mokru, nebo suchu. Zatím jen jednou se mi stalo, že jsem gumy sjel na měřící body. Ještě držím jedno pravidlo. Pokud už nezbývá moc vzorku na nápravě, dám ty gumy na předek, protože na zadku jsou sjetý gumy s mělkým vzorkem za mokra mnohem větší riziko, než na přední nápravě - může dojít k neočekávanému smyku podobně, jako by někdo zatáhl ruční brzdu, tak pozor na to ;-)
 
Měl jsem to ještě horší, výrazně sjeté po hranách dvě pneu ze 4. Jedna už byla hladká v hraně. Ale jezdit jsem na tom nezkoušel. Přišlo mi škoda vyhodit všechny 4, když dvě byly ještě schopné, tak jsem pohledal na netu a koupil dvě jeté Turanzy a další sezóna je v cajku za 1500 Kč :-)
 
Presne to mam ted v planu zkusit, mrknout jestli nekdo nema Turanzu navic. Kdysi tu takhle jednu udaval i @shr3k, co si tak matne vzpominam.
 
Ja bych dal alespoň na napravu stejný, když date různě sjety gumy na nápravu, nebude správně fungovat ABS, DSP a TCS
 
Koukam, ze na bazosi toho je docela "dost". Tak to vidim na nejakeho zajice v pytli, treba to dopadne :D.
 
Back
Top