• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Ja bych dal alespoň na napravu stejný, když date různě sjety gumy na nápravu, nebude správně fungovat ABS, DSP a TCS
Taky jsem si říkal, takže šli 2+2. Ale pamatuju si, jak jsem chvíli jezdil na náhradní pneumatice s úplně jiným dezénem a nic kromě tlaku problém nedělalo a to stačilo jen resetovat.
Koukam, ze na bazosi toho je docela "dost". Tak to vidim na nejakeho zajice v pytli, treba to dopadne :D.
Dej pak echo, co jsi sehnal. Já to kupoval přes nějaký bazar, kde mi to rovnou i přezuli.
 
@Peťa OV ono jde hlavně o kritičtější situace, jako prudký brždění, nebo když auto ukloune třeba na větší stojaté vodě atd, pka ta elektronika místo pomoci bude spíš na škodu
 
Takže info ohledně zde tolik vychvalovaných pneu Atlas. Od koupě daných pneumatik se zhoršily jízdní vlastnosti. Auto dost plavalo. Byl jsem nucen pneu přifouknout na 3 atmosféry. Situace se zlepšila,ale jen do doby,když venkovní teplota nepřesáhla 20 stupňů... Teď jak jsou horka, pneu jsou naprostá katastrofa! S autem se nedá jet svižně a zejména na dálnicí jsou velice nebezpečné! Neuvěřitelně auto při změně směru plave a celé se chová jako bych jel na zvýkačce. Nedoporučuji!

Co chválím je tichost a komfort.

Chtěl jsem ušetřit a teď se mi má spořivost vymstila. Co už, nikomu se nic nestalo,dal jsem zpět zimní sadu a objednávám značkové pneu.
Kdyby někdo chtěl Atlasy v rozměru 235/40 R18 najeto na nich cca 2tis km,nechám je za 5 tisíc ;)
 
@king dave Co jsi měl předtím za letní pneu a co budeš dávat teď ? :)
 
Na GH jsem v rozměru 225/45R18 tyto gumy:

- SAVA INTENSA UHP - výborná guma, tichá s vysokou životností a velice dobře se chovala
- NEXEN Nfera SU1 - podobně jak Sava
- LAUFEN Sfit - zkouším, je to low-end od Hankooku, špatná není, na vlhku není tak jistá, za mokra je však OK.

Příště (jestli bude příště), tak půjdu buď do Nexenu nebo Savy.
 
Takže info ohledně zde tolik vychvalovaných pneu Atlas. Od koupě daných pneumatik se zhoršily jízdní vlastnosti. Auto dost plavalo. Byl jsem nucen pneu přifouknout na 3 atmosféry. Situace se zlepšila,ale jen do doby,když venkovní teplota nepřesáhla 20 stupňů... Teď jak jsou horka, pneu jsou naprostá katastrofa! S autem se nedá jet svižně a zejména na dálnicí jsou velice nebezpečné! Neuvěřitelně auto při změně směru plave a celé se chová jako bych jel na zvýkačce. Nedoporučuji!

Co chválím je tichost a komfort.

Chtěl jsem ušetřit a teď se mi má spořivost vymstila. Co už, nikomu se nic nestalo,dal jsem zpět zimní sadu a objednávám značkové pneu.
Kdyby někdo chtěl Atlasy v rozměru 235/40 R18 najeto na nich cca 2tis km,nechám je za 5 tisíc ;)
Kdo ten zázrak vyrábí?
 
@no_hits: Předtím jsem měl také nějaké číny ...tuším Master steel nebo tak nějak? Nebyly vůbec špatné, až mě samotného překvapily. Koupil jsem je s autem.
Na jaře jsem hledal nástupce a zde jsem četl několik kladných doporučení na pneu Atlas a bylo rozhodnuto. Hlavně ta cena lákavá. Nicméně veliké zklamání. Napřed jsem si myslel,že mám unavený podvozek,silentbloky atd.,tak jsem nasadil zpět zimní a samozřejmě, auto jede jako po kolejích.
Nevím kde je chyba. Ty Atlasy mají strašně měkkou bočnici. Nechci je. Opravdu je jízda o hubu. Žádná jistota a pocit bezpečí za volantem.

Objednám nejspíš Michelin Pilot Sport 4.
 
Objednám nejspíš Michelin Pilot Sport 4.
Ještě pouvazuj nad GOODYEAR 215/45 R 18 EAGLE F1 ASYMM 2 93Y XL . Jsou levnejsi nez micheliny ale drzi perfektne v zatáčkách jak na suchu tak na mokru. Jsem s nima maximalne spokojeny.
 
Atlasy na závodění opravdu nejsou. Každopádně v origo rozměru dle TP 225/45 18 jsou na úrovni Dunlopů Sport Maxx a šestka je s nimi rozhodně stabilní za všech rychlostí. Akorát životnost je díky měkčí bočnici nižší. Na šestku je kupuji znovu. Na MX-5 jdou Bridgestone Potenza S001 ;)
 
Poslední info k pneu Atlas. Od pátku leží na půdě a nahradily je Michelin Pilot Sport 4. Jízda na Atlasech byla zejména v těchto horkých dnech opravdu nebezpečná. Nedovedu si představit jízdu např. do Chorvatska.

Už v pneuservise byl poznat rozdíl. Jak při nazouvání,tak při vyvážení. Michelin max závaží 25g a nasazování pneu na disk bylo díky pevnější bočnici daleko namáhavější. Kdežto Atlasy mají bočnici jako bláto a pneu byly raz dva dole a délka závaží se zastavila na hodnotě 85g...

Jízda s MPS4 je úplně jiná liga. Naprostá čitelné jízdní vlastnosti. Zatáčky radost projíždět. Jediné negativum oproti Atlasum je komfort. Ale je zřejmé, proč tomu tak je.

Tož tak. Pneu z Číny nikdy více. Nevím ani,komu tyto pneu doporučit. Na dálnici absolutně nevhodné, jelikož pokud vám někdo ve 130km/h hodí před auto tzv. myšku,tak esp snad dostane infarkt a vy taky. Krizová situace může nastat i ve městě, kdy vám na přechodu pro chodce někdo skočí do cesty a ty pneu vás rozhodně nepodrží....
Když je chladno,jsou Atlasy docela ok,ale jakmile stoupne venkovní teplota nad 20 stupňů,jízda je žvýkavá,nepředvídatelná,nebezpečná! 1721e381c53b9bf84e04ef05276b6aae.jpg
 
Poslední info k pneu Atlas. Od pátku leží na půdě a nahradily je Michelin Pilot Sport 4. Jízda na Atlasech byla zejména v těchto horkých dnech opravdu nebezpečná. Nedovedu si představit jízdu např. do Chorvatska.

Už v pneuservise byl poznat rozdíl. Jak při nazouvání,tak při vyvážení. Michelin max závaží 25g a nasazování pneu na disk bylo díky pevnější bočnici daleko namáhavější. Kdežto Atlasy mají bočnici jako bláto a pneu byly raz dva dole a délka závaží se zastavila na hodnotě 85g...

Jízda s MPS4 je úplně jiná liga. Naprostá čitelné jízdní vlastnosti. Zatáčky radost projíždět. Jediné negativum oproti Atlasum je komfort. Ale je zřejmé, proč tomu tak je.

Tož tak. Pneu z Číny nikdy více. Nevím ani,komu tyto pneu doporučit. Na dálnici absolutně nevhodné, jelikož pokud vám někdo ve 130km/h hodí před auto tzv. myšku,tak esp snad dostane infarkt a vy taky. Krizová situace může nastat i ve městě, kdy vám na přechodu pro chodce někdo skočí do cesty a ty pneu vás rozhodně nepodrží....
Když je chladno,jsou Atlasy docela ok,ale jakmile stoupne venkovní teplota nad 20 stupňů,jízda je žvýkavá,nepředvídatelná,nebezpečná! 1721e381c53b9bf84e04ef05276b6aae.jpg
Já na Michelin nedám dopustit. Dobrý výběr myslím si.
 
Ja se rozhoduju mezi Michelin PS4 a Hankook V12 evo2 ale jak se znam tak skončím u PS4
 
Ty Atlasy, to bylo jasný... Měl jsem po koupi na GH něco podobného a celkem zlo. A hlavně na vodě to bylo znát... Tady ty levný číny, vůbec nebrat.
Mám teď Good Year Egle F1 a ty mi oproti loňsku a oproti zimním produkují spoustu hluku. Celkem hledím. Letošek odjedou v poho, ale jsem zvědavej, kolik na nich zbyde vzorku, po zhruba 45tkm.
Příští rok pokukuju taky po Michelinkách
 
Taky nedám na Michelin dopustit, navíc fakt vydrží, dvojnásob na lehkých Mazdách... bohužel jsou teda Piloty dost hlučné, ale jinak ze všeho na čem jsem kdy jezdil (Piloty jsem měl i na nějakých půjčených autech), tak je považuju za nejlepší gumu na suchu.

Co mě jinak překvapilo, a to že ty Bridgestony Turanzy T001 z výroby na Mazdě 6 a Mazdě CX-3 také vůbec neubývají. Na šestce s nimi mám cca 35 tisíc km a ještě mají skoro 5mm vzorek, na CX-3 zhruba 20 tisíc a jsou skoro jako nové. Věřím, že noví majitelé jak šestky, tak CX-3, na nich bez problémů ještě nejméně 20 tisíc najedou... Na takovou výdrž jsem byl zvyklý právě leda u Michelinu.

Mimochodem kdysi jsem došel k tomu, že leckdy je levná guma nakonec dražší (v mém případě byly výdrží nejtragičtější letní Uniroyaly, ale ani letní Nokiany nebyly držáky — obojí teda byly hodně skvělé na vodě), právě protože nevydrží takový nájezd. A k tomu navíc obvykle horší jízdní vlastnosti na suchu. Takže jsem se naučil na pneu nešetřit.
 
@Butchi ty F1 byly za hluk v testech dost kritizovaný.

Mě štve že u 225 R18 na sadě mezi profilem 45 a 40 je rozdíl okolo 6000 Kč
 
GoodYear f1 jsou super, jsem dost zamereny na jizdu do zatáček jak na mokru tak na suchu..Ano pokud hledate komfortni jizdu "bez hluku" tak si kupte cinu ;) Pilot sport 4 asi vydrzi o jednu sezonu dele ale dle mne je to stejne kvalitni pneu :)
 
Ja mám letné Eagle F1 Asymmetric 3, zimné Nokian WR D4. Oboje 225/45. Opotrebenie ešte neviem povedať, ale čo sa týka hluku, sú Gúdjéry podľa mňa tichšie a pocitovo je auto na nich mäkšie ako na WR D4, pri hustení na cca. rovnaký tlak.
V zákrutách držia ako pribité (Pezinská baba..).
 
Back
Top