• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Předělání blinkrů do LED technologie

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
Osramky (stejně jako ostatní LED) nepotřebují odpor jenom u poslední generace šestky (kde se nastavuje FBCM).
Jinak u ostatních generací a modelů i osram ledky potřebují stejné odpory ;)

Číňan bohužel led s integrovaným odporem vymyslel viz. předchozí příspěvky..
 
Ok, ale stojí za to dát těch 600Kč do blinkrů? Je tam viditelný rozdíl? No myslel jsem něco funkčního. Tahat dráty s odporama se mi vyloženě nechce. Jinak dneska jsem dal LED do zpátečky a teď i přijdou ty originální LED u parkovaček jako bludičky :)
 
No to asi těžko OSRAM 1,5W nepotřebuje odpor .... Ohmům zákon platí pro všechny stejně, pokud je jednotka blinkrů (její cyklus blikání) stavěna (využívá) klasicky dle odběru proudu, tedy na odporu zátěže ! Takže těžko, když má žárovka třeba 15W jí můžeš nahradit LED, která má 1.5W. Tekl by tam 10x menší proud a tudíž by jsi nesplnil podmínky zátěže a začalo by ti to blikat rychle. To by ta LED o spotřebě 1.5W musel mít v sobě pak ještě ODPOR, který by mařil cca těch zbylých 13.5W !
 
Ok, ale stojí za to dát těch 600Kč do blinkrů? Je tam viditelný rozdíl?
To musí každý zvážit sám (platí asi pro všechny úpravy). Rozdíl je v okamžitém náběhu viz. videa v tomto vláknu ;)
 
Jinak dorazily mi sufitky 31mm s chladičem a CAN-BUS systémem. Po instalaci mě však překvapila nemile jedna věc. Pokud otevřu dveře nebo dám přepínač na ON, LED svítí krásně stabilně, ovšem po zavření dveří dojde k zeslabení světla a v ten moment problikávají. Nevíte, čím to?
 
Jinak dorazily mi sufitky 31mm s chladičem a CAN-BUS systémem. Po instalaci mě však překvapila nemile jedna věc. Pokud otevřu dveře nebo dám přepínač na ON, LED svítí krásně stabilně, ovšem po zavření dveří dojde k zeslabení světla a v ten moment problikávají. Nevíte, čím to?
PWM regulace dosvitu s nízkou frekvencí. Vlákno žárovky má tepelnou setrvačnost, LED nic takového nemá.
 
Upřímně u těch blinkrů mě to vůbec netrápí. Ten rozdíl pro mě není nijak markantní.
Mám stejný názor,proč zbytečně komplikovat el.soustavu vozu.Blinkry stejně dávám jen pokud sedím v autě,takže je stejně nevidím.Ale všude jinde LEDky mám.Tam mi přinášejí užitek.
 
Mám stejný názor,proč zbytečně komplikovat el. soustavu vozu.Blinkry stejně dávám jen pokud sedím v autě,takže je stejně nevidím.Ale všude jinde LEDky mám.Tam mi přinášejí užitek.
No LED blinkry jsou lepší prostě, jinak by to výrobci nedávali. Ono to má : delší životnost, menší spotřebu (v případě doplnění odporu jen o malinko :-) ), rychlý náběh a rychlý doběh a tím je to blikací světlo lépe postřehnutelné a vědci to i vyčíslili, že na to reaguje řidič o 18% lépe (to jsem si vymyslel s těmi 18%, ale zní to přesvědčivě že :-) ale je to lépe vidět).
 
rychlý náběh a rychlý doběh a tím je to blikací světlo lépe postřehnutelné
Ono moc daleko od pravdy ani nejsi. Když si vezmeme, že v průměru je doba náběhu u ledky cca 0,5 s rychlejší než u vláknové žárovky a auto ve 130 km/h ujede za sekundu cca 36 metrů. Je potom rozdíl dobrzdit nebo nedobrzdit 18 metrů :)
Já vím, obecně jsou to čísla spíš pro LEDkové brzdovky, ale musel jsem si udělat trochu PR osvětu :D :)
 
Ono moc daleko od pravdy ani nejsi. Když si vezmeme, že v průměru je doba náběhu u ledky cca 0,5 s rychlejší než u vláknové žárovky a auto ve 130 km/h ujede za sekundu cca 36 metrů. Je potom rozdíl dobrzdit nebo nedobrzdit 18 metrů :)
Já vím, obecně jsou to čísla spíš pro LEDkové brzdovky, ale musel jsem si udělat trochu PR osvětu :D :)
Zdarec, taky jsem se do toho pustil a už bych ty lenivý vlákna nechtěl...
 
To samozřejmě záleží na použitých odporech, jejich hodnotách a LED. Pokud použiješ velké značkové odpory (foto na předchozích stránkách) a led, tak opravdu stačí. Několik desítek trojek BM/BN takto bez problémů už nějaký ten rok jezdí ;)
 
Chápu to správně,že na Mazdu 3 BN stačí jen 2 odpory,když chci dát komplet led blinkry?
pokud má auto zapojené žárovky paralelně pro L resp. P stranu, pak ano. Pokud by byla zapojena každá žárovka zvlášť do řídící jednotky, pak by musel být zapojen odpor ke každé žárovce. (samozřejmě jiné hodnoty - dvojnásobné než použiješ pro obě žárovky paralelně). Pokud si nejsi jistý jak to je zapojené, změř ohmmetrem (při vypnutém zapalování) odpor na konektoru žárovky např. vzadu, pak vyndej žárovku a změř znovu - hodnota by měla být poloviční. Pokud vyndáš i druhou žárovku, odpor bude nekonečný. Pak jsou žárovky paralelně a stačí 1 odpor na každou stranu.
 
Tak před chvílí dokončeno a jsem další, kdo potvrzuje úspěšnou instalaci led blinkrů na M3 BN. Mám sadu od @Natural a instalace neměla žádnou potíž. Ale drobné nedostatky přecijen najdu.
1. Nechal jsem varovné pro test blikat 45 minut a při dotyku byl pasiv dost horký, sotva na udržení ruky, ale kdo bliká 45 minut?:)
2. Přední led blinkry jsou takové mdlé, velmi podobné těm žárovkám, ale zadní jsou o mnoho kontrastnější.
3. Přední patice nic moc, respektivě led v té patici drží na dobré slovo. Žárovka se zacvakne a drží fest, ale ty přední led tam sotva drží. V tomto bodě budu rád za názory těch co instalovali, zda to též pozorovali a zda to lze nějak vylepšit? Mám obavy, že třeba na kostkách vyskočí z patice. Není to chybou výrobku, volně jsou obě, je tam minimální pevnost a to jsem ještě co nejvíce vyklonil ty drátky.
Jinak závěrem instalace na vruty do podběhů a podmáznuto teplovodivou pastou. Rozhodně to zlepší vzhled auta a především vpředu, kde to sjednotí barvu.
Zapojeno paralelně a bliká, jak má. K žárovkám je snadný přístup.
A auto je tak konečně complete full led.
Tímto ještě jednou děkuji @Natural
 
Tak před chvílí dokončeno a jsem další, kdo potvrzuje úspěšnou instalaci led blinkrů na M3 BN. Mám sadu od @Natural a instalace neměla žádnou potíž. Ale drobné nedostatky přecijen najdu.
1. Nechal jsem varovné pro test blikat 45 minut a při dotyku byl pasiv dost horký, sotva na udržení ruky, ale kdo bliká 45 minut?:)
2. Přední led blinkry jsou takové mdlé, velmi podobné těm žárovkám, ale zadní jsou o mnoho kontrastnější.
3. Přední patice nic moc, respektivě led v té patici drží na dobré slovo. Žárovka se zacvakne a drží fest, ale ty přední led tam sotva drží. V tomto bodě budu rád za názory těch co instalovali, zda to též pozorovali a zda to lze nějak vylepšit? Mám obavy, že třeba na kostkách vyskočí z patice. Není to chybou výrobku, volně jsou obě, je tam minimální pevnost a to jsem ještě co nejvíce vyklonil ty drátky.
Jinak závěrem instalace na vruty do podběhů a podmáznuto teplovodivou pastou. Rozhodně to zlepší vzhled auta a především vpředu, kde to sjednotí barvu.
Zapojeno paralelně a bliká, jak má. K žárovkám je snadný přístup.
A auto je tak konečně complete full led.
Tímto ještě jednou děkuji @Natural
Může se Ti stát, aniž bych Ti to přál, že na těch varovných blinkrech budeš stát i 2 hod a možna i víc! Defekt, proražení 2 a vice kol, nehoda a nedej bůh na dálnici. Už jsem takových nešťastlivců zažil stovky vč. mě! Už jsem i viděl po nehodě v autě propálené tlačitko varovek! Jinak přeji ať to dobře šlouží a nic takového Tě nepotká! Natural ví, co dělá, nebo doporučí!!!
 
Ale pro takové situace tato dodelavka není asi úplně ideální. Jak píšu. Po 45 minutách byli oba pasivy zahrate natolik že sotva šla udržet ruka. Není to tak dlouho co jsem s jiným vozem v rodině měl tukanec a 2 hodiny opravdu běželo na varovné. Nevím jak to vnímají ostatní co led instalovali též...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Back
Top