• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Předělání blinkrů do LED technologie

Nová Škoda Karoq má vpředu Led blinkry a vzadu žárovku.Takže taky zajímavá kombinace.
Stejně jako kombi M6 GL IPM. Nebo moje insignia kombi. Taky jsem dával LED žárovky.
 
Takže pokud odpor z číny, tak 200W.
To bylo finální resumé při řešení Skokanova BN, akorát nebylo místo. Respektive se naskládalo 300W aby to ustál odpor teplotou. Perfektní zprávy a jsem rád, že ses do toho pustil u GL a těším se na pondělní info z akce LED ;)

Nová Škoda Karoq má vpředu Led blinkry a vzadu žárovku.Takže taky zajímavá kombinace.
Jenom doplním reálné foto nákresů :happy: Ano GL FL sedan FULL LED blinkry, a wagon vláknovky vzadu a vepředu LED ;)
Sedan vs. Wagon (i vláknová zpátečka oproti sedanu) vzadu:
20181110_090529.jpg 20180907_194846.jpg
Sedan a Wagon vepředu:
20180907_191223.jpg 20180907_191222.jpg
 
Jinak když to řídí ta jednotka, tak ona si musí měřit odběr blinkrů a když je malý tak zrychlí blikání .... to je ale Japonský hajzl :) ... to mi řekni, všechno dělají tak jednoduše a toto tak vymakali aby se to chovalo jako auta před 30 lety ??
No jo, ale jak ten proud měří? V napájecím okruhu nemají žádný snímací odpor, jenom pojistky. Asi to nějak detekují na tom spínacím FETu?
 
No to nevím, ale pokud to prostě bliká rychle když tam dáme místo žárovky LED, tak to musí poznat jedině tím že měří proud, jinak prostě ne, ale aby měřil proud tam by tam musel mít nějaký bočník, který by musel být celkem velký a nebo to měří bez bočníku na těch FETech nějak úbytek napětí. Ale divím se že by tam takovou vychytávku dělali (aby se to chovalo jako za starých časů a při spáleni žárovky blikalo rychle), když jiné automobilky to prý nedělají, dáš LED a bliká stejně.
 
A jak jsi dával na ten OPEL tu LED místo žárovky, tak ti to blikalo stejně nebo si musel dávat taky odpor ??
Bez odporu svítí u oplu i porucha žárovky, vedou tam 3 kabely - jeden kontrolní. :)
 
No to nevím, ale pokud to prostě bliká rychle když tam dáme místo žárovky LED, tak to musí poznat jedině tím že měří proud, jinak prostě ne, ale aby měřil proud tam by tam musel mít nějaký bočník, který by musel být celkem velký a nebo to měří bez bočníku na těch FETech nějak úbytek napětí. Ale divím se že by tam takovou vychytávku dělali (aby se to chovalo jako za starých časů a při spáleni žárovky blikalo rychle), když jiné automobilky to prý nedělají, dáš LED a bliká stejně.
To jo, souhlasím, nějak to musí měřit. No nejspíš to bude na tom FETu, ale to schéma, co zveřejnil Shr3k, je patrně pro GJ/GL zjednodušené. Už na tom GL IPM je vidět trochu víc - je tam spoj do CPU bloku z té malé krabičky, co se vazbí z toho jakéhosi bočního gatu FETu přes diodu na AND hradlo, jehož výstup jde na hlavní gate toho FETu. Ale je možné, že cyklování dělá ta právě ta malá krabička. Prostě nevidím způsob, jak to oblbnout, aniž by se tam dával ten výkonový odpor a zbytečně se pálil výkon :( Doufal jsem, že oproti GH dojde k nějakému progresu, ale přístup Naturala evidentně nemá alternativu. Jak bude čas, tak si to tam taky dám, nebo nechám dát. Kdo se má na ty pomalé žárovky dívat...
 
Takže včera namontovány LED do blinkrů u mé GL 2017 ..... Vždy jeden odpor na jednu stranu a to dozadu (je tam lepší prostor pro montáž) a to 4R7 100W (4,7 ohm) a podotýkám že musí být 100W (např. WIDAP který prodává CONRAD) a ne ten z Číny (ten má tak 30W a je rád a proto topí jako blázen). Zkoušel jsem i 6R8 (mezi tím hodnotu třeba 5R6 nebo 5R2 CONRAD neprodává) a to blikalo rychleji, takže to byl velký odpor.
 
Vypadá to, že alespoň dopředu nebo jen dozadu do blinkrů by šly dát i LED bez složité instalace odporů. Pár prodejců LED nabízí s popisem že nevyžadují odpory. nebo že eliminují Hyperflash. Ale je to asi dost drahé na to, to jen zkusit..

Předpokládám že už jste různé varianty bez odporů zkoušeli.
 
To je spíš otázka na konstruktéra, jaký odpor má sestava zadního blinkru. ;) A nebo vzít úplně stejné mazdy a mrknout se, jestli není rozdíl v As_Built datech FBCM.
 
To je spíš otázka na konstruktéra, jaký odpor má sestava zadního blinkru. ;) A nebo vzít úplně stejné mazdy a mrknout se, jestli není rozdíl v As_Built datech FBCM.
predpokladam, ze ledka bude mat mensi odber ako ziarovka a teda vacsi odpor. takze ta druha moznost by stala za pokus. Ako sa da pozriet na tie data?
 
Back
Top