• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

První výměna oleje u Mazdy 3 BP po 17000km ?

  • Vlákno založil Vlákno založil mastif
  • Datum založení Datum založení

mastif

rodinný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
Zprávy
953
Koupil jsem před cca měsícem Mazdu 3 BP od importéra Mazda ČR , kde sloužila jako firemní a byla na něm provedena první výměna oleje po cca 17000 km. No zdá se mi to dost. tak se ptám místních odborníků, jestli to není opravdu moc a jestli by nemohly být nějaké problémy do budoucna.Díky za názory.
 
nemělo by to mít žádný destrukční vliv na motor ;).Dál bych ho vyměnil při 30 000 km a držel interval výměny +- 10 000 až 15 000 km
 
Uf, to se mi docela ulevilo. O auta se starám nadstandartně, takže normálně měním olej po 10000 max. díky.
 
to víš ideální je to vyměnit poprvé v rozmezí 3 - 5 tis km a pak kolem 12 tis km a ten interval držet, ale pokud nemáš auto od novoty, nic s tím neuděláš. Ale i tak bych se toho nebál, uvidíš že motor bude v pohodě
 
Když si jednou dáš k snídani bůček se šlehačkou, zaleješ ho pivem, k tomu jednoho turka, pak dva kopečky jahodový zmrzliny a jako dezert vykouříš krabku Startek tak to taky přežiješ bez "větší újmy". Hlavní je to nedělat pořád.
A když už to uděláš tak drobným klystýrem (čti výplachem motoru) to napravíš ??
 
Mastif: byt v tve pozici, udelam co nejdrive vymenu oleje a filtru, najedu 1-2tkm a udelam dalsi vymenu. Pak uz bych se drzel pozadovaneho intervalu.
 
Když si jednou dáš k snídani bůček se šlehačkou, zaleješ ho pivem, k tomu jednoho turka, pak dva kopečky jahodový zmrzliny a jako dezert vykouříš krabku Startek tak to taky přežiješ bez "větší újmy". Hlavní je to nedělat pořád.
A když už to uděláš tak drobným klystýrem (čti výplachem motoru) to napravíš ??
Anebo skoncis ve spitale se zlucnikovym zachvatem a otravou nikotinem. Jsou urcite jedinci, kterio by to mozna ani nerozchodili...
 
M3grey. Jo to sem udělal hned jak sem auto dovezl. Teď už budu držet svých max 10000 a ven stím. Jenom Mně zajímal názor na tu první výměnu předchozím majitelem.
 
Kazdej novej motor se musi nejdriv zajet, dily museji "sednout", pritom se na ruznych castech "obrusuji hrany" a do oleje se dostava nejakej ten material. Proto ti kazdej dobrej mechanik poradi poprve menit olej po par tisic km (i kdyz v servisnim planu to nenajdes). Mozna ze to moc nepomuze, a rozhodne neuskodi!

Krom toho k firemnimu (sluzebnimu, nahradnimu, atd) vozu se nikdo nechova zrovna jemne. A prave tech prvejch par tisic km rozhoduje, jak dobre bude motor zajetej. To uz ted neovlivnis, tak tedy alespon casteji kontroluj stav oleje jestli ho moc neubyva. I kdyz proti tomu sa kazdej vyrobce sichruje, a i kdyby motor sezral 5 litru oleje mezi vymenama, jako reklamace by to neproslo protoze je to "uplne v poradku"...
 
@SimSon díky za radu, praktickou. olej budu hlídat. Protože nemám takové zkušenosti mechaniků, tak jsem se právě proto tady ptal na co si dávat pozor a co hlídat. Moc nadšený jsem z toho dlouhého intervalu nebyl, ale neměl jsem moc času se dlouho rozmýšlet, protože byl docela zajímavá cena, a k tomu služební vůz přímo importéra, tak jsem myslel a doufám že by s případnou reklamací nemusel být až takový problém. No nicméně asi dám na radu @Max6 a @M3grey po nějakých 2000 nechám znovu vyměnit olej a asi i propláchnout.
 
Jako proplach bude sloužit ten zkrácený interval. Žádný extra proplach bych nedělal....
 
Aha, já myslel že i propláchnout. Tak nic, jenom výměna.Díky.
 
Pokud se to stalo takhle jednou a "jen" 17000km byť u úplně novýho motoru, tak proplach chemií není třeba. Tuhle službu udělá i nový kvalitní olej a pak už jen pravidelná výměna.
 
@Max6 díky za radu. proplachovat tedy nebudu. Jezdím jenom na Vervu 100 bez Vifu tak to snad taky bude k užitku. Jinak když už jsi tady, chtěl bych se zeptat, kdy je Tvoje doporučení měnit olej v převodovce, mimo doporučení výrobce a jestli vůbec .
 
@mastif Hodně obecně řeknu:
1) ideálně někde mezi 80000-100000km nebo 6let
2) v případě jakýchkoliv problémů po zajetí nečekat a měnit okamžitě

Ale hodně záleží jak rychle si převodovka sedne (zajede). Teď dám trochu dinosauří radu:
Během prvních 10000km si udělej občas radost, zajeď si někam do kopců a zatáček kde budeš muset pořád řadit a snaž se řadit ve všemožných otáčkách (používej cit a rozum - tu jedničku tam fakt nervi když máš 4000ot.). Vyprdni se na nějaký meziplyny a podobně, u těhle běžný aut se dneska s nějakým speciálním zacházením nepočítá a v době záběhu to není ani vhodný (šetřit převody, synchrony, atd... můžeš později). Výhni se i monotónní dlouhý jízdě třeba po dálnici.
Ty už máš sice najeto víc než těch 10000km, takže tyhle rady můžou být už k ničemu, ale ten hezký den v kopcích a zatáčkách s častým řazením u tahle novýho auta určitě neuškodí.
 
Jo už se těším až to pořádně projedu, ale až nebude sníh a námraza, zimu moc nemusím, co se ježdění týče. Člověk musí být furt ve střehu a nejezdit jak dobytek.
 
Nevim, jak to myslel Max6, ale za me dat novy olej + filtr, nalitat tech 1-2 tkm a vypustit...toto bych povazoval za dostatecny proplach. Pak novy olej a filtr a menit co cca 10tkm.
 
Back
Top