ja fakt nevim jestli zijeme ve stejnym svete
sice jsem nemel ctyrkolku, ale fwd, jak se pak ukazalo (zmatlo me naladeni esp, ktere je o dost agresivnejsi, nez u mazdy 6, takze budilo dojem pomoci od zadni napravy), ale se mnou jako jedinym pasazerem jela mirne zajeta (700 km) cx-30 skyx jako strela - samozrejme s manualnim modem prevodovky, zahrata, a bez strachu tocit, a to jsem netocil az do cervenyho, protoze to by mi bylo lito (stejne to zadnou vyznamnou spicku nema)... dostatecne na to, ze jsem v zatackovitem stoupani ze
Sebuzina nahoru do kopcu predjel dve auta, a rychlost jsem mel krom zatacek kolem 130 - 140, aniz bych pocitoval nejaky nedostatek vykonu... v podstate jsem jel tak, co podvozek zvladne, pak uz by byly problemy nedostatky vozovky, jeste vetsi odskakovani na vlnach, atp.
to nad cim porad vsichni placou je podle meho vytaceni atmosferickeho motoru a chovani automatu, ktery protoze drzi standardne supernizke otacky, musi si pak podrazovat o dva i vice stupnu, a ne vzdy si podradi do idealnich otacek (aspon u sestky zcela bezne podradi na prevod, ze ktereho musi vzapeti radit opet nahoru... hodi tam treba dvojku, ale do 5800 otacek, aby v 6200 radil trojku...). proste nebat se tocit — aby to jelo, bude to proste rvat, je to "atmosfera"... ja to drzel co nejvic kolem 5500, nad 6 tis jsem se u "novyho" neodvazil, s vetsim najezdem ale uplne v pohode; takze pak clovek pri svizny jizde muze drzet auto treba 5500 - 6500. motor to prezije, kdyz to netrva hodinu v kuse a se shit palivem a starym olejem.
rozhodne to nejelo o moc jinak, nez mazda 6 s 194k at, a o dost lip, nez cx5 s 165k. rekl bych takrka srovnatelne, jako 3bm se 165k. a jsem si jistej, ze kdyby to auto melo svizne najeto 10 tisic km, bylo by to jeste o neco lepsi, aspon pokud je zmena chovani najezdem (a mozna naucenim motoru na styl) podobna, jako u sky-g motoru.
pri klidnejsi jizde - coz jsou takovy ty bezny okresky, byli jsme s tim s celou rodinou (2 deti vzadu) na par vyletech - tzn. styl "clovek si leti krajinou po nejaky rovnejsi nizinaty silnici 120, predjizdi kde potrebuje" jsme s tim meli spotrebu kolem sedmi. pocit, ze nemuzu predjizdet, jsem taky nemel

. ale samozrejme jsme v kufru meli akorat dva kocary, zadny olovo.
awd urcite spotrebu zvysuje, hlucnost potencialne taky, mozna nezvyk na zachazeni s plynem u atmosfery automatu taky (po prechodu z tsi atp., a pripadne proti vicestupnovym dsg).
a jeste pripisu, ze kdyz ted jezdim mazdama prevazne 15 - 40 km trasy misto 130 denne do/z prace, a po zahrati zkousim, co se da na mistnich silnicich, mam s sestkou i cx5 dlouhodobou spotrebu nad deset (nedelal jsem reset, ale treba u sestky uz za par tisic km vyrostla z nekdejsich 7.3 na 8.6 a dal roste; vychazim z toho, co vidim na konci jizdy v pocitaci). mival jsem kolem sedmi (sestka) nebo osmi (cx5), kdyz se s tim jezdily delsi trasy. na dovolenych pak jeste o neco min. tak proste kratsi trasy, takovyhle vozeni deti do skoly, nakupy, mestsky pouzivani, atp., to u benzinaku znamena vysokou spotrebu. kdyz pak clovek po deseti minutach jizdy jeste chce vyhnat pavouky, tak tuplem... 8.9 u cx30 awd nezni nijak hrozne, pokud to delsi trasy nejezdi.
Takže větší CX-5 je na tom líp
A ja som uvažoval, že si obstarám cx30 :-(
a ted si predstavme, co kdyby na te cx30 byly o neco lepsi pneu, nez hodne velky podprumer v podobe t005a (jsou uplne jine, nez zde prodavane t005; jediny test, co jsem onehda nasel, byl dost zly, u sestky kde jsou z vyroby jsem na ne nadaval dost) nebo jeste horsi toyo proxes u cx5. tech par km v hodine rozdilu by to snadno udelat mohlo, kdyz treba proxesy cf2 jsou proti t005 (bez acka) nebo michelinum o tolik horsi, vidno treba v teto tabulce:
https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-AMS-Summer-SUV-Tyre-Test.htm
nase cx5 mela yokohamy, vymena za t005 (bez acka

) je pri rychle ostre jizde asi jako kdyby probehla vymena celeho podvozku

smerova stabilita a pocit z volantu pri vyssi rychlosti, chovani na brzdach, prilnavost pri naklonu v zatacce...