• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba paliva CX-5 KE - zkušenosti

Na to dokonce pozor ;). @Vitus prilozil statistiky ciste motoru a navic u 6. Podle me je vsak nutne do takoveho "porovnani" zahrnout jednak tu myslenku, ze z principu jsou v prumeru vozy s 2.5 ve vyssi vybave oproti 2.0, tudiz jsou tezsi. Zaroven je 2.5 vzdy vyhradne s AWD a automatem, ne?

Kdyz si tam clovek v tom Spritmonitoru zaskrtne automat pro CX-5, aby se obe motorizace daly prorovnat, tak hle ... najednou ma 2.0 dokonce vyssi spotrebu ;).

Spritmonitor - CX-5 - 2.0 automat
Spritmonitor - CX-5 - 2.5 automat
 
No neviem neviem, skúsenosti so spotrebou nového 2,5 benzinu tu na fóre sú iné, než píšeš...Stačí kuknúť vyššie na tomto vlákne...
 
Super spoľahlivý a úsporný motor 2,0 benzín, tiež som s jeho spotrebou spokojný, nechcel by som terajší 2,5 benzín (s vypínaním valcov) v žiadnom prípade, zbytočne komplikovaný a spotreba zbytočne vysoká... Nech ma niekto skúsi presvedčiť že aj 2,5 benzín je tak úsporný... ;)
Nechcem ťa presviedčať, ale mám 2,5 benzín (AWD a AT6) a dlhodobú spotrebu mám momentálne 7,2. Takže s tou zbytočne vysokou spotrebou to nebude až také akútne vzhľadom k hmotnosti a AWD. Jasné nie je problém mu trochu šliapnuť na krk a bude spotreba aj cez 9 ale zároveň nie je problém vyjazdiť celú nádrž s výsledkom okolo 6,5. Najazdené mám cez 14000 km.
 
Hmmm, tak u teba super spotreba...asi jazdíš fakt veľmi citlivo a úsporne...a prečo tu iní zápasia so spotrebou cez 9,0 litrov a nevedia ju znížiť? Jasné že neni umenie jazdiť aj za 10 litrov, ale predpokladám že tí "nešťastníci" s 9,5 litrami majú potom nejaký problém s autom?
 
Hmmm, tak u teba super spotreba...asi jazdíš fakt veľmi citlivo a úsporne...a prečo tu iní zápasia so spotrebou cez 9,0 litrov a nevedia ju znížiť? Jasné že neni umenie jazdiť aj za 10 litrov, ale predpokladám že tí "nešťastníci" s 9,5 litrami majú potom nejaký problém s autom?
Neviem ti povedať ako jazdia iní ale podľa mňa dosť záleží aj od podielu jázd na rôznych typoch ciest. Ak niekto jazdí cca 80% diaľnicu (permanentne cez 150) tak môže pokojne jazdiť za >9l, u mňa je ten podiel diaľnice cca 30% (väčšinou tempomat 135) a cca 20% mesto, zvyšok sú okresky (cca 100), čo spotrebe hodne pomáha. Celkovo som si všimol, že tomu autu/motoru sa veľmi diaľničné presuny z hľadiska spotreby nepáčia (myslím, že to je tou vyššou stavbou karosérie a jej váhou), ale pravdupoviedac ak to niekto nemá ako diaľničný krížnik, tak neviem ako musí jazdiť na 9,5l, ja keď si užívam svižnú jazdu tak na danej trase neviem ísť cez cca 8,5l.
 
Mám zkušenosti jako Cify. Průměrná spotřeba 7.8. Při rychlé dálniční jízdě je to však mnohem více.
 
Mam dotaz ohledně Spritmonitoru,pišu si tam tankovani a vyplnil sem tam cekkem dost políček ale pořád me to píše ze nejsou udaje o spotřebě,co dělám špatně?Diky
 

Přílohy

  • 8B228E6A-9FA5-4C9E-A391-496E14A5A478.jpeg
    8B228E6A-9FA5-4C9E-A391-496E14A5A478.jpeg
    399,9 KB · Zobrazení: 30
Jasny takže aby to mohlo dopočitat tak stači občas dát plnou
Diky
 
Nemusis dat plnou, ale do plna, tzn. ze jsi tim tankovanim doplnil nadrz. Coz, predpokladam, mozna i delas vzdycky, ne? Bez ohledu na to, zda to je 10, 20 nebo 50 litru. Mozna to tam teda jen spatne oznacujes.
 
Věřím, že se dá s 2.5 jezdit i za 7.2...já když se nesnažím, tak dám okresku za 6.2 a když se snažím jedu jen okolo 100kmh, předvídám.. tak pod 6..
 
Moje dlouhodobá spotřeba se při aktuálním nájezdu 5000km (tzn.zatím krátkodobě doluhodobá:)) je 8,3 a jsem tedy zvědav kam se mi to podaří nastrkat - teda....jak bude fungovat má trpělivost, protože už jsem pěkně "útočil" na 8,2 a vydráždil mne na dálnici nějaký ostravák s Jaguárem - no neujel mi (a dokonce jsem si i vyzkoušel, že tam asi nějaký ten omezovač mám), ale spotřeba zaplakala (za danou jízdu cca 11,4).
Po dlohodobém ježdění s dieselama, kteří moc na závodění nejsou je to pro mne příjemné zpestření.
 
Poslední 2 týdny jsem strávil cestováním po Evropě: ČR -> Něměcko -> Rakousko -> Itálie -> Rakousko -> Německo -> ČR. Celkem nájezd kolem 2500km, 90% z toho po dálnici. Všechno v rámci rychlostních limitů (dle tachometru, takže dle GPS něco málo pod limitem). Kickdown jsem využíval dle potřeby. Dle PP spotřeba 8.3l/100km, takže až dám dohromady všechny lístečky od tankování bych to viděl tak na 8.5l/100km.
 
Tiež sa podelím o skúsenosti so spotrebou na mojej 2.5l CX-5 KF. Okolo 1700km na cestách z BA do Rakúska, Slovinska, Chorvátska, prevážne diaľnice (85%). Normálny štýl jazdy s dodržiavaním rýchlostných limitov ale aj kickdown keď bolo treba. Celkovo spotreba 7.7 podľa tankovania a 7.6 podľa palubného počítača. Spokojnosť bolo to veľmi pohodlné a jazdenie som si užíval. Auto ako stvorené na takéto výlety/dovolenky

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
 
A takto to dopadne, ked ide clovek 4.5km len necele dve hodiny. 2.5l CX-5 KF AT.
 

Přílohy

  • IMG_20180716_165221.jpg
    IMG_20180716_165221.jpg
    126,4 KB · Zobrazení: 60
Kdyz si tam clovek v tom Spritmonitoru zaskrtne automat pro CX-5, aby se obe motorizace daly prorovnat, tak hle ... najednou ma 2.0 dokonce vyssi spotrebu ;).

Spritmonitor - CX-5 - 2.0 automat
Spritmonitor - CX-5 - 2.5 automat

Sprit mě taky překvapil. Jednak, že rozdíl mezi 2.0i AWD s automatem a 2.0i AWD s manuálem je skoro 0,9l a pak, že rozdíl mezi manuál FWD 121kW a automat AWD je 1.3l. A to s vědomím, že to 4x4 na Mazdě spíš nefunguje...
 
Back
Top