• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Svíčky a jiný spotřební materiál

Já jsem dal Denso, neboť:
1. z výroby jsem měl Denso,
2. vychází podstatně levněji, než NGK,
3. o jiné značce jsem, na základě zkušeností jiných a na základě doporučení výrobce ani nepřemýšlel.

Nic mi necukalo ani před, ani po výměně.
 
Cukání je největší ,když se jede ustálenou rychlostí. Při akceleraci nebo na volnoběh nic nepociťuji.
Můj motor se choval jinak: občas cuknul právě při akceleraci. Po výměně svíček to ještě neudělal.
Že Boschky necukají mi říkali mechanici ještě když jsem jezdil se škodovkou na LPG. Asi to platí i pro Mazdu na benzín.
 
Mě tohle celé připadá jako totální blbost. Já mám třeba nové NKG a rozhodně žádné cukani. To auto je absolutně nejplynulejsi ze všech co sem jezdil. Většinou cukaji automaty. Nebo mi cuká při konstantní rychlosti Peugeot i s novými svíčkami ale těch možností je moc a je to už stařeček. Třeba zanesene vstriky nebo podávání z čerpadla apod. Podle mě příčina cukani může souviset s něčím jiným. A při akceleraci cuknuti může dělat třeba spínání kompresoru nebo naladění jednotky na stage 0.5 či stage 1. Mění se totiž i křivka výkonu a při táhle akceleraci lze cítit jak v některých otáčkách motor více zabere...

Samsung S22 256GB Tapatalk

Ptát se na vypínání válců (právě při ustálené rychlosti), jsem úplně mimo?
On má BN takže nevypina válce vůbec...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Díky za upřesnění, v podpisu ten detail nebyl, tak jsem... nic tedy.
 
Mě tohle celé připadá jako totální blbost. Já mám třeba nové NKG a rozhodně žádné cukani. To auto je absolutně nejplynulejsi ze všech co sem jezdil. Většinou cukaji automaty. Nebo mi cuká při konstantní rychlosti Peugeot i s novými svíčkami ale těch možností je moc a je to už stařeček. Třeba zanesene vstriky nebo podávání z čerpadla apod. Podle mě příčina cukani může souviset s něčím jiným. A při akceleraci cuknuti může dělat třeba spínání kompresoru nebo naladění jednotky na stage 0.5 či stage 1. Mění se totiž i křivka výkonu a při táhle akceleraci lze cítit jak v některých otáčkách motor více zabere...

Samsung S22 256GB Tapata

Mě tohle celé připadá jako totální blbost. Já mám třeba nové NKG a rozhodně žádné cukani. To auto je absolutně nejplynulejsi ze všech co sem jezdil. Většinou cukaji automaty. Nebo mi cuká při konstantní rychlosti Peugeot i s novými svíčkami ale těch možností je moc a je to už stařeček. Třeba zanesene vstriky nebo podávání z čerpadla apod. Podle mě příčina cukani může souviset s něčím jiným. A při akceleraci cuknuti může dělat třeba spínání kompresoru nebo naladění jednotky na stage 0.5 či stage 1. Mění se totiž i křivka výkonu a při táhle akceleraci lze cítit jak v některých otáčkách motor více zabere...

Samsung S22 256GB Tapatalk
Mně to nepřijde jako blbost. Před výměnou nic a po výměně cukání. Tak nejspíš je problém v oněch svíčkách. Proto to řeším. Co na tom nechápeš zase?
Mimochodem,sám píšeš blbosti. Výrobce je NGK a ne NKG
 
Mně to nepřijde jako blbost. Před výměnou nic a po výměně cukání. Tak nejspíš je problém v oněch svíčkách. Proto to řeším. Co na tom nechápeš zase?
Mimochodem,sám píšeš blbosti. Výrobce je NGK a ne NKG
Ježíš bože tak jsem si popletl písmenka. Tak zavrhnout nějakého výrobce že zrovna tobě v autě cukaji a jiným ne mě přijde zvláštní. Že jsi chytil třeba zmetka z výroby ano to se mohlo stát.
NGK tuším z výroby Mexiko a Denso dávali do výroby v Hiroshime. Nebo někde jsem to kdysi snad četl.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Do cca 2016 používala Mazda pro náš trh z výroby NGK, pak přešla na Densa. Dneska Mazda používá NGK jen u Sky-X, u Sky-G přešla kompletně na Denso. V katalogu ND u Sky-G ale stále umožňuje NGK. Osobně v tom vidím dvě věci. Jednak se Denso dostalo kvalitně na NGK a (samo)zřejmě v tom budou peníze, že Denso nabídlo lepší cenu.

Pokud je auto dobře seřízený, tak nebude cukat ani kdyby jste tam nacpali Jiskru PAL Tábor. Takže jestli před výměnou auto necukalo a po výměně cuká, tam to buď značí chybu v něčem jiném (špatný palivo, špatný dotyk cívky,...), která se shodou okolností objevila ve špatnou dobu nebo o výrobní vadu svíčky (i televize za 80000Kč se může mít výrobní vadu, tak proč ne svíčka), případně o padělek. Za mě NGK a Denso budou stále ten TOP v běžných svíčkách co se dá koupit.

Jestli máte někdo někdy strach z padělaných olejů, tak svíčky raději měňte v autorizáku, protože to co vidím na internetu a i jsme měl i v ruce, tak svíčky se padělají asi tak babilionkrát víc než olej a ty padělky jsou opravdu TOP úroveň.
 
Do cca 2016 používala Mazda pro náš trh z výroby NGK, pak přešla na Densa. Dneska Mazda používá NGK jen u Sky-X, u Sky-G přešla kompletně na Denso. V katalogu ND u Sky-G ale stále umožňuje NGK. Osobně v tom vidím dvě věci. Jednak se Denso dostalo kvalitně na NGK a (samo)zřejmě v tom budou peníze, že Denso nabídlo lepší cenu.

Pokud je auto dobře seřízený, tak nebude cukat ani kdyby jste tam nacpali Jiskru PAL Tábor. Takže jestli před výměnou auto necukalo a po výměně cuká, tam to buď značí chybu v něčem jiném (špatný palivo, špatný dotyk cívky,...), která se shodou okolností objevila ve špatnou dobu nebo o výrobní vadu svíčky (i televize za 80000Kč se může mít výrobní vadu, tak proč ne svíčka), případně o padělek. Za mě NGK a Denso budou stále ten TOP v běžných svíčkách co se dá koupit.

Jestli máte někdo někdy strach z padělaných olejů, tak svíčky raději měňte v autorizáku, protože to co vidím na internetu a i jsme měl i v ruce, tak svíčky se padělají asi tak babilionkrát víc než olej a ty padělky jsou opravdu TOP úroveň.
Nebo si tam dát mnohem levnější "neznačkové" svíčky a padělků se bát nikdo nemusi 🤣
 
Pokud je auto dobře seřízený, tak nebude cukat ani kdyby jste tam nacpali Jiskru PAL Tábor.
Bude. Na tříbodové Brisky cukala i skoro nová felda. Na Boschky hned přestala. Asi by přestala cukat i na NGK nebo Denso, ale ty jsem tehdy neznal. Když auto cuká, jsou většinou na vině svíčky.
 
Tak tyhle víceelektrodový nesmysly nikdy pořádně nefungovali a osvědčili se akorát ve wanklu. To samý se kdysi s velkou parádou představili svíčky bez zemnící elektrody, že jiskra pálila rovnou do dna pístu. Akorát to ničilo píst a po pár tisíc km to taky nebylo bůhvíjaký.
Taky je dobrý spárovat svíčku na konkrétní motor. Když dá třeba někdo iridiovou svíčku na starou hujdu, tak si koleduje o vynechání zápalu. Tam se spíš hodí obyčejná měděná. Naopak obyčejná měděná na cívce jakou má Sky-G nevydrží dle mého názoru nic moc. Dřív se taky ještě u svíček rozhodovalo i o jejich teplotě (studená/teplá). Tohle dneska už v podstatě neexistuje a bere se jeden typ podle OEM kódu a pokud splňuje svíčka OEM, tak by neměla být řeč o něčem jestli bude nebo nebude fungovat dobře. Když koukneš na svíčky od Densa nebo NGK, tak mají OEM kód pouze pro Mazdu Sky-G a nic víc. Koukneš ale na Bosch a ta svíčka je čistě univerzální, protože má OEMka od Mazdy po čínský BYD. A u moderního motoru by bylo právě tohle čeho bych se bál už jen z důvodu, že pochybuju, že mají všechny ty motory stejnou teplotu.

Hlavně se nesmí srovnávat cívku a celkově zapalování v nějaký felině s cívkou co je na Sky-G. To je jako srovnávat John Deera s ruchadlem od Veverků.
 
Poslední úprava:
Takhle odborně tomu nerozumím, takže píšu jen co jsem sám vyzkoušel. Se svíčkami Denso motor při akceleraci cukal, s obyčejnými levnými Bosch ne.
Fakt nevím proč 🙁
 
Kolegovi otresne cukalo BMko (sam jsem s tim jel, cukalo to jako pra.e), ze pry svickama to asi ale nebude, ze tam jsou chvili (nevedel, co tam ale ma). Dneska jsme z toho vyndali nejake dual platinum Bosch. Dali jsme tam Denso a ted vecer psal, ze je po cukani. Toz tak...
 
Back
Top