• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika TPMS - systém sledování tlaku v pneumatikách

Nevím zda je to stejný výrobce, kupoval jsme taky na Ali, ale občas vyhlásila falešný poplach, baterie vydrží tak 3-max 4 roky. Pokud nejezdis v slane břečce tak tři senozny daji s přehledem. Co se týkající uchazeni je to jak kdy, kvalita třeseni ale odpovídá cena.
 
Díky za recenzi. Chci to dát na zimní sadu, která bohužel bude jezdit na technickou. Tak mám o čem přemýšlet, jestli šetřit a riskovat nebo (snad) jistotu v podobě originálů za plnou palbu.
 
na dodatecne koupenych zimakach jsem mel petilety originaly TPMS, a porad funguji (teda pred mesicem fungovaly). to jen k zivotnosti tech od mazdy... myslim ze cena tech ofiko se da ukecat kolem 800 za senzor, nevim jestli je na ali takova uspora (pamatuju si, ze jsem koukal na nejaky neorigo, co staly 600).
 
Originally jsme mel taky a v zime vyzdri asi stjne co na ali. Jako nejčastěji odejde baterka v cena asi 40 korun co me sere protože pro zručného elektrizace s bodovacímu je to vymkna čtyři senzoru i se zalepením práce tak na dvě hodky a materialove na 250 kc a správně lepidlo.
To je jedine proc se to kupuje an ali prtoze v malem mnozstvi se need sehnat a koupit petilikovku na 4 senzory jsou nevýhodné.
 
Já taky na koncernu kdysi pracně měnil baterie v senzorech, ale to stál jeden origo okolo 5 litrů, to nestojí teď ani celá sada, tak bych to asi ani neřešil, ale z hlediska nějakého základního pohledu na plýtvání je zrovna tohle do nebe volající nesmysl, vyhazovat to kvůli došlým bateriím, nemyslím že by bylo technicky nemožné udělat ty baterie výměnné, ale to by se muselo chtít...
 
Pokud by se cena ofiko dala ukecat na 800/ks, jak píše Ondrej K, tak bych asi tolik nepřemýšlel. Kdyby z Ali vydržely dejme tomu polovinu tak za senzor (250-300) + jedno sundávání pneu navíc (150-200) by už nebyl takový cenový rozdíl aby mi stálo za to uvažovat o čínských. Zkusím obepsat dealery a uvidíme. Každopádně díky všem za zkušenosti.
To že většinou odejdou na baterku je mi jasné a taky mě rozčiluje, že nejde normálně uživatelsky vyměnit, ale co nadělám.
 
Já taky na koncernu kdysi pracně měnil baterie v senzorech, ale to stál jeden origo okolo 5 litrů, to nestojí teď ani celá sada, tak bych to asi ani neřešil, ale z hlediska nějakého základního pohledu na plýtvání je zrovna tohle do nebe volající nesmysl, vyhazovat to kvůli došlým bateriím, nemyslím že by bylo technicky nemožné udělat ty baterie výměnné, ale to by se muselo chtít...
Překvapuje mě, že se vůbec vyměnit dá. Při té odstředivé síle a vibracích za jízdy se nedivím, že to radši nějak zalejou, aby se nehnuly. Není přece možné to udělat jak v hodinkách.
 
Normálně se vyřízlo to lepidlo, objednal jsem nové baterie s nabodovaným plíškem, odpájel staré - připájel nové a zalil silikonem - byly funčkní 2 roky, pak jsem auto prodal - netuším jak dlouho to pak fungovalo. Nejdražší na celé operaci byly ty baterie s nabodovaným kontaktem, tuším asi 200-250/ks, ale vzhledem k ceně senzoru tehdy (přes 5K) to byl dobrý obchod :)

Tehdy jsem si to musel nechat vyrobit, dnes už se to dá sehnat za hubičku :


 
Pěkná práce ? Nicméně toto není technologicky reprodukovatelný postup, nelze udržet stabilní kvalitu někde v servisu. Ledaže by to dělali ve fabrice a i tak by to bylo technologicky problematické a logisticky drahé. Takže to patrně žádný výrobce nezavede.
 
Já vím, já ty senzory tehdy dostal zadarmo jako nefunkční a tak jsem to zkusil a povedlo se v pohodě. S tou výměnnou baterií...nejsem technický typ zrovna, takže o tom ani moc nepřemýšlím ale myslím, že by se dalo vymyslet jak to udělat s výměnnou baterií, ale třeba ne no, nevím.
 
Tak asi nejsem dobrý vyjednavač. Nejnižší nabídka nešla pod 1100/ks. Zkoušel jsem maily a osobní návštěvu u dealerů mě dostupných, tedy Praha, Tábor. Ještě se dají na internetu koupit nějaké zn. CUBE za necelých 1000/ks (+ poštovné). Hodím si korunou jestli ušetřit nějaké ty stokoruny s čínou, nebo si připlatit za origo a menší obavu, že se něco pokazí předčasně :)
Výměnu baterie třeba zkusím až odejdou ty co mám teď na letních. Díky za typ a návod @ppfox
 
Je mozny, ze zdrazili :(. Jako vsechno dnes. Mazdy jsou od doby, kdy jsem resil senzory, skoro o 30 % vyse, je mozne ze i nahradni dily….
 
Tak čtu a čtu a pořád nevím - mám dát čidla (TPMS senzory) do Mazdy 6 GJ 2014 ? Musí se párovat nebo se načtou samy ?
 
@Dorostenka GJ 2014 má měření přes ABS. Žádný tmps ventilky nejsou třeba - byly by k ničemu, protože auto na ně nemá přijímač.
Jen při každý změně tlaku v pneu (dohuštění/odpuštění) nebo při výměně kol je potřeba zmáčknout tlačítko SET( ! ).
Bohužel tento systém je hodně nepřesný a klidně může zahlásit vypuštěnou pneumatiku až když je úplně prázdná a po najetí klidně několika km. Proto se dnes už moc nepoužívá.
 
@Dorostenka a kdo/kde je prodával ?
Za 1500Kč všechny čidla? To bude nějaký Číňan a u těhle prodejců popisky u zboží snesou všechno.
 
@Dorostenka Bohužel to se na těhle a podobných stránkách stává. Už při prvním pohledu v seznamu těch aut mají pěkný nesmysly připomínající Aliexpress.
 
Back
Top