• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika TPMS - systém sledování tlaku v pneumatikách

Tak mají kola jen klasické ventilky kovové. Ty budeš mít na MX 5 pomocí ABS a manželka na CX 30 pomocí senzorů v kolech. :D
 
Ja mám senzory vo ventiloch ale infotainment nevie ukázať jednotlivé tlaky, len sa rozsvieti kontrolka a musím si auto obehnúť s kompresorom sám. To majú asi len tie nové širokoúhle, nie?
 
Tak mají kola jen klasické ventilky kovové. Ty budeš mít na MX 5 pomocí ABS a manželka na CX 30 pomocí senzorů v kolech. :D
Tak to jsem rád, protože informace o kovových ventilcích a systému TPMS mi radost neudělala:confused::confused:. Jasně CX 30 má sledování s tím jsem se smířil, ale v Miatě to nechci:innocent:
 
Ja mám senzory vo ventiloch ale infotainment nevie ukázať jednotlivé tlaky, len sa rozsvieti kontrolka a musím si auto obehnúť s kompresorom sám. To majú asi len tie nové širokoúhle, nie?
Aha, tak já myslel, že to ukazovalo tlak i u starších aut co měly centrální obrazovku.

Tak to jsem rád, protože informace o kovových ventilcích a systému TPMS mi radost neudělala:confused::confused:. Jasně CX 30 má sledování s tím jsem se smířil, ale v Miatě to nechci:innocent:
Tak teď nevím. Abys to neměl jako myscho: Ja mám senzory vo ventiloch ale infotainment nevie ukázať jednotlivé tlaky, len sa rozsvieti kontrolka a musím si auto obehnúť s kompresorom sám. To majú asi len tie nové širokoúhle, nie?

Takže vlevo to tlačítko SET nemáš?
 
Vyfotil jsem MX 5 i CX 30 a je to stejné jako tvůj, takže zklamání:(

Zobrazit přílohu 38132 Zobrazit přílohu 38133
no bohužel, tuto ekochujovinu má Mazda CX-5 KF, Mazda6 GL od 2018, Mazda3 BP, Mazda CX-30, ale mohou tím být vybaveny i Mazda6 GH, Mazda3 BL, Mazda CX-7.
Naopak to nemá Mazda3 BM/BN, Mazda CX-5 KE + KE F/L, Mazda6 GJ + GJ F/L + GL 2016, CX-3, Mazda2 DJ ty jsou řešené přes ABS
 
já mám modelový rok 2021, mám TMPS a jak píše myscho - pokud klesne tlak v kole, tak se rozžhne jedna debilní kontrolka a musíš si sám zjistit na kterým kole to je - přitom to auto to ví, ale neřekne ti to :D ale zase jsem zjistil kdy to udělá - když klesne tlak pod 2,2
 
Mne sa to rozsvietilo už 2x na diaľnici bez dôvodu.. Raz po zastavení a raz po asi 5km to zhaslo samo.

Inak sa to dá spoznať aj podľa toho tlačítka SET - kto ho má, má ABS, kto nemá, má ventilky inak by mu to písalo pri štarte ich chybu.
 
Díky všem za odpověď.
Tak to je ten systém celkem na houby ?
 
Včera mi to donutilo podívat a přečíst si návod k Miatě ND a bohužel je tam opravdu uvedeno, že pokud systém TPMS zjistí odchylku, tak se rozsvítí na palubce ikona pneumatika, dále musíš hledat sám. To je systém? Hrůza! Existuje i variante ročníku 2017-2019 s možností odečtu z ABS, což se pozná tím tlačítkem vlevo od volantu SET, jak tu správně výše zaznělo. Záleží na zemi určení a výbavě.
Takže opravdu kovový ventílek = TPMS a tlačítko SET = odečet z ABS.

To se zase EU komise vyznamenala! Kdyby raději řešili jednotnost povinných výbav aut v rámci EU nebo sjednocení platby pokud v EU atd.:broken_heart:
 
Včera mi to donutilo podívat a přečíst si návod k Miatě ND a bohužel je tam opravdu uvedeno, že pokud systém TPMS zjistí odchylku, tak se rozsvítí na palubce ikona pneumatika, dále musíš hledat sám. To je systém? Hrůza! Existuje i variante ročníku 2017-2019 s možností odečtu z ABS, což se pozná tím tlačítkem vlevo od volantu SET, jak tu správně výše zaznělo. Záleží na zemi určení a výbavě.
Takže opravdu kovový ventílek = TPMS a tlačítko SET = odečet z ABS.

To se zase EU komise vyznamenala! Kdyby raději řešili jednotnost povinných výbav aut v rámci EU nebo sjednocení platby pokud v EU atd.:broken_heart:
nechápu co furt řešíš? to je fakt hrozný problém u stojanu nebo doma s kompresorem a tlakoměrem obejít auto... všeho všudy asi minuta dvě navíc než kdybys věděl konkrétní pneu. ber jako plus, že jednou za uherák zkontroluješ všechny kola a budeš mít jistotu stejného tlaku. děláš, jak kdybys kontroloval tlak v pneu obden. třeba právě pro ten důvod, co jsem uvedl, je to chtěná vlastnost výrobce a ne neschopnost systému. i pneu co jsou ještě v limitu kontroly <0,5baru od stanoveného tlaku, už nejsou správně nahuštěny...
 
nechápu co furt řešíš? to je fakt hrozný problém u stojanu nebo doma s kompresorem a tlakoměrem obejít auto... všeho všudy asi minuta dvě navíc než kdybys věděl konkrétní pneu. ber jako plus, že jednou za uherák zkontroluješ všechny kola a budeš mít jistotu stejného tlaku. děláš, jak kdybys kontroloval tlak v pneu obden. třeba právě pro ten důvod, co jsem uvedl, je to chtěná vlastnost výrobce a ne neschopnost systému. i pneu co jsou ještě v limitu kontroly <0,5baru od stanoveného tlaku, už nejsou správně nahuštěny...
Promiň, že ti to vadí, nebudu tě dále obtěžovat. Je to forum a tam se to bohužel pro tebe, někdy stává? Reakci nepotřebuji..........hezký den
 
Doofer: tak tady jde o pohodlí. Já měl celou dobu zafixováno, že jakmile mají auta TPMS senzory a centrální displej (cca od roku 2013), tak že to ukazuje tlaky u všech kol nebo aspoň jaké kolo je podhuštěné. Jak už někdo psal, auto to ví, ale jen pípne kontrolka a uživateli, zjišťuj si sám. To bych chápal u toho měření pomocí ABS, ale ne přes senzory. A každý je jiný ohledně auta. Někdo spoléhá jen jednou ročně na servis a nic jiného na autě nekontroluje pokud se nerozsvítí nějaká kontrolka, a někdo každý měsíc koukne na olej, chladící a brzdící kapalinu, změří baterii, zkontroluje tlak pneu atd.
 
Tak hlásím, že jeden sensor vyměněn a mám konečně pokoj zase od TPMS... tyhle sensory můžu doporučit. Kdyby někdo řešil jeden nebo dva, tak můžu prodat, nebudu je zatím měnit.

Mohu se zeptat jak na tom jsou s lehkým odstupem času? Nejen jestli stále hlásí tlak, ale třeba jestli číňan neošidil materiál a nereznou nebo neuchází... Díky.
 
Back
Top