- 1 805
To mě překvapuješ, mám za to, že TPMS na M6 GL (FL2016/17, asi i předchozí FL) je vlastně jen software, tj. nadstavba nad ABS, které má k dispozici impulsy ze senzorů otáčení kol. Doufám, že ABS všem pracuje stejně správně. Musí to být safety critical funkce, tedy v případě nějakých nepřesností, resp. výpadků signálu ze senzorů, patrně zdvojených, by mě to vždy muselo hnát do servisu, ne? Nesmí to ani ovlivnit déšť! Všiml jsem si, že někteří další si zde také stěžovali na falešné poplachy od tohoto typu TPMS.
Pote, co to parkrat v desti na CX3 zazlobilo tim fake alertem, nechaval jsem je to v Usti rozebrat a vycistit (nevim, jak hluboko to rozebirali, ale kola meli sundany). Preci neco snima prave ty otacky kola, a tohle neco muze byt zanesene nebo nejak spatne pozicovane/serizene (nevim ale, jak to presne vypada). Software pak jen zpracovava signal, ten bych z toho vynechal, ale samozrejme je mozny, ze v ruznych verzich firmware ridici jednotky muze byt ruzne nastavena citlivost, kdo vi .
Snad nemystifikuju, ale to ze je to ozubene kolo s nejakym senzorem, ktery "pocita" zuby, jsem onehda pochopil z popisu v servisu.
Moje teorie byla, ze u nasi CX3 to byl bordel z toho, ze obcas jsme s ni jezdili po nezpevnenych cestach, napr. v Chorvatsku nebo i po hodne zvlnene bahnite zahrade u domu (probihala u nas rekonstrukce), takze se tam mohlo neco dostat (co se tam vetsine ridicu nedostane, protoze pocitam ze vetsina jezdi na asfaltu nebo pevnym travniku...).