• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Větší spotřeba oleje

JardaPLC

nový člen
3
Zdravím, pořídil jsem si ojetou Mazdu 5, 1.8 MZR, rok výroby 2014, najeto teď cca 149000 km. Jezdí řekl bych normálně, jenom mě trochu znepokojuje spotřeba oleje. Vím že tyto motory jsou známe tím, že si nějaký olej vezmou, ale já jsem z horní rysky na spodní (předpokládám že to je cca litr) za necelý měsíc a 2100km. S autem jezdím myslím normálně, ostatně s tímto motorem a ještě k tomu v Mazdě 5 se nedá jezdit nějak ostře. Navíc ta spotřeba byla docela nerovnoměrná:
31.7. nový olej, na horní rysce
20.8. po 1400km od výměny - stav oleje ve dvou třetinách mezi ryskama
26.8. po dalších 700km - stav oleje na spodní rysce (možná lehce pod).
Je taková spotřeba a její průběh "normální", nebo může naznačovat nějaký problém? Nevšiml jsem si že by olej unikal ven, motor i kryt vypadají suše a nikdy jsem si při vyjíždění nevšiml olej na silnici, ale asi pro jistotu ještě ověřím i tuto alternativu.
Jinak auto bylo až do roku 2020 každý rok na prohlídce v autorizovaném servisu, pak dva roky hluché místo v elektronické servisní knížce (ale dle štítku s tím na výměnu oleje jezdili) a teď jsem to po koupi dal opět na prohlídku do autorizovaného servisu.
Děkuji, J.
 
Mezi horní a dolní ryskou není zase až tolik (přesné číslo řeknou moudřejší).
Každopádně můžu říct, že spotřebu oleje řeším i já na GH. Co je tam za olej? To je dost důležitá informace.
Po koupi jsem dal 5W30, jel na dovolenou do Slovinska, převážně dálnice, po příjezdu domů jdu kontrolovat olej a ejhle ryska úplně suchá. Naštěstí to na motoru nezanechalo žádné následky. Teď používám 5W40 a je to lepší. Když jsem ho dal poprvé, musel jsem mezi výměnami dolét asi 1l/10 000km. Udělal jsem proplach s BG109EPR, pak proplachový olej a následně Ravenol VST 5W40. Mám na něm najeto asi 5000km a zatím dolito 0,3l. Při další výměně chci udělat znovu proplach a uvidíme. Pomalu se to lepší, ale je to běh na dlouhou trať.
Každopádně mám vypozorované, že při běžné městské jízdě / jízdě po okrskách si nevezme skoro nic. Většinou si vezme při delší dálniční vzdálenosti. Ono když člověk jede několik hodin 3,5-4tis otáček, je to pochopitelné.
 
Ahoj, MZR 1.8 trpí hodně na připečený nebo rovnou opotřebovaný pístní kroužky. Dokáže to dojít tak daleko, že se i vydře stěna válce (to to potom žere i litr oleje na 20km a z auta je dýmovnice).
Až budeš mít na oleji zase něco najeto (třeba těch 2000km), tak pořádně ohřej motor. Potom popros někoho ať vezme bílý papírový kapesník a přiloží ho blízko k výfuku (nemyslím ucpat tím výfuk, ale jen blízko přiložit aby na něj výfuk foukal). Ty potom sešlápni rychle plnej plyn až na podlahu a nech vyletět otáčky klidně až k omezovači a nech je spadnout zase na volnoběh. Tohle udělej cca 3-5x za sebou. Pokud ten bílý kapesníček bude viditelně špinavej mastnýma černýma tečka od oleje (+ výfuk může i modrofialově dýmit a smrdět olejem), tak jsou to ty pístní kroužky.
Můžeš zkusit i nějaký výplach (BG 109 EPR), ale to je hoď si kostkou jestli to pomůže
 
Děkuju za rady, olej tam je Mazda Original Ultra 5W30, plus teď jsem tam dolil nouzově litr Shell Helix Ultra (API SL, ACEA A3/B4) 5W30. Vím že asi není úplně optimální míchat oleje, ale ten originál mazda neměli nikde v kolem skladem, tak jsem si řekl si že to snad tolik neuškodí. Každopádně jsem si ho objednal na budoucí dolévání.
Až udělám ten kapesníkový test tak napíšu.
Kdyby to byli ty pístní kroužky, jak moc je nákladná oprava?
 
Back
Top