• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání / rány od přední nápravy / kola

Už jsi tu někdy nekomu dobře poradil? každej třetí komentář je tu od tebe. Pak by se tu listovalo mnohem lépe. Já tu psal že mi vrže neco od kola(ložisko) a píšeš jestli nemám prasklou pružinu. Pak tu nakej kočka píše, že mu něco vrže a tvuj tip je uložení motoru a stabilizátory a ve finále to bylo taky neco uplně jinýho! hlavně za každou cenu neco okomentovat.
Poradil. A příště bez osobních invektiv, pak se tu bude listovat mnohem lépe.
 
@shr3k díky ale v pohodě, mě vždy pobaví když mě kádruje nováček :D

Čau, mám problém s předním levým kolem, Když otočím volantem jen o 2cm doprava ihned od leveho kola slyším vrzání gumy - je to takové přerušované jak kdyby kolo dřelo v jednom místě o podběh. Kolo jsem sundal ale na pohled nic nenašel, prostříknul čepy ale nic se nezměnilo. Nechápu od čeho by zvuk mohl být, napadá mě manžeta na poloose, nebo neco s řízením.... při jízdě rovně je vše ok. Ložisko kola před rokem vyměněno za nové.

@masak6 - Teď jsem to stejný 2 dny řešil s jiným mazdařem, taky jen když hýbal 2cm sem a tam, na stk mu řekli že tam zadnou vůli nemá a vše je v topu, nakonec to došlo do fáze kdy na nápravě postupně prostříkával olejem jednotlivý čepy a pohyblivý místa. Po tom co prostriknul horní rameno a čep, to utichlo.

Omlouvám se, že nevlastním věšteckou kouli, ani se nemůžu ihned teleportovat na místo a kouknout osobně na to, že ti "něco" vrže. Vycházím z věcí co jsem řešil osobně, nebo se tu často řeší. Nikde jsem ti nepsal že moje odpověď je 100%, chtěl jsi poradit, možnosti jsi dostal. Pokud jsi to chtěl řešit hned, měl jsi místo sezení u pc sednout do auta a dojet do servisu za mechanikem.

Obhajovat svoji pomoc a přínos na fóru nemusím, stačí když se na fóru trochu víc začteš. Reaguju hlavně na audio, odhlučnění, oleje a paliva, ale pokud uznám, že můžu i jinde poradit nebo tazatele nasměrovat, tak odpovím a někdy je realita zkrátka jinde než odhad ;)
 
Mě také něco vrzalo na pravé straně při propružení kol. Nechal jsem vyměnit i vzhledem k nájezdu ( 234tis. km) všechny tlumiče, horní uložení tlumičů, stabilizační tyčky, tyčky řízení, čepy, spodní levé příčné rameno( to největší-špatná manžeta) a nakonec se v servisu zjistili i vadné horní trojúhelníkové ramena, takže ty taky. Hádám, že za vrzání mohlo právě to horní rameno, byly prý v háji silentboky.
Po výměně nic nevrže a auto se chová zase jako Mazda a né jak loďka co se naklání ve vlnách.
Kdyby někoho zajímaly použité díly:
- tlumiče Kayaba+sada prachovek a dorazů
- horní uložení Oyodo
- spodní rameno Lemforder
- horní ramena Delphi
- tyčky řízení a čepy Lemforder
- stabil. tyčky Fag ( Lemforder nebyl skladem na předek)
 
@MildaMPS a má vůbec smysl měnit to horní uložení když je to jen kus kovu se 3 šteftama? Teda v případě že to není orezlý/ nahnilý? Vím že to stojí jen okolo 550 za set (Oyodo) ale ptám se spíš co se na něm může pokazit
 
Todle mě napadlo minulý rok, když jsem měnil vše na podvozku. Pri vyndání tlumiče jsem si říkal, co může v tom horním uložení klepat??
 
Jak máš prachovku, která je zároveň i horní sedlo pružiny, tak do ní resp do středu uložení se dává takovej doraz (KYB to má v sadě s prachovkou) a mezi něj a horní uložení se musí nanést vazelína jinak to mlátí. Případně po složení použít vazelínu ve spreji a přes horní otvory to tam natlačit
16768_front-suspension.jpg
 
Takle to bude, máš recht.
Jen mě překvapuje, že ten zvuk je kovovej a to klepání je od dorazu, kterej je pryžovej.
 
jo tomu se diví víc lidí ale je to tak ;)
 
Kdyby to u někoho nebylo horním uložením (jako u mě), tak to může být čep horního ramene. Viz. video
 
Ty jo, kolik to má najeto?
 
No, auto má teď 229k. Ale na konci minulého léta jsem dělal podvozek komplet. Všechna ramena, vsechny silenty, tlumiče, tyčky, kuláky, ... Kromě pružin vše. Todle ramínko má najeto pár tisíc km a výrobce Delphi. Ten kulák se v něm očividně odlisoval :D
 
No když mechanik mně dělal komplet předek a jel na geometrii do jinýho servisu tak se ten čep vylisoval úplně asi to bylo taky delphi, pak dal na obě strany jiný ramena ale nevím jaký
 
Poslední úprava:
Mazdarek mi drazy spolubojovnici, tak jsem se zaradil do fronty klepajiciho neceho z predniho kola leve urcite a prave se mi zda take, po vymene tlumicu spodnich ramen kulaku axialnich tahel, gumach na stabilizatoru a tyckach stabilizatoru se mi ozyva takove poklepavani ja osobne bych rekl nekde okolo tlumicu, prolil jsem silikonem vrchnima dirkama a zadna zmena, uz si nevim rady, jeste me napada horni ulozeni to zustalo puvodni protoze je to udajne jen kus plechu mi bylo receno, tak tam nema co cvakat, jeste me napadlo ze dosti kluku nadava na tlumice sachs, jestli to nemuzou delat treba oni? Fakt bych byl stastny za nejakou radu, jeste se chystam na vymenu pouzdra v rizeni, ale fakt mi to prijde nekde vejs, moc diky za precteni me slohove prace a KOLAMA DOLU

Jo malem bych zapomel mazda 6gh 2008,2,5?
 
uložení je opravdu jen pevnej kus železa. Proč se nedaly tlumiče KYB?
 
Protoze muj mechanik musi mit vzdycky pravdu, mam teda koupit kayaby? Pred tou velkou vymenou absolutne nic neklepalo, to ten sachcs je takovej smejd nebo maji odchylku v rozmeru?
 
Poslední léta je to šmejd a dobří mechanici to vědí
 
Ty blaho a on si nedal rict, taky si uz budu radsi delat sam na heveru vse sam, protoze pokud nekdo alespon trochu mazdam rozumi tak nove zakazniky neprijima, nemas nejake voditko jak zjistit ze je to urcite o tech tlumicich? Vim jen ze pred kompletni vymenou bylo svate ticho
 
Ty blaho a on si nedal rict, taky si uz budu radsi delat sam na heveru vse sam, protoze pokud nekdo alespon trochu mazdam rozumi tak nove zakazniky neprijima, nemas nejake voditko jak zjistit ze je to urcite o tech tlumicich? Vim jen ze pred kompletni vymenou bylo svate ticho
Ahoj, Měl jsem úplně stejný problém. Po výměně tlumičů za Japanparts začalo dementní klepání. Vyčetl jsem, že Mazda má ráda originály nebo Kayaby. Vyměnily se za KYB a od té doby je svatý klid. Teď mi leží prakticky nové přední tlumiče v garáži a můžu se na ně akorát tak smutně dívat, protože je nikdo nechce a reklamovat to nejde.
 
Back
Top