• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Xenony, výbojky

  • Vlákno založil Vlákno založil JaMiJa
  • Datum založení Datum založení
......To budou D2S výbojky. Je tu o tom napsáno 7 stránek, tak to můžeš proletět a určitě se dozvíš mnoho info, co tě zajímá ;)
.....
Ano su to D2S , 7 stranok som presiel, a nic nenasiel o vymene vybojek v AFS svetlach :(
Asi budem medzi prvymi s vymenou v AFS :rolleyes:
 
Jsou to normální xenonové světlomety, prostě prohodíš výbojky staré za nové. Nic víc ani míň jako u normálních (s AFS funkcí pouze přisvěcování do zatáček) xenonů, které se nenatáčí.
Např. @3nv1r0 může poreferovat a mnoho dalších ;)
 
D2S su vymenene.
Mazda pre mna nachystala prekvapenie. Moj vyber xenonov, podla kvalitativnych - technickych hodnot, bola xenon vybojka, Philips D2S 85122+
Na moj úžas , som nasiel origosh vybavu z Mazda vyroby v mojom aute v mojich svetlach Philips 85122+ :cool:
Nove, ale uz svietia ovela lepsie, ako tie stare, 5 rocne xenony.....
 
Vymena D2S + funkcnost svetiel, vyskusane aj vo vecernych podmienkach.
Vsetko funguje, ako ma, ziadna kontrolka mi nesvieti, pravdepodobne nic som nepo-j*b*l pri vymene :p.
Bude este asi treba nastavit/dvihnut svetla, vidim na stene garaze, ze svietia nizsie, ako predtym.
Mal som v plane aj vycistenie sosovky zvnutra. Ale pri uz pri prvom pokuse som to vzdal.
Lebo klapka Bixenonu a furt sa kymacajuce AFS vo vnutri svetla .....

Vysledok vymeny: viditelne viac svetla na ceste.
Pri prepnuti na dialkove svetla, vidim skutocne do dialky. :rolleyes:
Predtym, uz bola zmena z tlmenych na dialkace takmer nepoznatelna.:(
Ani nove xenon vybojky, ale z Bixenonu nespravili ziadny svetelny zazrak :mad:
 
Xenony jsem u AFS světel měnil 16. října. Zdálo se mi, že původní výbojky mají zelený nádech, takže jsem investoval do Osram Nightbreaker Unlimited D2s. Rovnou musím říct, že jsem od nich čekal víc. Jak psal @lakilaki , i já jsem zjistil, že jsem tam měl osazeny Philipsy (typ nevím, teplota asi 5.000K). Osramy svítí možná trochu víc, ale vzhledem k jejich teplotě (4.350K) už nevypadají jako xenony. Zeleného nádechu jsem se taky tak úplně nezbavil, ikdyž teď jde víc do žluta. A taky souhlasím - bixenony na tom nejsou z hlediska dálkových světel tak dobře, jak když jsem měl v předchozím autě halogenové potkávačky a dálkovky zvlášť (H7 a H1, též Nightbreakery). Jestli budu xenony měnit příště (dle výdrže Osramů), půjdu asi zpět do nějakých bělejších. Vím, že jsou na tom za zhoršených viditelnostních podmínek hůř, ale zatím nemám pocit, že bych si Nightbreakery nějak výrazně polepšil.

Co se týká samotné výměny, dalo se to určitě zvládnout svépomocí, jak se spousta lidí možná přesvědčila. Vzhledem k počasí jsem měnil výbojky v garáži, ve které je po stranách auta ani ne metr místa :) Kola jsem nesundával, jen jsem si auto heverem přizvedl, abych měl víc místa. Nejvíc času suverénně zabrala demontáž podběhů. Celkově tak trvala výměna na levé straně (tou jsem začínal) 2,5 hodiny a na pravé 2 hodiny – to už jsem věděl, jak velkou část podběhu stačí demontovat a ohnout, abych se ke světlům dostal. Pak samozřejmě nastalo lámání prstů v úzké škvíře, kterou bylo potřeba povolit původní výbojky, vytáhnout a pak skutečně milimetrovou prací osadit nové. A když vám čočky díky AFS neustále uhýbají do stran, je o zábavu postaráno :) Ale zvládl jsem to na první dobrou a nic jsem nepoškodil.

Ještě bych rád dodal - dost jsem nadával na ty plastové úchyty podběhů. Nereznou, ale taky tam zrovna kdovíjak nedrží. Pár jich budu muset vyměnit (minimálně jeden jsem musel cíleně zničit), tedy za předpokladu, že je vůbec seženu.
 
Gratulujem Ti, ak si vymenu ziariviek zvladol bez demontaze narazniku a svetiel. :cool:
Ja by som vymenu takou metodou na M3 urcite nezvladol.
Ale pri demontovanych svetlach, vymena ziariviek bola luxusna praca, bez lamania prstvov;)
Za poskodene plastove uchyty/trne najdes urcite nahradu v nejakej predajni autsuciastok. Ale bude to furt iba kompromis, oproti original.
Original plast trne, u mazdy zase predavaju za tak nekrestanske-satanske ceny, ze je to az urazka majitelov mazda aut. :mad:
 
@3nv1r0 Plastové úchyty seženeš u @Moriarty . Každopádně na GH jsem měnil jednou xenony po sundání nárazníku. Podruhé jsem si to chtěl "ulehčit" výměnou přes podběhy. Bylo to daleko náročnější a proto příště zase sundávám 100% nárazník. Je to rychlejší a příjemnější ;)

Jinak pokud je někdo nespokojený s osvitem xenonů. Doporučím jednou zkusit Mazdu (aspoň GG, GH) s halogeny a začnete si xenonů vážit zlatem :cool: Také je důležité mít světla správně seřízena.
 
Ahoj. Chci vylepšit svit svých bixenonů a nevim po jakých vybojkach sáhnout. Nemáte někdo zkušenosti popr. i foto před a po? Moc by jste mi pomohli.
 
Jestli jdeš čistě po výkonu, tak jednoznačně doporučím Osram Night Breaker Unlimited Xenarc.
724651_xenarc-night-breaker-unlimited-d4s-66440xnb.jpg
Dle konfigurátorů je v GJ výbojka D4S.
Ovšem pozor na KOPIE! Na trhu je mnoho padělků. Doporučím potom kontrolu pravosti dle unikátního kódu na originálních stránkách Osram: http://trust.osram.info/appsinfo/trust/frontend/trust.do?locale=en_US

Dobrá alternativa je také Philips X-treme Vision druhé generace. Také pozor na padělky ;)
 
to vyřešíš za 1500 Kč HID sadou v čočce se slim trafem, jiak souhlas že klasická žárovka je bludička
 
klasická žárovka je bludička
To mi povídej.
Já se rozhodl že zkusím napíchnout Osramy do potkávaček a pokud to bude stejný prd, tak prostě taky půjdu do té HID sady.
 
Tak pokud by to bylo takhle jednoduché s xenonama, tak není co řešit :)
mám to tak taky ,-) samozřejmě to nemá homologaci a budeš mít problém na STK (stačí to před STK odpojt a vrazit tam halogeny), přestože to svítí přesně tak, jak má......
pokud to bude stejný prd, tak prostě taky půjdu do té HID sady
půjdeš. Jenom vyhodíš koruny za Osramy. Taky mě to stálo zbytečný peníze ...... elektrika Výměna halogenových žárovek v potkávacích světlech
 
Poslední úprava:
mám to tak taky ,-) samozřejmě to nemá homologaci a budeš mít problém na STK (stačí to před STK odpojt a vrazit tam halogeny), přestože to svítí přesně tak, jak má......

půjdeš. Jenom vyhodíš koruny za Osramy. Taky mě to stálo zbytečný peníze ...... elektrika Výměna halogenových žárovek v potkávacích světlech
Jen se modli,aby si nenarazil na cestě na nějakého aktivního policajta,kterému se nebude líbit absence ostřikovačů světel.Vlastní zkušenost,proto jsem už chtěl u mého nového vozu origo
 
Jen se modli,aby si nenarazil na cestě na nějakého aktivního policajta,kterému se nebude líbit absence ostřikovačů světel.Vlastní zkušenost.
Z toho já mám právě trošku strach a je to důvod, proč se do toho 2x nehrnu.
 
přilepit pod světla fake ostřiky je akce za dalších pár stovek .... ale souhlasím, že origo je ideál ... ale když chceš koupit benzínovou Mazdu, většinou není tolik možností si vybírat .....
 
Vymena D2S + funkcnost svetiel, vyskusane aj vo vecernych podmienkach.
Vsetko funguje, ako ma, ziadna kontrolka mi nesvieti, pravdepodobne nic som nepo-j*b*l pri vymene :p.
Bude este asi treba nastavit/dvihnut svetla, vidim na stene garaze, ze svietia nizsie, ako predtym.
Mal som v plane aj vycistenie sosovky zvnutra. Ale pri uz pri prvom pokuse som to vzdal.
Lebo klapka Bixenonu a furt sa kymacajuce AFS vo vnutri svetla .....

Vysledok vymeny: viditelne viac svetla na ceste.
Pri prepnuti na dialkove svetla, vidim skutocne do dialky. :rolleyes:
Predtym, uz bola zmena z tlmenych na dialkace takmer nepoznatelna.:(
Ani nove xenon vybojky, ale z Bixenonu nespravili ziadny svetelny zazrak :mad:

Moja vymena xenonov ma akesi pokracovanie.
Konecne som nasiel cas zajst na regloskop, na kontrolu nastavenia svetiel po vymene ziarivky do servisu.(škodovácky servis)
Svetla boli rozštelované po vymene - svietili do bokov.

Regloskop na tvar xenon lúčov svetla nebol prisposobeny, to je asi normalka.o_O
Nic prekvapive , uni regloskop na halogen / xenon / LED na internete su neskutocne drahe
Mechanik mi, ale oznamil spravu, ze moje svetla maju mizernu svietivost .
V regloskope mal akysi merac intnezity svetla a ručička pri tlmenych svetlach sa ani nepohla,
pri dialkovych sa malo posunula do červeneho poľa. Ručička mala byť správne v zelenom políčku

Jazdim s nimi , svietia lepsie, ako pred vymenou, dokonca na mna casto blikali oproti iduce auta , lebo som ich asi oslnoval.
(kvoli tomu som isiel na regloskop)

Moje xenon svetla podla regloskopu, ale su nevyhovujuce :eek: mam vraj v prd*li parabolu vo svetlach.

Mate niekto podobnu skusenost s meranim intenzity xenon/halogen/ LED svetiel ?
Je to chyba nespraveho regloskopu pre xenon , alebo naozaj by som mal zacat riesit svoje paraboly svetiel ???:rolleyes:
Poradite mi ?
 
Je normální, že se postupně světla vysvítí (jeden z důvodů proč instaluji do aut DRL - nedochází k tomu tak rychle). Stačí vyčistit odrazové plochy a čočky a světla budou jako nová. Pokud seš s osvitem po výměně výbojek spokojen, tak bych neřešil. Vzhledem k usměrnění světla jsem psal, že je hlavní mít světla dobře nastavená.
2015-02-13-2658.jpg
Ilustrační foto
 
Back
Top