• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Zajetí nové M6

Snake

výkonný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
369
Ahoj,

Pristi tyden si jdu pro novou M6 2.0i 121kW MT a vlastně je to moje prvni uplne nove auto a rikam si jak to spravne zajet. Podle dealera bych prvnich 500km mel jezdit tak nejak normalne a pak to uz muzu vesele vytacet a vlastne bych to spis vytacet mel. Nemate nejaky rady jak to poradne zajet a pak v jakych otackach to drzet a jak se k tomu idealne chovat (jestli treba nejit pres 6tis. otacek a podobne). Do ted jsem mel Octavia 1.6TDI, tak je to pro me uplne jiny styl jizdy :D

Diky
 
Hlavní je motor zahřát, což se úplně děje až 8-10 km jízdou a pak vytáčet k červenému bez problémů. A nezapomenout jezdit na všechny rychlosti, ne jen na 6. Po 5000 km tu ekologickou břečku vypusť a dej tam něco solidního, co vydrží i větší teploty - Eneos, Millers, Mobil 1, Castrol, Shell atp. 0W30, 0W40, 0W50.
 
Klidnou jízdou pořádně ohřát (to že zhasne modrá kontrolka vody neznamená že je auto ohřátý), pořád řadit, občas to na chvilku vytočit a po cca 800 - 1000km to vytáčet do vysokejch klidně častěji ať se válec hezky "vyhřeje" (někdo říká "vypálí" ).
Hlavně to nepodtáčet ani po zajetí (pod 2000ot. u benzínu je nesmysl a pod 1500ot. je skoro trápení)
A jak napsal Shreck, tak 4000-5000km vyměnit ten olejovej hnus co tam je a nalejt něco kvalitnějšího než Mazda original oil
 
Ok díky, takže hlavně nepodtáčet a střídat rychlosti :)
@ Max6: na chvilku vytočit máš na mysli max kolik tis. otáček? Sorry za blbý otázky, ale k těmto motorům jsem úplně novej.
Co je špatnýho na Mazda original oil?
 
To ani nemůže být změřeno (podle mého názoru). Z práce mám cestu do kopce a auto se razantně rychleji ohřeje protože je motor pořád v zátahu a tím pádem do práce to trvá podstatně dýl než se ohřeje (jedu spíš z kopce a po rovince). Běžně se říká, že klidnou jízdou po rovince trvá 10-15 km než dojde k prohřátí motoru a převodovky na plnou provozní teplotu. V zimě může být i 20-25km (tam jde hlavně o olej v převodovce).
 
Sorry, moje nepochopení, myslel jsem "změřeno = vždy stejná/normovaná kilometráž"
 
Každej asi zajíždí jinak, ale já osobně jsem až do ujetí 3000 km nevytáčel motor nad cca 5000 ot., prvních 1000 km ani nad 4000 ot.; měl jsem stejný motor (121kW s i-eloopem) v trojce a zajetou jsem ji měl imho skvěle, lepší dynamické parametry než udávané a spotřeba nižší, než plno lidí na spiritmonitoru (ale zas každý jezdí jinak; nicméně neflákám se :)). Většinou to na začátku vezmu na dlouhý trip někam po Evropě, aby to zajíždění uteklo rychle. Teď mám po 5 dnech na šestce s tímhle motorem najeto 3300 km, točím zahřátou (10 - 15 minut běžný svižný jízdy) klidně až k 6500, když si to situace vyžádá... Spotřeba už oproti úplně nové lehce klesnula, pokud je to "baj voko" porovnatelné. V 5000 km plánuju výměnu oleje, asi za Shell, který jsem používal i na trojce. Tolik moje zkušenosti.
 
@Ondrej K
Vyčerpávající odpověď :) Asi bych to viděl taky na road trip během prvních pár týdnů. Díky za input. Zkusím to šetřit aspoň na začátku :)
 
Můžu se zeptat jestli v záběhu motoru rozdíl mezi automatem a manuálem? Nevím, jak se vyhnout podtáčení, kromě varianty, že si budu chvíli řadit sám.

Zítra vyzvedávám, tak ať vím, čemu se vyhnout.

Děkuji
 
Nove M6 by mali mat sportovy rezim kedy bude prevodovka drzat otacky vyssie. Inak moja 2.5l rada podtaca az k 1200rpm, ale nevyzera, ze by tym trpela (ziadne divne vibracie alebo zvuky) a vacsinou som na dialnici pri 2200-2500rpm.
 
Inak moja 2.5l rada podtaca az k 1200rpm
Aby som to uviedol na pravu mieru - tieto otacky drzi pri ustalenej rychlosti po rovine pripadne dolu kopcom. Pri zatlaceni plynu viac ako trochu si hned podradi, rovnako ako pri jazde do kopca. Jazdil som s autami, ktore mali na displeji radcu prevodoveho stupna a nikdy sme si spolu nerozumeli, preto som sa obaval aj automatu, no musim povedat, ze som sntym v M6 velmi spokojny (v spojeni s 2.5l benzinom a lahkou M6).
 
Klidnou jízdou pořádně ohřát (to že zhasne modrá kontrolka vody neznamená že je auto ohřátý), pořád řadit, občas to na chvilku vytočit a po cca 800 - 1000km to vytáčet do vysokejch klidně častěji ať se válec hezky "vyhřeje" (někdo říká "vypálí" ).
Hlavně to nepodtáčet ani po zajetí (pod 2000ot. u benzínu je nesmysl a pod 1500ot. je skoro trápení)
A jak napsal Shreck, tak 4000-5000km vyměnit ten olejovej hnus co tam je a nalejt něco kvalitnějšího než Mazda original oil

Podívej s těma 2000ot - to mám jako jezdit ve městě na 3ku abych měl těch 2000ot? Když mám 4ku tak mám nějakých 1800. A to mě palubák ukazuje abych dal 5ku :). Já přešel z dieslu zpět na benzín, takže si trochu zvykám na ten slabší efekt rozjezdu, ale jako držet auto nad 2tis ot legálně někdy prostě nejde, leda fakt na nižší rychlost.
Snažím se to auto trochu vytáčet aspoň při rozjezdech (tak do 3500ot) a samozřejmě mimo obec třeba k těm 4tis. Více jsem zatím nezkoušel
 
Jo, je to tak, idealni je s benzinakem jezdit ve meste klidne treba na trojku/ctyrku, ja osobne v Praze prakticky nikde (krom okruhu, prijezdu z dalnic apod.) neradim vic jak za 4... Pri pojezdech v kolonach setrim spojku, prevodovku a synchrony a snazim se poskakovat pouze na jednicku (treba do 25 km/h). Indikator razeni je ekovynalez, kdyby podle nej clovek najel 250 tisic km, tak bude podle me motor jeden kus zapecenyho karbonu a silentbloky budou mit vuli 3cm :D
 
A samozrejme pri "plachteni" setrvacnosti nebo z mirneho kopce tech 1800 ot vubec nevadi, ale pod 1500 bych ani zajety motor nikdy nenechaval klesat... proto me ostatne tak stval ten automat v 2.5, kterej to v normalnim modu nechaval tocit v obcich treba 1200 a podrazeni na konci obce bylo takovy laxni, takze imho ten motor dost dostava zahul...
 
Tak bych řekl, že jsem s tím zajetím nezačal úplně dobře... :facepalm:

Prvních 100 km bylo ježdění tak pro radost město i mimoměsto, ale včera jsme jeli do Kulmbachu a dneska zpět. Tím pádem má za sebou dalších 600 km, a už jsem bohužel Xkrát musel s plynem na podlahu, abych se někam nacpal nebo stihl předjet kamión na okresce. Ale to by se snad ještě přežilo, když to nebylo z nuly s protočením kol a tak podobně.

Každopádně to, že to člověk zejména teď (tedy prvních 1000 až 2000 km) musí nechat pořádně ohřát před jízdou na vyšší otáčky a celkově by neměl jezdit na nejvyšší otáčky, to bych věděl. Že se nemám rozjíždět na plný plyn a prudce brzdit vím taky, stejně jako že nemám tahat přívěs.

Ale co jsem netušil, a dočetl se to v manuálu až v Kulmbachu je, že nemám jezdit dlouho konstantní rychlostí. Vzhledem k tomu, že včera nebyl žádný provoz na dálnicích, a tedy jsem na začátku dálnice zapnul tempomat na 130km/h a prakticky ho vypnul v tomhle módu až na konci dálnice, tak se obávám, že se to moc nepovedlo.

Docela sranda byla, že s ohledem na tuto nově nabytou informaci jsem zpátky jel po dálnici doslova jak "tydýt" :D Dálnice opět volná a já chvíli jel 130, pak 110, pak 140, pak 120, 150, 100, 130... takže jsme se pořád dokola předjížděli se stejnými auty... nechci vědět co si o mně mysleli :D

Ale přiznám se nedalo mi to, a zkusil jsem si v Německu na chvilku 195 km/h. V předchozí Mazdě s ohledem na staří vozu a stav pneu už bych asi měl smrt v očích. Tady to naopak bylo s velkým úsměvem a pohodou :cool:
 
Z dlouhodobé zkušenosti,nejlépe zajetá auta měli ti,kteří se s tím nijak nepárali.Nechali zahřát,na okamžik omezovač,střídání otáček a hlavně se vyvarovat zátěži v nízkých otáčkách.Kdo motor zajížděl dle instrukcí,tzn do 3000 otáček,tak si vypěstoval lenocha.Proto nerad kupuji auta od staršího prvního majitele,málokdy to auto jede(čest vyjímkám).Pokud jsem kupoval nový vůz,tak jsem ho nějak moc nešetřil a auto jelo vždy jako z praku.Nejvíce je to poznat po přesednutí do stejného vozu.
 
Já si myslím že se to s tím zajizdenim moc řeší. Taky jsem sem dával dotaz, než sem šestku dostal. Po 1. 500km a seznámení s autem jsem se na nějaké návody jak zajizdet auto vyprdnul a jezdím tak aby mě to bavilo a rozhodně se neomezuji.

Nedělal bych si s tím tedy moc velkou hlavu. Je to stejny typ debaty jako s oleji. Kdyz tam ten olej budu měnit do 10k km, je temer jedno co tam naleju za značku.
 
Back
Top