• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Zajetí nové M6

Zdravím, zítra přebírám a tak se chci ujistit o tom, jak si představuji zajíždění. Nechci z toho dělat vědu, pojedu podle nálady a dopravy, nicméně...

Chápu, že je nutné motor ohřát, to jsem zvyklý a proto mám všechna auta bez poruchy 10 a více let. Honit to moc nehodlám (už nezávodím), ale to podtáčení je problém, zvlášť protože přecházím z dieselu. Při testovací jízdě jsem si všiml, že 2.5i běžně umí jet/plachtit i pod 1500 ot., což pro nový motor nic-moc. Takže: pomohlo by a je vůbec možné, u nového auta zapnout režim sport a jezdit rozumně na něj alespoň prvních pár set kilometrů? Otáčky to bezpečně zvedne a nebudu si to muset tak hlídat, ale netuším jaké další komponenty ovlivním.
 
Ahoj,
já jsem zajížděl M6 121kw 2.0 s manuálem a to si pohlídáš. Takže pod 2tis. jsem nešel a prvních 1000km nevytáčel moc přes 4000 ot./min.
Do 2tis. km jsem občas protočil až přes 5 tis. a po 2tis. jsem po zahřátí několikrát za jízdu tomu dával na prdel až k 6 tis. otáček.
Motor nyní 155 tkm. a jak novej - mám pocit, že po 120 tkm a výměně svíček a kapalin a všeho v servisu to jede vůbec nejlíp. Takže po 120tkm byl konečně zajetej a v nejlepší kondici :)

U automatu je to problém - režim sport zase ale řadí poměrně vysoko. Já jej u své M6 D184 ani nemám :) to víš, diesel. Tak jsem to vyřešil, že jsem první 2k používal výhradně manuální režim a pádloval jsem, abych nepadl pod 2K otáček.
teď už to neřeším a jezdím na automat a když je pod 2K otáček a vím, že chci více přidat, tak pádlem podhodím a vyrazím...

Tohle má zkušenost se zajížděním posledních 2 Mazd 6 GJ/GL
 
Jo, s 2.5 pri zajizdeni asi jedine rezim sport... Nic jineho krom chovani automatu ten mod podle toho, co vim, neovlivnuje. Ja si dokonce myslim, ze na rezim sport budu jezdit trvale, protoze to neustale odrazovani az treba k 1200 ot. na normalni mod mi prislo docela spatny - at uz kvuli motoru, nebo kvuli nasledne letargicke reakci pri pozadavku na zrychleni (musi podradit). A nebo s tim prvnich par tisic km muzes jezdit jen s razenim padly... Ceka me nejspis za dva tydny (snad! konecne!) to same, a jako s predchozimi auty mam v planu na zacatku na zajeti nejakou delsi rozmanitou vikendovou cestu - tentokrat si dame nejspis Rujanu... tim se odbude prvnich treba 2 tisice km idealnim zpusobem zatizeni.
 
Za mne je tedy lepší než sport pro zajíždění řadit si manuálně. Kromě chování automatu se podle mě u SPORT zostřují i reakce na plyn. Auto je pak takové víc "nabuzené" a hlavně dlouho drží rychlostní stupeň a motor naopak zbytečně drží vytočený. Přiznám se, že si moc nedovedu představit, že bych ho měl používat neustále - na popojíždění po městě a podobně to rozhodně není.
 
Fajn, to ruční řazení bude asi cesta, díky za tip. Uvidíme, jak nám to spolu půjde: motor si bude zvykat na provoz, já zase na benzínový motor :) Možná z počátku dám automat a budu spíše podřazovat, dokud trochu nepřivyknu zvuku a chování auta.

Mimochodem, je někde nějak technicky/reálně popsáno co to je a co to znamená, auto zajet "na lenocha"? Jak se to reálně pozná? Opravdu může být jedno auto zajeté na zrychlení 0-100km/hod. za 7,9s a druhé třeba na 9s? Chápu, že podtáčení může malý motor poškodit, ale trvale "zpomalit" nějak nerozumim. Netuším jak s ojetinami, co jsem měl/mám, jezdili moji předchůdci, ale vždy jsem se po zahřátí motoru choval k autu "svým způsobem" (vlastně klidná jízda, občas se někam vejít či stihnout žlutou a na dálnici, když je chuť, protáhnout trubky) a po pár stovkách kilometrů jsme si sedli a nikdy jsem žádné koupě nelitoval. Nikdy jsem neměl poruchu, nikdy jsem si na výkon nestěžoval, ale nevím, zda celý život nejezdím "lenochy" :)
 
Nakolik to ma vliv objektivne nevim, ale kdyz jsem naposled daval servisnimu technikovi CX-3 kvuli lupani z predni napravy, at to projedou, tak mi ho vraceli s tim, jestli to nemam nejak cipnuty a ze to "jede jak kr*va", ze ji zkouseli dva a nemohli tomu verit :). Sice s ni jezdi casteji zena, ale zajizdel jsem ja a pravidelne ji vetram, plus pred narozenim dcery absolvovala par dovolenych... Z tech parametru, ktery nejsou subjektivni, tak na normalni dalnici dava opakovane 210 - 213 dle GPS, o 20 vic nez v technicaku, a jeste kolem 200 - 205 s prstem v nose, pak uz to teda dal zrychlovat moc nechce. Mel jsem podobny ohlasy od kupujicich na kazdy svoje prodavany auto, takze mozna ten ridicsky styl (a nadstandardni pece, treba Verva 100 a castejsi vymeny oleje) nejaky vliv na auto ma...

Co se tyka rezimu sport u 2.5, tak po meste skoro nejezdim a na predvadeckach, ktery jsem mel, se to chovalo na okreskach v pohode... Uvidim, treba se nakonec naucim jezdit na normalni mod a ten automat lip ovladat plynem nebo tam obcas brnknout padlem nizsi stupen, aby me furt neposilal pod 2000...
 
Kaslat na to. Dnešní motory jsou něco jiného než stary herky. Mám od listopadu 2018 mazdu 6 2.5i. Nyní necelých 40k km a od začátku dostává kotel. Jezdí výrazně lépe než kolegova. Ten ji má podobnou dobu ale má najeto pouze cca 15k km. Jezdí kratší trasy. I spotřebu mám výrazně lepsi
 
Kaslat na to být k autu zbytečně citlivý a auto od začátku honit v otáčkách
 
Co se tyka rezimu sport u 2.5, tak po meste skoro nejezdim a na predvadeckach, ktery jsem mel, se to chovalo na okreskach v pohode... Uvidim, treba se nakonec naucim jezdit na normalni mod a ten automat lip ovladat plynem nebo tam obcas brnknout padlem nizsi stupen, aby me furt neposilal pod 2000...
Řekl bych, že jezdit neustále v režimu Sport se nedá, zejména ve městě. Drží motor neustále v točkách, zejména jakmile ho vytočím, zůstává v nich docela dlouho. Ve městě i vesnici fakt zbytečný přepych a hluk. Takže do horských serpentin nebo na vyžití na členité okresce je bezva, ale jinak je mnohem efektivnější korigovat řazení pádly nebo řadit vyloženě ručně. Ovšem je faktem, že režim Sport řádně přiostří reakci plynu, což mi občas v normálním módu schází. Takže když se připravuji na předjetí v místech, kde jsou jen krátké rovinky, tak do Sportu na chvilku přepnu.
 
Tak zajíždění začalo. Auto sedí jak přilepené, motor skoro neslyšet, hluk z venku minimální. Nakonec jsem zatím jel jen na automat, občas si na dvojku/trojku dopřál 3 - 3,5 tisíce otáček, občas jsem automatu podřadil, aby to nepadlo pod 1500. Zbytek pozornosti jsem laboroval s tlačítky, nastavením a zvykal si.

Hlavní co je slyšet je hluk od kol, ale pohoda, nic s čím by si BOSE neporadilo. Repro se také snažím jen "zajet", ale některé sklady mu vysloveně sedí a tak se držím zkrátka jak s plynem tak hlasitostí :)

mazda-6-spotreba-prvni-jizda.jpg
 
tak ja som zabehaval trochu zvlastne, Naskor som stvrdol v dvoch kolonach( bola tam zastavka na nakup ) , kde som nepresiel za asi hodku ani 15km, nasledne jak som vysiel za mestecko nasledovalo postupne pumpovanie ( na dvojke, prazdna cesta ) od 2k az som sa dostal 3x na obmedzovac a nasledne uz normalna jazda, kedy som to nepustal pod 2k ak to slo , neradil 5,6 a neprekracoval cca 4,5k, tak som spravil asi 70km, Potom este par stovak km snaha to nepustat pod 2k a potom uz to bolo jedno. Po 6r a 90tkm motor zatial funkcny , vykon G145 na valcoch 114k na kolach, cca 165k dopocitany
To pumpovanie vraj malo pomoct si idealne sadnut kruzkom, ale ci pomohlo neviem
 
Vykpírováno z internetu. Myslím, že popis je celkem rozumný...
Desatero pro správné zajetí nového motoru
  • Nenechávejte běžet studený motor déle než tři minuty na volnoběh, ale ohřejte jej na provozní teplotu klidnou jízdou!
  • Během prvních 1000 km nevytáčejte benzinový motor nad 3500 ot./min, diesel na více než 2500 ot./min!
  • S nízkými otáčkami to nepřehánějte a udržujte motor ve středním pásmu. Podtáčení mu škodí nejen v záběhu, ale i po zajetí.
  • Po ujetí cca 1000 km vyměňte olej včetně filtru!
  • Při nájezdu od 1000 do 2000 km postupně a v kratších intervalech zvyšujte otáčky a zatížení!
  • Nejezděte ustálenou rychlostí, ale tempo střídejte, aby se komponenty zaběhly v nejrůznějších rychlostech a při různém teplotním zatížení!
  • V průběhu zajíždění brzděte a akcelerujte plynule, vyvarujte se razantních změn!
  • V případě přeplňovaného agregátu nechte motor po větší zátěži před zhasnutím pár vteřin vydýchat na volnoběh! To platí i po zajetí.
  • Prvních 2000 km netahejte za autem přívěs!
  • Po zajetí, tedy cca od 2000 km, využívejte celý rozsah provozních otáček. Nebojte se motor občas pořádně prohnat, aby se stačil průběžně vypalovat od usazenin.
 
Vykpírováno z internetu. Myslím, že popis je celkem rozumný...
Desatero pro správné zajetí nového motoru
  • Nenechávejte běžet studený motor déle než tři minuty na volnoběh, ale ohřejte jej na provozní teplotu klidnou jízdou!
  • Během prvních 1000 km nevytáčejte benzinový motor nad 3500 ot./min, diesel na více než 2500 ot./min!
  • S nízkými otáčkami to nepřehánějte a udržujte motor ve středním pásmu. Podtáčení mu škodí nejen v záběhu, ale i po zajetí.
  • Po ujetí cca 1000 km vyměňte olej včetně filtru!
  • Při nájezdu od 1000 do 2000 km postupně a v kratších intervalech zvyšujte otáčky a zatížení!
  • Nejezděte ustálenou rychlostí, ale tempo střídejte, aby se komponenty zaběhly v nejrůznějších rychlostech a při různém teplotním zatížení!
  • V průběhu zajíždění brzděte a akcelerujte plynule, vyvarujte se razantních změn!
  • V případě přeplňovaného agregátu nechte motor po větší zátěži před zhasnutím pár vteřin vydýchat na volnoběh! To platí i po zajetí.
  • Prvních 2000 km netahejte za autem přívěs!
  • Po zajetí, tedy cca od 2000 km, využívejte celý rozsah provozních otáček. Nebojte se motor občas pořádně prohnat, aby se stačil průběžně vypalovat od usazenin.
Ahoj.
Vidím,že máš tu samou šestku,co já....Kolik už máš najeto? S tím stylem jízdy.....Jezdím od 2tis.-do 3tis.otáček. Občas projedu na 4-5tisic cca 2-5km pro to vypálení....Myslím,že snad stačí...Co si myslíš? Nemyslím si, že stále jezdit na 3tis. a více, musí být vidět i na spotřebě....
 
Ahoj.
Vidím,že máš tu samou šestku,co já....Kolik už máš najeto? S tím stylem jízdy.....Jezdím od 2tis.-do 3tis.otáček. Občas projedu na 4-5tisic cca 2-5km pro to vypálení....Myslím,že snad stačí...Co si myslíš? Nemyslím si, že stále jezdit na 3tis. a více, musí být vidět i na spotřebě....
Ahoj,
mám momentálně malinko přes 5000km. Zajížděl jsem zpočátku tím stylem, že jsem vstal třeba v pět ráno, dal si snídani a vyrazil po okreskách kolem Prahy (kde bydlím) a najel teba 70 km, než jsem dorazil do práce. Snažil jsem se pořád řadit, brzdit motorem. Vydrželo mi to cca. 1500 km (mimo to jsem auto běžně používal), kdy jsme jeli před Vánoci na prodoužený víkend do Vídně. Prvních 1000km jsem jezdil 2000-3000ot/min s vytočením mimo záběr ke 4000. Na druhou tisícovku km jsme jezdil v rozmezí 2000-4000 ot/min s občasným vytočením bez záběru (nebo z kopce) k 5000 atd (prostě navýšení po každé tisícovce). Kolem těch dvou tisíc při návratu z Vídně jsem to na dálnici na okamžik rozjel na trojku na 165km/h (pak nohu z plynu, přeřadil na čtyřku, pětku, šestku a nechal auto zpomalit na legálních 130km/h).
Od nějakých 3000km už jsem tomu nechával celkem volný průběh s tím, že si pořád dávám pozor na podtáčení (otáčky pod 2000ot/min, pokud nejedu z kopce dolů). Poprvé jsme sešlápl plyn na podlahu teprve asi před třemi týdny a i to pozvolně - ne žádné dupnutí. Mezi 1500-2000 to budu nechávat spadnout až:
1) Budu mít najeto alespoň 10000km.
2) Budu mít naistalovaný Oil-catch-can.
3) Nepojedu naložený.

Jezdit na 3000 ot. a více se na spotřebě projeví ale je otázka, zda se více neprojeví nerovnoměrný styl jízdy (brzda plyn, nepředvídavost), případně podhuštěné pneumatiky. Mám aktuálně spotřebu 7,9 což není málo, ale je to tím, že jezdím dost po Praze (každá sobota velký nákup potravin - dvě jizdy po 4 kilometrech při průměru cca. 10,5l + cesta na chatu a zpět což je po dálnici a kus po opresce nějakých 2x 27km a palubák mi ukazuje obvykle kolem 7,2 - 7,5). Pokud se občas naskytne příležitost jet někam po okreskách kde člověk moc přes 100km/h nejde, pak se v pohodě dá dostat na 6,5 a ani se není třeba trápit. :)
Hlavně jsem před najetím 3000km nechal vyměnit olej s tím, že dalš výměna bude někde kolem 10000km (tzn. na první olej jsem najel 3000km, na druhý to bude kolem sedmi).
Ať dělá auto jen radost!
 
Poslední úprava:
a tak ja som zabehaval cestou zo salonu z Breclavy do BA cez AT. Po asi 20min jazdy v kolone a par km zahriatia jazdou, sa nabehlo na dynamickejsiu jazdu - priemerne do 130, par krat 2,3 aj v cervenom a bolo zabehnute :D Vysledok je taky ze to ma vyssi ako katalogovy vykon, na okreske ak neprekrocim 100km/h sa motam medzi 4,5-5,5l dla premavky, jazda v nizinach , na dialnici som cez 8,6l tiez nebol, 94tkm a jediny problem co by mohol byt je karbon. Olej to neberie
 
Back
Top