• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Auto kouří při vysokých otáčkách

Mara

nový člen
15
Ahoj, mám mazdu 6 2.2D 129kW wagon. Neprošel jsem emisemi na STK a je to z důvodu, že při neutrálu nemůžu auto vytočit do max. otáček. Vytočím ho max do 4.5k a z výfuku se začne linou bílý kouř, který zapáchá. Nevíte čím to může být?

Díky.
 
Mám pocit že všechny Mazdy na volnoběhu nejdou točit více jak do 4500 otáček.

Jinak bílý kouř značí prasklé těsnění pod hlavou či samotnou hlavu...

Prosakuje pravděpodobně chladící kapalina.
 
Dělá ti to předpokládám při zahřátém motoru...každopádně i tak by to mohli být třeba vodní páry které se ve výfuku kondenzují třeba pomalejší jízdou a pod. To že auto neprošlo na emisích nemusí být způsobeno kouřem z výfuku, ale spousou dalších věcí..vstřiky,DPF,špatně fungující egr atd. Pokud chceš mít aspúon na začátek jistotu že to není hlava rozhodně si hlídej kapalinu v nádobce chladiče jestli v ní nejsou bublinky popřípadě neubývá a jestli nejsou tvrdé hadice s vodou (natlakované) osobně si myslím, že by auto dalo najevo prasklou hlavu zcela jinými znaky než jen neprojitím STK a kouřením z výfuku.
 
Jo při zahřátém motoru... Jednou za týden dva mi vždy na jeden den vyskakovala kontrolka motoru. Dával jsem to mechanikovi na diagnostiku, ale neviděl žádnou chybu... Dnes večer jsem to byl ještě jednou zkusit a pořád se kouří a jde cítět takový zvláští zápach jakoby spáleniny. Přikládám ještě fotku hadice z motoru, myslím, že je to hadice z turba? Je zanesená mastnotou a dost silně bych řekl.

272181974_922201931991465_4033198200572314556_n.jpg
 
U té spáleniny je samozřejmě spousta možností..dost často je např. cítit právě DPF třeba když není řádně dopáleno a motor je vypnutý v době kdy třeba ještě vypalovalo. Z fotky to není tak vidět, ale jestli je to od turba zase jsme u varianty..dochalzuješ ho po jízdě? Kolik máš najeto a co přesně je to za rok. Z turba by to šlo spíš černý, nebo by to žralo olej a pak by byl namodralý..smrdět by to mohlo taky,..emise by zřejmě neklaply.
 
Mám najeto 170k km a je to rok 2014. Díval jsem se na měrku oleje a přijde mi, že olej neubývá.
 
Ok tradiční otázka(y)...a na motoru někdo nekdy dělal nějakou vetší opravu nebo servis? Karbon? Podložky pod vstřiky? Vačky? JAk často je měněný olej? A jak moc často se vypaluje DPF?
 
Olej se měnil co 20k. Mám auto rok, takže vycházím z dat ze servisky. Co se týká zbylých otázek bohužel nedokážu zodpovědět. Není indikátor vypalování DPF.

Co je mi divné, že při běžné jízdě žádný kouř není vidět, až při otáčkách nad 4000.
 
v tom případě doporučuji jako první sehnat OBD zkombinovat s appkou v mobilu a zjistit jak a kdy probíha vypalování filtru (kontrolka na to bohužel není a až se něco rožne býva pozdě), pročti si tu hlavně témata o karbonu v sání, výměně podložek a problémech s turbem, co se rozhodneš kontrolovat preventivně nebo jesli si počkáš až se něco vysype a pak to začneš řešit víc je na tobě. Každopádně bych určitě doporučil kontrola nádobky na vodu (vyloučíš prasklou hlavu) kontrolu hladiny oleje a jeho ředění (to že neubývá na rysce neznamena že drží kvalitu - měnil bych určitě dřív než po 20 tis...osobně po 10 tis. a zkontroloval bych turbo (pohledově) jestli nepropouští olej.
 
Díky za rady přečtu a popřemýšlím. Byl jsem domluvený na diagnostiku přímo v mazdě ale volali mi, že mají COVID a posunuli mi termín o další dva týdny...
 
Pořádně to prožeň, aby se motor zahřál, zastav, otevři kapotu a víčko expanzní nádobky. Nesmí se dít, to co je na přiloženém videu, pokud vznikají bublinky je to špatně.
Já měl fouklé těsnění pod hlavou

 
Poslední úprava:
Po zastavení se musí chcípnout a rychle se jít podívat. Já to píšu blbě, ona to je přetlaková nádobka v ní tlak není, nemá žádný tlakový uzávěr, samozřejmě se musí dát vždy pozor, hlavně neotevírat víčko chladiče!
 
Ahoj tak dnes jsem si vyzvedl auto v servisu a servisák mi říkal, že mu to házelo v diagnostice chybu EGR ventilu. Tak, že by se nedovíral a přepouštěl více spalin než by měl? Jak bych měl dále postupovat, máte nápad? Výměna EGR ventilu nebo jeho odstavení?
 
A co treba celkove udelat karbon vrchu. Egr obvykle tady pokud jsi nic na motoru nikdy nedelal muze byt spolecne se sanim zasvineny karbonem. A aspon si nechas zaroven pro uplnou jistotu zkontrolovat podlozky a treba i vacky. Ono uz to jde ruu v ruce vse v jednom. Jak pise Shr3k nejdriv zkusit vycistit pak az resit nejaky vymeny
 
Vycistit...ve 170 tis bude komplet sani. EGR, klapka, a vsechny trubky totalne nepruchodne a proto to muze tak zlobit. Zalezi dost na zpusobu jizdy obzvlast pokud se jezdi na spotrebu nebo po meste to autu vubec neprospiva..ale i kdybys mu slapal stejne pri tech km bude motor predpokladam znacne zakarbonovany...o tech podlozkach pod vstriky pokud nebyla treba udelana svolavacka se ani nebudu bavit. Ty bych doorucil co nejdriv...nasledky patri k tem nejtristnejsim.
 
Back
Top