• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Ahoj všem, jsem novým majitelem 6 leté mazdy (výměna za GH 2.5 s manuálem) a jen asi pro nějakou rekapitulaci. Pročítal jsem vlákno asi 2x a jen jestli ten chumel informací o jízdě a správném řazení chápu správně, tak na semaforech nedávat N, ale stát na brzdě a nechat v režimu D nebo M, ju?
Jinak nevim, zda tu padla jasná odpověď na otázku, kterou jsem někde zaznamenal, ale když například pojedu z chaty a zastavím jen abych otevřel bránu, tak zařadit N a ručku nebo P a ručku, případně nechat D a ručku a riskovat, že se auto rozjede samo? .-)) A poslední hloupá otázka, když pojedu v manuálním režimu, třebas na dvojku a dojedu k semaforu, tak můžu nechat stále manuál a automat si sám přepne do M1 a po dobu stání bude jako na neutrálu?
Kdyžtak díky za odpovědi za dětinské otázky a případně se omlouvám jestli to tu někde padlo nebo bych to měl vědět a tak...první automat a i po přečtení manuálu, fór a zkouknutí videí jsem z toho vyklepanej jak ratlík abych to nezhuntoval hned při prvních pár jízdách :)
 
Já neutrál nedávám nikdy. Pokud máš aktivní AutoHold, tak by ti auto nemělo ujet. Pokud vystupuji z jakéhokoli důvodu, tak vždy P a zabrzdím ručku. Na semaforech, normálně nechám D a buď stojím na brzdě, nebo to drží AutoHold. V manuálu moc nejezdím.
 
Při stání na semaforu nechat D nebo M a držet nohou brzdu (nebo Auto Hold).
Při chvilkovém vystoupení z auta dát ideálně P + ruční brzdu nebo může být i N + ruční brzdu.
Při dojíždění na semafory/křižovatku v režimu M na vyšší stupeň se nemusí dělat nic. Automat si sám zařadí první stupeň.
 
Nko si občas auto vyžádá samo, pokud člověk dlouho stojí na semaforech nebo v koloně. Vypne se i-stop a v infotainmentu to napíše, že pokud ten i-stop chceš znova aktivovat tak zařaď N.
 
Já jsem N za těch 6 let co šestku s AT mám použil jen doma v garáži, když jsem auto potřeboval kousek popotlačit ručně o pár cm, abych spustil rakev (mám ji na kladkostroji nad autem i s příčníkama), autohold nemám a stojím na křižovatce na brzdě. I-stop byla první věc co jsem natvrdo vypínal (já to vnímám jako kurvítko). Když potřebuješ na minutu vyskočit otevřít bránu a jsi na rovině tak to asi bez ručky na P přežiješ, ale samozřejmě je lepší. Já doma v garáži ručku nedávám (jen P), ale když parkuji kdekoliv jinde tak ano. A plus myslím, že jsem tu na fóru četl, že první se dává ručka a pak až vyřazuje na P (myslím že aby to lanko nebylo zbytečně napnuté nebo tak něco). Hlavní smysl N-ka je při odtahu, když ti auto klekne, tak aby šlo odtáhnout/naložit.
 
Nemáte náhodou někdo zkušenost s výměnou oleje v automatu u pana Dufka v Měchenicích? Přemýšlím, kam s tím zajet, zda do APP nebo k Dufkovi. Případně, jestli máte někdo dlouhodobé zkušenosti s APP tak budu jedině rád.
U Dufka jsem servisoval minulé GH a vše v pořádku, ale automat ještě nikoliv, ale jelikož bych chtěl celkovou kontrolu a pak ještě nějaké drobnosti, tak jsem si říkal, že by bylo vhodné udělat vše najednou včetně toho automatu tam, kde Mazdám rozumí.
 
Poslední úprava:
Nemáte náhodou někdo zkušenost s výměnou oleje v automatu u pana Dufka v Měchenicích? Přemýšlím, kam s tím zajet, zda do APP nebo k Dufkovi. Případně, jestli máte někdo dlouhodobé zkušenosti s APP tak budu jedině rád.
U Dufka jsem servisoval minulé GH a vše v pořádku, ale automat ještě nikoliv a tam chtěli 15K...v APP 10,5 dle stránek. Díky
Stačí mrknout o pár stránek dozadu v tomto vláknu a najdeš tu několik pozitivních recenzí na APP. U Dufka tu snad ještě nikdo olej v AT neměnil. Ale nic proti Dufkovi.
 
Jj, já právě pročetl a samá spokojenost ohledně APP, ale spíš mi šlo jestli je stále spokojenost s nimi i po delší době po výměně. A jsem lehce nahlodán nechat to právě v APP -> rychlost, cena a zatím dle recenzí i kvalita .-)
 
Velmi si vazim vsetkych sikovnych ludi vratane mechanikov. Co sa vymeny oleja v automate zial sikovnost nestaci, treba na to pristroj. Viaceri majstri sveta bez pristroja vypustia co je v olejovej vani, v lepsom pripade doplnia olej, nastartuju, mozno aj zaradia rychlosti a vymenia co je v olejovej vani znovu. Bez pristroja je to velmi polovicate riesenie.
 
Kdyby si někdo stěžoval, jistě bys to tu našel. Úplně nevím, čím by to mělo být způsobeno. Mnozí měnili už před desítkami tisíc km. Ale jestli chceš dát Dufkovi 15K, nepochybně mu uděláš radost.
 
Kdyby si někdo stěžoval, jistě bys to tu našel. Úplně nevím, čím by to mělo být způsobeno. Mnozí měnili už před desítkami tisíc km. Ale jestli chceš dát Dufkovi 15K, nepochybně mu uděláš radost.
Máš pravdu, je fakt, že kdyby něco bylo špatně v APP tak už tu jsou k tomu i komentáře no .-)
 
Nechával jsem v APP měnit v 60.000 km, teď mám 110.000 km a automat řadí stejně sametově hladce jako dříve. Letos, až budu mít 120.000 km, se tam zase objednám. O Dufkovi jsem někde četl, že fitr v převodovce standardně mění, až při druhé výměně oleje. To v APP nehrozí.
 
Bol som v APP, bol som spokojný. Zmenu som si všimol už pri odjazde od nich - odrazu to radilo úplne hladúčko, neznateľne. Takže za seba môžem povedať, že niečo fakt urobili, nevzali si peniaze za 3 hodiny parkovania pred servisom (aj keď auto som si vyzdvihol na rovnakom mieste ako som ho nechal, takže isté podozrenie že s ním ani nepohli tam bolo :grinning: ). Či menili filter, či ho len umyli v jarovej vode, alebo či miesto oleja nedali minerálku, to fakt neviem posúdiť, nemal som čas tam sedieť, ale tuším mali priehľadné dvere do garáže, takže v prípade voľného času a záujmu sa to dalo sledovať.
 
Rovněž APP, řekl jsem si a vše mi ukázali... starý filtr, starý olej... nový filtr... vše na pohodu.
 
Tak jsem dal na vás a dnes absolvoval výměnu oleje + filtrů v APP (najeto 90 821km, předpokládám, že majitel přede mnou neměnil, takže se jednalo o první výměnu na 99,9%). Velmi fajn jsme si popovídali o automatikách, dozvěděl jsem se něco nového a navíc uspokojivou věc. Mazdy a jejich automaty jsou držáky! Velmi dobré :)
Nicméně když jsem si auto odvážel, tak jsem si všiml upatlaného bočního okna a vypadá to, že něco asi přivřeli do dveří, ale jinak převodovka mi přijde, že se "uklidnila" lehce zjemnila. Takže dobrý - asi 3 minuty od práce, auto za 4 hodiny k vyzvednutí a za 10,5K taky dobrý .-)
 
Back
Top