• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Ještě v tom APP říkal zajímavost ohledně řazení s tím automatem po dojezdu. Pokud člověk přijede a chce tedy zaparkovat, tak je nejlepší po dojetí hodit N, pustit brzdu aby nebyly tlumiče ve stresu, zabrzdit ručku, pak teprve zařadit P a vypnout. Dělá to tak někdo? Když to vysvětloval, tak to dávalo smysl, ale zase jsem tu četl, že při řazení N při stání, trpí nějaké lamely.
 
Ak zastavím v kopci, snažím sa najprv dať ručku, aby auto držalo na nej a nie na prevodovke. Ono to trošku aj poznať - ak dám P a potom ručku (ešte horšie medzitým pustiť brzdu), ťažšie sa po naštartovaní radí z P na D lebo na tom istiacom kolíku stojí váha auta. Ak dám najprv ručku, auto sa po pustení brzdy nepohne, ak P tak sa auto trošku zhupne.
 
Já to dělám jak se to psalo v jiném vláknu, tedy ručku zatahuji ještě při zařazené rychlosti a pak teprve P a pouštím pedalovou brzdu
 
Zdravím, tak mám taky vyměněn olej v převodovce. U mě v 96tis první výměna. 9l oleje se spotřebovalo, nový filtr. 10400 s DPH. Využil jsem Kaps Brno jak i mnozí ostatní tu nademnou. Přístup dobrý, projetí vozu, komentář, co se bude dít apod. Pak nákuk na stav a vzhled oleje a další vysvětlení u zvedáku. Trvalo to cca 2h. Není problém počkat u nich na provozovně, mají tam 2 gauče na sednuti a TV, udělají v případě zájmu kafe. Za mě ok. Ale nemám zkušenost jinde. Auto jede stejně jak předtím, řadí dobře, ale podotýkám, že nebyl předtím žádný problém krom jakési chvilkové jankovitosti převodovky, kterou jsem spravil resetem zpět do "učící o" módu před asi 5 tisíci km.
 
Keď sme u tej automatickej prevodovky opýtam sa. Idem naštartovať šlapnem na brzdu motor sa naštartuje a pedál mi prudko klesne až tak že to klepne. Ničo také ako keby bol zadretý a pod tlakom sa náhle uvolní. Je to tak aj u vás?
 
To je normální.podtlakem se aktivuje posilovač brzd.Pokud poklesne příliš moc,je zavzdušněný systém.Dělají to všechny benzíny,dokonce i stará Š 105/120/130/136
 
Zdravím, tak mám taky vyměněn olej v převodovce. U mě v 96tis první výměna. 9l oleje se spotřebovalo, nový filtr. 10400 s DPH. Využil jsem Kaps Brno jak i mnozí ostatní tu nademnou. Přístup dobrý, projetí vozu, komentář, co se bude dít apod. Pak nákuk na stav a vzhled oleje a další vysvětlení u zvedáku. Trvalo to cca 2h. Není problém počkat u nich na provozovně, mají tam 2 gauče na sednuti a TV, udělají v případě zájmu kafe. Za mě ok. Ale nemám zkušenost jinde. Auto jede stejně jak předtím, řadí dobře, ale podotýkám, že nebyl předtím žádný problém krom jakési chvilkové jankovitosti převodovky, kterou jsem spravil resetem zpět do "učící o" módu před asi 5 tisíci km.
Co znamená "reset do učícího módu"?
 
Skôr ma desí ten zvuk ako fakt že pedál klesá keď sa dá do činnosti posilovač.
To je normální.podtlakem se aktivuje posilovač brzd.Pokud poklesne příliš moc,je zavzdušněný systém.Dělají to všechny benzíny,dokonce i stará Š 105/120/130/136
Skôr ma desí ten zvuk ako fakt že pedál klesá keď sa dá do činnosti posilovač.
 
Ahoj,
děláte s proplachem AT i proplach diferenciálu a rozvodovky? U APP to nabízejí jako doplňkové služby, ale přijde mi to v jejich ceníku nějaké předražené na to že tu Max na fóru dával návod, že to je o sundání krytu a vypouštěcího a napouštěcího šroubu plus cca 0,5l oleje do každého. Nedokážu ale objektivně asi posoudit náročnost, sám bych se do toho nepouštěl. Tak mě zajímají názory zkušenějších :)
 
Ahoj, dával někdo do převodovky FEBI ATF FZ(FEBI BILSTEIN 177652) ? Ten olej stojí polovinu co ravenol.
 
Poslední úprava:
Měnil jsem na doporučení po 169tis. v Auto Efekt Zlín, protože s tím i občas tahám koně. Chování se malinko změnilo hlavně při rozjezdu na volnoběh. Za jízdy moc změnu nepozoruji. Z toho, co tady čtu jsem asi hodně přeplatil, ale zase dám na Boučka. Mám na něj jen ty nejlepší reference.



IMG_20240630_0002.png
 
Tohle nejde moc dohromady.
Jo rozjede se rychlej a víc táhne, jako by se zvýšil kroutící moment. Předtím se po puštění brzdy jen tak táhla. Když mám auto před sebou, tak musím mnohdy ještě znovu na brzdu. To před výměnou nebylo. Jinak ve městě na křižovatce se rozjíždím vždy jen na volnoběh. Na plyn jdu až po pár metrech podle aut přede mnou.
 
Měnil jsem na doporučení po 169tis. v Auto Efekt Zlín, protože s tím i občas tahám koně. Chování se malinko změnilo hlavně při rozjezdu na volnoběh. Za jízdy moc změnu nepozoruji. Z toho, co tady čtu jsem asi hodně přeplatil, ale zase dám na Boučka. Mám na něj jen ty nejlepší reference.



Zobrazit přílohu 52175
ahoj, já tam 2020 nechal 9k a 2023 taky 13k, a jestli 12l při proplachu tak to asi bylo docela zabordelené, já to vždycky beru tak, že jsem něco udělal pro vůz, který mi to vrátí na cestách ;-) A měl bys to poznat i na řazení, že ten automat řadí "hladčeji" bez nějakého škubání a kopání ...
 
U automatu jo. Prostě pustíš brzdu s auto se pohne.
Dělám to tak celé roky i u mých obou manuálů Opel G 2.0 DTI a 2.2 DTI v kolonách i na křižovatkách, šlo to i na F-kové Astře 1.7DTI už před 25lety, ale tam už to člověk musel pouštět opatrně. Většina D-čkových dvoulitrů utáhne s 1. na volnoběh i "barák"(obrazně).
 
Už z principu fungování hydrodynamického měniče je to normální, v prokluzu funguje jako násobič momentu.
 
..... já to vždycky beru tak, že jsem něco udělal pro vůz, který mi to vrátí na cestách ;) .....
👍 Jasné, to je ideální přístup. A nakonec bych ty prachy stejně projel a možná i víc.

Už z principu fungování hydrodynamického měniče je to normální, v prokluzu funguje jako násobič momentu.
Výměna oleje a vyčištění teda zlepší funkci a je to fakt při těch rozjezdech cítit. I když výrobce deklaruje "doživotní", myslím, že dát na doporučení a vyměnit se vyplatí......
 
Back
Top