• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika BOSE audio - problémy

Musím také pochválit www.stbservis.cz za opravu zesilovače. Naprosto perfektní spolupráce a do dvou dnů jsem měl opravený zesilovač na černou GH doma. Jednoznačně doporučuji :cool:
Jo a mimochodem, zesilovač nehraje bez pojistky (25A bose) - tato informace může ušetřit docela dost nervů :grinning::innocent:
 
Poprosím o radu, dnes mi počas jazdy prestalo audio vydávať zvuk, môžem meniť stanice, AUX, cd, všetko svieti a funguje len z audia nejde žiaden zvuk, ani ten uvitaci pri naštartovaní. Ráno pozriem poistky ale potreboval by som nasmerovať kde hľadať chybu ak to bude niečo so zosilňovačom a podobne. Na americkom fóre som našiel vlákno o Tom že je to dosť častá chyba a rieši sa výmenou nejakých chipov na hlavnom zosilňovačom atď. Z elektriky viem ale veľké nič a nerozumiem diagramom a zapojeniam. Ak tento problém už niekto mal, prosím o radu. Audio je bose.

https://www.mazda6club.com/threads/absolutely-no-sound.252151/
 
pročti si tohle téma a získáš odpověď , v podstatě stačí příspěvek nad tebou
 
Mám sice GG ale mělo by to byt stejne.
Čím myslíte že to bude když mi hrajou správně repráky jen vpředu a vzadu včetně subwooferu slabě že je ani nevnímám.
Děkuji
 
Pozri si prvé či máš nastavené na rádiu správne na 0 to rozdelenie front a rear je tam nato cudlik
 
buď závada na zesilovači nebo na výstupu v rádiu
 
Zdar, chlapi mam problém s radiom... mazda 6 GH 2008, nehraje zvuk, ani tuk... Zesilovac som poslal do stb servis, a stále nič.... Rádio normálne reaguje, môžem všetko prepínať a robiť ale nejde zvuk, tek neviem... Ďakujem
 
Ahoj. Můj problém s BOSE AMP
Mazda 3 2010 BK
BOSE BBM2 66 A20
problém: Machinegun noise ( lupání do repro )

Ještě před vlastní opravou jsem zkoušel psát do BOSE přímo ( někde jsem se dočetl, jak lidi zavolali v US/UK do BOSE pro tuto závadu a oni jim poslali nový zes. - pěkná story :D ). Psal jsem, co se mi stalo a že jsem zjistil, že tato závada je u jejich produktu běžná a že to beru jednak jako design issue a zároveň jako safety issue, že lupaní za jízdy může vést k nehodě atd. ( ano 15 let práce v automotive mne deformuje :D ) a ano, odepsali mi něco ve smyslu, že se omlouvají, ale nemůžou pro mne nic udělat. Takže tudy cesta nevede.

Veškeré info jsem čerpal na internetu: zde v tomto vlákně je užitečné info o problematice se stabilizátorem a DSP.
Vše se tedy zde dá dočíst a ještě lepší info je na odkaze na PL diskuzi.

V souhrnu. Pokavaď máte možnost pájet SMD a ktomu přísl. vybavení, lze provést. Nebo někoho oslovit kdo má. Jinak asi STB servis za 3000 CZK a víc.

Oprava:
Je potřeba měnit stabec
ST2L05R3300PS // lze koupit na mouser nebo farnell - 42.90 CZK (14.08.2020 cena mouser )
https://cz.mouser.com/ProductDetail...IZjZzJqaMPy98Q9NtcdFP8kL/NoES2t3y35HIl9hSMw==
-> když nepomůže stabec, nutno vyměnit i DSP

DSPB56374AE // zkusil jsem objednat mouser, nabízejí pouze celý kotouč 800ks / 167 024.00 CZK (nabídku jsem zdvořile odmítl a našel DSP na ebay - cena cca 300 CZK, ale dodání cca 1.5-2 měsíce ).
Já jsem objednal stabec i DSP ještě před vlastní opravou, protože jsem si nebyl jistý, jestli bude stačit měnit stabec nebo i DSP a tím, že DSP šlo z Číny dlouhou, nechtěl jsem se pak zdržovat.

Prvotně jsem nechal kolegu přepájet stabec. ( pájet asi trochu umím, ale SMD atd. nedělám na denní bázi a není to můj job a nemám aní foukací pájku atd. - PCB má na sobě coating - lakovaná ochrana proti vlhkosti atd.!). Po přepájení jsem nic neměřil a zapojil v autě. Machine gun noise zvuk sice přestal, ale naopak zvůk nešel z koncáku žádny.
Nezbylo než počkat na DSP z číny a vyzkoušet vyměnit i tuto součástku.
Po přepájení DSP a kontrole stabce, jsem tentokrát nebyl líny a postavil si na stole kabel pro měření s lab zdrojem, FG a multimetrem.
Po připojení UBATT/GND a REMOTE pin na UBATT si veme zesik 0.9A. Po přpojení vstupu FL na FG ( 1kHz 0.170mV sinus ) je na výstupu na 4ohm výstup 1.4V 1kHz. Takže zesilujeme a neprdíme :D. Kontrola ostartních kanálů a vše cajk . Tak už jen dát pod sedačku :D IMG_6680.JPG IMG_6679.JPG


1.jpg 2.jpg
 
Poslední úprava:
Nejsem si jistý, zda to má souvislost přímo s BOSE, ale nedávno jsem vypozoroval takovou zvláštnost, tak by mě zajímalo, zda se s tím nesetkal ještě někdo.
Při přehrávání hudby přes AUX (externí bluetooth) dochází k nějakému rušení a vždy při zatažení ruční brzdy dojde k přerušení zvuku z levé strany. Při povolení brzdy opět OK.
Kontroloval jsem konektory a kabeláž pod ručkou, ale nic.
Stalo se to někomu? Netušíte čím to může být?
 
Aux jede přes BT modul, pokud myslíš že hraješ přes aux a přestane hrát levá strana, tak se tam skřípe kabel. Předpokládám že u radia a CD to nedělá
 
Tuner nebo CD hraje v pohodě. Orig. BT modul v autě nemám, proto mám jen externí BT připojený přes AUX.

Skříplý kabel jsem hledal, ale celý tunel jsem rozebral a nic závadného jsem nenašel...
 
Očividně jak se pohne ručka tak ho skřípne nebo za něj zatáhne a přeruší se kontakt. Rozebrat znovu a pořádně prozkoumat.
 
Trochu jsem pátral a zjistil jsem pár informací ohledně Bose zesilovače:
- používají se přeznačené laciné chipy řady TDAxxxx od nxp s otřesnými zvukovými vlastnostmi a velkým zkreslením (THD) .

Výkon (4ohm) :
- přední - 2x19W/0,5% THD resp 2x25W/10% THD
- zadní a center - 2x20W/0,5% THD resp 2x30W/10% THD
- woofer 38W/0,5% THD resp 50W/10% THD

- DSP v zesilovači se nepoužívá na doladění charakteristiky reproduktorů, ale na kompenzaci zprzňeného zvuku koncovými stupni TDAxxxx - zkusil jsem přepojit vstupy přímo na konce a zvuk byl "charakteristický" pro chipy TDA - kdo s nimi někdy stavěl nebo slyšel zesilovač ví o čem mluvím - hrají "pod dekou"a bez dynamiky.
Lajcky řečeno DSP přepálí výšky a dynamiku na hranici možností, aby to ve výsledku znělo alespoň trochu v rámci mezí.
Nakonec jsem opět došel k závěru, že na celém Bose systému je použitelná jen část kabeláže a konektor :D
20200918_211837.jpg
 
Tedy chtěl bych vidět zdroj těchto informací. Nepůsobí to vůbec důvěryhodně, neboť navrhnout a vyrobit polovodičový integrovaný výkonový stupeň, ať už ve třidě B, AB či D, je celkem jednoduché již cca 40 let. A ceny takových prvků jsou tak malé, že ušetřit na jednom ani ne půl dolaru za cenu horší kvality nemá smysl. Pokud vůbec nějaká významně horší kvalita existuje! Takže spíše bych si tipoval, že se zde píše o zkreslení reproduktorů. Pokud je to vše vůbec pravda...
 
V katalogovém listě se uvádí informace související pouze s konkrétní součástkou, výrobce chipu nemůže jaký konkrétní reproduktor za ním bude zapojen. Informace viz datasheety:
Bose 272154 - TDA8566 (nxp)
Bose 291618 - TDA8595 (nxp)

Využití v Bose zesilovači u GH:
TDA8566 - FL + FR
TDA8566 - SW (PBTL mode)
TDA8595 - RL + RR + Center
 
Obecně DSP se u Bose používá k suplování kvality reproduktorů. Nicméně v GH je odladěný i na jejich pozici, na různé materiály interiéru i extra na sedan, liftback i kombi. A k simulaci prostorového zvuku.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Back
Top