• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Bouchání od PP tlumiče

  • Vlákno založil Vlákno založil M3grey
  • Datum založení Datum založení
Já to zatím nevyřešil. Stále klepe. A to mám po výměně uložení a návleku pružin. Sice se to trochu zmírnilo,když jsem nastříkal wd olej do horních misek,ale pořád jde náprava poměrně slyšet. To samé vrzání při couvání a plném rejdu. Podezření mám na brzdy. Zda se mi,že když na nerovnosti přibrzdím,klepání ustane. Možná by stačilo rozdělat přední brzdy ,vše řádně očistit,namazat a vrátit zpět. Popřípadě vyměnit brzdové destičky.
Měnili jste už destičky nebo stálé origo? Já mám najeto cca 35 tis km a a zbývá mi ještě tak 30%..
 
Čaute, mám už tretiu kompletnú sadu tlmičov a klepe to stále. Niekto niekde písal, že sú to brzdové čeľuste. Tak som dal dole koleso a zakyval stým naozaj to klepe. Stým už nič nespravím. Sú také akokeby uvoľnené to prasa myslím. Ale všetko je dotiahnuté.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Destičky a kotuče jsem nezávisle na klepání měnil a stále stejné. Zkusím sundat kolo a zahýbat s tím, jestli to nemůžou být brzdové třmeny jak FERO77 píše. Ještě mám podezření na silentbloky u ramen, ale když jsem je zkoušel, nemají skoro žádnou vůli a jestli z Vás někteří píšou, že to slyší i s nájezdem okolo 6tis, tak to tím nebude.
 
Vymenil som aj spodné ramená a klepot pokračuje pokojne ďalej. 2829710f4e38dad2afa2fcbdaa493c28.jpg

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
O těch třmenech se někdo zmiňoval,že mu je vyměnili na záruku. Nic jiného mě opravdu už nenapadá co by mohlo způsobovat ten otravný klepavý zvuk.
 
Na CX-5 byla servisní akce, kdy bouchala v malých rychlostech, při rozjezdu, ... Nasadí návleky na pružiny a je klid.

Taky mi to trošku bouchá od předku když mám větší rejd a jedu pomale při vjíždění do brány, v autorizáku na garančce jsem jim nic neříkal a od nich taky žádná reakce. Ale teď asi po půl roce mě přijde že je to kupodivu lepší:)))

Tady jsme s CX-5 sice trochu offtopic, ale nám od nové klepne něco jako levý brzdič (moje hlavní podezření) vždy po rozjetí v rejdu, když předtím předcházelo brždění (proto podezření na brzdič nebo uložení destiček). Typicky kruháč, T-čko nebo výjezd z vrat. Klepne jednou a pak je celou jízdu klid, dokud zase nedojde na zabrždění do úplného nebo téměř úplného zastavení - přibrždění za jízdy nemá vliv. Servis nedokazal zopakovat = neresil.

Na 2015 3 jsem řešil různé klepání, několikrát, ale tam to za mě stopro bylo z uložení tlumiče. Vím, že mi tam něco měnili, to pomohlo asi na 3tkm, a pak zase.

A vrzání podle mě skoro každá aspoň rok nebo pár desítek tisíc km ojetá Mazda dělá při přivřených brzdových čelistech a přejezdu např. retardéru nebo nizoučkého obrubníku v nízké rychlosti. Naše nová 6 už na to má náběh, minulá 6 to udělala občas za suchého počasí, 3 to dělala pořád... Už u 3 jsem se to nějak naučil vytěsňovat jako "vlastnosti", nikoliv závadu.
 
Poslední úprava:
@Ondrej K ano,může to dělat opět horní uložení. Asi zkusím výměnu udělat sám a zaměřit se i na vrzání při couvání. Očividně ty návleky pružin nejsou dosti účinné.
Mě třeba hned z rána když nastartuji a otočím volantem pukne někde od nápravy. Ale to přisuzuji spíše destičkam,které se přes noc "nalepí" na kotouč... je to jen má domněnka ale.

Nejraději bych auto prodal,ale teď momentálně potřebuji investice jinde. Mazda3 z Mexika mi absolutně nesedla. Strašně ošizené auto a odflákle auto.
 
@Ondrej K
Nejraději bych auto prodal,ale teď momentálně potřebuji investice jinde. Mazda3 z Mexika mi absolutně nesedla. Strašně ošizené auto a odflákle auto.

Takové byly Mazdy vždy. Teda aspoň všechny, které jsem vlastnil. Všechny až na 3 byly z Japonska, Mexiko nehraje roli, je to o (můj tip) hmotnostně úsporné a jednoduché konstrukci, kde to prostě není overengineered jako německá auta, takže se to nesere, ale nemá to takové provozní vlastnosti (stejně tak třeba zvuk zavření dveří, vytlumeni...). Zvuky od podvozku, problémy s poddimenzovanými brzdami, klepání v interiéru, nejaka ta odlepujici se lišta tady a tam... Jenže zas třeba super odolná látka sedaček, i odolnost podvozku z hlediska vůlí, vlastně i ty materiály v interiéru, dost pracovního prostoru kolem motoru... Statisticky tě i přes tyhle zvuky Mazda nikde nenechá, koncern i BMW i MB daleko spíš, i když se jim nebudou ozývat pazvuky od náprav nebo z přístrojové desky.
 
Když tady čtu o problémech s novou M3 BP vyráběnou v Japonsku, tak si říkám zlatá Mexičanka. Mně uvnitř nic nevrže, náprava nebouchá, víčko nádrže se nekroutí a naštěstí i ta barva red soul zatím odolává provozu víc než dobře....:)
 
Tady jsme s CX-5 sice trochu offtopic, ale nám od nové klepne něco jako levý brzdič (moje hlavní podezření) vždy po rozjetí v rejdu, když předtím předcházelo brždění (proto podezření na brzdič nebo uložení destiček). Typicky kruháč, T-čko nebo výjezd z vrat. Klepne jednou a pak je celou jízdu klid, dokud zase nedojde na zabrždění do úplného nebo téměř úplného zastavení - přibrždění za jízdy nemá vliv. Servis nedokazal zopakovat = neresil.

Na 2015 3 jsem řešil různé klepání, několikrát, ale tam to za mě stopro bylo z uložení tlumiče. Vím, že mi tam něco měnili, to pomohlo asi na 3tkm, a pak zase.

A vrzání podle mě skoro každá aspoň rok nebo pár desítek tisíc km ojetá Mazda dělá při přivřených brzdových čelistech a přejezdu např. retardéru nebo nizoučkého obrubníku v nízké rychlosti. Naše nová 6 už na to má náběh, minulá 6 to udělala občas za suchého počasí, 3 to dělala pořád... Už u 3 jsem se to nějak naučil vytěsňovat jako "vlastnosti", nikoliv závadu.
Uz jsem psal na jinem miste, ale tady se s moji CX-5kou pridam. Puknuti/lupnuti nekde od predni (nejcasteji leve) napravy, jakoby nekde z horni casti pri prejeti velkych nerovnosti - typicky pomale prejeti retarderu. Uz jednou mi na zaruku menili horni ulozeni presnich tlumicu ("naleky" mam udajne uz od vyroby), chvili byl klid, ted uz to zase lupe o 106 :confused:. V pondeli jedu opet do servisu...
 
Všimli jste si že z prodejen najednou zmizelo to SKF horní plastové uložení? Nikde ho teď nemají. Že by vadná výroba? Chtěl jsem si koupit do zásoby...
 
Všimli jste si že z prodejen najednou zmizelo to SKF horní plastové uložení? Nikde ho teď nemají. Že by vadná výroba? Chtěl jsem si koupit do zásoby...
Buď se styděj za ten sh*t co jim Mazda zadala vyrobit, nebo jsou vyprodaný protože nestíhají vyrábět a nebo bude další modifikace a než vyjde tak ty starý přestaly vyrábět (tato varianta se už stála v roce cca 2016 kdy taky v jednu chvíli nebyly dostupný).
Jinak na eGay pořád jsou
https://www.ebay.de/itm/264802902475
 
@Max6 co všechno tedy nejlépe koupit? OEM čísla nebo ještě lépe přímo linky.
Píšeš... Ložisko /uložení /dosedaci guma...
 
B45A-34-38XA nebo KR27-34-38X nebo KD35-34-38X
+
Nářadí potřebné na výměnu tlumiče a stažení vinuté pružiny.
+
Hustější vazelína na bázi lithiového mýdla nebo červená vazelína na gumu
+
Doporučuji navíc k montáži jako bonus koupit i lepidlo na šroubové spoje střední sílu a u verzí do cca konce 2015 přikoupit gumovou hadičku o průměru pružiny vinuté pružiny, která se potom rozřízne a nasadí na horní část pružiny.
 
Poslední úprava:
B45A-34-38XA nebo KR27-34-38X nebo KD35-34-38X
+
Nářadí potřebné na výměnu tlumiče a stažení vinuté pružiny.
+
Hustější vazelína na bázi lithiového mýdla nebo červená vazelína na gumu
+
Doporučuji navíc k montáži jako bonus koupit i lepidlo na šroubové spoje střední sílu a u verzí do cca konce 2015 přikoupit gumovou hadičku o průměru pružiny vinuté pružiny, která se potom rozřízne a nasadí na horní část pružiny.

Takže po přidání návleku ve formě gumové hadičky při výměně horního plastového uložení by mělo klepání ustat? Horní uložení jsem totiž měnil a vůbec nic se nezměnilo, bouchání vesele pokračuje dál. Tak jestli mám nechat opět vyjmout tlumič?
 
Ono záleží co to vlastně způsobuje. Jestli je to rameno (nějaká jeho část uchycení) - hodně u CX5 a GJ/GL, horní uložení - hodně u BM/BN nebo tlumič (doraz tlumiče) - nejvíc GJ.
Případně jestli to není něco úplně jinýho a jen si to člověk v tom přehršelu informací zaměňuje.
 
A to je právě ten problém, zjistit, co to způsobuje. Auto (BM) jsem měl kromě několika mechaniků i na vibrační zkušebně tlumičů a co bylo považováno za zdroj bouchání a následně vyměněno (ramena, tyčky stabilizátoru, horní uložení, zkontrolovány třmeny brzd), není zdrojem bouchání. Několik členů zde vyměnilo skoro kompletní části podvozku a stále to bouchá. A nejhorší na tom je, že se to dělo/děje i u vozů s nájezdem okolo 5tis.km. Z výše uvedených informací soudím, že se jedná o tovární chybu v návrhu podvozku.
 
Poslední úprava:
U BM je těch problémů docela dost z různýma klepajícíma, vrzajícíma nebo bouchajícíma zvukama. Obzvlášť první 2013 nebyly pro lidi ale pro testovací piloty :) Čím novější to auto bylo tím to bylo pak lepší. U svý bejvalky BM výroba květen 2014 jsem ze všech možných TSB (technical service bulletin) a věcí co ani v TSB nebyly řešil akorát klepání v A-sloupku z důvodu kolize plechů co byly špatně navržený a pak někdy v 70000km (přesně už si to nepamatuju) jsem vyměnil ložisko horního uložení na obou předcích a byl světovej mír.
Když pak opomenu první Mexičanky co přišly (vin začíná 3MZ) tak už to byly ojedinělý problémy a ne systémový že by potkaly všechny lidi co si to koupí.
 
Back
Top