• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Tak podávám aktuální informaci o funkci mých keramických destiček Bosch BC1711, o nichž jsem tady psal poprvé někdy na konci dubna 2021. Po 46 000 km najetých od výměny jsou zhruba na polovině tloušťky, tedy řekněme něco málo za polovinou své životnosti. Bezva, spokojenost. Ovšem co je nuvěřitelné - tloušťka kotoučů se zmenšila z 27,10 mm na 27,02 mm, tedy ubylo jen asi 80 um! Destičky jsou vůči kotoučům jako polštáře :grinning:A brzdí stále stejně dobře. Pokud tedy budu používat/kupovat nadále tyto Boschky, tak mám původní mazďácké kotouče už doživotně 👍:cool: Přitom trochu proti svým zvykům s nimi musím nezřídka zabrzdit dost zprudka, abych je očistil od narezlých plošek.
 
To máš ešte origo kotúče od nova? :eek: Koľko km?
 
Už 109 tis. km. S origo destičkami jsem je ojel o necelou půlku za 63 tkm, pak přechod na ty Boschky. A podotýkám, že s autem jedu obvykle třikát ročně do Alp, byť ne abych ho tam záměrně drásal po všech možných průsmycích a sedlech, jen lyže a turistika. Takže ne že bych se jen ploužil u nás někde mezi vesničkami.
 
Tak ATE desky jdou pryc, ta hlučnost (piskani) se fakt neda. I mechos nedavno rikal, ze to prestava davat, ze si na to lidi stezuji. Sice setrim planetu, ale zase si nicim nervy. I kdyz i to setreni planety je diskutabilni, kdyz to po kratke dobe poleti do popelnice.

Tak ted co misto nich, safra : unamused:
 
TRW mám, první sada se upekla při 1km klesání serpentýnama. Nezvlnili se, nepískali ale při prudším brždění skoro nebrzdili.

Druhá sada znovu TRW. Teď už ale jezdím na důchodce.
 
Ze Slavkova k Bonaparte to je kratší než kde jsem je odrovnal já.

Jel jsem z Ostrovačic kolem autodromu do Žebětína.
 
TRW jsem též odrovnal na Šumavě. Disky fialový a kopali. Takže šli dolů a výměna za ATE. Ono je to asi jedno. Jedná se o stejnou kvalitu i cenu. Nicméně ATE drží už druhý rok ačkoli brzdný účinek žádná sláva a rádi pisknou. Obecně na Mazdach brzdy průser. Měli by osadit něco většího a lepšího.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ze Slavkova k Bonaparte to je kratší než kde jsem je odrovnal já.

Jel jsem z Ostrovačic kolem autodromu do Žebětína.
Ja mam na mysli serpentyny ze Slavkova na Rousinov, ktere si clovek muze krasne uzit, protoze jsou fakt pekne utazene, zel tam vzdy chytim posranka, co potrebuje jet 30, max 40😬
 
To zacali delat nejakou novou eco smes? Ferodo Premier dela eco i standardni. A nebo Brembo Xtra, ty budu zkouset ja na druhy. Vypadaji slibne, lepsi nez oem a horsi nez zluti EBC, ale lepsi cena nez zeleny EBC, na te urovni asi budou pocitam.
 
Ja mam na mysli serpentyny ze Slavkova na Rousinov, ktere si clovek muze krasne uzit, protoze jsou fakt pekne utazene, zel tam vzdy chytim posranka, co potrebuje jet 30, max 40😬
Jsem myslel na Rousínov, jako k motorestu Bonaparte nebo k Benzině 😀
 
To zacali delat nejakou novou eco smes? Ferodo Premier dela eco i standardni. A nebo Brembo Xtra, ty budu zkouset ja na druhy. Vypadaji slibne, lepsi nez oem a horsi nez zluti EBC, ale lepsi cena nez zeleny EBC, na te urovni asi budou pocitam.
Zda se, ze tam davaji hodne kovovych castic. I neco takoveho rikal mechos, ze to tam zacali cpat kvuli ekologii, a ze to prestava brat. Ted mi na jine auto mesic z5 daval Bremba a jsou krasne tichoucke.

Jsem myslel na Rousínov, jako k motorestu Bonaparte nebo k Benzině 😀
Jo tak, ja mel za to, ze myslis restauraci Bonaparte, coz je naproti zamku.
 
TRW jsou OEM na Mazde 6, uplne shodne, jako si clovek koupi potom se znackou TRW (menil jsem pred prodejem auta OEM TRW za kupovane TRW). Aspon teda v modelovem roce 2017 byly ty OEM TRW, a na 2019 opet OEM prebrandovane TRW.

Na 2017 jsem je zvlnil po kritickem brzdeni na dalnici, to bych ale zvlnil asi kazde, kdyz nejezdim 110 a kloboucek; ale nezvlnilo se to dramaticky. Jeste jsem je dojezdil o par dalsich desitek tisic, kopaly jen nepatrne a jen po vetsim zahrati. Serpentyn v Alpach se na nich jelo nepocitane. Na - o nekolik set kilogramu tezsi - Sestce 2019 mam najeto 45 tisic, orig. kotouce i desticky naprosto bez problemu... dokonce ani zadni tolik nereznou, hranka porad jen treba 1.5mm... auto obcas naplno plynule, ale razantne probrzdim, i kdyz neni duvod. Nastesti se mi s 2019 jeste nestala zadna krizovka, kdy bych kotouce zahral vic, nez na kolik jsou delane.

Za me, pokud je vubec sjedu, nez to prodam, tak opet TRW. Kdyz na to prijde, zvlnit se da vsechno a na kazdem aute ;). Kdyztak doporucuji nejsnazsi metodu, zustat stat na seslapnutem pedalu na nejake krizovatce nebo odpocivce pod velkym klesanim. Pripadne to treba valit na dalnici 170 v levym a nechat pred sebe pripojit auto sedesatkou pres dva pruhy. To vas ATE, Brembo, Zimmerman ani EBC od zvlneni nezachrani.
 
Poslední úprava:
Back
Top