• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Vždy jsem zatím měnil preventivně než to klesne na minimum. Po 2 letech /40tkm mám lehce přes polovinu materiálu, takže ještě těch cca 40tkm mám před sebou. Ale rád bych pak měl jasno po čem sáhnout.....
Štve mě že diky systémům EBA a EBD jsou brzdy na oko slabší. Auta co to nemají fungují tak jak bych si představoval.
 
@no_hits a zkoušel jsis sednout do auta s elektrickým posilovačem brzd ? Už jsem seděl ve třech různých a to je teprve věc na h... Slovo "dávkování brzd" tam v podstatě neexistuje. Buď rád že víš a můžeš počítat s tím že to brzdí hůř než "starý" brzdy než aby ti to brzdilo nevyspitatelně. Kdyby tam dali jen tlačítko Brzda ON/OFF tak by to bylo možná příjemnější. A o drobnosti jako výměna kotoučů nebo brzdový kapaliny u těhle moderních systémů nemluvě.
 
Zdravim.
Ake su original kotuce a dosticky na GJ 2015 2.5i s elektronickou rucnou?
TRW su vraj vpredu... a vzad?
Resp. ake kotuce a dosticky by ste odporucili v normalnej cenovej kategorii a pri nie-dennej prevadzke?
Vdaka
 
@Wesker Ahoj, zadky originály u elektronický ručky jsou určitě TRW protože celý systém/třmen je od TRW. Předky si teď nejsem jistý jestli je taky TRW (systém Aisin/Akebono) nebo Ferodo,protože tam od jistýho roku došlo ke změně. Tak jako tak,bych se na celý slavný hledání "originálních" dílů vykašlal protože stojí za :poop:
Pokud chceš něco normálního co funguje,tak jdi do ATE. Pokud chceš něco lepšího jdi do EBC. Pokud jsi okruhový jezdec tak do StopTech nebo Hawk.
 
Jenže na el. parkovací brzdu ATE nedělá desky a jestli existují od EBC tak to netuším. Sám teď sháním. Každopádně kotouče obojí ATE. Přinejmenším mají jako jediné ochranný nástřik úplně všude a tudíž snad nebudou reznout.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Aha. Pak tiše závidím a současně nechápu proč nejsou na M3. Budu muset hold zase koupit ty TRW...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Asi budou lepší než ty TRW. A kombinace s ATE kotouči snad vadit nebude. Můžu prosím prosim link na ty černé? (ačkoli barva tam keramické.. Organické.. Tvrdost.. Prasnost...)..

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Omlouvám se za omyl,protože v katalogu na mě pro M3 BN s el. ručkou EBCčka vyskakujou,ale centrální sklad pro EU aktuálně nemá... Proto jsem post smazal aby to lidi nepletlo.
 
@Wesker Ahoj, zadky originály u elektronický ručky jsou určitě TRW protože celý systém/třmen je od TRW. Předky si teď nejsem jistý jestli je taky TRW (systém Aisin/Akebono) nebo Ferodo,protože tam od jistýho roku došlo ke změně. Tak jako tak,bych se na celý slavný hledání "originálních" dílů vykašlal protože stojí za :poop:
Pokud chceš něco normálního co funguje,tak jdi do ATE. Pokud chceš něco lepšího jdi do EBC. Pokud jsi okruhový jezdec tak do StopTech nebo Hawk.
Dik.
Na autodielygafa, odkial objednavam som nasiel od ATE len zadne dosticky (presne tie ktore si uviedol) a predne kotuce.
Bolo by mozne to nejako rozumne skombinovat aj s inymi znackami?
Napr.
Brembo kotuce + ATE dosky (zadna naprava)
ATE kotuce + Brembo dosky (predna naprava) ?
 
@Wesker Co posledních pár let pozoruji,tak Brembo u běžných brzd (nemyslím brzdy za desetitisíce) šlo s kvalitou docela dolu. Obzvlášť u destiček,takže Brembu bych se já za sebe vyhnul - destičkám. U kotoučů kvalita docela jde za ty peníze, jen tak nějak přestali dělat antikorozní ochranu.
U ATE pro GJ/GL jsou problém pouze zadní kotouče.
Přední kotouče ATE: 24.0128-0279.1
Přední destičky ATE: 13.0460-5675.2
Zadní destičky el. ručka ATE: 13.0460-2628.2

Jako zadní kotouče bych asi volil TRW, Brembo, EBC Premium, Textar, Zimmermann nevrtaný. Ono ti vlastně ani nic moc jinýho nezbejvá pokud nechceš jít do číny (Ahika,MaxGear,atd...)
 
Poslední úprava:
Omlouvám se za omyl,protože v katalogu na mě pro M3 BN s el. ručkou EBCčka vyskakujou,ale centrální sklad pro EU aktuálně nemá... Proto jsem post smazal aby to lidi nepletlo.
Pripadne daj aspon oznacenie a ludia si mozu pohladat niekde na ebay a podobne.
 
Nenašel jsem žádné vlákno na toto téma, proto zakládám, případně prosím o úpravu.
Čeká mě výměna předních kotoučů a destiček na GJ combi, r.v.2015 AWD, 129Kw, AT.
Rád bych věděl, jakou značku používáte a co doporučíte?
Po koupi jetého vozu jsem dával TRW, jsem s nimi celkem spokojený: moc nevadnou při prudším brždění, zas tolik nešpiní a životnost ujde (destičky 45000km) pouze mi vadí, že pískají.
Je nějaká lepší alternativa? Originály prý pískají také.
Díky
 
Nevim,jak u GJ, ale u BN "originaly"rozhodne nepiskaji.
 
Mě nepiskali žádné brzdy nikdy. Je potřeba mazat zadní části destiček a třecí plochy včetně pistku. Taky tam mají být za destičkou takové gumo plastové vložky jenž brání pískání. Auto je má original a koupené desky nikoli. Je třeba je prendavat ze starých brzd. Na dílnách to rádi vyhazuji tak pozor.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
V jednom US e-shopu jsem pro GL koupil desky Bosch QuietCast Premium Ceramic Disc Brake Pad, sada za 41 USD. Včera namontováno a otestováno. První dojmy veskrze pozitivní. Zatím jen od včerejška. Tak uvidíme - viz podrobnosti v profilu mého oře. Pokusím se napsat další dojmy časem.
 
Na 30 000 km jsem téměř dokončil přední brzdové destičky své 2018 Mazda3 2,0 165 hp a chtěl bych namontovat něco lepšího jako brzdění, i když budou trvat méně.

Vidím, že možností prodeje není mnoho:
- EBC Green (o něco lepší než originály, za studena špatně brzdí)
- EBC Žlutá (čte všechno dobré a špatné možné, takže mě zpochybňují)
- Standardní Textar nebo Hella Pagid (měl by být stejný nebo podobný - vytvořený https://tmdfriction.com/ - snad lepší než originály)

Názory, rady?
 
Mam zlte EBC na GH a velka spokojnost s brzdnym ucinkom. Kotuce mam tiez EBC. Mal som aj cervene. Co sa tyka ucinnosti brzdenia, su lepsie, hlavne za studena, ale aj za tepla. Avsak dost prasia. Teda sialene prasia Vydrzia aj niekolko mohutnych brzdeni po sebe. Nabuduce ale asi znova pojdem do cervenych, za cenu nizsej ucinnosti ziskam velmi nizku prasnost a vysoku vydrz.
 
Standardní Textar nebo Hella Pagid (měl by být stejný nebo podobný - vytvořený https://tmdfriction.com/ - snad lepší než originály)
Textaru bych celkem věřil, byť jsem je nikdy neměl. Nedělají žádné speciality, ale solidní mainstream za slušnou cenu. Podobně Bosch, ostatně moje první zkušenost s dovezenými keramikami Bosche jsou výborné - viz výše.
Nabuduce ale asi znova pojdem do cervenych, za cenu nizsej ucinnosti ziskam velmi nizku prasnost a vysoku vydrz.
A kolik ti skutečně vydržely, nikde to nevidím.
 
Ahoj, mám teď také ze servisu doporučení na Bosch. Neví někdo koho koupili nebo jak to dokázali? Vypadá to jako rozumná volba za dobré peníze.
 
Back
Top