• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Když třeba koupíš od BMW větší 19" M-Performance brzdy místo 18" a necháš si je namontovat v servisu, taky nikam nic nezapisuješ - prostě jsou na daný typ vozu schválené.
 
Pokial sedi uchyt drziaku strmena na tehlicu bez dodatocneho adaptera + je k tomu patricny strmen a vsetko sedi bez zmeny rozmeru diskov alebo pouzitia podloziek, tak by som nic neriesil a pekne to namontoval.
 
Poslední úprava:
Včera jsem byl u @Max6 kde proběhla výměna předních brzd za kotouče ATE a destičky EBC RedStuff. Díky za parádní pečlivou práci
👍Pak to byl se mnou i krátce projet, aby se správně sjela vrstva pro zrychlení zajetí (nebo jak to nazvat), která u destiček je.

K tomu přidám nějaké info pro ostatní, aby nezkonili objednávku materiálu jako já ;) Koukal jsem, že už se to tu mihlo, ale opakování je matka moudrosti :D

Přední destičky RedStuff na Evropskou Mexičanku BN jsou DP32185C, nikoli DP33033C. Působí to divně, ale US verze BN vyrobená v Japonsku má stejné přední destičky jako evropská verze vyrobená v Mexiku a jsou jiné než US verze vyrobená v Mexiku. Samozřejmě jsem objednal ty špatné. Naštěstí mě zachránilo to, že mě na to @Max6 upozornil a to, že jsem je kvůli ceně objednával na Amazonu, kde zrovna nebyly skladem a měl jsem čas objednávku zrušit.

Druhá věc věc je sada FRENKIT 810072. Možná to zrovna kompletoval nějaký trotl (obě krabičky měly stejné datum), ale správný obsah podle ilustrací na netu by měly být dvě manžety, gumička, dva šrouby, dva vodicí kolíky (doufám, že je to ten správný termín), mazání. Realita:
* první krabička - čtyři manžety, u jedné část chyběla (viz obr. 1), nepoužitelná gumička (viz obr. 2), dva šrouby, dva vodicí kolíky, mazání
* druhá krabička - šest manžet, nepoužitelná gumička, dva šrouby, dva kolíky, chybělo mazání.

Problém je nepoužitelná gumička na druhém obrázku – nepasovala, jak měla. Naštěstí původní ještě byly použitelné, ale časem je bude potřeba stejně vyměnit.



20241113_184041.jpg

20241113_184659.jpg
 
Když už tu řešíte ty ATE tak mám dotaz. Na autě je mám cca 3 roky a až poslední rok pískají při brzdění. Zkoušel jsem mazat, čistit a teď dokonce trochu obrousit desky a pískání se ještě zhoršilo ve smyslu že s nástupem brzd piskaji kdykoli a za jakéhokoliv počasí. Už je to dost otravné a přemýšlím jestli ty předky nekoupit nové ačkoli nemají ani hranku a desky též plno masa. Nemáte nějaký tip co vám zafungoval jak eliminovat věčné pískání od předních brzd?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
ATE mi pískaly a prašily na všech autech. Teď mám na původních ATE kotoučich Zimmermann desky, které jsem měnil místo ATE také právě kvůli pískání, zatím 10tis najeto a klid.
 
Tak 10t km je celkem dost ale me první dva roky ty ATE ani jednou nevydali zvuk a teď mají najeto tak cca 40t km už. Takže těžko to vnímat jako řešení. To bych už raději koupil ty nové keramické desky ATE co dříve nebyli ale proč když ty na autě jsou stále v super kondici. Jinak práší hrozně. Souhlas.
PS. Zároveň mám obavy ze když na stávající kotouče koupím třeba ty keramický desky tak se zase vrátí vibrace od brzdění. Respektive věřil bych pouze variantě s výměnou desek i kotoučů za nové.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Pokud půjdeš do dražších desek jako keramiky nebo ebc tak určitě s novýma kotoučema. Jinak vždy "obyčejné" desky jsem dával na původní kotouče pokud byly ok. 2-3 sady na jedny kotouče. Kotouč ti stáhne i jakýkoliv soustružnik za 2 krabky cigaret abys měl jistotu. Mám v plánu vyzkoušet kotouče vrtané a dražkovane Mikoda s keramickýma deskama (asi ATE), ale nejdřív za rok.
 
No teď v prosinci se chystám znovu lakovat třmeny u kámoše na dílně kam se dostanu tak 1 až 2x za rok kvůli jeho velkému vytížení. Zadní brzdy vypadají výborně tak ty nechám původní a bez zásahu. Ale ty pískajíci přední možná nakonec celé vyměním. Furt se ve mě honí myšlenka že bych chtěl ty keramické desky ATE tak včetně nových kotoučů by předek stál cca 4000kc. Je to investice která se mi zrovna nehodí ale když to neudělám tak mě bude celý příští rok štvát to věčné pískání kterého se mi nedaří zbavit a nemluvě o tom prášení klasických desek Ate. Na druhou stranu budu vypadat jak idiot když nechám sundat plně funkční set kotoučů a destiček jenž jsou z provozu jen orezlé. V desrickach žádný kamínek není tak moc nechápu to pískání s každým slapnutim brzdy. Třecí plochy jsou též namazane pastou Ate.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Třecí plochy jsou též namazane pastou
Aká pasta je na trecie plochy? Tá ATE pasta bude skôr na plochy vymedzovacích pliešok a šroby pod manžetou aby sa sa strmeň lepšie hýbal ale mazať trecie plochy pastou to je nejaká haluz.

Poradím ti ako sa to dá zlikvidovať, keď to nepoznáš. Ja to starý recept za hubičku.Dnes už sú spreje na brzdy rôznych značiek. Sprav si výlet niekde na kopec a z prudkého klesania intenzívne brzdi niekolko krát za sebou. Na platničkách sa pri jazde na spotrebu vytvára lesklý povlak ktorý spôsobuje to pískanie. Nie je to riešenie na večnosť, po čase keď sa to zase prejaví tak to treba zopakovať.Keď sa ti chce tak vyber platničky a nulkovým šmirglom ich zbrús aby tá lesklá vrstva zmizla. Daj šmirgel na rovnú plochu, najlepšie je sklo a pobehaj s platničkou hore dole kým nezmizne tá pískajúca glazúra.
 
Poslední úprava:
Polsonside napsal:
Třecí plochy jsou též namazane pastou

Zle si si to interpretoval.

Nie platničiek a ich trecích plôch!!!

ATE Plastilube Brake Lubricant​

Špeciálne plastické mazivo navrhnuté pre klzné a styčné plochy brzdových strmeňov a iných brzdových komponentov. Tieto oblasti brzdových systémov sa môžu kontaminovať hrdzou, soľou a cestnou špinou, čo obmedzuje pohyb brzdovej dosky vo vedení strmeňa a spôsobuje zlú funkčnosť a hluk.
 
Poslední úprava:
Myslel jsem ty plochy kde vzniká třeba tření pohybem těch plisku. Ty kraje plechu. Samozřejmě ne plochu k brzdění

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ne pohoda. Napsal jsem to blbě přiznávám. Ale veškeré čarování kolem nepomáhá a píská to furt a vždycky. Asi mě to vytočí natolik že koupím brzdy po čtyřech letech nové.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ja takhle resil pul roku piskani prednich brzd, hlavne pri dobrzdovani. Nekolikrat rozebrane, namazane atd, porad stejne. Kotouce i desky Textar. Byl jsem si 100% jisty, ze to piska predek. Az me jednou napadlo vzit za rucku, za jizdy pres ni dobrzdit a zjistil jsem, ze je to celou dobu zadek, co piska. Tam pomohla nasledne az vymena desticek :)
 
V autorizáku mi dali na předek destičky TRW a nic nepíská a to je teda vůbec nešetřím. Vzadu je mám taky, ještě origo a taky O.K. bez pískání.
 
K tomu upgradu brzd - ako tu niekto písal, ak použiješ origo komponenty, ktoré pasujú bez úprav tak si to ani nikto nevšimne a nie je dôvod niekde niečo úradne riešiť.
Ja mám na svojom aute (Subaru) vymenené zadné plné kotúče 274mm za vetrané 290mm.
Predok mám pôvodný, pretože ak by som použil do predu väčšie, už by som nemohol použiť 16" disky.

Opatlávanie strmenov farbou sú za mna vyhodené peniaze, to je lepšie ich nechať opieskovať a dať nanovo nazinkovať, bude to o niečo "drahšie" ako farba ale aspon budú po komplet repase a budú fungovať. Po opatlaní farbou budú len na oko pekné, ale to nezaručuje ich správnu funkčnosť.
Treba si zohnať druhé použité brzdy, tie zrepasovať a potom len vymeniť kus za kus. Alebo teda kúpiť nové druhé aftermarket.
 
Back
Top