• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

autorizovaný Ceny servisních prací u Mazdy

Ze zákona nemusíš jezdit na garančku do autorizáku. Garanční prohlídka je povinná (nikoliv zákonná) v záruční době vozidla. Každý výrobce udává, kdy/jak často musí být vůz kontrolován.
 
Asi si nerozumíme. Ptám se, zda existuje nějaký zákon, který uvádí, že dvouletá zákonná záruka na jakékoliv zboží, tedy i auto, je podmíněna absolvováním garančních prohlídek. Jistě, výrobci si ty lhůty stanovují. Ale stanovení výrobcem nemůže být nadřazeno "zákonu" o záruční době, pokud v tom příslušném zákonu není uvedeno, že záruční podmínky si může výrobce auta stanovit.
 
Ze zákona si jezdi kam chceš na servis i v zákonem daných dvou let záruky ?. Ale pokud necháš vyměnit olej Jendu z JZD a za týden zadřeš, výrobce bude po tobě chtít něco jako zdokumentováné servisní úkony, použité díly a dodržení servisního plánu. Pokud toto Jenda nedoloží (potažmo ty) výrobce bude zpochybňovat záruční podmínky a záruku ti neuzná.
 
Raději už to zde řešit nebudu. Nejsem tupec z JZD. O zákonech toho vím hodně, ale ne všechno. Měl jsem naději, že zde bude v této oblasti někdo chytřejší než já.
 
Právník nejsem...

Zákonná záruka, jakost atd. je popsána zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Zákon zcela jistě popisuje a vymezuje pojem zákonné záruky. Ovšem nejen u vozů, je pak kupující povinen dodržovat návod k obsluze. V případě vozu, např. měnit olej nejpozději jednou za 30 tisíc km apod., ale současně to neznamená, že ten olej musí měnit u prodávajícího (to je to uzákoněné ne-omezování).

Záruka nad rámec zákonné záruky (smluvní záruka) je pak plně pod taktovkou prodávajícího a může ji limitovat dle své vůle.
Definice smluvní záruky je tedy neomezena zákonem, ale její prodej zase zákon naplnit musí (řádně kupujícího informovat, dodržet smluvené atd.)
 
Jak píše @mabu , dvouletá zákonná záruka je na všechny výrobky. Na auta taky, ale pokud si měníš olej sám, musíš doložit kdy a kdo ti ho měnil, protože při každé roční prohlídce se olej mění. Dále se kontrolují určité věci, víceméně nepodstatné, třeba tloušťka brzdových desek a kotoučů, baterie, vzorek pneu, lak, tzn koroze atd. Všechny body kontroly mají dané výrobcem a víceméně jsou téměř shodné každý rok. Takže k tvému dotazu, pokud tedy se stane něco s motorem a bude to vinou výměny z jiný než předepsaný olej, filtr a překročíš dobu pro výměnu, tak výrobce reklamaci neuzná. Ale to je snad jedna z mála vyjímek co mně napadá. Jinak třeba když se ti stane cokoliv jinýho, třeba přestane svítit drahý LED svěrtlo, termostat nebo cokoliv z ekektroniky tak by neměl být problém s reklamamcí i když nejezdíš na prohlídky. Sice se moc přívětivě tvářit nebudou, ale musí to řešit. A když budeš třeba někdy auto prodávat, tak servisní knížka v elektronické podobě se záznamy že ses o auto opravdu staral je přidaná hodnota. Ale je každého volby co se svým autem dělá. Takže uplatnění záruky na nějakou vadu dílu, který nepodléhá pravidelné prohlídce nebude problém.
 
Nechci se hádat a dělat tady "veselo". Jen mě udivuje :

1) Lidi mají 800tis na auto, ale ne 10 000Kč na provedení pravidelného servisu.
2) Servis se dnes dělá řekněme po 20 000Km/rok, což je pro drtivou většinu lidí 2x servis za dobu záruky
3) Všichni chtějí masivní krytí výrobcem, odpovědnost za každý prd, ale konstruktérem a značkou doporučené intervaly by nejraději natáhli, případně auto svěřili do rukou třetí straně, která ale nenese odpovědnost za záruku/vady na výrobku...
4) Aftermaket díly prostě NEJSOU stejné jako originál. N E J S O U. A to ani kdyby měly stejnou značku. Někdy možná ano, ale skoro vždy NE. To, co namontují na lince už nikdy nikde neseženete. Pravděpodobně ani v autorizáku. Zato to, co seženete později v autorizáku má skoro vždy vyšší kvalitu, než aftermarket a to ikdyž to dodává například Bosch a v autorizáku dostanete taky Bosch pod stejným číslem.

A pro @Trawn : To máš tak...Sám si uděláš ten olej a všechny filtry v prémiové kvalitě za třetinu z těch 10 000Kč. Nicméně :

1) Auto nezkontroluje ten, kdo má a věř, že leckdy se najdou věci = řeší se.
2) Autorizák má díky stonásobnému výskytu skoro identických aut docela přesné přehled co se na těch autech kazí a kam se mají dívat.
3) Asi nepřijdeš na případnou svolávačku, kdyby na tebe zapomněli s dopisem například
4) Například záruka proti prorezivění karoserie je podmíněna její pravidelnou kontrolou...
5) Diagnostiku si hádám sám neuděláš...(nebo drtivá většina lidí ne a ELM 327 není diagnostika..
6) Ta vyšší cena je daná tím, že :
- si můžeš na servise sednout do čistého křesla a ne stát jak trubka někde venku u stromu
- školení mechaniků stojí ranec
- adekvátní vybavení stojí ranec
- prostředí, propagace, platy lidí (oficiálně na pásku) apod. stojí ranec
- vysoký standard obecně (bezpečnost práce, likvidace odpadů atd.) není zadarmo

Atd. atpod...

Nechci to hrotit a nikoho se nezastávám, ale přijde mi, že lidi si myslí, že když já, nebo někdo jiný to umí za 3000Kč, tak teda těch zbylých 7000Kč je čistý zisk autorizovaného servisu, krádež a oj*b. Ale tak to není.

Ještě EDIT : koupili by jste si raději mladou ojetinu, která v záruční době ani do autorizáku nejela, nebo tu, která tam jela? (při porovnatelné prodejní ceně )?

Že to někdo po 5letech opravuje sám je v pohodě. Ale jestli se neobtěžoval ani v době záruky u nového auta jet do autorizáku, tak takové auto ať si nechá. Z principu.
 
Poslední úprava:
Tak nějak to je jak píše @jirka87 , absolutní souhlas. Prostě když máš auto v záruce a cokoliv se pokazí, jedeš reklamovat, pokud servis zjistí že ten díl podléhá kontrole při pravidelné prohlídce na který nechceš @timgad jezdit, máš smůlu a reklamaci logicky zamítnou. Nebo musíš dokázat že nemají pravdu, což je na soudního znalce. Olej si můžeš měnit, ale závadu motoru těžko reklamovat. Spoustu jiných dílů můžeš, vždy je to na posouzení servisu.
 
Přitom toto jsou obvykle lidé co pak jako první křičí, že sv*ně je dealer/automobilka, protože to kleklo a oni mu nechtějí pomoct...
Už jen když vezmu do úvahy jak rozsáhlé bývají podvody s pančovaným motorovým olejem, který se dostal i na pulty největších prodejců, tak se někdo těžko může divit autorizákům / zastoupení značky, že chtějí, aby to jezdilo na servis k nim, když oni mají držet ochrannou ruku nad svým výrobkem a případně dostát svým povinnostem v době záruky.

Zbytečné to dále rozebírat
 
aneb když máš na opičku musíš mít i na banány. Já osobně mám v plánu se o auto který nebylo zrovna levný a pečuju o něj jak nejlíp umím, jezdit i po skončení záruky alespoň na výměny oleje a možná i další věci, protože ty servisáci tomu rozumějí a ví co udělat a kam šáhnout. Ale každý ať si dělá se svým autem dle sebe.
 
@timgad zjevně chápe levý i pravý břeh výše popsaného počínání. Spíše hledal ten právní rámec, který nás k tomu, kterému počínání poňouká.
Návod je ta odpověď…, má ho mixér (matky M12 tím míchat vážně nesmím), hračka-bagr (3kg písku je už moc), auto (…).
Tak hlavně ať je procento závad vozu přijatelné pro uživatele i pro servis a jeho existenci ;)
 
Ano souhlas, jen ještě vysvětli Jirka87, proč celková cena servisu v DE je razantně nižší než v CZ. Cena servisní práce není napadána (to jsou platy, topení, daně atd.), ale cena oleje za 5x, 10x násobek běžné ceny? To je zlodějna...........
 
Pokud vezmeme v úvahu toto : https://www.mazdaklan.cz/threads/ceny-servisnich-praci-u-mazdy.1405/post-132753

Pak 5- 10 násobek běžné ceny by znamenalo, že autorizovaný servis v jiné zemi (například DE) by prodával olej, který má Mazda CZ za 328Kč/L (s DPH) za částku 33- 66Kč/L včetně daně.

Když bychom vzali do úvahy toto : https://www.mazdaklan.cz/threads/ceny-servisnich-praci-u-mazdy.1405/post-129393 kde je cena 786Kč/L včetně DPH, musela by ta 0W20 v Německu stát 72Kč/L - 157Kč/L

Nevím kolik servisů MAZDA v CZ má ceny olejů tak, jako Jeremiášova a co mě zajímá více je, jestli je to běžná cena za daný olej. Protože ta by měla být jednotná pro všechny autorizované servisy v dané zemi. To je asi spíš na dotaz sem : https://www.firmy.cz/detail/13313120-mazda-motor-cz-praha-chodov.html - dle všeho importér.
 
Nevím kam chodíš na ty ceny, ale já platil 614,- s DPH v Příbram Mazda :D za 1 litr oleje 0W20 Supra!!!! zde odkaz na cenu za 5 lirů za 1200,-
za 5 litrů ne za 1/2 litr??????

A ještě jsi nevysvětlil cenu servisu v DE vs. CZ?
 
Vůbec nechápu co po mě chceš - jakože reálně nevím. Máš to napsané výše včetně přepočtů cen na ceny za 1L a to už včetně DPH. Proč bych ti měl já vysvětlovat ceny servisů v Německu ? Co jsem tady nějaký ambasador Mazda Deutschland nebo co ? Současně nejsem ani nějaký zaměstnanec autorizáku v Mazdě, proč mi kladeš takové otázky ?

Mi řekni proč stojí u nás Máslo 59Kč a v Polsku 30Kč. ?‍♂️

Já jsem tady JENOM napsal, že pravidelný servis co stojí 10 000Kč u auta v záruce je cena, která je asi nutné zlo. A ty mě tady taháš do nějaké naprosto nesouvisející debaty o ceně oleje v Německu a ještě se ti zasekl otazník asi.
 
Ty jsi se rozepsal, že jsi odborník na ceny servisu Mazda. Já se jen ptám odborníka a ty se začínáš kroutit?
Takže za olej servisy v CZ kradou? Jako řetězce v CZ za máslo oproti Polsku (i když tam je jiná daň) , nelze porovnat přímo bez propočtu!
Servisní technik v DE má vyšší plat než v CZ, odvody resp. daně neposuzuji. Ceny v CZ jsou za servis celkově vyšší, takže se tu krade?
Jsme v EU, jak to že to není stejné?
Nemusíš jirka 87 odpovídat, už jsem tě rozlobil dost! Já pojedu na servis do DE, včetně cesty je to levnější. A následně si olej po záruce vyměním za uvedenou cenu 5 litrů sám. Jen aby ty naše české servisy Mazda nezaplakali nad výdělkem, když tam lidé přestanou jezdit............
Hezký den Jiří :p
 
[zacatek ekonomickeho okenka]

...sice je to trochu offtopic, ale ti z nas, kteri vice cestuji, si mozna vsimnuli, ze nezridka jsou v mnoha oblastech mnohe zapadni zeme levnejsi, i kdyz by to clovek podle prumernych vydelku tamtez necekal.

Duvody jsou ruzne, od kulturnich (historicka ochota obcanu za neco davat nejake castky), zvykovych (tak se to delalo a dela), pres danove a regulatorni (mame skoro nejvyssi danove zatizeni na svete, pokud se vezmou v potaz i spotrebni dane, zdaneni prace, povinna pojisteni, dph...; do toho mame jeden z nejvetsich statnich aparatu s obrim poctem uredniku a vysokym poctem kontrol kdejake kraviny; k tomu jsou nase zakony znamena jako pomerne detailni a znacne prisne, vc. norem), az treba po velikost trhu (vetsi trh obvykle znamena nizsi ceny - lepsi vyjednavaci pozice v ramci "koncernu"/dodavatelu, vetsi obrat, vetsi konkurence) nebo amortizaci vybaveni a staveb (kde v poslednich letech mame temer nejdrazsi cenu nemovitosti v EU, a komercni legalni sazby stavebnich (sub-)dodavatelu jsou rovnez na urovni zapadu), kdy na zapade nemuseli za 34 let zaplatit obri dluh minulosti a vybudovat infrastrukturu (pokud dana firma neni pokracovatelem nejakeho komunistickeho narodniho podniku ci druzstva, ktery byl zazracne dobre udrzovany)...

Jako priklad blizky snad vsem: To posledni napriklad driv znacne zdrazovalo telekomunikacni sluzby u nas, protoze jeste v devadesatkach jsme meli mnohem mensi a horsi pokryti republiky dratama, v horsim stavu, a nekde se nejak muselo zaplatit, ze se vetsina delala nove; zapadni sousedi totez budovali kontinualne mnohem lip uz od 2. sv. v., nemuseli tedy do aktualnich cen promitat takovou miru technologickeho dluhu a jeho napravy — u servisu to muze znamenat, ze pokud ten nemecky ma plochu 2000 m2 s kvalitni dlazbou a upravenyma travnikama od 80. let, nejspis uz to ma davno splaceny a resi jen udrzbu; ten nas, ktery vzniknul treba pred 15 lety, a postupne se zvetsoval, jak se zvetsovala kupni sila obyvatel a rostl pocet vozidel v provozu, musi tu stavbu i nasledne zvetsovani z neceho zaplatit, a udrzbu ma taky.

[/konec ekonomickeho okenka]

PS: Znacne pochybuju o rozdilech v cene oleje v CR a v Nemecku na urovni vyssich nasobku az jednoho radu. Chci videt dukaz! Kazdy obchodni vztah mezi soukromymi subjekty je smluvni + zatim mame i pri nizkych prodejich Mazd jakz takz konkurenci mezi prodejci a servisy, takze kdyby po me nekde chteli litr za 700, jel bych jinam nebo bych si dohodl jinou cenu. Samozrejme podstata byznysu je vydelat penize, takze pokud je nekdo (resp. vetsina) ochoten bez mrknuti zaplatit 700, proc by to mel servis davat za min? Vcera jsem objednaval troubu, a fakt necekam, ze mi Datart napise, jestli bych ji nechtel o dva litry levnejc, ze na tom maj dostatecnou marzi a maj spatny svedomi, ze nekde jinde v EU bych ji mohl sehnat levneji (no mohl, asi v Polsku) :joy: Me nikdo se zbrani u spanku nenutil si ji za tu cenu kupovat.

Zdroj mych pochyb o "neexistujicim" rozdilu: https://www.cx30-forum.de/forum/thread/565-servicekosten/ (nakolik si troufam oprasit svou zanedbanou Nemcinu)
 
Poslední úprava:
Jako priklad blizky snad vsem: To posledni napriklad driv znacne zdrazovalo telekomunikacni sluzby u nas, protoze jeste v devadesatkach jsme meli mnohem mensi a horsi pokryti republiky dratama, v horsim stavu, a nekde se nejak muselo zaplatit, ze se vetsina delala nove; zapadni sousedi totez budovali kontinualne mnohem lip uz od 2. sv. v., nemuseli tedy do aktualnich cen promitat takovou miru technologickeho dluhu a jeho napravy
Tohle je za mě jen ta optimističtější část pohledu na věc. Největší přítěží cen telekomunikací bylo kontroverzní rozhodnutí hned na počátku liberalizace, tedy spojení SPT Telecom a strategického partnera TelSource/KPN, snad roky 1994-2001, kdy si právě KPN (za ty prachy investované do lepšího pokrytí, až 97% ?) vymínilo vedoucí = monopolní roli na TELCO trhu. Stát bohužel souhlasil a za pár let na to čelil naprosto bezprecedentnímu diktátu cen vybraného partnera, který se pakoval a pakoval. Plus takto opožděný start skutečné liberace TELCO trhu již nikdy nedohnal původní očekávání a monopol se postupně změnil v nepsaný kartel, který nikdo neumí až nechce rozbít.
Uvidíme, ČEZ buduje svoji TELCO divizi, peněz na to zejména dnes má :innocent:, ale čeká od něj někdo konkurenční atak vůči dnešní trojici? To možná někoho z nich pak dokoupí a zase budou tři :sob:
 
Tak nějak to je jak píše @jirka87 , absolutní souhlas. Prostě když máš auto v záruce a cokoliv se pokazí, jedeš reklamovat, pokud servis zjistí že ten díl podléhá kontrole při pravidelné prohlídce na který nechceš @timgad jezdit, máš smůlu a reklamaci logicky zamítnou. Nebo musíš dokázat že nemají pravdu, což je na soudního znalce. Olej si můžeš měnit, ale závadu motoru těžko reklamovat. Spoustu jiných dílů můžeš, vždy je to na posouzení servisu.
A kdepak jsem psal, že nechci jezdit na garanční prohlídku?
 
Back
Top