Zdravím, kupte si K&N vzduchový filtr a budete si sám čistit jenom pod vodou!
Co se filtrů týká, je výměna u každého modelu jiná, ale v řadě případů je to i pro laika práce v řádu minut. Ceny 250 - 350,- jsou za kvalitní filtr standardní, lowendy se dají sehnat za stovku. Osobně jsem volil Knechty, kabinový s uhlíkem. U M6 GH rv 2010 se u kabinového jen vycvakne šuplík u spolujezdce, vytáhne starý filtr, vymete listí a zasune nový. U motorového je to jeden šroubek a asi 3 spony - tam jsem ale narazil na nepatrně větší těsnění Knechtu (asi o 2-3mm) a nešel mi zacvaknout dekl. Tak jsem zajel optat se do autorizovaného servisu, kde jsem týden před tím měnil brzdy, když ale viděli "neoriginál" , nechtěli se se mnou bavit. Tak jsem se naštval a s trochou násilí tam dekl narval. Jiná situace je u M3 totožné generace, kde jsem z instruktážního videa pochopil, že bych musel rozebrat kus palubky a svěřil jsem výměnu servisu.
U motorového oleje volím Total, který by měl být totožný olej prodávaný i pod názvem Mazda. Do 100 000km leju v souladu s výrobcem lehkoběžný 5w-30 a pak s ohledem na možné větší vůle 5w-40. Rozdíl v hustotě je patrný už při nalévání nového oleje a asi přejdu na 5w-40 všude. Je to na delší diskuzi.
Co se týká 5w-20 doporučovaného u nové generace, jsem z toho v rozpacích, tím spíš, že jinak skvělé Skyactive motory s kompresním poměrem 1:14 konstrukčně trpí na ředění oleje palivem a už tak řídký olej ještě zředí a hrozí trhání se olejového filmu. Doporučuje se u nich zkracovat interval výměny na 12000km. Jistě řidší olej snižuje spotřebu a emise tak, jak sliboval výrobce, ale pro životnost motoru bych chápal přínosy hustšího.
Poslední úprava moderátorem: