• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Tak stát se může ledacos ? moje 6 má taky motor s né zrovna dobrou pověstí. ?
...tim samozrejme nechci rict, ze nemas pravdu...

Mmch u toho Amaroka V6 tvrdi, ze motor je dimenzovany minimalne na 150 tisic mil.

Motor + obe prevodovky jsou velky cca jako Peugeot 107 :D
1677353907633.png
 
Poslední úprava moderátorem:
...tim samozrejme nechci rict, ze nemas pravdu...

Mmch u toho Amaroka V6 tvrdi, ze motor je dimenzovany minimalne na 150 tisic mil.

Motor + obe prevodovky jsou velky cca jako Peugeot 107 :DZobrazit přílohu 44708
150000 mil? To bych čekal víc teda ? tolik mám teď najeto se skyD. Ale šestiválcový pickup má něco do sebe - brácha má Jeep Gladiátor a svezení je to parádní, hlavně tedy v terénu ?
 
150000 mil? To bych čekal víc teda ? tolik mám teď najeto se skyD. Ale šestiválcový pickup má něco do sebe - brácha má Jeep Gladiátor a svezení je to parádní, hlavně tedy v terénu ?

ja taky :D, ale snad to neni vzdalenost po ktere to ma zacit horet, ale 150 tisic mil by to melo vydrzet i kdyz tomu davat kour (tak to vysvetlovali).

Ja to chci hlavne na rozsekany silnice... teren nevylucuju, ale nesmi vzniknout ZADNE skrabance, tedy ani od kaminku ci plnotucne travy.

edit: tvl ten Gladiator teda taky neni levnej... to stoji jak Amaroun v Nemecku...
 
ja taky :D, ale snad to neni vzdalenost po ktere to ma zacit horet, ale 150 tisic mil by to melo vydrzet i kdyz tomu davat kour (tak to vysvetlovali).

Ja to chci hlavne na rozsekany silnice... teren nevylucuju, ale nesmi vzniknout ZADNE skrabance, tedy ani od kaminku ci plnotucne travy.

edit: tvl ten Gladiator teda taky neni levnej... to stoji jak Amaroun v Nemecku...
No je drahý dost, ale brácha ho má hlavně na tahání vleku s bagrem a do terénu v jeho arboristické/zahradnické firmě a na to je perfektní, jediné co by požadavky splňovalo lépe je už jen F150 nebo Ram 1500 a to už se mu zdálo moc velké, i když on ten Gladiátor s 5.5 metry taky není zrovna drobek, ale je alespoň užší
 
No je drahý dost, ale brácha ho má hlavně na tahání vleku s bagrem a do terénu v jeho arboristické/zahradnické firmě a na to je perfektní, jediné co by požadavky splňovalo lépe je už jen F150 nebo Ram 1500 a to už se mu zdálo moc velké, i když on ten Gladiátor s 5.5 metry taky není zrovna drobek, ale je alespoň užší

koukam na to.. zda se mi to velikostne cca stejne, jako Ranger/Amarok.

Nase PanAmericany V6 papirove utahnou 3.5 tuny a ma to na to i nejaky rezimy a prevodovku. Zkouset to ale nebudu. Max muzu vezt nejakeho tlustsiho kamarada :cool:

F150 uz je nad tim, to je jasne.
 
koukam na to.. zda se mi to velikostne cca stejne, jako Ranger/Amarok.

Nase PanAmericany V6 papirove utahnou 3.5 tuny a ma to na to i nejaky rezimy a prevodovku. Zkouset to ale nebudu. Max muzu vezt nejakeho tlustsiho kamarada :cool:

F150 uz je nad tim, to je jasne.
To nepochybuji že utáhnou, ale přeci jen ten Amarok vypadá trochu víc načančaně a člověku je líto ho rasovat v terénu.
Ten Jeep má paradoxně na kouli jen 2.8 tuny, údajně kvůli emisím ? ale samozřejmě utáhne mnohem více, předchozí Grand Cherokee měl na kouli 3.5, ale kvůli samonosné karoserii to nebylo s touto váhou to pravé ořechové, a dost se kroutil. Gladiátor s rámovou konstrukcí si s tím poradí mnohem lépe.
Tak snad budeš s Amarokem spokojený ?
 
To nepochybuji že utáhnou, ale přeci jen ten Amarok vypadá trochu víc načančaně a člověku je líto ho rasovat v terénu.
Ten Jeep má paradoxně na kouli jen 2.8 tuny, údajně kvůli emisím ? ale samozřejmě utáhne mnohem více, předchozí Grand Cherokee měl na kouli 3.5, ale kvůli samonosné karoserii to nebylo s touto váhou to pravé ořechové, a dost se kroutil. Gladiátor s rámovou konstrukcí si s tím poradí mnohem lépe.
Tak snad budeš s Amarokem spokojený ?

diky.. snad jo. Jeste jsem s zadnym pickupem nejel :cool:
 
to je hodne velky... ale jestli se koukam dobre, tak taky na ramu?

Mensi obdoba je napr. Everest, ktery je na "mem" ramu z Rangera / Amaroka.

Ano, take je to body-on-frame. Nevim vlastne pro jake trhy je Everest vyrabeny, ale na severoamerickem trhu se neprodava, pokud jsem koukal dobre. Podobne napr. se neprodava ani Land Cruiser (jedine v podobe Lexusu LX).

Ale stejne uvidim, az si ta auta prohlednu na zivo. Takze kdo vi ...
 
Ano, take je to body-on-frame. Nevim vlastne pro jake trhy je Everest vyrabeny, ale na severoamerickem trhu se neprodava, pokud jsem koukal dobre. Podobne napr. se neprodava ani Land Cruiser (jedine v podobe Lexusu LX).

Ale stejne uvidim, az si ta auta prohlednu na zivo. Takze kdo vi ...

Nicmene Everest je o dost jina trida, nez ten Yukon/Tahoe...

Mmch koukam na interier Yukon/Tahoe a zatim teda nejhezci vidim u toho naseho Amaroka.
 
Tak Tahoe/Yukon jsou vlastne doopravdy GM trojcata. Patri k nim jeste Cadillac Escalade. Nejlepsi interier ma tedy Escalade. A co si budeme povidat, ja bych si radsi vybral Escalade, ale proste u nej si uz nijak nedokazu obhajit tu cenovou prirazku. A ne, to nemluvim ani o "Vcku".

Uz tak je to dost na hrane, s tema full-size SUV. Takze porad se mi to v hlave mele, zda nejit precejen do nejakeho mid-size a usetrit tretinu ne-li vic penez.

Takze krome Yukonu mam na "seznamu" jeste novou Hondu Pilot, Toyotu Grand Highlander (ale ta bude k vyzkouseni az pozdeji) a kouknul bych se i na tu CX-90 (ale to spise jen tak z nostalgie). No a asi i ta Kia Telluride by se mela zkouknout.
 
A co si misto Escalade koupit GLS?

Ja jsem potkal nedavno neco velkyho.. mozna F-350, mozna Tahoe.. nevim presne a uz to na nasich silnicich pusobilo IMHO trochu divne. Pan to mel taky navic spinavy...
 
Moje investigativa: pamet nastaveni sedacky spolujezdce ma pouze:

- Ranger Platinum
- Everest Platinum

podle meho vyzkumu to nema ani Raptor (a ani nase Amaroky)
 
diky.. snad jo. Jeste jsem s zadnym pickupem nejel :cool:
Ani si to nebol skusat?

Ja som jazdil 4 roky Navaru D23 a vazne super vozenie, ale korbu ked nevyuzvas stale na nejake spinave tazke veci, tak je to zbytocne.
Hlavne korba bola stale spinava, tazko sa nakladali a vyberali z nej veci, vzdy som musel skocit hore, co ma bavilo tak prve dva roky. Dalsi problem bola vyska korby, vo firme prenasam stroje ktore su vyssie, tym padom som nemohol zatiahnut roletu a ked bol dazd tak som nic nepreviezol. Ked mrzlo bolo zase vsetko zmrznute a stroje som zase nemohol prevazat. Skor som to bral ako dvojmiestne auto a ked sa mi narodilo dieta uz bol problem.

Preto som aj dlho uvazoval za co navaru vymenim, Ranger Raptor ma odradzal motorom a korbou a len tak zo srandy jedneho dna ked som siel okolo Jeepu tak som tam skocil sa pozriet na novy Wrangler. V starsej generacii som jazdil niekolko krat a to boli hrozne auta na cestu, plus vyhotovenie v kabine bolo lacne a skarede. Nova generacia uplne ine auto, tak v ten den po testovacke uz bola zaplatena zaloha. Auto splnalo to co som potreboval, vysoky kufor, svetla vyska, auto cele olemovane plastom ( za rok aj pol mi nikto neurobil preliaceninu alebo skrabanec :D ) a dynamika super na to aka je to krabica.

Gladiator je super, ale citit z neho uz ten pracovny chrakter, aj prejav motora a razvor je vazne taky dlhy ze na ceste ked som s tym isiel som mal pocit ako na vode ked su vlny. Plus plytsia korba oproti konkurencii.
 
A vazne jsou tyhle pickupy typu amaroku pohodlny na rizeni, kdyz to jezdi ”prazdny”? (tzn. S lidma, ktery jsou proti nakladu lehky). Nejak ziju v tom, ze auta na ramu nejsou ridicsky nic moc, pokud se s tim teda nejezdi v terenu nebo nalozeny, coz pak prevazuje mraky nevyhod…

S pickupy jsem nikdy nejezdil, ale treba dodavky a dodavko-auta jsou pro me nocni mura, a to se docela pravidelne vozim za volantem ”novych”, ackoliv v prepravni uprave… ale tchyne kupuje do firmy ty lepsi modely, protoze se s tim jezdi dalkove trasy. A stejne je to proti osobaku a beznymu SUV dost hrozny.

Proto treba za me moc neexistuje moznost, ze bych se chtel smirovat s nakupem neceho takoveho… jestli bych se nekam dival, tak opravdu spis smerem spotrovneji strizenych velkych SUV (kdyby existovaly MPV, tak klidne ty). V nejhorsim treba CX-80, CX-90, apod. A radsi bych snesl nizsi vybavu nebo dvoulety auto, nez jezdit s “dodavkou” ci “pickupem” a usporou 1/4 nakupni ceny. Ale proste fakt si pri svym ridicskym stylu a vztahu k autu neumim predstavit, ze to neni chovanim osobak.
 
Poslední úprava:
Ani si to nebol skusat?

zatim ne :D

Ja som jazdil 4 roky Navaru D23 a vazne super vozenie, ale korbu ked nevyuzvas stale na nejake spinave tazke veci, tak je to zbytocne.
Hlavne korba bola stale spinava, tazko sa nakladali a vyberali z nej veci, vzdy som musel skocit hore, co ma bavilo tak prve dva roky. Dalsi problem bola vyska korby, vo firme prenasam stroje ktore su vyssie, tym padom som nemohol zatiahnut roletu a ked bol dazd tak som nic nepreviezol. Ked mrzlo bolo zase vsetko zmrznute a stroje som zase nemohol prevazat. Skor som to bral ako dvojmiestne auto a ked sa mi narodilo dieta uz bol problem.

no pockej, ale na tohle prece existuje hardtop, ne? My mame u obou samozrejme objednany tovarni hardtopy. Mne by nenapadlo normalne jezdit s odhalenou korbickou...

Ale... Ford Everest NENI na nasem trhu. Ani v USA.

Preto som aj dlho uvazoval za co navaru vymenim, Ranger Raptor ma odradzal motorom a korbou a len tak zo srandy jedneho dna ked som siel okolo Jeepu tak som tam skocil sa pozriet na novy Wrangler. V starsej generacii som jazdil niekolko krat a to boli hrozne auta na cestu, plus vyhotovenie v kabine bolo lacne a skarede. Nova generacia uplne ine auto, tak v ten den po testovacke uz bola zaplatena zaloha. Auto splnalo to co som potreboval, vysoky kufor, svetla vyska, auto cele olemovane plastom ( za rok aj pol mi nikto neurobil preliaceninu alebo skrabanec :D ) a dynamika super na to aka je to krabica.

Gladiator je super, ale citit z neho uz ten pracovny chrakter, aj prejav motora a razvor je vazne taky dlhy ze na ceste ked som s tym isiel som mal pocit ako na vode ked su vlny. Plus plytsia korba oproti konkurencii.

Wrangler Ti musi sednout stylem... pokud jo, tak je to OK.

Mmch ale pokud vim, tak v posledni dobe to z hlediska motoru atd nebyla s Wranglery zadna slava.. a je dost drahej. Nicmene rozhodne netvrdim, ze to je spatne reseni. Znamy ma Rubicona.

A vazne jsou tyhle pickupy typu amaroku pohodlny na rizeni, kdyz to jezdi ”prazdny”? (tzn. S lidma, ktery jsou proti nakladu lehky). Nejak ziju v tom, ze auta na ramu nejsou ridicsky nic moc, pokud se s tim teda nejezdi v terenu nebo nalozeny, coz pak prevazuje mraky nevyhod…

jak ktery.. Amarok Aventura by mel byt cca nejblize "osobnimu autu"... ale taky je tvrdsi.

Mmch to nema jen ram, ale i vzadu listova pera :D ... jen Raptor ma vzadu vinute pruziny.

Kazdopadne jako placate sportovni auto to rozhodne neni... ale tak trochu pocitas, ze budes mit zaroven treba M6, nebo novou petku, ne? :)

Dalsi vec je, ze auta typu 6V 3L Amarok BEZ BATERIE jednoduse z trhu kvuli tem kr...um mizi. Mne prislo zajimavy to vyzkouset.

Navic bydlim napul v lese :poop:

S pickupy jsem nikdy nejezdil, ale treba dodavky a dodavko-auta jsou pro me nocni mura, a to se docela pravidelne vozim za volantem ”novych”, ackoliv v prepravni uprave… ale tchyne kupuje do firmy ty lepsi modely, protoze se s tim jezdi dalkove trasy. A stejne je to proti osobaku a beznymu SUV dost hrozny.

Proto treba za me moc neexistuje moznost, ze bych se chtel smirovat s nakupem neceho takoveho… jestli bych se nekam dival, tak opravdu spis smerem spotrovneji strizenych velkych SUV (kdyby existovaly MPV, tak klidne ty). V nejhorsim treba CX-80, CX-90, apod. A radsi bych snesl nizsi vybavu nebo dvoulety auto, nez jezdit s “dodavkou” ci “pickupem” a usporou 1/4 nakupni ceny. Ale proste fakt si pri svym ridicskym stylu a vztahu k autu neumim predstavit, ze to neni chovanim osobak.

Taky zalezi, kde bydlis. Tady ne vesnici jsou pickupy bezne.. to same v Australii a Americe.

Uplne bych je neobvinoval, ze delaji vsechno blbe. S pickupem muzes jezdit po cestach, kde mas s normalnim autem (opravneny) pocit, ze ho tou strasnou silnici nicis. Tohle je delane na rozbite cesty... a v tomhle to je super.

Tj. resenim je IMHO kombinace Ranger + neco placateho, sportovniho, zadni nahon, motor podel.

Mmch napr. novy GLC uz jsou vsechny modely (minimalne) mild-hybrid.
 
Poslední úprava:
Mmch ale pokud vim, tak v posledni dobe to z hlediska motoru atd nebyla s Wranglery zadna slava.
Ano, ostal uz len plug in, ja som este stihol cisto benzin.

no pockej, ale na tohle prece existuje hardtop, ne?
Hardtop je podla mna to najhorsie riesenie, co je vzadu musis vyskocit na korbu a krcit sa na kolenach a zohnuty aby si sa tam zmestil.

tvrdsi.

Mmch to nema jen ram, ale i vzadu listova pera :D... jen Raptor ma vzadu vinute pruziny.
Aj navara mala viacprvkovu zadnu napravu, preto som ju kupil (aj cena bola super), ranger a amarok prazdne poskakovali. Ale niekomu to nevadi.
 
Ano, ostal uz len plug in, ja som este stihol cisto benzin.

no tak vidis :/ Ja jsem to na webu videl... dokonce se tam vytahuji hybridnim Rubiconem... to bude wostry, az to nekomu chyti nekde na skale :D

Hardtop je podla mna to najhorsie riesenie, co je vzadu musis vyskocit na korbu a krcit sa na kolenach a zohnuty aby si sa tam zmestil.

Ja znam pickupisty jen s hardtopama... nicmene nikdo to nepouziva vylozene na praci. Spis jako alternativu k SUV...

Do meho Amaroku nesmi samozrejme nic spinaveho, ci cokoliv, co by mohlo neco poskrabat (vcetne nakladoveho prostoru! :)
 
Uplne bych je neobvinoval, ze delaji vsechno blbe. S pickupem muzes jezdit po cestach, kde mas s normalnim autem (opravneny) pocit, ze ho tou strasnou silnici nicis. Tohle je delane na rozbite cesty... a v tomhle to je super.
Tak ja tim myslel "blbe" z pohledu srovnani s osobakem na bezne kvalitni silnici. V mem pripade ujedu rocne tak 29700 km po kvalitnich cestach, z toho treba max tak 4000 po "snehu" (brecka, snih, led), a 300 km po necem horsim, co ale zvladne typicky SUV nebo i treba vyssi MPV (ktery mivaly obecne vyssi svetlou vysku, nez nizky sedany/kombiky)... nejaky "strade bianche" v jihoevropskych zemich, vyjimecne lesni ci polni cesta v CR, nebo u rodicu na chatu. Samozrejme kdybych ty pomery mel otoceny, nevaham ani minutu... Ale dokud bych to nemel aspon pul na pul, asi bych si na ty vyjimecny pripady koupil spis neco starsiho, protoze jinak by kazdej kilometr byl sakra drahej.

Ze to v USA nebo Australii frci, to samozrejme vim. Ale i tam mi pripada, ze by pulka majitelu mohla jezdit necim normalnim, a ve vsech ohledech by si prilepsili.
 
Tak ja tim myslel "blbe" z pohledu srovnani s osobakem na bezne kvalitni silnici. V mem pripade ujedu rocne tak 29700 km po kvalitnich cestach, z toho treba max tak 4000 po "snehu" (brecka, snih, led), a 300 km po necem horsim, co ale zvladne typicky SUV nebo i treba vyssi MPV (ktery mivaly obecne vyssi svetlou vysku, nez nizky sedany/kombiky)... nejaky "strade bianche" v jihoevropskych zemich, vyjimecne lesni ci polni cesta v CR, nebo u rodicu na chatu. Samozrejme kdybych ty pomery mel otoceny, nevaham ani minutu... Ale dokud bych to nemel aspon pul na pul, asi bych si na ty vyjimecny pripady koupil spis neco starsiho, protoze jinak by kazdej kilometr byl sakra drahej.

Ze to v USA nebo Australii frci, to samozrejme vim. Ale i tam mi pripada, ze by pulka majitelu mohla jezdit necim normalnim, a ve vsech ohledech by si prilepsili.

komentuji spis nez polemizuji :)

a) nevybral by sis v nekterych pripadech jinou trasu, pokud bys vedel, ze trochu rozbita silnice Ti to auto tolik nehuntuje?

Napr. z Pribrami do Chomutova pres Karlstejn misto okruhu...

b) pickup si nekupujes na 5 let, ale pocita se tak cca s 10-15ti

c) ja to porad vnimam dost v intencich "vikendovyho auta"

d) je to vetsi univerzal... vic to utahne, dozadu das vic zabavnejsich veci (kola!) aniz bys je musel vozit na kouli, strecha lip snese stan atd.

e) ja bych teda nehuntoval ani starsi auto koupit si ho...

f) je to castecne i experiment... a novy 3.0V6 bez baterky ji zajimavej. I treba jenom do vitriny

g) neni nad konzervativnejsi koncepci.. motor podel, RAM, kardan... proste vintáž

h) pokud sem vtrhne muslim nebo rusak, kam primontujes kulomet ci vetsi razi? :D Budes muset strilet z kabiny a to nema jen vyhody... neudrzis vetsi razi kvuli recoilugun-truck-4.png
 
Tak za me staci odpovedet bod (b) — fakt bych nechtel mit moderni slozity auto na 15 let. A i ten pickup je narvanej elektronikou, svazkama kabelu, servomotorama, ridicima jednotkama... ostatne na takovy bezny Mazde 6 se za 15 let taky nerozbije moc "fyzickych" veci, typu ze by praskl blok motoru, rozpadlo se ozubene kolo v prevodovce, nebo prasknulo rameno napravy. A ani ten pickup urcite nema patnactiletou zaruku. Pro me je u auta zasadni to, ze se muzu spolehnout, ze kdyz budu chtit jet, pojedu. A pokud ne, nemusim to resit, mam zaruku, nahradni auto. Menit auto casteji taky umoznuje uzivat si urcitej pokrok, kterej v mobilite dosud byl, pokud ho elektrifikace a drasticky zdrazeni nezabije (zdrazeni ve smyslu, ze si budu nucen kupovat cim dal nizsi kategorii auta). Za me proste Mazda 3 '11, Mazda 3 '15 a Mazda 3 '21 je docela propastnej rozdil, a absolutne si neumim predstavit, ze bych dneska chtel jezdit dobrovolne s tou '11, pokud bych mel prachy na '21. U jinejch znacek to samy.

A jako vikendovy auto — prave pokud bych si mel koupit auto na par vikendu v roce, nejspis bych si koupil levnejsi, nez to na kazdy den :). To by zase muselo bejt auto moje jediny nebo hlavni hobby, abych do nej topil prachy a nemel tendenci si to v hlave prepocitavat na cenu jednoho kilometru ;)

(Pridavam: Tenhle muj druhej bod ma samozrejme vliv i na to, jak moc clovek svoje auto miluje... mozna kdybych si koupil auto, ktery bych dokazal fakt milovat, a udelal si s nim nejaky hezky vztah, nebudu ho chtit co par let menit, i kdyby treba objektivne bylo zastaraly. )
 
Poslední úprava:
Back
Top