• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

@Ondrej K no pockej, ty mas ale prece tu 6ku 11tiletou... vylezla v roce 2012
Tak za me staci odpovedet bod (b) — fakt bych nechtel mit moderni slozity auto na 15 let. A i ten pickup je narvanej elektronikou, svazkama kabelu, servomotorama, ridicima jednotkama... ostatne na takovy bezny Mazde 6 se za 15 let taky nerozbije moc "fyzickych" veci, typu ze by praskl blok motoru, rozpadlo se ozubene kolo v prevodovce, nebo prasknulo rameno napravy. A ani ten pickup urcite nema patnactiletou zaruku. Pro me je u auta zasadni to, ze se muzu spolehnout, ze kdyz budu chtit jet, pojedu. A pokud ne, nemusim to resit, mam zaruku, nahradni auto. Menit auto casteji taky umoznuje uzivat si urcitej pokrok, kterej v mobilite dosud byl, pokud ho elektrifikace a drasticky zdrazeni nezabije (zdrazeni ve smyslu, ze si budu nucen kupovat cim dal nizsi kategorii auta). Za me proste Mazda 3 '11, Mazda 3 '15 a Mazda 3 '21 je docela propastnej rozdil, a absolutne si neumim predstavit, ze bych dneska chtel jezdit dobrovolne s tou '11, pokud bych mel prachy na '21. U jinejch znacek to samy.

A jako vikendovy auto — prave pokud bych si mel koupit auto na par vikendu v roce, nejspis bych si koupil levnejsi, nez to na kazdy den :). To by zase muselo bejt auto moje jediny nebo hlavni hobby, abych do nej topil prachy a nemel tendenci si to v hlave prepocitavat na cenu jednoho kilometru ;)

(Pridavam: Tenhle muj druhej bod ma samozrejme vliv i na to, jak moc clovek svoje auto miluje... mozna kdybych si koupil auto, ktery bych dokazal fakt milovat, a udelal si s nim nejaky hezky vztah, nebudu ho chtit co par let menit, i kdyby treba objektivne bylo zastaraly. )

Nevim, kde beres presvedceni o tom, ze se elektronika za 15 let nejak extra "opotrebuje"... zvlast kabelovy trunky apod.

I to opotrebeni serv zalezi prece hodne na najezdu.. tys psal, ze najedes 30k rocne, to mas 450 tisic za 15 let a to je dost.

Ja ted autem najedu cca 7-10 tisic rocne...

Nicmene:
a) mas sice M6 z roku 2019, ale ten model vysel v roce 2012..tedy 11 let stary model (jasny, drobne facelifty, ale nic zasadniho). Amarok je model 2023...
b) a mam treba LCcko (motorka) z roky 2013 a vypada dost moderne. Neplati to vzdy, takze ten komentar u M3 chapu.. ale vzpomen treba na Xedos 6, pripadne 626. Xedos 6 vypadal i po X letech jako k...revsky moderni auto, minimalne zvenku.
c) ta zivotnost 10-15 let je predpokladana u pickupu, ne u beznejsich aut. Mmch tohle psali v X recenzich.. i tech chytrejsich.
d) co to je auto na kazdy den? :p ja nejezdim kazdy den a kdyz, tak to stridam. Kazdej den jezdim na kole a na ctyrkolce vencit psa :)
e) vzdyt to musi bejt desne pracny menit kazdy 3 roky auto, ne? Ja bych stravil 2 mesice vyzkumem :D ... + impregnace spodku Dinitrolem + asi kremik na lak... to je vsechno organizacne na mne desne slozity. Ja jsem rad, ze nemusim delsi dobu nic resit...

Nerikam, ze nechapu ty vyhody.. ale tu svoji praci (v nakladech tak tipuju 50-100 tisic per nakup) bych tam asi taky zapocital
f) ja jsem typicky "early adopter"... kupuju uplne nove modely a ty mam pak dyl. Ma to nevyhody (vic se to s.ere).. ale i vyhody. Krome nejakeho konzervativniho nastaveni (v tomhle) bych asi nestihal ten research okolo toho.

Navic si vezmi... kolo, motorka, ctyrkolka, auto, ctyrkolka syn, auto manzelka, auto zamestnanec... + konzultace nakupu aut v rodine. Ne tvl, ja ted zase X let zadny SVOJE auto kupovat nechci. Nestacim to vsechno rozbalovat...

Long story short: nerikam "nech si auto automaticky 10-15 let"... ale ze v urcity situaci (koupeny brzo, nastupce model hnusnej) to rozhodne muze mit smysl. A setri to naklady na vyzkum co si koupit...
 
Takze otazka je: bude Amarok vypadat i za 10 let moderne?

Ja nevim.. ale hranaty interier + vzhled predku by myslim spis naznacovali POMALEJSI zastaravani, nez u Rangeru.

Treba minule GLC Coupe vypada i ted ... ve spravnem "trimu" myslim vyborne.
 
Nevim, kde beres presvedceni o tom, ze se elektronika za 15 let nejak extra "opotrebuje"... zvlast kabelovy trunky apod.
Tim, ze vsude jsou kabely, jsem nemyslel, ze selze kabel, ale uz jsem dvakrat u svejch novejch aut resil napr. nejaky vypadly konektor, a tim ze elektronika je to, co se sere, mam na mysli to, ze takrka veskere zavady, ktere maji v mem okoli majitele aut, a nejsou zpusobene opotrebenim "spotrebnich" dilu, se nejak dotykaji elektroniky. At jde o problem treba s nejakym servomotorem, zesilovace, "komfortni vybava" (vyhrivani, stahovani), senzory... no jasne, dalo by se to zaradit pod "elektricky pohanenou mechaniku", ale moje pointa byla, ze to bude to, co zrovna ma velky pickup s komfortni vybavou v uplne stejnem poctu, jako rodinny hatchback s identickou komfortni vybavou. A relativne novy auta fakt obvykle nedojizdej na zakladni mechanicky problemy, pokud do nich nepocitame opotrebeni opotrebujicich se casti motoru, kde za to ale znacnym zpusobem muze chovani ridice a udrzba.
 
Tim, ze vsude jsou kabely, jsem nemyslel, ze selze kabel, ale uz jsem dvakrat u svejch novejch aut resil napr. nejaky vypadly konektor, a tim ze elektronika je to, co se sere, mam na mysli to, ze takrka veskere zavady, ktere maji v mem okoli majitele aut, a nejsou zpusobene opotrebenim "spotrebnich" dilu, se nejak dotykaji elektroniky. At jde o problem treba s nejakym servomotorem, zesilovace, "komfortni vybava" (vyhrivani, stahovani), senzory... no jasne, dalo by se to zaradit pod "elektricky pohanenou mechaniku", ale moje pointa byla, ze to bude to, co zrovna ma velky pickup s komfortni vybavou v uplne stejnem poctu, jako rodinny hatchback s identickou komfortni vybavou. A relativne novy auta fakt obvykle nedojizdej na zakladni mechanicky problemy, pokud do nich nepocitame opotrebeni opotrebujicich se casti motoru, kde za to ale znacnym zpusobem muze chovani ridice a udrzba.

jenomze ty tu situaci zeslozitujes tou neustalou obmenou vozoveho parku.

Tyhle zavady se (AFAIK) typicky objevi bud BRZO... anebo az po dost letech.

Tim, ze porad zacinas znova, tak potrebujes behem 10ti let 3x az 4x tolik funkcnich, spravne namontovanejch a zasunutejch :D... konetoru.

Casta obmena aut .. bych si tak tipnul.. bude mit predevsim vyhodu, ze jses neustale v novem, ale nikoliv, ze nebudes nic resit (+ samo nejaka garance mobility vyrobcem, ale to stejne neni vetsinou hned, takze ja radsi zalozni auto).
 
a) mas sice M6 z roku 2019, ale ten model vysel v roce 2012..tedy 11 let stary model (jasny, drobne facelifty, ale nic zasadniho). Amarok je model 2023...
Ty rozdily i mezi faceliftama byly docela znacny. Nemyslim vzhled auta, myslim "jizdni vlastnosti" (menilo se i naladeni, hmotnost, tlumeni), elektronickou vybavu (Android Auto/CarPlay, presnejsi asistenti), interier, sedacky... Sestky jsem mel dve po sobe, 2017 a 2019, a presednuti do 2019 byl opravdu velkej rozdil, coz jsem sem onehda i psal, jak jsem treba prekvapenej, ze to pusobi, ze to auto ma i jinde teziste... coz muze bejt trochu tim, ze jsem podruhy zvolil automat a nepatrne vetsi motor, ale spis to bude tim naladenim podvozku, nejaky optimalizace tuhosti kastle, asi 200 kg vyssi hmotnost atp.

Ty trojky jsem mel '11 a '15 a taky to byl rozdil obri. V '21 jsem se jen vezl, a ta je prave naopak skoro na urovni '19 Sestky.

To myslim tou evoluci.

d) co to je auto na kazdy den? :p ja nejezdim kazdy den a kdyz, tak to stridam. Kazdej den jezdim na kole a na ctyrkolce vencit psa :)
Tak samozrejme, s tak malym najezdem a nekazdodennim pouzivanim asi nema smysl kupovat si auto racionalne, ale muze si ho clovek koupit vic "emocionalne".

e) vzdyt to musi bejt desne pracny menit kazdy 3 roky auto, ne? Ja bych stravil 2 mesice vyzkumem :D ... + impregnace spodku Dinitrolem + asi kremik na lak... to je vsechno organizacne na mne desne slozity. Ja jsem rad, ze nemusim delsi dobu nic resit...

Kdyz furt chodim do salonu stejny znacky, pracny to neni :). Pracny to zacalo bejt az ted, kdyz Mazda nemela auto, do kteryho bych narval rodinu po poslednim prirustku. To jsem urcite vyberem cisteho casu "po praci" stravil tak 3 tydny, rozprostrene na nekolik mesicu.

Dinitroly a podobny veci u novejch Mazd a aut na par let nemaj smysl, pokud teda clovek nezije nekde v solnem udoli. Mazdy jsou z vyroby na podvozku uz asi deset let nastrikany, nekde v prekladisti v Antwerpach, a ty posledni roky docela masivni vrstvou. Dvouleta 6 se 60+ tkm nemela v podstate ani naznak rzi (ale jo, ziju v udoli, ale na hory jezdime casto a radi, a rodice maj chatu 600mnm, takze v soli se to obcas sveze), trileta CX-5 s 45 tkm taky ne; a s tou jsme jezdili do hor snad jeste vic, nez kdy driv.

Navic si vezmi... kolo, motorka, ctyrkolka, auto, ctyrkolka syn, auto manzelka, auto zamestnanec... + konzultace nakupu aut v rodine. Ne tvl, ja ted zase X let zadny SVOJE auto kupovat nechci. Nestacim to vsechno rozbalovat...
Jo, viz vyse, pokud se s tim autem jezdi malo a ma prinaset hlavne radost, tak to clovek asi vybira jinak, nez kdyz to hlavne musi odjezdit kilometry.
 
Měl jsem možnost tento vikend vyzkoušet Peugeot 408.Po cca 300km můžu říct, že je to celkem povedené auto.Interiér parádně odhlučněný a podvozek je taky slušně naladěný.Jízda s osmi stupňovým automatem komfortní,řadí krásně hladce.Interier propracovaný nikde nic nevrže v tomhle by si mohla Mazda v některých autech vzít příklad.?Jediné k čemu jsem mírně skeptický je 96kW 1,2l moto.Jede moc pěkně nedostatkem výkonu jsem rozhodně netrpěl.Spíše jsem zvědavý jak ten motor bude vypadat třeba po 100k.?Náš mladý tomu říká Urus pro chudé ?.I když cena něco málo přes 800k mě moc chudá nepřipadá.?Každopádně svezení super asi bych si zvykl.?

IMG20230311155537.jpg IMG20230311170710.jpg IMG20230312113933.jpg IMG20230312165640.jpg IMG20230312165652.jpg
 
Poslední úprava:
Tak samozrejme, s tak malym najezdem a nekazdodennim pouzivanim asi nema smysl kupovat si auto racionalne, ale muze si ho clovek koupit vic "emocionalne".

Podívej nakup noveho auta, pokud Ti nevydelava rovnou penize, imho nelze nijak spocitat jako "racionalni" volbu :)

Kdyz furt chodim do salonu stejny znacky, pracny to neni :). Pracny to zacalo bejt az ted, kdyz Mazda nemela auto, do kteryho bych narval rodinu po poslednim prirustku. To jsem urcite vyberem cisteho casu "po praci" stravil tak 3 tydny, rozprostrene na nekolik mesicu.

Mne to prave dost hloda a navic se mi skoro nic nelibi... zacinam automaticky BMW.. ktery mne cim dal vic s...re, posila mi prospekty 3kama a 5kama v oblezeni ciste a jen africanu... v srpnu barvi logo do duhovejch barev... navic jejich experimenty s "ledvinkama" jsou posledni dobou DIVNY.

Ted jsme tedy rozsirili zaber na M-B, kde se mi ale novy GLC mozna libi min, nez stary... a na GLE nemam, nebo se mi nechce davat tolik...

Mazdu jsem vzal na milost... ale zase se mi skoro nic nelibi. Libi se mi M6, kterou mame, libil se mi Xedos 6 a 626.

Ted se mi libi ten Amarok v top trimu..

Jo a hodne se mi libi Porsche :) Ale na PanAmericanu proste nemam.

Dinitroly a podobny veci u novejch Mazd a aut na par let nemaj smysl, pokud teda clovek nezije nekde v solnem udoli.

My ale vsichni zijeme v solnym udoli. Nejvic se soli okolo nuly...

Jeste jsem neslysel o autu s ochranou povozku na urovni Dinitrolu.

Mazdy jsou z vyroby na podvozku uz asi deset let nastrikany, nekde v prekladisti v Antwerpach, a ty posledni roky docela masivni vrstvou.

Dinitrolem? Nebo tim docasnym?

Dvouleta 6 se 60+ tkm nemela v podstate ani naznak rzi (ale jo, ziju v udoli, ale na hory jezdime casto a radi, a rodice maj chatu 600mnm, takze v soli se to obcas sveze), trileta CX-5 s 45 tkm taky ne; a s tou jsme jezdili do hor snad jeste vic, nez kdy driv.

Proc myslis, ze se na horach soli vic? Nejvic se podle mne soli na hlavnich tazich ,kdyz teplota osciluje okolo te nuly, pripadne proste tu solanku neco redi (dest, snih).

Jo, viz vyse, pokud se s tim autem jezdi malo a ma prinaset hlavne radost, tak to clovek asi vybira jinak, nez kdyz to hlavne musi odjezdit kilometry.

my uz jezdime min... povazuju to za neefektivni. Tj. dovoleny ano, ale pracovni cesty zasadne omezuju, tedy deleguju...
 
Měl jsem možnost tento vikend vyzkoušet Peugeot 408.Po cca 300km můžu říct, že je to celkem povedené auto.Interiér parádně odhlučněný a podvozek je taky slušně naladěný.Jízda s osmi stupňovým automatem komfortní,řadí krásně hladce.Interier propracovaný nikde nic nevrže v tomhle by si mohla Mazda v některých autech vzít příklad.?Jediné k čemu jsem mírně skeptický je 96kW 1,2l moto.Jede moc pěkně nedostatkem výkonu jsem rozhodně netrpěl.Spíše jsem zvědavý jak ten motor bude vypadat třeba po 100k.?Náš mladý tomu říká Urus pro chudé ?.I když cena něco málo přes 800k mě moc chudá nepřipadá.?Každopádně svezení super asi bych si zvykl.?

tvl. 1.2: 830 000,- s DPH zaklad
1.6 hybrid: 1 070 000,- dtto

Horsi vybava. To je maso.
 
Podívej nakup noveho auta, pokud Ti nevydelava rovnou penize, imho nelze nijak spocitat jako "racionalni" volbu :)



Mne to prave dost hloda a navic se mi skoro nic nelibi... zacinam automaticky BMW.. ktery mne cim dal vic s...re, posila mi prospekty 3kama a 5kama v oblezeni ciste a jen africanu... v srpnu barvi logo do duhovejch barev... navic jejich experimenty s "ledvinkama" jsou posledni dobou DIVNY.

Ted jsme tedy rozsirili zaber na M-B, kde se mi ale novy GLC mozna libi min, nez stary... a na GLE nemam, nebo se mi nechce davat tolik...

Mazdu jsem vzal na milost... ale zase se mi skoro nic nelibi. Libi se mi M6, kterou mame, libil se mi Xedos 6 a 626.

Ted se mi libi ten Amarok v top trimu..

Jo a hodne se mi libi Porsche :) Ale na PanAmericanu proste nemam.



My ale vsichni zijeme v solnym udoli. Nejvic se soli okolo nuly...

Jeste jsem neslysel o autu s ochranou povozku na urovni Dinitrolu.



Dinitrolem? Nebo tim docasnym?



Proc myslis, ze se na horach soli vic? Nejvic se podle mne soli na hlavnich tazich ,kdyz teplota osciluje okolo te nuly, pripadne proste tu solanku neco redi (dest, snih).



my uz jezdime min... povazuju to za neefektivni. Tj. dovoleny ano, ale pracovni cesty zasadne omezuju, tedy deleguju...
Jenom rychle, jsem zrovna na horach:
Pokud mi auto umoznuje zivot, jaky chci/potrebuju zit (napr. prace, rodina, dum, konicky, cestovani), tak nemusi vydelavat, aby se dalo vnimat racionalne.

Mazdacky podvozek je nastrikany necim hutnym mazlavym; pusobi to jako “vosk”, docasny to asi nebude, kdyz trilety auto to tam porad ma, a porad nikde nerezne (vyjma svaru vyfuku).

U nas v Ceskem stredohori, ktere zacina od naseho bydliste co by kamenem dohodil, se soli docela dost… v Peci nebo Spindlu nebo na Lipne nevim, jestli uz tam dorazil ekotrend nesoleni z Rakouska (nebo odkud)… tam nejezdim, ale cekal bych, ze tam proste to auto dostane zabrat vic. D8, po ktery jezdim casto, se taky soli v useku mezi Lovosicema a horama nad Ustim dost… Tak bych cekal, ze podobny to bude jinde, kde jsou kopce, vic mrazu a vic snehu.
 
Jenom rychle, jsem zrovna na horach:
Pokud mi auto umoznuje zivot, jaky chci/potrebuju zit (napr. prace, rodina, dum, konicky, cestovani), tak nemusi vydelavat, aby se dalo vnimat racionalne.

myslim samozrejme "ekonomicky racionalni".

V prvnich 3 letech je ten pad hodnoty tak obrovskej, ze to myslim nelze uplne snadno v tomhle kriteriu obhajit.

Srovnej napr. s pozemkem nebo zlatem...

Mazdacky podvozek je nastrikany necim hutnym mazlavym; pusobi to jako “vosk”, docasny to asi nebude, kdyz trilety auto to tam porad ma, a porad nikde nerezne (vyjma svaru vyfuku).

to je extremne zajimavy.. asi to bude neco mekciho, nez Dinitrol 4941... nejakej Waxoyl nebo neco podobneho.

U nas v Ceskem stredohori, ktere zacina od naseho bydliste co by kamenem dohodil, se soli docela dost… v Peci nebo Spindlu nebo na Lipne nevim, jestli uz tam dorazil ekotrend nesoleni z Rakouska (nebo odkud)… tam nejezdim, ale cekal bych, ze tam proste to auto dostane zabrat vic. D8, po ktery jezdim casto, se taky soli v useku mezi Lovosicema a horama nad Ustim dost… Tak bych cekal, ze podobny to bude jinde, kde jsou kopce, vic mrazu a vic snehu.

v nasich zemepisnych sirkach se soli naprosto brutalne.. a jinak to nejde. Jinak by ty silnice byly jednoduse nesjizdne.

Nesolit muzes az vylozene na severu, kde se udela souvisla vrstva snehu a ledu... nebo vejs na horach.

Ano, v nekterych primorskych oblastech lita ta sul od more.. nicmene u nas... i v Nemecku, panuji pres zimu silne korozivni podminky.
 
Ten Peugeot 408 vypadá, jak kdyby konstruktérům v půlce vývoje SUV řekli ať to předělají na sedan ... a vzniklo tohle.
 
Ten Peugeot 408 vypadá, jak kdyby konstruktérům v půlce vývoje SUV řekli ať to předělají na sedan ... a vzniklo tohle.
To je ten nový trend SUV kupé.Dělají to všichni.BMW,VW,Citroën,Renault....Možná už se lidi nažrali těch krabicových SUV a chtějí zase něco nižšího.?Je fakt, že je to spíše zvedlý fastbeck.Údajně to snad má některé díly shodné s 308,ale kdo ví?Nepátral jsem po tom.
 
Mmch se obavam, ze ten vzhled 408 bude rychle zastaravat. Ma to takove ulitle krivky...
 
Tak to už je na každém co se mu líbí.Jedno je jisté,lidí se za tím otáčí.

to neni uplne subjektivni... to je proste fakt. Urcity styl zastarava pomaleji... napr. ten Xedos 6, nebo byvala 626.

Nebo ted GLC Coupe... nebo Kodiak. Nebo soucasny Superb.

IMHO v principu pomaleji zastaravaji jednodussi + hranatejsi tvary.

Ja nerikam, ze to je osklive auto, jenom, ze napr. u toho cumaku z boku ta vyrazna svetla cara... to si mohli myslim odpustit.

Mne se jinak coupe na dlouhych nohach DOST libi :)
 
Ja nerikam, ze to je osklive auto, jenom, ze napr. u toho cumaku z boku ta vyrazna svetla cara... to si mohli myslim odpustit.
To jsou denní světla a směrovky.Je to jejich designový prvek.Ma jí to všechny nové Peugeoty.Říkají tomu lví zuby.?
 
Tak jsem myslel, ze po X6 a X7 BMW uz nic hnusnejsiho nevymysli, ale pak prisel model XM...mam pocit, ze teto znacce prestavam rozumet.
 
Tak jsem myslel, ze po X6 a X7 BMW uz nic hnusnejsiho nevymysli, ale pak prisel model XM...mam pocit, ze teto znacce prestavam rozumet.
tak XM je dost special... nicmene co rikas na novou 5ku?

Neni TAK hrozna, ne? Ale ani zadny extra zazrak. A pouze 2.0.

3.0L snad pristi rok a pouze jako plug-in hybrid. v USA snad i normalne.

BMW%20i5-6.jpg
 
Popravde? Tak na uplne prvni pohled ve me predni cast silne evokuje Hnujdej i30 :confused:

Screenshot_20230601_192620.jpg
 
Back
Top