Hyks
výkonný člen KLANu
- 226
@Ondrej K no pockej, ty mas ale prece tu 6ku 11tiletou... vylezla v roce 2012
Nevim, kde beres presvedceni o tom, ze se elektronika za 15 let nejak extra "opotrebuje"... zvlast kabelovy trunky apod.
I to opotrebeni serv zalezi prece hodne na najezdu.. tys psal, ze najedes 30k rocne, to mas 450 tisic za 15 let a to je dost.
Ja ted autem najedu cca 7-10 tisic rocne...
Nicmene:
a) mas sice M6 z roku 2019, ale ten model vysel v roce 2012..tedy 11 let stary model (jasny, drobne facelifty, ale nic zasadniho). Amarok je model 2023...
b) a mam treba LCcko (motorka) z roky 2013 a vypada dost moderne. Neplati to vzdy, takze ten komentar u M3 chapu.. ale vzpomen treba na Xedos 6, pripadne 626. Xedos 6 vypadal i po X letech jako k...revsky moderni auto, minimalne zvenku.
c) ta zivotnost 10-15 let je predpokladana u pickupu, ne u beznejsich aut. Mmch tohle psali v X recenzich.. i tech chytrejsich.
d) co to je auto na kazdy den? ja nejezdim kazdy den a kdyz, tak to stridam. Kazdej den jezdim na kole a na ctyrkolce vencit psa
e) vzdyt to musi bejt desne pracny menit kazdy 3 roky auto, ne? Ja bych stravil 2 mesice vyzkumem ... + impregnace spodku Dinitrolem + asi kremik na lak... to je vsechno organizacne na mne desne slozity. Ja jsem rad, ze nemusim delsi dobu nic resit...
Nerikam, ze nechapu ty vyhody.. ale tu svoji praci (v nakladech tak tipuju 50-100 tisic per nakup) bych tam asi taky zapocital
f) ja jsem typicky "early adopter"... kupuju uplne nove modely a ty mam pak dyl. Ma to nevyhody (vic se to s.ere).. ale i vyhody. Krome nejakeho konzervativniho nastaveni (v tomhle) bych asi nestihal ten research okolo toho.
Navic si vezmi... kolo, motorka, ctyrkolka, auto, ctyrkolka syn, auto manzelka, auto zamestnanec... + konzultace nakupu aut v rodine. Ne tvl, ja ted zase X let zadny SVOJE auto kupovat nechci. Nestacim to vsechno rozbalovat...
Long story short: nerikam "nech si auto automaticky 10-15 let"... ale ze v urcity situaci (koupeny brzo, nastupce model hnusnej) to rozhodne muze mit smysl. A setri to naklady na vyzkum co si koupit...
Tak za me staci odpovedet bod (b) — fakt bych nechtel mit moderni slozity auto na 15 let. A i ten pickup je narvanej elektronikou, svazkama kabelu, servomotorama, ridicima jednotkama... ostatne na takovy bezny Mazde 6 se za 15 let taky nerozbije moc "fyzickych" veci, typu ze by praskl blok motoru, rozpadlo se ozubene kolo v prevodovce, nebo prasknulo rameno napravy. A ani ten pickup urcite nema patnactiletou zaruku. Pro me je u auta zasadni to, ze se muzu spolehnout, ze kdyz budu chtit jet, pojedu. A pokud ne, nemusim to resit, mam zaruku, nahradni auto. Menit auto casteji taky umoznuje uzivat si urcitej pokrok, kterej v mobilite dosud byl, pokud ho elektrifikace a drasticky zdrazeni nezabije (zdrazeni ve smyslu, ze si budu nucen kupovat cim dal nizsi kategorii auta). Za me proste Mazda 3 '11, Mazda 3 '15 a Mazda 3 '21 je docela propastnej rozdil, a absolutne si neumim predstavit, ze bych dneska chtel jezdit dobrovolne s tou '11, pokud bych mel prachy na '21. U jinejch znacek to samy.
A jako vikendovy auto — prave pokud bych si mel koupit auto na par vikendu v roce, nejspis bych si koupil levnejsi, nez to na kazdy den . To by zase muselo bejt auto moje jediny nebo hlavni hobby, abych do nej topil prachy a nemel tendenci si to v hlave prepocitavat na cenu jednoho kilometru
(Pridavam: Tenhle muj druhej bod ma samozrejme vliv i na to, jak moc clovek svoje auto miluje... mozna kdybych si koupil auto, ktery bych dokazal fakt milovat, a udelal si s nim nejaky hezky vztah, nebudu ho chtit co par let menit, i kdyby treba objektivne bylo zastaraly. )
Nevim, kde beres presvedceni o tom, ze se elektronika za 15 let nejak extra "opotrebuje"... zvlast kabelovy trunky apod.
I to opotrebeni serv zalezi prece hodne na najezdu.. tys psal, ze najedes 30k rocne, to mas 450 tisic za 15 let a to je dost.
Ja ted autem najedu cca 7-10 tisic rocne...
Nicmene:
a) mas sice M6 z roku 2019, ale ten model vysel v roce 2012..tedy 11 let stary model (jasny, drobne facelifty, ale nic zasadniho). Amarok je model 2023...
b) a mam treba LCcko (motorka) z roky 2013 a vypada dost moderne. Neplati to vzdy, takze ten komentar u M3 chapu.. ale vzpomen treba na Xedos 6, pripadne 626. Xedos 6 vypadal i po X letech jako k...revsky moderni auto, minimalne zvenku.
c) ta zivotnost 10-15 let je predpokladana u pickupu, ne u beznejsich aut. Mmch tohle psali v X recenzich.. i tech chytrejsich.
d) co to je auto na kazdy den? ja nejezdim kazdy den a kdyz, tak to stridam. Kazdej den jezdim na kole a na ctyrkolce vencit psa
e) vzdyt to musi bejt desne pracny menit kazdy 3 roky auto, ne? Ja bych stravil 2 mesice vyzkumem ... + impregnace spodku Dinitrolem + asi kremik na lak... to je vsechno organizacne na mne desne slozity. Ja jsem rad, ze nemusim delsi dobu nic resit...
Nerikam, ze nechapu ty vyhody.. ale tu svoji praci (v nakladech tak tipuju 50-100 tisic per nakup) bych tam asi taky zapocital
f) ja jsem typicky "early adopter"... kupuju uplne nove modely a ty mam pak dyl. Ma to nevyhody (vic se to s.ere).. ale i vyhody. Krome nejakeho konzervativniho nastaveni (v tomhle) bych asi nestihal ten research okolo toho.
Navic si vezmi... kolo, motorka, ctyrkolka, auto, ctyrkolka syn, auto manzelka, auto zamestnanec... + konzultace nakupu aut v rodine. Ne tvl, ja ted zase X let zadny SVOJE auto kupovat nechci. Nestacim to vsechno rozbalovat...
Long story short: nerikam "nech si auto automaticky 10-15 let"... ale ze v urcity situaci (koupeny brzo, nastupce model hnusnej) to rozhodne muze mit smysl. A setri to naklady na vyzkum co si koupit...