• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům


zajimava polemika. v jedny silne vyvojarsky orientovany americky korporaci s agilnim pristupem pracuju, takze muzu i potvrdit, ze softwarove produkty se vedome releasuji "nehotove", protoze ani neexistuje poradna predstava o tom, co je hotove - a samozrejme u software je to asi i v poradku, "waterfall" a specifikace se ukazaly jako nepruzne a drahe reseni, ktere take vede k chybovosti, ale zejmena k hrozne cene reseni, neustalym zpozdenim, a neflexibilite. ale u aut takovy pristup zni dost desive. a je desivy sdilet silnici s autama, co takhle desivy jsou.
Nasazovat postupy agilního programování na safety critical systémy je podle mě šíleně rizikové. Ostatně v železničních zabezpečovacích zařízeních, vč. autonomních vlaků, nám to ani normy neumožňují a vyžadují aplikaci V modelu pro jejich vývoj. Nadto nám musí potvrdit naplnění požadavků norem nezávislý hodnotitel bezpečnosti. Ale i v našem oboru to v Americe chodí jinak. Normy na bezpečnost tam jsou povrchní, rozhodující je tam mít adekvátní pojištění vůči možným škodám/újmám klientů při selhání systémů. A pojišťovny vezmou v úvahu kvalitu dodavatele a jeho zařízení při stanovení výše pojistného. Ale co tam musí splnit Tesla pro auta, to netuším. V Evropě by Tesla měla také naplnit požadavky zdejších norem.
 
Dnes otestován bratrův nový firemní přírůstek Jeep Gladiátor. A musím říct, že parádní pracovní stroj. 194 kW na pohon bohatě stačí, automat řadí plynule a člověku ani nepřijde, že jede v terénu přes 100 km v hodině jak je podvozek pohodlný. Jen jednou jsem auto dostal lehce do úzkých na dně rozbahněného dolíku, naštěstí s redukcí se mi podařilo vyjet ?

IMG_20221227_115814.jpg
IMG_20221227_115918.jpg
 
Premyslim, co si koupim. Zatim to vypada na novyho Amaroka.

Mmch Mazda ma taky pickup.. tohle je derivat Rangeru a je to ted uplne novy.

volkswagen-amarok-my23-32-7jau.jpg
volkswagen-amarok-my23-31-gjc3.jpg
maxresdefault.jpg
 
U nás se objevil první a asi poslední přírůstek do rodiny a letní dovolené v M3 v období vození kočárku a cestovní postele do autokempů není ideální (k tomu ještě 3 dospělí), tak jsme koukali po SUV v automatu (požadavky přítelkyně a kombi nechtěla) a CX5 v konfiguraci/nájezdu a ročníku dle představ, byla nad limit nebo v podobné ceně z horší výbavou a více olítaná. Tak padlo na téměř zánovní Kiu Sportage IV 2016 s nájezdem pouhých 17t km a v plné náloži GT Line 1.6 T-GDI 4x4 za 540 000Kč. Auto zvenčí i uvnitř jako nové, kožený interiér s odvětráváním + černá stropnice. Jezdí se s ní výborně a je opravdu pohodlná. Na zadní lavici spousta místa a kufr dostačující, pač kočár tam strčíme podélně, což v hatchbacku neprovedu. Snad jediné mínusy jsou zadní blinkry ve spodní liště a skutečnost, že ta 1.6 trochu více papá, ale pokud se jede na klobouka, tak se dá držet kolem 8 litrů. Možná ještě chybí paměť sedaček, kdy se střídáme za volantem já/žena a oba jsme diametrálně dosti odlišní. Při hodně plouživé jízdě v koloně má automat občas tendenci lehce cukat, jinak ok. Při běžném režimu je letargický na reakce plynu/ při režimu sport velmi ožije odezva a zvýšené otáčky na úkor spotřeby. Auto je velmi dobře odhlučněno. U Mazdy jsem se na takovou úroveň nedostal ani po dodatečném odhlučnění. Obuté jsou 19 kola a je to takové tvrdší, ale slovy příjemně tvrdší, ale uvidíme, jaké to bude na zimních 17kách. Kokpit je komplet tlačítkový, což nám vyhovuje a chybí snad jen bezdrátové nabíjení. Třeba parkovací asistent mi připadá jako hloupost a vyhozené peníze. Jednak často i velké místo nerozpozná a pokračuje dál a pak neparkuje příliš ideálně (k obrubníku často křivě nebo mezi auta velmi blízko téměř dveře na dveře). Přítelkyně velmi ocenila autohold, který vždy podrží auto bez nutnosti držet brzdu i v kopci, ale spoléhat se na to není dobrým zvykem. Automatiku stěračů má Kia více línou jak Mazda, respektive v Mazdě mi stírají celkem optimálně vždy. U Kia je většinu času lepší přepnout na pravidelné cykly. Kufr je elektronický s možnosti automatického otevření při delším stání za autem (celkem praktické, když máte plné ruce a nechcete to pokládat). Bezkontaktní zamykání u Kia neumí uzamknout auto po odchodu samo ztrátou radiusu klíče/ musíte prostě zmáčknout tlačítko na dveřích. Uvidíme, snad bude sloužit a kdyby někdo měl zájem o téměř zánovního Ceeda hatchback v plné výbavě a za velmi dobrou cenu, tak bude na prodej (stačí napsat SZ).

PS: M3 samozřejmě zůstává, je to moje mazlice a hodně jsem do ní investoval. Nehledě, že má své přednosti v jízdních vlastnostech a mě to auto fakt baví.
 
Poslední úprava:
Zatim jsem vybiral spise po internetu, okem jsem se byl spise jen mrknout, protoze jeste neni "ten spravny cas" (nebo spis misto). Ale ja mam jako dalsi vuz v tuto chvili vybrany GMC Yukon Denali. A protoze se dieselu "bojim", tak ve variante 6.2 V8 benzin.

A protoze tu mame experty na vsechno, chce mi to nekdo zkritizovat? Jen do me ;]. Mozna se dozvim neco, co jsem se v tech desitkach (ne-li az stovkach) recenzi full-size vozitek jeste nedozvedel :cool:.
 
Tak Mazde CX-90 pribyl jeste jeden konkurent v podobe Toyoty Grand Highlander. Teda musim rict, ze kdybych neuvazoval o tahani privesu a nebo mi stacilo tech 5000 lb, tak bych asi mel tezke rozhodovani. Ono nakonec v tom segmentu tech mid-size SUV jeste s novou Hondou Pilot a stavajici Kiou Telluride a Hyundai Palisade to bude vubec boj. Kdo vi, treba nakonec u me na to take dojde.

 
@Ter Leeloo II Zajímavá volba to GMC. Jako do Prahy bych s tím jezdit nechtěl, živit asi taky ne (ale V8 :heart_eyes: ).
Než jsem se podíval do inzerce na reálné ceny za co se to prodává v Belgii nebo Německu, tak proč ne, takhle mi to za ameriku přijde docela dost, ale doba je dnes divná v tomto ohledu. Nedá se za ty peníze už pořídit třeba X7 nebo Range Rover např.? Rozměrově by to mohlo být podobné a i tam se dá pořídit i zajímavá motorizace.
 
Ja se planuju presunout do zeme, kde to je "levnejsi". Uz jsem tam mel byt touhle dobou, ale nejak to vazne na uradech. Takze tam X7 zacina, kde Yukon konci. Ale me BMW nijak v tomto ohledu neimponuje. A sice GMC koncern na tom nejak uzasne se spolehlivosti neni, ale jestli bych se bal neceho vic, tak by to urcite byl ten Range Rover nebo napr. Jeep Wagoneer ;].

A ziveni V8 spotreby je asi jedna z mala veci (mozna jeste s cenou), zda se fakt nespokojit s mid-size vozidlem ;].
 
Ja vyradil veskery USA auta bez prodlouzeny zaruky… takze vlastne skoro vsechno. Ameriky nikdy nebyly spolehlivy, pri dnesnich cenach tady, kdy cokoliv zajimavyho bylo nad 2m, mi to prijde bez rozumny zaruky nerozumny + potencialne problem se servisama, kdyby to kleklo pri dovolene treba nekde na jihu… (tam je jich jeste min, nez tady). Cekam na to, jestli se tu objevi nejaky novy nepremiovy vetsi SUV v ofiko distribuci, kdyz “konec” MPV nechal tak obri diru na trhu… mam jeste rok, nez bude moje 6 fakt moc stara a bez zaruky…
 
Podívej jasný... já ty auta viděl dřív podobně. Plechy tomu totálně nelícovali a techniku neposoudím pár jsem to neměl a neznám nikoho kdo ano. Na druhou stranu teď ty nové modely, co jsme na to s kámošem koukali vypadají velmi slušně za ty peníze. Lícování plechů už ok uvnitř už to taky vypadá snesitelně no a tak velké SVU donedávna pod půl mega byla dobrá nabídka pro někoho kdo má cca 500 jako strop a má 3 děti.
 
Zatim jsem vybiral spise po internetu, okem jsem se byl spise jen mrknout, protoze jeste neni "ten spravny cas" (nebo spis misto). Ale ja mam jako dalsi vuz v tuto chvili vybrany GMC Yukon Denali. A protoze se dieselu "bojim", tak ve variante 6.2 V8 benzin.

A protoze tu mame experty na vsechno, chce mi to nekdo zkritizovat? Jen do me ;]. Mozna se dozvim neco, co jsem se v tech desitkach (ne-li az stovkach) recenzi full-size vozitek jeste nedozvedel :cool:.

to je hodne velky... ale jestli se koukam dobre, tak taky na ramu?

Mensi obdoba je napr. Everest, ktery je na "mem" ramu z Rangera / Amaroka.

Jinak Amarok objednan...

Ja vyradil veskery USA auta bez prodlouzeny zaruky… takze vlastne skoro vsechno. Ameriky nikdy nebyly spolehlivy, pri dnesnich cenach tady, kdy cokoliv zajimavyho bylo nad 2m, mi to prijde bez rozumny zaruky nerozumny + potencialne problem se servisama, kdyby to kleklo pri dovolene treba nekde na jihu… (tam je jich jeste min, nez tady). Cekam na to, jestli se tu objevi nejaky novy nepremiovy vetsi SUV v ofiko distribuci, kdyz “konec” MPV nechal tak obri diru na trhu… mam jeste rok, nez bude moje 6 fakt moc stara a bez zaruky…

ma to oddelenou korbicku, ale ted mas novyho Rangera / VW Amarok.

Mame s kamaradem objednano 3.0 V6 PanAmericany.. BEZ baterii... v plny nalozi. Nevyhoda je par tvrdsich plastu v interieru. Ale melo by to vydrzet cca 10-15 let.

Cena: cca 1.58 v plny nalozi. V DE to je o 200 tisic drazsi.

Jo a mmch vsude to ma vyborny recenze, jak to je povedeny.
 
audinka… staci precist i komenty, aby cloveku bylo jasny, ze auto z ingolstadtu jen novy, na dva roky, a s minimalnim najezdem. pak prodat nebo hodit ze skaly. nemecky engineering. v anlgictine je toho o povedenosti audi na yt mraky, tenhle motor taky…

…az si zas nekdo bude stezovat na Mazdu.
 
audinka… staci precist i komenty, aby cloveku bylo jasny, ze auto z ingolstadtu jen novy, na dva roky, a s minimalnim najezdem. pak prodat nebo hodit ze skaly. nemecky engineering. v anlgictine je toho o povedenosti audi na yt mraky, tenhle motor taky…

…az si zas nekdo bude stezovat na Mazdu.
jenomze tohle je trochu extremni model... pokud koupis extremni naradi, cekej extremni naklady.

Kolik takovych aut asi tak vyrobi... bude to castecne maloseriovka myslim.
 
jenomze tohle je trochu extremni model... pokud koupis extremni naradi, cekej extremni naklady.

Kolik takovych aut asi tak vyrobi... bude to castecne maloseriovka myslim.
No ono to ale nebude jen u těchto lepších modelů, i základnější mívají problémy. Můj tchán má druhou A6 s 2.0 Tdi, ta předchozí se mu po třech letech a necelých 200000 km začala tak kazit že ji nahradil novou kterou má asi rok a půl a už zase se začíná kazit a sem tam si postojí 14 dní v servisu, před tím měl BMW 3 GT a to nahradil audinou už po roce a půl a 100000 km, kdy mu třikrát odešla převodovka, z toho jednou v Rumunsku uprostřed lesů. Ještě, že to jsou firemní auta a vše se pokazilo v záruce.
 
No ono to ale nebude jen u těchto lepších modelů, i základnější mívají problémy. Můj tchán má druhou A6 s 2.0 Tdi, ta předchozí se mu po třech letech a necelých 200000 km začala tak kazit že ji nahradil novou kterou má asi rok a půl a už zase se začíná kazit a sem tam si postojí 14 dní v servisu, před tím měl BMW 3 GT a to nahradil audinou už po roce a půl a 100000 km, kdy mu třikrát odešla převodovka, z toho jednou v Rumunsku uprostřed lesů. Ještě, že to jsou firemní auta a vše se pokazilo v záruce.

no my máme několik BMW a MB, vše od nova.. pak M6 od nova... a zelezny piliny jsme teda meli jenom v motoru te Mazdy :p
 
no my máme několik BMW a MB, vše od nova.. pak M6 od nova... a zelezny piliny jsme teda meli jenom v motoru te Mazdy :p
Tak stát se může ledacos ? moje 6 má taky motor s né zrovna dobrou pověstí. ?
 
Back
Top