• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

jako tohle je fakt SKVOST !!!

Čistočistá nádhera, kterou kalí dvě věci: berňák se Ti nastěhuje do baráku a budeš potřebovat ropnej vrt...:joy:

Jelikož je to už 2 týdny, co 6ka přestala být naším hlavním rodinným autem, tak si dovolím menší recenzi/srovnání toho nového.

Jedná se o VW Golf Alltrack 2.0 TSI 140 kw s pohonem 4x4. Auto je oficiálně o třídu níže než Mazda, rozměrově je Golf o 16 cm kratší a o 4cm užší a má o 7 cm kratší rozvor. Bohužel pro Mazdu i přes tyto rozdíly v rozměrech je VW uvnitř prostornější. Kromě podobného výkonu mají auta i podobnou hmotnost – Golf oficiálně o 48 kg těžší a co je pro VW smutné je cena, kdy Mazdu s přehledem překonává :/, k tomu se ale vrátím později.

Co se týká šířky interiéru, tak já ten rozdíl nevnímám, poznat by to nejspíše bylo při 3 pasažérech vzadu, kde teda už místo nebylo ani v Mazdě a tady by to bylo ještě horší. Obrovský rozdíl je ale v podélném směru. Schválně jsem provedl nějaké měření a já když si sednu za sebe tak mám ve VW o 12 cm více místa před koleny, když je za řidičem autosedačka (takhle i vozíme) tak je rozdíl nějakých 7,5 cm opět ve prospěch Golfu (měřeno od hrany autosedačky po opěradlo řidiče).

Kufr má oficiálně navíc oproti Mazdě nějakých 90 litrů. Zatím ale vozím mezipodlahu, na úrovni nakládací hrany a takto mi to přijde stejné jako u 6ky. Nicméně jsem vše pro představu změřil. Možná bude zajímat @znicehonix , který se na to pár týdnů zpátky ptal.

6ka:

Hloubka – 109 cm

Šířka mezi podběhy – 101 cm

Šířka za podběhy 142/155 cm (6 má těsně u víka ještě větší vybrání – nám se tam třeba vejde složený větší golfový kočárek pěkně na šířku)

Výška k roletce/platu – 43 cm



Golf:

Hloubka – 102 cm

Šířka mezi podběhy – 102 cm

Šířka za podběhy – 128 cm ( všude stejná, na jedné straně je vybrání menší, protože je za stěnou kufru uložený zvedák a nářadí k rezervě

Výška k platu při vyšší podlaze – 49 cm

Výška k platu při nižší podlaze – 58 cm

U Golfu jsme si připlatili za elektrické víko (funguje rychle a i kopnutí pod nárazníkem je spolehlivé) a uvnitř kromě 12V zásuvky je i zásuvka na 230V (taky za příplatek). Mazda má stoprocentně lépe řešenou roletku/zakrytí zavazadelniku, VW je klasický koncern, tedy postupně zasunovací, zároveň z hladkého materiálu takže vše po ní stejně jezdí a tedy neočekávam, že bychom velmi používali. Lepší jsou v Mazdě i háčky na tašky v kufru, ty v Golfu mi přijdou hůře dostupné a ne vše na ně jde bt problému zavěsit.



Interiér

Po nastoupení okamžitě víte, že jste o třídu níže. I když podobný pocit by jste měli i při porovnání naší 6ky s Takumi Plus výbavou a třeba Passatu nebo Superbu. Hold tam kde Mazda používá alcantaru a kůži, tam koncern dává plast (sice měkčený) nebo látku.

Jinak se mi ale Interiér líbí. Je čistý a působí to vzdušně a i sestavení se zdá kvalitní. Piano lak je teda bohužel kolem celého přístrojového štítu i infotainmentu a pak nějakou chytrou hlavu napadlo jej použít na volič automatu a tlačítko autohold a ruční brzdu (asi podobný chytrák, který jej v Mazdě dal okolo ovladačů oken ?).

Samotný infotainment je v naší verzi už po hardware updatu – tedy lepší procesor i více RAM a o jeho plynulosti, rychlosti se Mazdě může jen zdát- jinak to ale být nemůže, ten v 6ce už na to má alespoň nárok.

Celodotykové ovládání je za mne bez problémů – AC jsem stejně jako v Mazdě nastavil na začátku na jednu teplotu a od té doby na to nesáhl. Vyhřívání sedadel je na displeji pořád a start stop se vypíná akorát stažením lišty a kliknutím (jako by jste si zapínali WIFI na svém telefonu).

Jinak zatím za 2 týdny nedošlo k jedinému zaseknutí a i kombinace bezdrátového Android Auto a bezdrátové nabíječky telefonu jede bez jakýchkoliv výpadků nebo přehřívání tel.



Motor

Jedná se tedy o dvoulitr TSI se 140 kw a 320 nm. Už teď, kdy auto má najeto jen něco přes 600 km (točím max to 3,5 tis.) tak musím říct, že to prostě při každodenním používání lépe než Mazda. Je to ale logické, Mazda má svých 143 kw v 6tis., Golf má maximum už mezi 4-6 tis., takže i když jsem tam ještě nebyl, tak se k tomu prostě dostanu rychleji, to samé 258 nM Mazdy je k dispozici ve 4 tis., Golf má své maximum už od 1500 a pak si jej několik dalších tis. otáček drží. Auto je taky, bohužel pro Mazdu, lépe utlumené jak od motoru tak i od kol (ještě zkusím někde laicky změřit alespon mobilem) a i přes nízký nájezd, 4x4 i větší hmotnost už v této chvíli ať už ve městě tak i na dálnici o 0,7-1l úspornější. 7st DSG točí při 130 km/h asi 2300 ot a ještě při 170 km/h, které jsem měl krátce v Německu možnost vyzkoušet je to pořád pod 3 tis.



Pohodlí

Nepřiplatili jsme za adaptivní tlumiče, takže podvozek je klasický jako u Mazdy. Pneu 225/45/R18. Přiznám se, že zatím přemýšlím, jestli nekoupit DCC nebyla chyba. Ale zatím to chce čas, očekávám, že tlumiče si trochu nejspíš sednou. Obecně auto je lehce měkčí než 6ka a při přejezdu příčných prahů, ale i na klasických nerovnostech, zaplátované silnici působí jistěji, to samé při příčných nerovnostech ve větších rychlostech nepřenáší rázy tak jako 6ka. Něco jiného je zatím při příčných nerovnostech v rychlosti okolo 20-30 km/h, kdy mi příjde, že Golf oproti 6ce zadní nápravou o nerovnost, jakoby zakopne/kolo poskočí. Nicméně srovnávám auta, kdy jedno má 600 km a druhé 100600 km na originálním podvozku, o tomto ještě poreferuji někdy později.



Asistenční systémy

Připlatili jsme si za vše, co do současných VW můžete dostat. Auto má tzv. asistovanou jízdu 2.5. Tzn. Pokud máte ruce na volantu (kapacitní, ale chce, aby byly obě) tak je schopné na dálnici při zapnutí blinkru přejet z pruhu do pruhu úplně samo. Společně s vizualizací okolního provozu přímo na virtual cocpitu ( kdy auto zobrazuje auta okolo sebe i v dalších pruzích) je to docela působivé. Pro mne je ale hlavně důležité, že adaptivní tempomat má příjemné a pozvolné reakce a držení v pruzích opravdu funguje a samo centruje auto uprostřed pruhu. Mrtvý úhel bohužel nepípá tak jako u Mazdy, nicméně pokud je auto v mrtvém úhlu a chcete přejet do druhého pruhu, tak nejdřív zavibruje do volantu a pak pokud pokračujete tak volantem i “cukne” zpátky pro upozornění.



K asistentům mám jen jednu výtku a to k precrasch asistentu parkování ( známe i z Mazdy v předu a vzadu, kdy nenechá nabourat při parkování do překážky), no Golf toto detekuje i na bocích auta a jelikož máme úzky vjezd do garáže i pak okolo sousedovic auta v ní, tak auto prakticky celé mé parkování řve souvislým tónem (dělala i Mazda) tak kdykoliv zrychlím na víc jak 3km/h tak mi zadupne brzdy :D, takže mi nezbývá než se v garáži při parkování plazit a nebo to pokaždé na tu chvíli vypnout.



Jinak auto dokáže samo zaparkovat i vyparkovat jak podélně tak i kolmo. Zatím jsem nezkoušel a nemám k tomu důvod. Vím to, protože o dotykové “tlačítko” rychlé volby tohoto systému zavadím pokaždé když chci zapnout výstražné blikače ( hold jsem ten řidič, který takto na ulicích auto občas nechá).



Abych Golfa jen nechválil, tak teď pár mínusů, které mi vadí už od prvních dní.

Auto má samozřejmě bezklíčové odemykání, to funguje fajn, bohužel už se neumí ale samo zamknout, tak jako Mazda, ale pouze klíčem nebo dotekem na klice. (ještě i telefonem, zmíním ještě později) Je to otravné, u Mazdy jsem si rychle zvyknul, že zavřu dveře a druhé pípnutí znamená, že se auto zamklo.



Na to, že jde o obyčejné, rodinné auto, tak odkládací prostory tady prakticky neexistují. Schránka na brýle nahoře? Není. Schránka nalevo pod volantem třeba na ovladač od garáže? Není. Roletka u schránky mezi řadičem a loketkou? Taky chybí. Takže ve finále, jelikož před řadičem je ve schránce jen telefon, na bezdrátové nabíječce, tak brýle musím mít v malé “přihráce” (nelze to tak úplně nazvat) vedle řadiče, klíče v té otevřené schránce před loketkou a jediné skryté místo je právě loketní opěrka (polstrovaná), případně schránka před spolujezdcem (nepolstrovaná). Kapsy ve dveřích jsou velké vepředu i vzadu, mají dokonce polstrování, ale i tak je to obecně zklamání.



No a kapitola sama o sobě je:



Cena

Obecně je to vlastně jediná chyba tohoto auta. Tak jako i ostatní VW, i Golf Alltrack má velmi sebevědomé nacenění. Bylo takové už před rokem a čtvrt, kdy jsme objednali a teď je sebevědomé ještě víc.

Alltrack v základu s tímto motorem začíná tam, kde naše 6ka Wagon s G194 a v plné Takumi Plus výbavě vlastně končí.

Docela i chápu, že si musíte připlatit za Matrix světla ( neměl jse možnost ještě vyzkoušet, v Belgiie se všude na cestách i dálnicích svítí i přes noc), chápu, že se musí připlatit za některé asistenty, nebo třeba elektrický kufr, tažné zařízení nebo tu 230V zásuvku. Ale sorry, při současné ceníkovce 44K EUR, už se mi hůř rozdýchává příplatek za vyhřívaná sedadla, bezklíčové odemykání nebo alarm.

Hlavně, že bezdrátovou nabíječku, 3-zónovou klimu, LED pás mezi předními světly nebo 30 barev ambietního osvětlení dostanete v základu. :/

A hlavně auto má při té ceně pořád manuální sedadla a jako jediná verze Golfu ani ty elektrické mít nemůže. Toto nás vlastně asi mrzí i nejvíc, protože přítelkyně je o 25 cm menší a prostě kliknout na svou pozici bylo návykové. Jinak k sedadlům nemůžu říct nic špatného, kombinace látka/alcantara, velký rozsah bederní opěrky. Prostě poloha super, ještě kdyby to šlo i uložit no.



No, tak jak to auto vidíte nyní na fotkách, kdy nemá DCC (900 EUR), nemá příplatkové H&K audio (500), head up displej (500) panorama střechu (1200) a další věci, tak při dnešních cenách se i bez těchto věcí bavíme ceníkově o skoro 53 tis. EUR a to je něco, co zaručuje, že žádný další červený Alltrack asi jen tak nepotkám.



Obecně doufám, že auto bude spolehlivější než bude 6ka, kdy prostě jsem s ní v servise strávil víc času, než by mi bylo milé.

Ještě jsem zmínil zamykání mobilem. Tak jako znají majitelé Mazd s novějším infotainmentem, i VW má k autu aplikaci. Tím, že je Golf online, tak jej můžu na dálku odemykat/zamykat, zatroubit/zablikat na parkovišti a také lze na dálku zapnout vnitřní ventilaci - to bude možná v létě zajímavá věc. Jinak lze vidět, spotřeby, polohu, veškerý stav vozidla a další věci, docela fajn, ale obecně v dnešní době už nic nenormálního.

Vím, že to možná pro 6ku vychází né moc lichotivě z mé strany, na druhou stranu je to prostě srovnání auta, představeného v roce 2020 a auta představeného v roce 2013 a tomu to obecně tak nějak odpovídá se všemi klady i zápory.



BTW. Přístup prodejce, auto bylo dodáno se zpožděním ¾ roku, dá se říct po 14 měsících od objednání a myslíte, že někdo řekl sorry? Ne, jen že prý máme štěstí, protože “zítra” předává auto někomu, kdo na něj čeká skoro 2 roky.

Zobrazit přílohu 42303Zobrazit přílohu 42299Zobrazit přílohu 42298Zobrazit přílohu 42302Zobrazit přílohu 42301Zobrazit přílohu 42297 Zobrazit přílohu 42300
Pěkná recenze, asi koupě z rozumu, že. Technologicky špička, proto ta cena. Kvůli designu bych si auto nekoupil, hlavně ten přední spoiler je hroznej... Ať dobře slouží!
 
@ajfel Díky ;). Ono bohužel při zadání kombinace 4x4 a benzín těch možností moc není. :confused: Zvlášť pokud velká část našich kilometrů jsou přesuny Belgie -ČR, případně i jiné výlety po okolních zemích, proto byla tak trochu preference kombi než SUV. A pak už vlastně Scout, tady Alltrack, Outback (bez motoru) a nebo nějaká premie?

Vzhled jsem právě sám ani nepsal a nekomentoval, protože nejsi rozhodně první, kdo o předním spoileru není přesvědčený.:D A každý si to musí ohodnotit a okomentovat sám. Za mě to nakonec naživo není vůbec špatné (vlastně se mi to auto dokonce opravdu líbí) a díky té Alltrack variantě je to alespoň neokoukané a trošku netradiční a i obecně ta červená k tomu sedí - tu si prosadila přítelkyně, potom, co před těma 3 rokama byla Mazda skladem jen šedá nebo modrá :grinning: . Já chtěl limetkově žlutou, tak třeba zase příště budu mít možnost volby já.
 
@ajfel Díky ;). Ono bohužel při zadání kombinace 4x4 a benzín těch možností moc není. :confused: Zvlášť pokud velká část našich kilometrů jsou přesuny Belgie -ČR, případně i jiné výlety po okolních zemích, proto byla tak trochu preference kombi než SUV. A pak už vlastně Scout, tady Alltrack, Outback (bez motoru) a nebo nějaká premie?

Vzhled jsem právě sám ani nepsal a nekomentoval, protože nejsi rozhodně první, kdo o předním spoileru není přesvědčený.:D A každý si to musí ohodnotit a okomentovat sám. Za mě to nakonec naživo není vůbec špatné (vlastně se mi to auto dokonce opravdu líbí) a díky té Alltrack variantě je to alespoň neokoukané a trošku netradiční a i obecně ta červená k tomu sedí - tu si prosadila přítelkyně, potom, co před těma 3 rokama byla Mazda skladem jen šedá nebo modrá :grinning: . Já chtěl limetkově žlutou, tak třeba zase příště budu mít možnost volby já.
Auto je pěkné ale mě se strašlivě nelíbí ta led linka mezi světly, kterou jak jsem pochopil máte taky. Vždycky když to potkám rozsvícené tak si říkám jak mohl někdo v automobilce schválit takový Tesco tuning ?
 
@MAN Ano máme, Alltrack ti společně s GTI a R modely má v základu, sám bych si za to nepřiplatil. Je to dnes divná móda mít LED pás ať už vepředu nebo vzadu přes celé auto. :confused: Jelikož to vidím každý den při příchodu k autu, kdy se to rozsvítí společně s denním svícením na přivítanou, tak mi dokonce přijde, že z určitých úhlů to i oslňuje, ale nevím v provozu jsem zatím VW s tímhle potkal tady v Belgii minimálně, tal to nedokážu posoudit.

Takto to vypadá po odemčení, byť z fotky ta intenzita tak nevypadá.
Alltrack.jpg
 
@MAN Ano máme, Alltrack ti společně s GTI a R modely má v základu, sám bych si za to nepřiplatil. Je to dnes divná móda mít LED pás ať už vepředu nebo vzadu přes celé auto. :confused: Jelikož to vidím každý den při příchodu k autu, kdy se to rozsvítí společně s denním svícením na přivítanou, tak mi dokonce přijde, že z určitých úhlů to i oslňuje, ale nevím v provozu jsem zatím VW s tímhle potkal tady v Belgii minimálně, tal to nedokážu posoudit.

Takto to vypadá po odemčení, byť z fotky ta intenzita tak nevypadá.
Zobrazit přílohu 42304
Já je potkávám velmi často hlavně v noci v Německu na dálnici a nic pěkného to není. Mě to v kamionu ani moc neoslňuje, jen to tomu autu prostě nesluší. Přitom jinak je ten golf moc pěkný. Ještě, že to za volantem nevidíš ?
 
@tommas Hezká recenze. Ten Golf není špatný, ale já kdybych už měl mít to lidové auto, tak bych volil jedině Arteon shooting brake R. Cena je ovšem úplně jinde, než u Golfu :)
Jinak za mě by byla limetková lepší volba :) a varianta R má za mě lepší styling, než Alltrack.
 
@Peťa OV Samozřejmě Golf R Variant bych si nechal líbit :cool: Narážím tam bohužel u nás (doslova) světlou výškou na zlom při vjezdu do garáže, kdy 6ka byla na hraně, vyší Alltrack bez problémů, no cokoliv R/R-Line by zůstalo uvízlé na prahu.A plus i cenově je to zase o nějakých 15K EUR více.

Při výběru auta nám spíš z legrace (protože požadavek kombi a 4x4) prodejce Seatu nacenil Cupru Leon ST, no ta vycházela lépe než ten Alltrack, kdo by to pak ale na to denní ježdění živil. :grinning:

Btw. Arteon Shooting Brake v této červené má známý. Není to teda R, ale R-Line s 2.0 TSI 206 Kw a to auto vypadá i jede neskutečně ( měl jsem tu čest strávit chvíli za volantem), hlavně ta úroveň komfortu na 20kách v kombinaci s DCC je pro mě nepochopitelná. No řekněme, že cena už je tam v souvislosti s tím, že je to pořád jen VW, velmi neslušná. :laughing:
 
Už tu zazněla óda na VW, já přidám ódu na Citroën ;). S C4 Grand Spacetouer najeto necelých 11 tis km, takže mých pár doplňujících postřehů... v autě už s námi navíc už dva týdny jezdí další malý pasažér.

Radosti

➼ Výkon. Nedávno jsem spěchal do Liberce, okresky, asi 110 km, sám v autě, nízký provoz, bezva viditelnost, suchá silnice... Čas navigace jsem podjel o 31 minut, přitom jako vždy úzkostlivě dodržuji předpisy v obcích, na zpomaleních, nebo na nepřehledných úsecích. Jasně, není to pro mě neznámá trasa, ale o to líp se jízda posuzuje. To auto prostě jede, s pružností a výkonem je radost předjíždět, brzdy oproti Mazdě 6 ostřejší, což se při takové jízdě hodí. Subjektivně bych řekl, že se s tím dá jet i předjíždět stejně, jako s 194k 6. Nebo o chlup líp, to mě asi omamují ty vlny kroutícího momentu ;). Absolutně nechápu, proč s těmi C4 G SpT / Picasso všichni jezdí tak pomalu, přitom tenhle motor byl prý vždy skoro nejoblíbenější volba...
➼ Podvozek. Viz předchozí. Ono je to sice měkké, houpavé, ale těžiště je docela nízko, převisy jsou krátké, a drží to. Fakt hodně. Tam, kde to můžu srovnat, a jsou to místa "na hraně", a přitom na dobrém povrchu, se krabice na kolech drží víceméně jako Mazda 6 (stejná rychlost průjezdu, než to začne klouzat). Horší je to pouze na rozbité silnici nebo zkrátka při propružení/nadlehčení, tam to samozřejmě ztrácí. Ale jinak se PSA platforma EMP2 a její odladění po těch letech předvádí fakt slušně. Nekomunikativní těžší řízení s delším převodem (proti 6 a CX-5) pak dává autu klid, na dálnici to drží přímku jak na kolejích, přitom v řízení není ani špetka vůle a progrese je dobře nastavená; takže i když "nečtu silnici volantem", není problém lítat skrz kruháče nebo kolem obrubníků na centimetry, aniž bych to musel lovit/hledat.
➼ Pneu. Část předchozího jde určitě na vrub Michelin Primacy, protože i na Mazdě 3 mi Pilot Sporty přišly prostě nepřekonatelné, a Bridge Turanzy T005A na obou 6 mě od začátku spíše zklamávají. Proti nim evropský model T005 (bez A, zcela jiný dezén i směs), které jsem si obul na CX-5, působily také lépe. Zimní Dunlopky na 6 taky ukazují, že to 6 má na víc, než s letními Turanzami. Je velká škoda, že Mazdy nejsou z výroby lépe obuté. Na zimu půjdou na Citroën Michelin Alpin 6, už jsou objednané. Nesebral jsem odvahu sáhnout po ničem jiném...
➼ Převodovka. Pořád jsem dumal nad tím, jak to, že řadí tak rychle, neznatelně, dobře podřazuje, rychle a hladce přechází do plachtění... když je to "jen" nějaký laciný rodinný Citroën. A hle, on tenhle 8 stupňový hydroměničový Aisin začínal téměr bezvýhradně v prémiovkách s násobnou cenovkou! Docela dost jízdního dojmu dělá ten automat. K rychlostní krabici na kolech padne jako ulitý. Díky plejádě stupňů a naftovému agregátu pak točí hodně nízko na dálnici, takže fakt není problém letět ani 180, hlavní kulisou je pak vítr, ale i ten je o něco utlumenější, než třeba v CX-5 KF (a o něco hůře, než v 6 Sedan).
➼ Ergonomie. Všechno je na svém místě. A fakt miluju i absenci kaple a velký displej uprostřed palubky v dálce před sklem. Neruší, dá se konfigurovat, ukazuje teplotu vody i oleje, přehazuje se kolečkem na volantu... prostě fajn. Ovládání klimy přes obrazovku v poho, tlačítka okolo poslepu, reakce dotyku a rychlost obnovení bezvadná. Škoda, že neumí promítat AA/CP na displej před sklem.
➼ Prostor. Různé vychytávky, odkládací plochy, vyjímatelný středový panel, modularita interiéru (vezl jsem uvnitř už i 2.8m trámy - sedadlo spolujezdce lze sklopit), překvapivě dobrý přístup k zástrčkám pasů i mezi dětskými isofix sedačkami. Pro sedm to fakt moc není, ale pro 5 perfektní. Přitom na půdorysu Mazdy 3 nebo Octavie.
➼ Spotřeba. Tak třeba i při té výjimečně ďábelské jízdě do Liberce palubní počítač ukázal 6.9. I kdyby o půl litru kecal, nevím, tak je to super. Neumím si představit jet takové tempo s 6 pod 12. Naftaři znají, pro mě jsou tohle momenty, kdy "to dává smysl" (než se ten překomplikovaný motor nebo systém emisí posere). Celkově od nového 6.8 dle PP, škoda že je nafta o tolik dražší, než benzín. AdBlue zatím bez doplnění.
➼ Pohodlí. Ticho, absence rázů ze silnice, dobrá sedadla, slušný zvuk (už se rozehrál; zařadil bych na půl cesty mezi Mazda ne-Bose a Mazda Bose; navíc lepší příjem DAB), fantastický výhled, dobrá světla... to všechno dělá jízdu odpočinkovou. O hodně odpočinkovější, než s jakoukoliv mojí předchozí Mazdou. Přitom to neznamená jet jak s hnojem... 90 působí jako 60. Návykové. Měl bych chuť si to krást, i když potřebuju jen zajet na otočku do Prahy... a to jsem si vždycky říkal, že ocením tu přímost a komunikativnost Mazd. Samozřejmě pokud spěchat na okreskách, měla by Mazda 6 pořád navrch, ale na normální jízdy mi přijde 6 najednou lehce otravná... dobrá, pohodlná, ale kdyby měla tlačítko na zmenšení kol o 2" a snížení vazby ve volantu a sedadle, asi bych si ho sem tam zapínal ;). Asi toho prostě už najezdím příliš málo v režimu, kde bych ocenil tolik informací o silnici... což mi napovídá, jakým směrem se vydat při eventuální náhradě Mazdy 6... a to tedy asi směrem Lexus ES300h. A doplnit to už konečně nějakým autem pro radost, se kterým ale vyjedu jednou za dva týdny, pokud vůbec. A nebo zkusit žít jen s kombinací krabice + sportovní.

Starosti

➼ Zbytečně komplikované ovládání na volantu. Dosud jsem si nezvykl. Část je v pohodě, část na hlavu.
➼ Ostřejší brzdy. Moc ostré při pomalém popojíždění krokem. Prý to je tím, že na Citroënech jsou nějak jinak fungující posilovače (nevím, nerozumím). Každopádně kotouče taky vypadají, že by si ty kotouče z 6 daly k snídani, přitom hmotnost auta +- shodná, vnější rozměry menší.
➼ Nedostatek čipů. Nejvyšší model, přesto chybí el. nastavení sedadel, které dříve bylo, a které údajně u posledních objednaných kusů rušili i ve výrobě, stejně jako 12V zásuvku v kufru (bizár, u tak velkého auta). Tu zásuvku si tam asi nechám holt dodělat, záslepka na ní je... vrakoviště, vykuchat z kusu, který to ještě měl.
➼ Stejně jako tommasovi mi fakt chybí to, aby se auto samo zamknulo, když od něj odcházím. Proč to není samozřejmost?
➼ Zadnímu el. ovládanému víku chybí senzor, že pod ním někdo je, takže už se párkrát stalo, že dcery aktivovaly zavírání, když se mi motaly pod nohama a aktivovaly kopací senzor za mělkým nárazníkem. A protože to prostě pípá a zavírá a nezastaví se ani před mojí hlavou, už mě to párkrát trefilo. Nedomyšlené. Vypnul jsem teda "kopací" senzor, dokud nebudou děti větší.
➼ Slabé zpátečkové světlo a mizerný obraz kamery v noci; v zrcátkách houby vidět, na kameře houby vidět. Proklínám noční couvání.
➼ Kola špiní boky auta o hodně víc, než u jakékoliv Mazdy, co jsem měl (asi proto mají Mazdy taková trochu nevzhledně zapadlá kola :)).
➼ Nemám rad přepínání dálkových Ford-Citroën systémem, kdy páčka nezůstává v poloze. NIKDY si na to nezvyknu.
➼ Turbodíra a zvuk motoru. Milovat se to nedá, ale zvyknout se na to dá.
➼ Špinavé tankovací pistole na naftu. Smrad. A díra do nádrže vpravo (furt obsazená strana stojanů, daleko od řidiče).
➼ A to je vše...

Překvapením je to, že v autě pořád nic neklepe, nedrnčí (krom motoru :)), nic nevypadá jakkoliv použitě/ošoupaně, i když to zvlášť od dětí dostává dost zabrat. V tomhle směru to určitě není horší než Mazdy, které jsou v tom určitě lepší (z toho, s čím mám zkušenost), než třeba Ford Mondeo, Focus předchozí generace, nebo Š Octavie III. Prostě kvalita plastů, čalounění a koberečků naprosto v pohodě, slícování a pevnost sestavení také.

Jestli to výše zní dost nadšeně, zní to správně. Pořád jsem z toho auta dost nadšený. Možná je to jen "kognitivní bias", kdy si snaží člověk vychválit a obhájit svoje rozhodnutí a investice, ale mám pocit, že jak Mazda 6 Sedan, tak C4 Grand Spacetourer, jsou pro naše účely super auta. Na obou mám rád plno detailů, s oběma fakt rád jezdím, s oběma mohu jezdit dost svižně, obě se mi v rámci své kategorie prakticky nejvíc líbí. Strašně moc jsem se bál odejít s jedním z aut od Mazdy, protože většinu půjčených aut, které nebyly Mazdy, jsem po pár stovkách km proklínal, ale krabicový Citroën mi fakt sednul. Takže na závěr: Poklona Francouzům, a v duchu modlitba, ať se to v záruce nerozpadne na elementy... protože nový v letech 2025 - 2028 už asi těžko seženu :oops:.
 
Poslední úprava:
@tommas : gratuluji ke koupi a hlavně hodně příjemných km za volantem.
Pozorně jsem četl tvoji recenzi a musím uznat, že je to působivé a auto bude fajn.
Ale za mě rozhoduje velká část očima a tady bohužel. Zvenčí nesrovnatelné stejně jako interiér.
Na M6 bych se mohl dívat celé hodiny a neokouká se. Tohle je taková šedá nuda a ten interiér působí dost lacině když si domyslím tu šílenou cenu.
To samé ten motor. Ano, dostaneš z toho ten výkon dříve a patrně to pojede rychleji, ale efekt atmosféry a její okamžité a plynulé reakce a zábavnost nejde nahradit. Ale to píšu jen jako má vlastní slova a názor. Jinak věřím, že bude sloužit dobře.
PS: Bohužel neznám snad nikoho, kdo by měl M3/M6 stále v servisu, ty auta na nic zásadního netrpí a japonci obecně jsou nejspolehlivější auta, což se nedá říct o dnešním koncernu, na který lidi kolem mě dost nadávají. Asi jsi si vytáhl černého Petra nebo nevím.
 
No jejej, já bych mohl o koncernu vyprávět, jak od lidí kolem mě, namátkou kamarád s Golfem R a DSG v háji, nebo kamarádka s poslední generací Oktávky, které se sype jedna věc za druhou, tak bohužel i vlastní hodně hořká zkušenost s Leonem a motorem v háji, jen z těchto tří mám krásný průřez komplet koncernovým portfoliem.
Ale třeba teď mě pobavili v servisu, když jsem dával nynější Mazdu na opravu, neměli jako náhradní žádnou Mazdu, tak jsem dostal......Ibizu, tedy zase Seat, což mě vážně rozesmálo, když jsem to auto viděl a nemyslím to zle. Leona jsem měl ve stejné barvě, taky ve verzi FR, takže na první pohled prakticky totožné auto, což člověk fakt nevymyslí, dobrá náhoda :)

IMG_9809.jpg
 
Já teda můžu přilét na oheň a vzpomenout zkušenost kamaráda, který na Kodiaqu Scout musel dělat repas motoru za nehorázné prachy, protože se mu rozletělo turbo a lopatky se vydaly na výlet do motoru :D nevím moc detailů, ani kolik to nakonec stálo, ale mám takové tušení, že nakonec to šlo nějak přes záruku :)
 
@Polsonside a ostatní. Tak samozřejmě se může stát, že budu mít opět smůlu na kus ( jako jsem měl u Mazdy), protože troufám si říct, že automat tady nikomu po 80 tis. km neměnili. O to víc, se děsím DSG, když se mi toto stalo u hydroměniče. :grinning:
S tou poruchovostí koncernu, mám v blízkém okolí minimálně 10 lidí, kteří provozují O IV, Kodiaqy, Superby ( až na O IV vše s tím stejným 2.0 TSI 140 KW) a všichni jezdí do servisu jen na pravidelné prohlídky. Takže v tomto u mě dobrý. Ale uvidíme. To ukážou až následující měsíce a roky.

Jinak s Tebou souhlasím, že prostě vzhledem a materiály v interiéru se Golf s 6kou nemůže měřit. Motorově, no doporučuji G194 hodně projet. Ve spojení s automatem to při EURO6d rozhodně není nijak bezprostřední a to samé mi ukázala i má zkušenost se Sky X v CX-30 také s automatem. Samozřejmě to dokáže vyřešit sportovní režim převodovky, ale to i v tom VW.
Je to ale hodně o používání auta, kdybych jezdil po ČR okresky a dálnice jen tam, tak je Mazda opravdu fajn a je s ní zábava. Jenže ta naše kromě města najezdila hodně kilometrů po dálnici v Německu a prostě tomu chybí pružnost a když vezeš rodinu a chceš ve 160 km/h zrychlit, tak to poslední, co chceš je podřazení automatu na 4ku, kdy to pošle k 5 tis. otáčkám, aby auto začalo ještě zrychlovat.

@Ondrej K Pěkně napsáno. :) Jsemopravdu překvapen těmia jízdníma vlastnostma. Od krabice, navíc francouzské bych čekal, že to bude jako na lodi a v zatáčkách akorát náklony -to jsou hold ty předsudky, které už neplatí. Každopádně ten automat má Stellantis super a hlavněsi pěkně rozumí se všemi motorizacemi, se kterými se nabízí, což se o jinýchpřevodovkách vždy říct nedá.

Btw, já už si na to zamykání celkem zvykl, ale na Mazdu, kdy jen zabouchnu dveře uslyším jedno a pak druhé pípnutí to prostě nemá a taky nechápu, proč to prostě není standard. Přítelkyni naopak chybí minimálně u VW pípání při detekci mrtvého úhlu, když dá blinkr. Tady mi naopak cuknutí, zavibrování do volantu třeba stačí. Ale taky to má v tomto Mazda vyřešeno jednoduššeji a přímočařeji.
 
2.0 TSI 140kW je velmi povedený motor u koncernu. Řekl bych, že se mu daří nejlépe, co se týče spolehlivosti a má velmi solidní výkon.
Tak jasně, pokud si pořídíš Mazdu a ještě v automatu (jasně...2,5 jiná ani nebyla a není), tak je to celkem výrazně znát. Motor podtáčí na přednastavené hodnoty (v manuálu bys to držel rozhodně na výšších otáčkách) a je Euro srágoráma více a více přiškrcen, co novější je auto. Sám jsem si všiml při několika jízdách, jak mnohem lépe jede BN/BM než nové BP, pač je hrozně přiškrtili, aby splňovali nesmyslné požadavky na výstupní hodnoty emisí. Takže za mě Mazda jedině v manuálu, ale to nemění nic na tom, že pro výkon a zrychlení to hold vyžaduje podřazovat. Je to atmosféra s běžným nasáváním vzduchu.
Někdo to má rád a někdo zase ne. Já patřím k té první skupině. Vím pak, že to auto opravdu řídím a dělá přesně to, co mu řeknu přes mechaniku.
 
@Ondrej K Pěkně napsáno. :) Jsemopravdu překvapen těmia jízdníma vlastnostma. Od krabice, navíc francouzské bych čekal, že to bude jako na lodi a v zatáčkách akorát náklony -to jsou hold ty předsudky, které už neplatí. Každopádně ten automat má Stellantis super a hlavněsi pěkně rozumí se všemi motorizacemi, se kterými se nabízí, což se o jinýchpřevodovkách vždy říct nedá.
Ono to je jako na lodi, ale zároveň to drží, pokud je silnice dobrá; a s tou houpavostí se dá počítat, a jakmile se to opře, tak dobrý. Je to takové nezáludné, čitelné, to pevné řízení bez vůlí taky pomáhá. A povaha houpání není sem-tam-sem-tam, je to obvykle jedno pevně definované zhoupnutí nebo naklonění. Celé auto je krátké, krátké převisy, přijatelná hmotnost, široký rozchod kol, motor utopený nízko, a výška nižší, než CX-5. Část adheze ale stopro bude díky pneu, na Turanzách T005A na 6 mám najeto 35 tis km, a už tady v našem podjezdu s 180st zatáčkou ve stoupání/klesání ztrácím adhezi na suchu i v 45 km/h, příčemž 50 - 55 km/h dávala i CX-5 a dává i Citroën, a Mazda 6 původně taky. To je takový můj prubířský kámen, pak to samé ještě za mokra (cca 40 km/h, ale při polehtání plynu se trhne už dříve :)), a podle mě je to v takových rychlostech víc o pneu, než nutně o podvozku. Pak to srovnávám na různých dálničních nájezdech, kde mám případně prostor kdyžtak trochu uletět, nebo v táhlých zatáčkách ve stoupání (to se líp zachraňuje, než z kopce), ale i třeba jak to drží při rychlém předjetí, kdy je třeba vybočit z řady aut a zase do ní zapadnout... na brzdách to taky drží stopu (ale to opět může být dost o pneu, CX-5 na továrních Yokohamách byla brutálně nervózní, a s T005 se to hned ztratilo).
 
Poslední úprava:
@Ondrej K To, co popisuješ bude hlavně gumama no, k tomu ten široký rozchod kol a motor díky krátkému převisu na přední nápravě. Úplně jsi mě nalákal se tím někde projet :grinning:
Ale je fakt že v této třídě nemám moc srovnání. Řídil jsem akorát pár let zpátky Touran a Sharan a na mě tyto auta působí jako takový uklidňují, relaxační prostředek. Rodiče mají poslední verzi Opelu Meriva - atmosféra 1.4 - 74 kw, EURO 6. To auto mě strašně vždy vyklidní, motor nejede a když po něm něco chceš, tak jen hučí, řízení přeposilované, sedadla sice AGR, ale spíš pohodlné, než že by nějak víc podržely. Když se náhodou dostanu za volant, tak už po pár metrech se tomu prostě poddám a jen jedu s provozem.

Jinak ještě k těm pneu, musím se přiznat, že mi první 2 roky T005A na 6ce nevadily. byly tiché, pěkně držely jak na suchu tak mokru. V druhé půlce životnosti už to ale bylo horší. Letos se přiznám, že 6ka zůstala na zimních (stydím se, ale tu investici jsem si už nedokázal zdůvodnit, vyhlížejíc nové auto) nicméně loni, 3. rok těch TUranz už to bylo strašné, vzorku bylo pořád relativně dost, ale na mokru už strašně rychle ztrácely adhezi a i jejich schopnost odolat aquaplaningu na dálnici se strašně snížila. Takže tam už bych u nových volil určitě jinak.

Je fajn, že Stellantis na pneu nešetří a využívá asi hlavně Micheliny, protože jak má dřívější zkušenost s P 508, tak i letní zkušenost s plug-in DS4 na Mallorce byla stejná - obě auta měla obuté Michelin Pilot Sport.
Golf teď přišel s Goodyear EfficientGrip Performance - bohužel ne ve verzi 2, která vyhrála pár testů, ale v nějaké verzi + , která je určená přímo pro VW. No máme zatím najeto málo km, abych si nad tím udělal obrázek.
 
Přispěju do diskuze. Zatim jsem s autem moc nenajel ale zkusim sem pak dopsat nějaký pocity(recenzi). K mému překvapení auto dorazilo o měsíc dříve v kompletní výbavě. bral jsem objednané prodejcem, jinak je čekačka 14 měsíců a sourozenci jsou objednatelní již v pouze elektrické variantě nebo diesel s přepážkou a auto tedy přijde jako N1. Zde mam ještě kus osobní a benzínový. Kdyby někoho něco zajímalo, klidně napište. Jinak jsem měnil za cx-3 a zatim nadšení, co se v podstatě v tomto Berlingu týká. oproti předchozí generaci těchto aut šel komfort nahoru. přijdu si jako ve většim osobáku a ne jako v dodávce. Výbavu mám nejvyšší ale nemá panoramatickou střechu, což mi neva. co chybí je bezklíčové odemykání. JInak se vejdou tři sedačky dětské vedle sebe a šoupací dveře z obou stran paráda. :)

toy.jpg
 
@Skoupe Pěkné, má to vlastně nějaký benzínový motor z Toyoty nebo taky od PSA?
Tak jak jsem Stellantis chválil, tak zaříznout tuhle řadu a ty vyšší Traveller, Zafira a další byl úplně nepochopitelný krok. Přitom cenově ty jejich benzínové a dieselové varianty neměly žádnou konkurenci. Alespoň, že Toyota má emisní výhodu.
 
Je to PSA, jede to na stejny vyrobni lince. Co vim, tak naftove a benzinove modely Berlinga jsou opet ve vyrobe i u Citroënu, zrejme doslo k prehodnoceni prechodu na ciste elektricke... predpokladam, ze se zadne neprodavaly :). Tchyne je s Berlingem s 1.5 dieselem nadmiru spokojena, to byl rozhodujici faktor pri nasem experimentu s prechodem z Mazdy k Citroënu. Nase C4 Grand Spacetourery defintivne skoncily ve vyrobe v cervnu, zatim je v nabidce more skladovek, ale o _hodne_ drazsich, nez byla cena v zime, kdy jsme to podepsali... tam zadna nahrada neni a nebude, ani elektricka. Proto mam hruzu z toho, co budeme kupovat za tri az pet let...

EDIT: Napadlo me mrknout se na web, a tam je teda porad jen e-Berlingo, ale dal bych ruku do ohne za to, ze jsem cetl, ze ty benzinovy a naftovy zas budou.
 
Poslední úprava:
.. Proto mam hruzu z toho, co budeme kupovat za tri az pet let...
Ještě začátkem roku bych Ti napsal, že to stoprocentně bude mít (i) elektromotor. Teď si tím už tak jistý nejsem. Ale lepší už to určitě nebude. Minimálně MPV už asi nebudou vůbec a budete zpátky v SUV nebo možná Multivanu, pokud budeš mít zrovna volné 2M CZK.?

Jak jsme teď v uvažování, co s 6kou, jestli prodat, nebo si nechat nebo vyměnit za něco menšího jen do města. Tak jsem si procházel skladovky menších aut a je to hrůza. Cokoliv rovnajícího se Mazdě 2, Yarisu, Ibize, Fabii v automatu, se tady v Belgii rovná minimálně 22+ tis. EUR a na počet skladovek mi stačí prsty rukou. To už mi přijde i zajímavější si připlatit a občas se objevuje eCorsa, elektrická 208 okolo 28 tis., předváděcí i níže. Protože u druhého auta si to dokážu, alespoň představit jako fajn řešení- zvlášť po té mé delší zkušenosti s MX-30. I tak je to ale hrůza a ta návratnost je pořád dlouhá, ne-li nereálná.
 
Back
Top