Čistočistá nádhera, kterou kalí dvě věci: berňák se Ti nastěhuje do baráku a budeš potřebovat ropnej vrt...jako tohle je fakt SKVOST !!!
Prošmejdili jsme nové čtyřdveřové Ferrari Purosangue. Neříkejte mu SUV - iDNES.cz
Ferrari je výjimečné ve všem, co dělá. Dokáže kolem sebe udělat velké haló. Ale oprávněně. Umí si vysnít a postavit opravdu jedinečné auto. Plnokrevník, italsky „Purosangue“, je přesně takové. Neohrnujte nos, je samý sval, má obří kola a čtvery dveře, ale říct mu SUV by byla opravdová urážka...www.idnes.cz
Pěkná recenze, asi koupě z rozumu, že. Technologicky špička, proto ta cena. Kvůli designu bych si auto nekoupil, hlavně ten přední spoiler je hroznej... Ať dobře slouží!Jelikož je to už 2 týdny, co 6ka přestala být naším hlavním rodinným autem, tak si dovolím menší recenzi/srovnání toho nového.
Jedná se o VW Golf Alltrack 2.0 TSI 140 kw s pohonem 4x4. Auto je oficiálně o třídu níže než Mazda, rozměrově je Golf o 16 cm kratší a o 4cm užší a má o 7 cm kratší rozvor. Bohužel pro Mazdu i přes tyto rozdíly v rozměrech je VW uvnitř prostornější. Kromě podobného výkonu mají auta i podobnou hmotnost – Golf oficiálně o 48 kg těžší a co je pro VW smutné je cena, kdy Mazdu s přehledem překonává :/, k tomu se ale vrátím později.
Co se týká šířky interiéru, tak já ten rozdíl nevnímám, poznat by to nejspíše bylo při 3 pasažérech vzadu, kde teda už místo nebylo ani v Mazdě a tady by to bylo ještě horší. Obrovský rozdíl je ale v podélném směru. Schválně jsem provedl nějaké měření a já když si sednu za sebe tak mám ve VW o 12 cm více místa před koleny, když je za řidičem autosedačka (takhle i vozíme) tak je rozdíl nějakých 7,5 cm opět ve prospěch Golfu (měřeno od hrany autosedačky po opěradlo řidiče).
Kufr má oficiálně navíc oproti Mazdě nějakých 90 litrů. Zatím ale vozím mezipodlahu, na úrovni nakládací hrany a takto mi to přijde stejné jako u 6ky. Nicméně jsem vše pro představu změřil. Možná bude zajímat @znicehonix , který se na to pár týdnů zpátky ptal.
6ka:
Hloubka – 109 cm
Šířka mezi podběhy – 101 cm
Šířka za podběhy 142/155 cm (6 má těsně u víka ještě větší vybrání – nám se tam třeba vejde složený větší golfový kočárek pěkně na šířku)
Výška k roletce/platu – 43 cm
Golf:
Hloubka – 102 cm
Šířka mezi podběhy – 102 cm
Šířka za podběhy – 128 cm ( všude stejná, na jedné straně je vybrání menší, protože je za stěnou kufru uložený zvedák a nářadí k rezervě
Výška k platu při vyšší podlaze – 49 cm
Výška k platu při nižší podlaze – 58 cm
U Golfu jsme si připlatili za elektrické víko (funguje rychle a i kopnutí pod nárazníkem je spolehlivé) a uvnitř kromě 12V zásuvky je i zásuvka na 230V (taky za příplatek). Mazda má stoprocentně lépe řešenou roletku/zakrytí zavazadelniku, VW je klasický koncern, tedy postupně zasunovací, zároveň z hladkého materiálu takže vše po ní stejně jezdí a tedy neočekávam, že bychom velmi používali. Lepší jsou v Mazdě i háčky na tašky v kufru, ty v Golfu mi přijdou hůře dostupné a ne vše na ně jde bt problému zavěsit.
Interiér
Po nastoupení okamžitě víte, že jste o třídu níže. I když podobný pocit by jste měli i při porovnání naší 6ky s Takumi Plus výbavou a třeba Passatu nebo Superbu. Hold tam kde Mazda používá alcantaru a kůži, tam koncern dává plast (sice měkčený) nebo látku.
Jinak se mi ale Interiér líbí. Je čistý a působí to vzdušně a i sestavení se zdá kvalitní. Piano lak je teda bohužel kolem celého přístrojového štítu i infotainmentu a pak nějakou chytrou hlavu napadlo jej použít na volič automatu a tlačítko autohold a ruční brzdu (asi podobný chytrák, který jej v Mazdě dal okolo ovladačů oken ?).
Samotný infotainment je v naší verzi už po hardware updatu – tedy lepší procesor i více RAM a o jeho plynulosti, rychlosti se Mazdě může jen zdát- jinak to ale být nemůže, ten v 6ce už na to má alespoň nárok.
Celodotykové ovládání je za mne bez problémů – AC jsem stejně jako v Mazdě nastavil na začátku na jednu teplotu a od té doby na to nesáhl. Vyhřívání sedadel je na displeji pořád a start stop se vypíná akorát stažením lišty a kliknutím (jako by jste si zapínali WIFI na svém telefonu).
Jinak zatím za 2 týdny nedošlo k jedinému zaseknutí a i kombinace bezdrátového Android Auto a bezdrátové nabíječky telefonu jede bez jakýchkoliv výpadků nebo přehřívání tel.
Motor
Jedná se tedy o dvoulitr TSI se 140 kw a 320 nm. Už teď, kdy auto má najeto jen něco přes 600 km (točím max to 3,5 tis.) tak musím říct, že to prostě při každodenním používání lépe než Mazda. Je to ale logické, Mazda má svých 143 kw v 6tis., Golf má maximum už mezi 4-6 tis., takže i když jsem tam ještě nebyl, tak se k tomu prostě dostanu rychleji, to samé 258 nM Mazdy je k dispozici ve 4 tis., Golf má své maximum už od 1500 a pak si jej několik dalších tis. otáček drží. Auto je taky, bohužel pro Mazdu, lépe utlumené jak od motoru tak i od kol (ještě zkusím někde laicky změřit alespon mobilem) a i přes nízký nájezd, 4x4 i větší hmotnost už v této chvíli ať už ve městě tak i na dálnici o 0,7-1l úspornější. 7st DSG točí při 130 km/h asi 2300 ot a ještě při 170 km/h, které jsem měl krátce v Německu možnost vyzkoušet je to pořád pod 3 tis.
Pohodlí
Nepřiplatili jsme za adaptivní tlumiče, takže podvozek je klasický jako u Mazdy. Pneu 225/45/R18. Přiznám se, že zatím přemýšlím, jestli nekoupit DCC nebyla chyba. Ale zatím to chce čas, očekávám, že tlumiče si trochu nejspíš sednou. Obecně auto je lehce měkčí než 6ka a při přejezdu příčných prahů, ale i na klasických nerovnostech, zaplátované silnici působí jistěji, to samé při příčných nerovnostech ve větších rychlostech nepřenáší rázy tak jako 6ka. Něco jiného je zatím při příčných nerovnostech v rychlosti okolo 20-30 km/h, kdy mi příjde, že Golf oproti 6ce zadní nápravou o nerovnost, jakoby zakopne/kolo poskočí. Nicméně srovnávám auta, kdy jedno má 600 km a druhé 100600 km na originálním podvozku, o tomto ještě poreferuji někdy později.
Asistenční systémy
Připlatili jsme si za vše, co do současných VW můžete dostat. Auto má tzv. asistovanou jízdu 2.5. Tzn. Pokud máte ruce na volantu (kapacitní, ale chce, aby byly obě) tak je schopné na dálnici při zapnutí blinkru přejet z pruhu do pruhu úplně samo. Společně s vizualizací okolního provozu přímo na virtual cocpitu ( kdy auto zobrazuje auta okolo sebe i v dalších pruzích) je to docela působivé. Pro mne je ale hlavně důležité, že adaptivní tempomat má příjemné a pozvolné reakce a držení v pruzích opravdu funguje a samo centruje auto uprostřed pruhu. Mrtvý úhel bohužel nepípá tak jako u Mazdy, nicméně pokud je auto v mrtvém úhlu a chcete přejet do druhého pruhu, tak nejdřív zavibruje do volantu a pak pokud pokračujete tak volantem i “cukne” zpátky pro upozornění.
K asistentům mám jen jednu výtku a to k precrasch asistentu parkování ( známe i z Mazdy v předu a vzadu, kdy nenechá nabourat při parkování do překážky), no Golf toto detekuje i na bocích auta a jelikož máme úzky vjezd do garáže i pak okolo sousedovic auta v ní, tak auto prakticky celé mé parkování řve souvislým tónem (dělala i Mazda) tak kdykoliv zrychlím na víc jak 3km/h tak mi zadupne brzdy , takže mi nezbývá než se v garáži při parkování plazit a nebo to pokaždé na tu chvíli vypnout.
Jinak auto dokáže samo zaparkovat i vyparkovat jak podélně tak i kolmo. Zatím jsem nezkoušel a nemám k tomu důvod. Vím to, protože o dotykové “tlačítko” rychlé volby tohoto systému zavadím pokaždé když chci zapnout výstražné blikače ( hold jsem ten řidič, který takto na ulicích auto občas nechá).
Abych Golfa jen nechválil, tak teď pár mínusů, které mi vadí už od prvních dní.
Auto má samozřejmě bezklíčové odemykání, to funguje fajn, bohužel už se neumí ale samo zamknout, tak jako Mazda, ale pouze klíčem nebo dotekem na klice. (ještě i telefonem, zmíním ještě později) Je to otravné, u Mazdy jsem si rychle zvyknul, že zavřu dveře a druhé pípnutí znamená, že se auto zamklo.
Na to, že jde o obyčejné, rodinné auto, tak odkládací prostory tady prakticky neexistují. Schránka na brýle nahoře? Není. Schránka nalevo pod volantem třeba na ovladač od garáže? Není. Roletka u schránky mezi řadičem a loketkou? Taky chybí. Takže ve finále, jelikož před řadičem je ve schránce jen telefon, na bezdrátové nabíječce, tak brýle musím mít v malé “přihráce” (nelze to tak úplně nazvat) vedle řadiče, klíče v té otevřené schránce před loketkou a jediné skryté místo je právě loketní opěrka (polstrovaná), případně schránka před spolujezdcem (nepolstrovaná). Kapsy ve dveřích jsou velké vepředu i vzadu, mají dokonce polstrování, ale i tak je to obecně zklamání.
No a kapitola sama o sobě je:
Cena
Obecně je to vlastně jediná chyba tohoto auta. Tak jako i ostatní VW, i Golf Alltrack má velmi sebevědomé nacenění. Bylo takové už před rokem a čtvrt, kdy jsme objednali a teď je sebevědomé ještě víc.
Alltrack v základu s tímto motorem začíná tam, kde naše 6ka Wagon s G194 a v plné Takumi Plus výbavě vlastně končí.
Docela i chápu, že si musíte připlatit za Matrix světla ( neměl jse možnost ještě vyzkoušet, v Belgiie se všude na cestách i dálnicích svítí i přes noc), chápu, že se musí připlatit za některé asistenty, nebo třeba elektrický kufr, tažné zařízení nebo tu 230V zásuvku. Ale sorry, při současné ceníkovce 44K EUR, už se mi hůř rozdýchává příplatek za vyhřívaná sedadla, bezklíčové odemykání nebo alarm.
Hlavně, že bezdrátovou nabíječku, 3-zónovou klimu, LED pás mezi předními světly nebo 30 barev ambietního osvětlení dostanete v základu. :/
A hlavně auto má při té ceně pořád manuální sedadla a jako jediná verze Golfu ani ty elektrické mít nemůže. Toto nás vlastně asi mrzí i nejvíc, protože přítelkyně je o 25 cm menší a prostě kliknout na svou pozici bylo návykové. Jinak k sedadlům nemůžu říct nic špatného, kombinace látka/alcantara, velký rozsah bederní opěrky. Prostě poloha super, ještě kdyby to šlo i uložit no.
No, tak jak to auto vidíte nyní na fotkách, kdy nemá DCC (900 EUR), nemá příplatkové H&K audio (500), head up displej (500) panorama střechu (1200) a další věci, tak při dnešních cenách se i bez těchto věcí bavíme ceníkově o skoro 53 tis. EUR a to je něco, co zaručuje, že žádný další červený Alltrack asi jen tak nepotkám.
Obecně doufám, že auto bude spolehlivější než bude 6ka, kdy prostě jsem s ní v servise strávil víc času, než by mi bylo milé.
Ještě jsem zmínil zamykání mobilem. Tak jako znají majitelé Mazd s novějším infotainmentem, i VW má k autu aplikaci. Tím, že je Golf online, tak jej můžu na dálku odemykat/zamykat, zatroubit/zablikat na parkovišti a také lze na dálku zapnout vnitřní ventilaci - to bude možná v létě zajímavá věc. Jinak lze vidět, spotřeby, polohu, veškerý stav vozidla a další věci, docela fajn, ale obecně v dnešní době už nic nenormálního.
Vím, že to možná pro 6ku vychází né moc lichotivě z mé strany, na druhou stranu je to prostě srovnání auta, představeného v roce 2020 a auta představeného v roce 2013 a tomu to obecně tak nějak odpovídá se všemi klady i zápory.
BTW. Přístup prodejce, auto bylo dodáno se zpožděním ¾ roku, dá se říct po 14 měsících od objednání a myslíte, že někdo řekl sorry? Ne, jen že prý máme štěstí, protože “zítra” předává auto někomu, kdo na něj čeká skoro 2 roky.
Zobrazit přílohu 42303Zobrazit přílohu 42299Zobrazit přílohu 42298Zobrazit přílohu 42302Zobrazit přílohu 42301Zobrazit přílohu 42297 Zobrazit přílohu 42300