• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Nevim jak v Belgii, ale tady ceny elektriny vysroubovaly provozni naklady elektromobilu jen lehce pod uroven uspornych benzinu nebo dieselu (tech, ktere dokazou jezdit mezi 4 - 5)... Benzin/nafta se drzi pod 50/l, elektrina na nabijeni uz je myslim skoro na dvojnasobku, co pred rokem a neco. Kdyz se prida porizovaci cena, navratnost je v nekonecnu. A to jsem tady driv i psal, ze kdybych musel zas dojizdet denne do kanclu, docela by me elektroauto lakalo, treba i MX-30 - prave hlavne z ekonomickych duvodu... Tezko predvidat, co s tim trhem bude dal, ale nakonec by mi misto Sestky prisel na obcasny dojizdeni nejlepsi hybrid, protoze v tomhle modu pouzivani by asi rekuperoval dostatecne, a kdyby srazil vyslednou realnou spotrebu nekam k peti litrum (v pripade treba toho Lexusu), skoro by nebylo o cem premyslet. Jenze nejen energeticky trh, i covid a nas zamestnavatel je dost nevyzpytatelny, takze nejdriv se ohlasil po skoro dvou letech remote plny navrat do kanclu, pak se to zlehcilo, ted zacali planovat stridava pracovni mista, proti tomu se ale zas zvedla (pochopitelna) nevole mnoha zamestnancu... a do toho uvidime, co covid predvede letos v zime. Driv byl zivot takovej jednodussi, clovek se mohl spolehat na urcitou stabilitu ve fungovani spolecnosti i zamestnavatelu :) Normalne jsem si koupil auto podle toho, jak jsem ho planoval vyuzivat, a ono to pak presne tak bylo. Ted pomalu nevim, co bude zitra.
 
No pomalé nabíječky jsou tady asi pořád dotované, cena za kWh se dívám, že kousek od domu 40 centů, když bych platil obyčejnou platební kartou (asi se dá dostat i níž). Natural 98 jsem tady teď minulý týden tankoval za 2,16 za litr. S MX-30 jsem ani při chladných ránech podle mě nejezdil přes 20kW. Takže samozřejmě je to tady asi i lepší než v ČR. Zároveň u elektra se skoro neplatí registrační daň a roční silniční je směšně nízká. Ale toto se může vše změnit ze dne na den. A tyhle levnější s menší baterkou si opravdu dovedu představit jako 2. auto na jízdy po městě, dojíždění do práce.
S prací z domu/office to mám stejně (tam nabíjení máme k dispozici). Jestli tam musím tak 2x za měsíc? A zatím se nikdo (právě kvůli té nevoli ostatních) moc netváří, že by se to mělo měnit. Co si budem povídat, firmě vyhovuje, když jsme doma a ona šetří.
 
Česko je zvláštní země. Buď to zase zkusíme nějak prošvejkovat, nebo opravdu padneme na hubu. Green Dealu se vláda neubrání a ani to nezkouší. Přitom podpora elektromobility v soukromém sektoru nulová. Podle techniků při smyslech stejně slepá ulička. Klíčí ve mě podezření: třeba na Jihlavsku se staví cyklostezky za desítky milionů CZK. Takže za mě asi opravdu výhledově hybrid a jako druhé auto do rodiny elektrokolo. V případě, že nebudete mít pár míčů na kontě (taky se musí někde bydlet), tak se kolo posouvá na první místo... :rolleyes:
 
Poslední úprava:
Existuje niečo ako Toyotaklan? :) čo som našiel fóra tak je tam cca jeden príspevok za mesiac alebo posledný pred rokom.. O dizajne radšej pomlčať.
 
Přesně tak, my nemáme potřebu mít fórum, páč nemáme co řešit..max jaký gumový koberce nebo voňavku do interiéru... :D

..ne sranda, uvítal bych i něco jako ToyotaKLAN.. chybí mi obecně hodiny strávený na fórech z dob Honda-clubu.. asi na těch novějších autech není tolik co k řešení jako na šestkovým Civicu..
 
Přesně tak, my nemáme potřebu mít fórum, páč nemáme co řešit..max jaký gumový koberce nebo voňavku do interiéru... :D

..ne sranda, uvítal bych i něco jako ToyotaKLAN.. chybí mi obecně hodiny strávený na fórech z dob Honda-clubu.. asi na těch novějších autech není tolik co k řešení jako na šestkovým Civicu..

Existuje niečo ako Toyotaklan? :) čo som našiel fóra tak je tam cca jeden príspevok za mesiac alebo posledný pred rokom.. O dizajne radšej pomlčať.
Co tohle https://toyotaklub.duckdns.org/forum/
 
Urobili sme si doma trošku radosť a kúpili sme si na jazdenie po meste a okoli malé, zábavné hybridné auto (Toyota Yaris 1,5 Hybrid, GR Sport).
Nemá po meste spotrebu 11 ako CX-5, ale zatiaľ krásnych 4,8 s tým, že to ešte má kde klesať.
Za týždeň sme najazdili už 330km, čím sme ušetrili cez 20 litrov benzínu oproti Mazde, čo je v súčasnej situácii asi 800kč (pekne).


auto1.jpg

Malé zhodnotenie:
+ dizajn a biela perleť v kombinácii s čiernou strechou (je to len hrubšia čierna fólia)
+ je malé, dobre sa s ním manévruje a parkuje
+ tiché (pohýna sa väčšinou na elektriku so zvukom trolejbusu)
+ zrýchlenie má veľmi podobné ako CX-5
+ jednoznačne spotreba po meste, je to oveľa lepšie ako štart-stop systém, dosť často sa motor vypína aj počas jazdy
+ adaptívny tempomat
+ rádio JBL hrá fakt pekne a nahlas
+ lepšia štatistika jázd, v aplikácii vidím každú jazdu, aká bola spotreba, rýchlosť, kde sa išlo čisto na elektriku
+ len 35L nádrž ale s tou spotrebou to vidím na parádny dojazd.. po 330km aplikácia ukazuje 61% v nádrži
+ možnosť zapnúť kúrenie/klimatizáciu pred odjazdom cez aplikáciu

- na zadných sedačkách nie je vôbec žiadne osvetlenie, je tam tma, ťažko pripútať napríklad deti do sedačky, toto je totál fail a šetrenie na fakt blbom mieste s ohľadom na zameranie auta (hlavne že pedále sú podsvietené, tam sa dívam fakt často)
- chýbajú mi 360° kamery (zvyk z Mazdy, že vidím aj čiary na parkovisku)
- malé vonkajšie spätné zrkadlá (cca také ako má Mazda v slnečnej clone :joy: )
- v rýchlosti nad 100 je už dosť hlučné, ideál len na vozenie po meste
- verzia Sport je viacmenej len o dizajne, koní má rovnako ako štandard, údajne je tvrdšie čo neviem či je výhoda
- napriek reklamným letáčikom a cenníku nemá bezdrôtové Android Auto, iba Apple Car Play
- plašič chodcov vydáva divný zvuk a aj tak sa ma chodci väčšinou zľaknú
- čiste elektrický dojazd je s ľahkou nohou asi 600m

Záznam z prvého domáceho tuningu s použitím materiálu od @Natural je tu: Robin (@Natural ) LEDkování jiných značek
 
Urobili sme si doma trošku radosť a kúpili sme si na jazdenie po meste a okoli malé, zábavné hybridné auto (Toyota Yaris 1,5 Hybrid, GR Sport).
Nemá po meste spotrebu 11 ako CX-5, ale zatiaľ krásnych 4,8 s tým, že to ešte má kde klesať.
Za týždeň sme najazdili už 330km, čím sme ušetrili cez 20 litrov benzínu oproti Mazde, čo je v súčasnej situácii asi 800kč (pekne).


Zobrazit přílohu 43226

Malé zhodnotenie:
+ dizajn a biela perleť v kombinácii s čiernou strechou (je to len hrubšia čierna fólia)
+ je malé, dobre sa s ním manévruje a parkuje
+ tiché (pohýna sa väčšinou na elektriku so zvukom trolejbusu)
+ zrýchlenie má veľmi podobné ako CX-5
+ jednoznačne spotreba po meste, je to oveľa lepšie ako štart-stop systém, dosť často sa motor vypína aj počas jazdy
+ adaptívny tempomat
+ rádio JBL hrá fakt pekne a nahlas
+ lepšia štatistika jázd, v aplikácii vidím každú jazdu, aká bola spotreba, rýchlosť, kde sa išlo čisto na elektriku
+ len 35L nádrž ale s tou spotrebou to vidím na parádny dojazd.. po 330km aplikácia ukazuje 61% v nádrži
+ možnosť zapnúť kúrenie/klimatizáciu pred odjazdom cez aplikáciu

- na zadných sedačkách nie je vôbec žiadne osvetlenie, je tam tma, ťažko pripútať napríklad deti do sedačky, toto je totál fail a šetrenie na fakt blbom mieste s ohľadom na zameranie auta (hlavne že pedále sú podsvietené, tam sa dívam fakt často)
- chýbajú mi 360° kamery (zvyk z Mazdy, že vidím aj čiary na parkovisku)
- malé vonkajšie spätné zrkadlá (cca také ako má Mazda v slnečnej clone :joy: )
- v rýchlosti nad 100 je už dosť hlučné, ideál len na vozenie po meste
- verzia Sport je viacmenej len o dizajne, koní má rovnako ako štandard, údajne je tvrdšie čo neviem či je výhoda
- napriek reklamným letáčikom a cenníku nemá bezdrôtové Android Auto, iba Apple Car Play
- plašič chodcov vydáva divný zvuk a aj tak sa ma chodci väčšinou zľaknú
- čiste elektrický dojazd je s ľahkou nohou asi 600m

Záznam z prvého domáceho tuningu s použitím materiálu od @Natural je tu: Robin (@Natural ) LEDkování jiných značek
Pěkné hodnocení. Být singl, nejezdit dlouhé trasy, nebo mít další auto, proč ne. S designem Toyoty mám trochu problém, třeba ten přední gril... Mazdy, hlavně trojka a šestka, jsou neskonale elegantnější.
 
Su su Supra….?

Jooo aha… myslíte to BMW Z4 v provedení coupe ?
 

zajimava polemika. v jedny silne vyvojarsky orientovany americky korporaci s agilnim pristupem pracuju, takze muzu i potvrdit, ze softwarove produkty se vedome releasuji "nehotove", protoze ani neexistuje poradna predstava o tom, co je hotove - a samozrejme u software je to asi i v poradku, "waterfall" a specifikace se ukazaly jako nepruzne a drahe reseni, ktere take vede k chybovosti, ale zejmena k hrozne cene reseni, neustalym zpozdenim, a neflexibilite. ale u aut takovy pristup zni dost desive. a je desivy sdilet silnici s autama, co takhle desivy jsou.
 
Inak ma niekto skúsenosť s Volvom a hybridom? Začal som uvažovať o PHEV a natrafil som na Volvo V60 Recharge. 2 ročne sa dajú zohnať zo SWE okolo 40 000€. Má to 350 koníkov, novšie verzie 70-80km EV dojazd a Volvo bezpečnosť a komfort. Ale netuším ako je na tom spoľahlivosť. No vyzerá to super.
 
Nejlepší máš se zeptat u zdroje. Ale komunita je tam zrcadlově otočené od této místní. Vy tady máte povětšinou mladá auta. Tam jsou naopak kluci s auty 8let a staršími, nájezdy 400 a ti co mají nové modely tam moc nepíšou. Druhá skupina jsou zarytí krabicáři s auty 25+let starými. Nicméně lepší zdroj asi neseženeš. Z toho jsou tam nejméně 2 lidi co ve Volvu pracujou. Snad se ti ozvou

Současně je tam slušně obsáhlé vlákno o individuálním dovozu auta ze Švédska step by step. Řeší se to přes "spojku" ve Švédsku co s tím pomáhá.

forum.volvoklub.cz
 
Kolega koupil asi pred rokem nejaky referentsky V90 s dieselem, myslim ze neco jako dvoulety, a kdyz jsme se bavili, tak uz par veci v servisu resil. Ale nevim detaily, bylo to spis po linii "ja cekam s citroenem castejsi navstevy servisu, nez s mazdou, a co volvo?" "taky uz jsem parkrat byl".

XC90 je podle zahranicnich serveru dlouhodobe jedno z nejhorsich SUV, https://www.motorbiscuit.com/the-2022-volvo-xc90-is-volvos-least-reliable-suv/ - niz rozebiraji, ze i ty predchozi modelove rocniky jsou docela tragedie. V nejakem jinem reportu, co ted nemuzu najit (myslim ze to byl survey mezi majiteli, kde se jich ptali na pocet jizd do servisu a utratu za opravu, nebo tak neco), bylo XCcko ve svy kategorii taky na poslednim miste. Tzn. nejsou to zavadejici/nicnerikajici data jako od stanic technickych kontrol, kam cim drazsi novejsi auto, tim vic ho servis na technickou pripravi.

S Volvem z dob pred desitkami let dnesni Volva nemaji nic spolecneho. Mozna jen znak na kapote a geolokacni souradnice tovarny.

No a ta jejich nova elektronicka vize EX90 taky neschytava nic jinyho, nez kritiku, a to za ten buttonless interier s lesklyma dotykovyma plochama vsude (https://www.thedrive.com/news/the-volvo-ex90-electric-suv-wont-have-buttons-just-screens) - nema ani zakladni safety feats ovladany tlacitkama po hmatu, ani treba opernou plochu pod obrim tabletem, na kterem by pak ovladaci prvky byly v dosahu prstu. Proste ergonomicky pruser, coz ukazuje, ktery lidi ve Volvu ty auta navrhujou. Shodou nahod znam skrz svoje rozsireny pracovni kruhy jednoho z lead designeru tech infotainmentu, a neni to vubec "petrolhead" - a jak muze clovek bez celozivotni lasky k autum navrhovat kriticky veci do aut, to mi fakt hlava nebere. Proste hipsteri vysedavajici v praze na naplavce navrhujou auto pro svy manzelky, ktery s tim budou rozvazet deti 5 km do skolky, jednou tydne zajedou z jesenice do wine food market na praze 5, a jednou rocne pojedou cela rodinka 150km na zimni dovolenou do spindlu, protoze v lete litaj do zajimavejsich destinaci ;) (samozrejme, jestli tohle je vyuziti vetsiny majitelu Volva, a tihle majitele fakt nikdy v zivote nesahnou na vystraznej trojuhelnik, ani jiny nastaveni klimy, nez stupne celsia, pak je vsechno v poradku... ;-))
 
Poslední úprava:
V90 Cross Country jako Recharge by se mi líbil, škoda že se nedělá. Jinak by mě trochu odrazovaly ty čínské komponenty, nicméně asi by se to dalo přežít. Diesely strašně trpí na EGR, benzíny z Číny jsou asi lepší, automat je normál Aisin 8kvalt.
 
Diesely VEA trpí na vše. Včetně vlastní existence.

Všechna nová Volva buď nová a s plnou tovární zárukou, nebo raději benzín. Po záruce už jedině benzín. A kdyby chtěl někdo brblat, že jsem až příliš chytrý, nechť si nastuduje. Pravdu by takový škarohlíd měl, že vlastní zkušenost naštěstí nemám to je fakt. Po studiu pak může zpochybňovat například takového odborníka, jakým je pan Patočka, který má vhled nejen do převodovek..

 
Back
Top