- 1 815
Nevim jak v Belgii, ale tady ceny elektriny vysroubovaly provozni naklady elektromobilu jen lehce pod uroven uspornych benzinu nebo dieselu (tech, ktere dokazou jezdit mezi 4 - 5)... Benzin/nafta se drzi pod 50/l, elektrina na nabijeni uz je myslim skoro na dvojnasobku, co pred rokem a neco. Kdyz se prida porizovaci cena, navratnost je v nekonecnu. A to jsem tady driv i psal, ze kdybych musel zas dojizdet denne do kanclu, docela by me elektroauto lakalo, treba i MX-30 - prave hlavne z ekonomickych duvodu... Tezko predvidat, co s tim trhem bude dal, ale nakonec by mi misto Sestky prisel na obcasny dojizdeni nejlepsi hybrid, protoze v tomhle modu pouzivani by asi rekuperoval dostatecne, a kdyby srazil vyslednou realnou spotrebu nekam k peti litrum (v pripade treba toho Lexusu), skoro by nebylo o cem premyslet. Jenze nejen energeticky trh, i covid a nas zamestnavatel je dost nevyzpytatelny, takze nejdriv se ohlasil po skoro dvou letech remote plny navrat do kanclu, pak se to zlehcilo, ted zacali planovat stridava pracovni mista, proti tomu se ale zas zvedla (pochopitelna) nevole mnoha zamestnancu... a do toho uvidime, co covid predvede letos v zime. Driv byl zivot takovej jednodussi, clovek se mohl spolehat na urcitou stabilitu ve fungovani spolecnosti i zamestnavatelu Normalne jsem si koupil auto podle toho, jak jsem ho planoval vyuzivat, a ono to pak presne tak bylo. Ted pomalu nevim, co bude zitra.