• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Kočár máme Britax Smile III. Stal přes 30 tisíc včetně autosedačky a patří k těm nejlepším na skládání. Trojka má naopak celkem prakticky kufr. Plitky ale široký. Kočár se tam vejde celý, ale většina kufru je zábrana. Mě se celkem líbí třeba Proceed ve verzi shootingbrake.. Jinak jezdíme 3 dospělí a teď i to malé.. Jinak mé rozměry nic moc. 15 let cvičení dělá své takže 187 a 105kg. Ano sedačky jsou užší v mazde ale dá se to ale žádná sláva. Už jsem zažil třeba ve Volvu lepší...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
U sveho puvodniho prispevku jsem predpokladal, ze kdyby Polson mel nejake specialni potreby (nadprumerne vyssi, tezsi, trvale tahani velkeho sportovniho nacini...), a kvuli nim specialni naroky na auto, urcite by to napsal :). Jen me napada, ze kdyby mel tyhle specialni potreby nebo nenormalni fyzicke rozmery, nebyla by mu pohodlna ani ta Mazda 3... Mazdy maji snad od nepameti male uzke sedacky a nejmensi objem kufru ve sve tride. Jinak samozrejme nejde moje doporuceni vztahovat na kazdyho a na vsechny, jsem rad, ze zaznely i jine nazory. A naopak, i nase minimalisticke reseni deti muze byt prilis pro nekoho, kdo najede s ditetem v aute 3 tis km rocne, do kramu a zpet a vyjimecne nekam za prarodici... My s nima dame rocne cca 25tkm, a protoze nemame z zadne strany zadne hlidani, jsou s nama vsude a porad; tlak na pohodli a uzitecnost je tedy znacny, ale zase mu ulehcuji ty nase lehce podprumerne fyzicke rozmery, a to, ze nikdy nikam nevozime napr. jidlo nebo basy piv :).

Prehledl jsem puvodne i potrebu tahat mobilni postylku. Taky jsme ji koupili, ale skoro ji nevozime. Tem par pribuznym, ktere navstevujeme, jsme rozdali a zakoupili pevne nebo skladaci postylky k nim domu, a pokud cestujeme, tu mobilni nabizi pridat do apartmanu zdarma kde kdo; vyber to moc nezuzuje, a i kdyz to neni slibovane v popisu ubytovani, staci se zeptat (uz se nam i stalo, ze ji kvuli nasi navsteve nekdo koupil, a to s tim, ze ji od te doby bude moct nabizet vsem... moc to nestoji a beztak se hodi mit k ni poradnou matraci, ktera uz by se do auta ani nevesla).
Dobrý point, ano, asi by to napsal. ?

Z mé zkušenosti téměř všechna auta jsou dobrá v rozměrech vepředu. Obzvláště u řidiče. ?
Větší počet osob či věcí je vždy ten impulz.

Jasné no, kdyby šlo jen o velikost kufru, tak víme kdo vede v této kategorii.

Díval jsem se po recenzi na Citroena C4 SpaceTourer nebo jak přesně se jmenuje. To je docela dobrý kandidát. ?
 
Akorat C4 ST / GrandST skoncila vyroba. A zas pro min lidi je to overkill, kdybychom nebyli brzy 3 a jeste s tremi isofixy, prislo by mi to jako moc - vozeni vzduchu. Galaxy a Smax to samy, zbytecne velky, zbytecne drahy. Auta typu Golfa / Octavie jsou podle meho plne dostacujici... a pro dospely vzadu snad i lepsi, protoze pokud nejde o MPVcka s kapitanskymi sedadly, nebyva to vzadu na maximalni komfort stavene (sedadla nebyvaji tolik objimajici, neni k dispozici loketni operka po obou stranach, casto neni vyhrev...).

3 dospeli + dite, to je samozrejme taky tezky, pokud ma mit i ten treti nejake pohodli a nebyt tam jako "v tunelu". Tam to pro me osobne zacina nekde na Mazde 6, a to jeste i jen za predpokladu, kdy je clovek maly (par kolegu v praci je vyssich, a pro ty uz to vzadu neni uplne ideal); ideal spis neco typu Superba, BMW 5er, A6... Nebo ty nejvetsi SUV. Nebo T7 / Staria.
 
Poslední úprava:
Akorat C4 ST / GrandST skoncila vyroba. A zas pro min lidi je to overkill, kdybychom nebyli brzy 3 a jeste s tremi isofixy, prislo by mi to jako moc - vozeni vzduchu. Galaxy a Smax to samy, zbytecne velky, zbytecne drahy. Auta typu Golfa / Octavie jsou podle meho plne dostacujici... a pro dospely vzadu snad i lepsi, protoze pokud nejde o MPVcka s kapitanskymi sedadly, nebyva to vzadu na maximalni komfort stavene (sedadla nebyvaji tolik objimajici, neni k dispozici loketni operka po obou stranach, casto neni vyhrev...).

3 dospeli + dite, to je samozrejme taky tezky, pokud ma mit i ten treti nejake pohodli a nebyt tam jako "v tunelu". Tam to pro me osobne zacina nekde na Mazde 6, a to jeste i jen za predpokladu, kdy je clovek maly (par kolegu v praci je vyssich, a pro ty uz to vzadu neni uplne ideal); ideal spis neco typu Superba, BMW 5er, A6... Nebo ty nejvetsi SUV. Nebo T7 / Staria.
Tak overkill to může být pro štíhlé a malé. ?
Jakmile bych já a partnerka, měli 2 nebo 3 děti. Tak jdeme do rozměrů typu Starie... náš syn nebude mít 165 cm na výšku. To víme.?

Nedokážu si představit mít dospělého jako já vzadu navíc. ?

Tak nebo tak, jsem zvědavý, kam se Polson zaměří, čisté z pohledu "v budoucnu se bude hodit vědět".
 
Ta bezna MPVcka vzadu vazne nejsou z pohledu "pohodli pro dospeleho" nic moc. Asi bez vyjimky, a to az na par modelu (nevim, jestli jde jeste nejaky koupit treba novy), ktere maji samostatna kapitanska sedadla. Ty ale pak uz nenabizeji zadny zavazadlovy prostor, jakmile jsou obsazena na vic, nez ctyrech sedadlech. Rozhodne bych jezdil radsi vzadu v Mazde 6, nez v nasem Citroenu nebo S-Maxu. Takze pak proste bud velka dlouha limuzina/kombi (nezminil jsem V90/S90, E-klasse...), mega-SUV, nebo minivany typu Starie a T7, a to ve verzich s kapitanskymi sedadly, ktere ale stoji raketu a neprinaseji zadnou ridicskou radost, ani vysokou ekonomicnost provozu.
 
Ta bezna MPVcka vzadu vazne nejsou z pohledu "pohodli pro dospeleho" nic moc. Asi bez vyjimky, a to az na par modelu (nevim, jestli jde jeste nejaky koupit treba novy), ktere maji samostatna kapitanska sedadla. Ty ale pak uz nenabizeji zadny zavazadlovy prostor, jakmile jsou obsazena na vic, nez ctyrech sedadlech. Rozhodne bych jezdil radsi vzadu v Mazde 6, nez v nasem Citroenu nebo S-Maxu. Takze pak proste bud velka dlouha limuzina/kombi (nezminil jsem V90/S90, E-klasse...), mega-SUV, nebo minivany typu Starie a T7, a to ve verzich s kapitanskymi sedadly, ktere ale stoji raketu a neprinaseji zadnou ridicskou radost, ani vysokou ekonomicnost provozu.
Souhlasím, kdybych si měl vybrat bez ohledu na peníze, tak ty Volva kombi jsou velké lodě a vsadím se, že velice pohodlné. ?
 
Volva jsou relativne mala. Zvenku je to napuchly a vevnitr zadna slava. Kufr je sirokej, ale nizkej. V70 treti generace miva v nekterych vykonovych variantach sklony k prasknuti vlozky valce (151kw)

Kdyz neco brat,tak starsi V60 a nejlepe petivalec naftu co neni biturbo. Ty nejnovejsi modely 60 a 90 jedine benzin. JEDINE BENZIN.A napisu to radsi potreti - jedine benzin.

Kazdopadne jsou velmi bezpecna, docela pohodlna a taky mohou byt servisne dosti narocna na finance.
 
Tak já bohužel přesídlil, uvidím na jak dlouho, ke značce MB. Vzal jsem C180 Coupe 1.8 s kompresorem :D Tak uvidím jak to pojede a jak se mi v něm bude jezdit.

Bohužel jsem nenašel trojku která by se mi líbila a která by byla v rámci mého rozpočtu.
 
Co by jste doporučili za auto, když se vám narodí dítě? Problém je, že často jezdíme 3 dospělí a teď to dítě, které zabere druhou část sedadel. Dále cestovní postýlka, kočárek a samozřejmě naše věci třeba na víkend. V takovém obsahu už nás bohužel nepojme ani má trojka a ani ceed hatchback. Trojku si chci nechat, pač na ni nedám dopustit. Ale kia by se případně prodala. Mohu koupit rakev na trojku a pak to snad zvládne. Případně Mazda 6 v kombi nebo CX5, ale ta toho prostoru taky moc nemá. Případně jiné značky aut.. Doporučení. Budget je přibližně do 600 tisíc..

Samsung S22 256GB Tapatalk

Nám přišlo jako dobrý nápad pořídit si v mém tehdejším 5. měsíci Miatu, ale za příklad si nás asi úplně neber :joy:

Velká a "rodinná" auta nemám ráda a nekupovala bych ho ani kvůli dítěti. Myslím, že to s Mazdou 3 v pohodě zvládnem :)
 
Je treba si uvedomit,ze ty deti rostou. A prvni dva roky enormne rychle. Tazatel ma podle vseho stejne obrovskou sedacku jako ja - otocnou o 360,velkou,tezkou. Proti smeru jizdy,jak deti pevni rok maji jezdit to zabira jeste tim vice mista. Ta sedacka ma sve velike vyhody,rozmery to ale nejsou. Rok nazpet jsem mel dvojkovou Fabii a tam uz neslo kombinovat dite vzadu a dospely vpredu a touto sedackou tak, aby vepredu pred ditetem mohl sedet normalne dospely clovek. Mazda3 bude to same.

V Mazde 6 Gh je to limitni tak,aby stredne velky dospely mohl byt vepredu a za nim 100cm vysoke dite v teto sedacce. Ja se pred nej uz nevejdu (187cm). Prvni Insignia je kupodivu mensi, nez sestka.

Zato treba dvojkovy Superb,tak tam je to dite vzadu skoro opustene :D
 
Tak já bohužel přesídlil, uvidím na jak dlouho, ke značce MB. Vzal jsem C180 Coupe 1.8 s kompresorem :D Tak uvidím jak to pojede a jak se mi v něm bude jezdit.

Bohužel jsem nenašel trojku která by se mi líbila a která by byla v rámci mého rozpočtu.
Troje 2.0 je malo no, sama zrezla 1.6. I v silnejsi nafte je jich malo.
 
Ja jsem mel nekolik let nazpet dva jednickove Sharany a tato koncepce auta je pro rodinu jen tezko prekonatelna,ackoliv ja tenkrat jeste dite nemel. Melo to nezavisle zavesene zadni kola, tu silnejsi rotacku 81kw a navic to bylo asi chipnute a neresil jsem kolik toho vezu,jestli to tam vejde,jezdilo to za 6.5-7L a jezdilo to dost svizne,kdyz se clovek nebal mackat ten pravy pedal.

Zaroven rovna podlaha (casto jsem v tom spaval),modularni sedadla...k nezaplaceni pro rodinu tahle kategorie aut. Nechapu ze o to (MPV) neni zajem a ta kategorie de facto vymrela.
 
...a to jeste driv byly ty MPV vevnitr vetsi (stejne jako normalni auta). Rovna podlaha uz se na sklonku existence MPV moc nenosila (posledni gen. S-Max, Galaxy, Sharan, Touran, Scenic... vsechny maji nejen stredovou konzoli vpredu, zasahujici mezi predni sedadla, ale i ruzne krivou podlahu), C4 Grand SpaceTourer je velka vyjimka.

Vymrelo to na nezajem kupujicich, coz si myslim, ze bude tim, jak klesa porodnost a pocet velkych rodin; vic nez 2 deti ma dnes myslim 5 % rodin, to je proste nic, a cast z nich je ma s takovymi odstupy, kdy ani bezna auta nejsou az takovy problem. Cast teto skupiny jsou navic nejchudsi vrstvy obyvatelstva, pro ktere je nove auto asi tak vzdalene, jako cesta na mesic.

Pak jsou velke rodiny popularni u nejbohatsich, ti zase mohou sahnout po Q7, X7, nejake Americe, atp. nebo i VW Transporteru, ci nejake te komfortni verzi MB Vito. Neresi ani porizovaci cenu, ani faktory jako spotrebu nebo pojisteni. Pro bohate mi prijde, ze je velkych aut v nabidce docela dost. O uzitecnosti posledne jmenovanych dodavko-busu se automobilkam podarilo lidi docela uspesne presvedcit, nejen ty bohate, takze ty levnejsi verze typu Berlinga, SpaceToureru, jejich odvozenin, Tournea atp. povazuje pak cast stredni tridy povazuje za adekvatni nahradu MPV a vseobecne dobrou volbu.

Po nedavnem vyberu podobneho auta dodavko-busy povazuju ja osobne za extrem, kdy se jeste nikomu nepovedlo tu dodavku zcela zamaskovat, a nese to s sebou proti beznemu nekdejsimu MPV plno nevyhod - z tech zjevnych to jsou treba rozmery pro ucely parkovani ci manipulace na uzsich silnicich, hlucnost a pozice za volantem, nebo vysoka spotreba -- kamarad s par let starym luxusnim MB V250 me presvedcoval, jak je to super i na dlouhy cesty, ze se "s tim da jet" i 160 a ze dlouhodobou spotrebu maji do osmi; ok, jenze umirajici MPV jela 160 i vic jako nic, s dlouhodobou spotrebou v pripade naftovych verzi klidne i jen kolem sesti. Nase spotreba s C4 Gr SpT cestou do Italie, kdy pri mirne nadlegalnim tempu ukazal palubni pocitac 5.5/100, a cestou zpet na Nemecke dalnici jsme v noci bez vetsich problemu otukavali dvoustovku, je toho dukazem. A tu pridanou prostornost dodavko-busu ne kazdy vyuzije. S dvema detma jsem mel casto poloprazdny kufr i s CX-5, stejne tak to vypadalo u C4 Gr SpT... nepotrebuju s sebou vozit celou domacnost, potraviny a psa... abych za to pak platil dlouhym hledanim parkovacich mist, aerodynamickym hlukem, a spotrebou.
 
Poslední úprava:
Já jsem považoval za bezmála optimální auto pro rodinu se 2 dětmi Peugeot 307 model 2002 wagon. Možná by se tam vešla i třetí sedačka, nevím. Auto zhruba o 6 cm vyšší než normální kombík, všude dost místa, sedačky i děti se do něj snadno "vkládaly" :). Přitom se daly dát na střechu příčníky a v zimě box na lyže a prkna a nebyl problém na ně později nakládat 4 kola - zas tak vysoko to nebylo. I kufr byl velký. Ale bohužel, ta spolehlivost, to byla slabina. Po něm byla Mazda 6 velká pohoda a úleva od častých návštěv servisu.
Teď bych asi doporučoval poslední modely Zafiry - ovšem taky se již nevyrábí.
 
No jako třetí auto vlastníme právě 307 v kombi, ale je to už dědek a nevím jak dlouho ještě vydrží. Právě kdyby doslouzil tak musíme najít náhradu..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Nejlepší bys samozřejmě měl nějakou tu doporučovanou Zafiru, nebo třeba C4 Grand jako má Ondřej, tam podle mě pro rodinné cestování není moc kompromisů. U klasických kombi a SUV to bude jen o tom si najít pár favoritů a pak si to přímo se sedačkou jít někde vyzkoušet.
Dcera (necelé 3 roky) která sedí v posměrné Maxi Cosi Pearl sedačce nainstalované na Isofix docku v naší 6ce za mnou a už teď mi sedačku "okopává" když chce. A to už rozhodně nesedím 100% tak jak bych chtěl, jenže za spolujezdcem je to díky tvaru palubní desky na delší cesty ještě horší. Nové auto jsme vybírali právě tak, že jsme si dle dalších požadavků vybrali určité modely a pak se opravdu šlo na testovací jízdu, i společně s ní v autosedače umístěné za řidičem.

Bohužel se nedá řídit ani hodnotou rozvoru a podobně, daleko větší proměnné jsou tvar a sklon sedáku vzadu, masivnost předních sedadel (to je problém 6ky Wagon minimálně s elektrickými a odvětrávanými sedadly). I proto pak ve výsledku auta jako poslední Leon ST nebo GOlf VIII Variant, které jsou o 16 cm kratší a mají o 7 cm menší rozvor jsou pro nás vhodnější, protože ani v jednom se dcera zadního sedadla nedokázala dotknout. Takže ono klidně i Proceed může být fajn a víc než dostačující.

Každopádně ať už na koupi nového tak i ojetého je teď bohužel ta nejhorší doba. U ojetin to možná půjde ještě dolů, nové už však budou nejspíš jen růst na ceně.
 
Poslední úprava:
My sme išli do obchodu so sedačkami, vybrali sme si také užšie vo veľkostiach aké potrebujeme, pán z obchodu nám ich naskladal tri vedľa seba do auta a dokonca sa podarilo zatvoriť dvere (ale nedá sa používať isofix, musia byť uchytené pásom, pretože musia byť viac na kraji).. :grinning:

Našiel som k tomu celkom pekný prehľad:
https://www.csaka.cz/ktera-auta-nab...autosedacky-i-nektera-suv-a-mpv-maji-problem/
 
Ony se v cx5 tri sedacky na pasy vejdou, ale krajni pak nelezi moc pevne dole na sedaku, jak je tvarovany, a hlavne je prakticky nemozne pak zapinat pasy (pokud uz dite potrebuje vyuzivat pas auta, protoze vyrostlo z pasu detske sedacky). Tri sedacky "namackane na sebe" a pripoutane pasy se vejdou do hodne aut, a zvlast ve verzi dve sedacky + jeden podsedak, ale problem je pak se zminenym zapinanim pasu a nastupovanim deti pres sebe. Kdyz je na to cas, tak to s pomoci dospeleho vetsinou nejak jde (cela rada se posouva i s detma sem a tam, aby se pas vklinil mezi sedackami), ale je to fakt nouzovka...
 
jako tohle je fakt SKVOST !!!

 
Jelikož je to už 2 týdny, co 6ka přestala být naším hlavním rodinným autem, tak si dovolím menší recenzi/srovnání toho nového.

Jedná se o VW Golf Alltrack 2.0 TSI 140 kw s pohonem 4x4. Auto je oficiálně o třídu níže než Mazda, rozměrově je Golf o 16 cm kratší a o 4cm užší a má o 7 cm kratší rozvor. Bohužel pro Mazdu i přes tyto rozdíly v rozměrech je VW uvnitř prostornější. Kromě podobného výkonu mají auta i podobnou hmotnost – Golf oficiálně o 48 kg těžší a co je pro VW smutné je cena, kdy Mazdu s přehledem překonává :/, k tomu se ale vrátím později.

Co se týká šířky interiéru, tak já ten rozdíl nevnímám, poznat by to nejspíše bylo při 3 pasažérech vzadu, kde teda už místo nebylo ani v Mazdě a tady by to bylo ještě horší. Obrovský rozdíl je ale v podélném směru. Schválně jsem provedl nějaké měření a já když si sednu za sebe tak mám ve VW o 12 cm více místa před koleny, když je za řidičem autosedačka (takhle i vozíme) tak je rozdíl nějakých 7,5 cm opět ve prospěch Golfu (měřeno od hrany autosedačky po opěradlo řidiče).

Kufr má oficiálně navíc oproti Mazdě nějakých 90 litrů. Zatím ale vozím mezipodlahu, na úrovni nakládací hrany a takto mi to přijde stejné jako u 6ky. Nicméně jsem vše pro představu změřil. Možná bude zajímat @znicehonix , který se na to pár týdnů zpátky ptal.

6ka:

Hloubka – 109 cm

Šířka mezi podběhy – 101 cm

Šířka za podběhy 142/155 cm (6 má těsně u víka ještě větší vybrání – nám se tam třeba vejde složený větší golfový kočárek pěkně na šířku)

Výška k roletce/platu – 43 cm



Golf:

Hloubka – 102 cm

Šířka mezi podběhy – 102 cm

Šířka za podběhy – 128 cm ( všude stejná, na jedné straně je vybrání menší, protože je za stěnou kufru uložený zvedák a nářadí k rezervě

Výška k platu při vyšší podlaze – 49 cm

Výška k platu při nižší podlaze – 58 cm

U Golfu jsme si připlatili za elektrické víko (funguje rychle a i kopnutí pod nárazníkem je spolehlivé) a uvnitř kromě 12V zásuvky je i zásuvka na 230V (taky za příplatek). Mazda má stoprocentně lépe řešenou roletku/zakrytí zavazadelniku, VW je klasický koncern, tedy postupně zasunovací, zároveň z hladkého materiálu takže vše po ní stejně jezdí a tedy neočekávam, že bychom velmi používali. Lepší jsou v Mazdě i háčky na tašky v kufru, ty v Golfu mi přijdou hůře dostupné a ne vše na ně jde bt problému zavěsit.



Interiér

Po nastoupení okamžitě víte, že jste o třídu níže. I když podobný pocit by jste měli i při porovnání naší 6ky s Takumi Plus výbavou a třeba Passatu nebo Superbu. Hold tam kde Mazda používá alcantaru a kůži, tam koncern dává plast (sice měkčený) nebo látku.

Jinak se mi ale Interiér líbí. Je čistý a působí to vzdušně a i sestavení se zdá kvalitní. Piano lak je teda bohužel kolem celého přístrojového štítu i infotainmentu a pak nějakou chytrou hlavu napadlo jej použít na volič automatu a tlačítko autohold a ruční brzdu (asi podobný chytrák, který jej v Mazdě dal okolo ovladačů oken ?).

Samotný infotainment je v naší verzi už po hardware updatu – tedy lepší procesor i více RAM a o jeho plynulosti, rychlosti se Mazdě může jen zdát- jinak to ale být nemůže, ten v 6ce už na to má alespoň nárok.

Celodotykové ovládání je za mne bez problémů – AC jsem stejně jako v Mazdě nastavil na začátku na jednu teplotu a od té doby na to nesáhl. Vyhřívání sedadel je na displeji pořád a start stop se vypíná akorát stažením lišty a kliknutím (jako by jste si zapínali WIFI na svém telefonu).

Jinak zatím za 2 týdny nedošlo k jedinému zaseknutí a i kombinace bezdrátového Android Auto a bezdrátové nabíječky telefonu jede bez jakýchkoliv výpadků nebo přehřívání tel.



Motor

Jedná se tedy o dvoulitr TSI se 140 kw a 320 nm. Už teď, kdy auto má najeto jen něco přes 600 km (točím max to 3,5 tis.) tak musím říct, že to prostě při každodenním používání lépe než Mazda. Je to ale logické, Mazda má svých 143 kw v 6tis., Golf má maximum už mezi 4-6 tis., takže i když jsem tam ještě nebyl, tak se k tomu prostě dostanu rychleji, to samé 258 nM Mazdy je k dispozici ve 4 tis., Golf má své maximum už od 1500 a pak si jej několik dalších tis. otáček drží. Auto je taky, bohužel pro Mazdu, lépe utlumené jak od motoru tak i od kol (ještě zkusím někde laicky změřit alespon mobilem) a i přes nízký nájezd, 4x4 i větší hmotnost už v této chvíli ať už ve městě tak i na dálnici o 0,7-1l úspornější. 7st DSG točí při 130 km/h asi 2300 ot a ještě při 170 km/h, které jsem měl krátce v Německu možnost vyzkoušet je to pořád pod 3 tis.



Pohodlí

Nepřiplatili jsme za adaptivní tlumiče, takže podvozek je klasický jako u Mazdy. Pneu 225/45/R18. Přiznám se, že zatím přemýšlím, jestli nekoupit DCC nebyla chyba. Ale zatím to chce čas, očekávám, že tlumiče si trochu nejspíš sednou. Obecně auto je lehce měkčí než 6ka a při přejezdu příčných prahů, ale i na klasických nerovnostech, zaplátované silnici působí jistěji, to samé při příčných nerovnostech ve větších rychlostech nepřenáší rázy tak jako 6ka. Něco jiného je zatím při příčných nerovnostech v rychlosti okolo 20-30 km/h, kdy mi příjde, že Golf oproti 6ce zadní nápravou o nerovnost, jakoby zakopne/kolo poskočí. Nicméně srovnávám auta, kdy jedno má 600 km a druhé 100600 km na originálním podvozku, o tomto ještě poreferuji někdy později.



Asistenční systémy

Připlatili jsme si za vše, co do současných VW můžete dostat. Auto má tzv. asistovanou jízdu 2.5. Tzn. Pokud máte ruce na volantu (kapacitní, ale chce, aby byly obě) tak je schopné na dálnici při zapnutí blinkru přejet z pruhu do pruhu úplně samo. Společně s vizualizací okolního provozu přímo na virtual cocpitu ( kdy auto zobrazuje auta okolo sebe i v dalších pruzích) je to docela působivé. Pro mne je ale hlavně důležité, že adaptivní tempomat má příjemné a pozvolné reakce a držení v pruzích opravdu funguje a samo centruje auto uprostřed pruhu. Mrtvý úhel bohužel nepípá tak jako u Mazdy, nicméně pokud je auto v mrtvém úhlu a chcete přejet do druhého pruhu, tak nejdřív zavibruje do volantu a pak pokud pokračujete tak volantem i “cukne” zpátky pro upozornění.



K asistentům mám jen jednu výtku a to k precrasch asistentu parkování ( známe i z Mazdy v předu a vzadu, kdy nenechá nabourat při parkování do překážky), no Golf toto detekuje i na bocích auta a jelikož máme úzky vjezd do garáže i pak okolo sousedovic auta v ní, tak auto prakticky celé mé parkování řve souvislým tónem (dělala i Mazda) tak kdykoliv zrychlím na víc jak 3km/h tak mi zadupne brzdy :D, takže mi nezbývá než se v garáži při parkování plazit a nebo to pokaždé na tu chvíli vypnout.



Jinak auto dokáže samo zaparkovat i vyparkovat jak podélně tak i kolmo. Zatím jsem nezkoušel a nemám k tomu důvod. Vím to, protože o dotykové “tlačítko” rychlé volby tohoto systému zavadím pokaždé když chci zapnout výstražné blikače ( hold jsem ten řidič, který takto na ulicích auto občas nechá).



Abych Golfa jen nechválil, tak teď pár mínusů, které mi vadí už od prvních dní.

Auto má samozřejmě bezklíčové odemykání, to funguje fajn, bohužel už se neumí ale samo zamknout, tak jako Mazda, ale pouze klíčem nebo dotekem na klice. (ještě i telefonem, zmíním ještě později) Je to otravné, u Mazdy jsem si rychle zvyknul, že zavřu dveře a druhé pípnutí znamená, že se auto zamklo.



Na to, že jde o obyčejné, rodinné auto, tak odkládací prostory tady prakticky neexistují. Schránka na brýle nahoře? Není. Schránka nalevo pod volantem třeba na ovladač od garáže? Není. Roletka u schránky mezi řadičem a loketkou? Taky chybí. Takže ve finále, jelikož před řadičem je ve schránce jen telefon, na bezdrátové nabíječce, tak brýle musím mít v malé “přihráce” (nelze to tak úplně nazvat) vedle řadiče, klíče v té otevřené schránce před loketkou a jediné skryté místo je právě loketní opěrka (polstrovaná), případně schránka před spolujezdcem (nepolstrovaná). Kapsy ve dveřích jsou velké vepředu i vzadu, mají dokonce polstrování, ale i tak je to obecně zklamání.



No a kapitola sama o sobě je:



Cena

Obecně je to vlastně jediná chyba tohoto auta. Tak jako i ostatní VW, i Golf Alltrack má velmi sebevědomé nacenění. Bylo takové už před rokem a čtvrt, kdy jsme objednali a teď je sebevědomé ještě víc.

Alltrack v základu s tímto motorem začíná tam, kde naše 6ka Wagon s G194 a v plné Takumi Plus výbavě vlastně končí.

Docela i chápu, že si musíte připlatit za Matrix světla ( neměl jse možnost ještě vyzkoušet, v Belgiie se všude na cestách i dálnicích svítí i přes noc), chápu, že se musí připlatit za některé asistenty, nebo třeba elektrický kufr, tažné zařízení nebo tu 230V zásuvku. Ale sorry, při současné ceníkovce 44K EUR, už se mi hůř rozdýchává příplatek za vyhřívaná sedadla, bezklíčové odemykání nebo alarm.

Hlavně, že bezdrátovou nabíječku, 3-zónovou klimu, LED pás mezi předními světly nebo 30 barev ambietního osvětlení dostanete v základu. :/

A hlavně auto má při té ceně pořád manuální sedadla a jako jediná verze Golfu ani ty elektrické mít nemůže. Toto nás vlastně asi mrzí i nejvíc, protože přítelkyně je o 25 cm menší a prostě kliknout na svou pozici bylo návykové. Jinak k sedadlům nemůžu říct nic špatného, kombinace látka/alcantara, velký rozsah bederní opěrky. Prostě poloha super, ještě kdyby to šlo i uložit no.



No, tak jak to auto vidíte nyní na fotkách, kdy nemá DCC (900 EUR), nemá příplatkové H&K audio (500), head up displej (500) panorama střechu (1200) a další věci, tak při dnešních cenách se i bez těchto věcí bavíme ceníkově o skoro 53 tis. EUR a to je něco, co zaručuje, že žádný další červený Alltrack asi jen tak nepotkám.



Obecně doufám, že auto bude spolehlivější než bude 6ka, kdy prostě jsem s ní v servise strávil víc času, než by mi bylo milé.

Ještě jsem zmínil zamykání mobilem. Tak jako znají majitelé Mazd s novějším infotainmentem, i VW má k autu aplikaci. Tím, že je Golf online, tak jej můžu na dálku odemykat/zamykat, zatroubit/zablikat na parkovišti a také lze na dálku zapnout vnitřní ventilaci - to bude možná v létě zajímavá věc. Jinak lze vidět, spotřeby, polohu, veškerý stav vozidla a další věci, docela fajn, ale obecně v dnešní době už nic nenormálního.

Vím, že to možná pro 6ku vychází né moc lichotivě z mé strany, na druhou stranu je to prostě srovnání auta, představeného v roce 2020 a auta představeného v roce 2013 a tomu to obecně tak nějak odpovídá se všemi klady i zápory.



BTW. Přístup prodejce, auto bylo dodáno se zpožděním ¾ roku, dá se říct po 14 měsících od objednání a myslíte, že někdo řekl sorry? Ne, jen že prý máme štěstí, protože “zítra” předává auto někomu, kdo na něj čeká skoro 2 roky.

alltrack 1 (1).jpgalltrack 4 (1).jpgalltrack 6.jpgalltrack 2 (1).jpgalltrack 5 (1).jpgalltrack 7.jpg alltrack 3 (1).jpg
 
Back
Top